Sanctuary’ye tekrar hoşgeldiniz!
Sevin ya da sevmeyin, bugün Diablo III için büyük bir gün. Aylardır beklediğimiz değişiklikler, düzenlemeler bugün itibariyle 2.0.1 eşliğinde Sanctuary’ye teşrif ediyor. Değişen çok fazla şey olduğu için de amme hizmetinde sınır tanımadık ve size 2.0.1’le oyuna neler eklendi, neler çıkarıldı hepsinin kısa bir özetini geçelim dedik. Bakalım Blizzard Reaper of Souls hazırlığı öncesinde 2.0.1’le oyuna neler getirmiş?
Level 60’a ulaştıktan sonra karakterimizi geliştirmenin (eşya bulmak dışında) yegane yolu olan Paragon sistemi 2.0.1 ile baştan aşağı yenileniyor. Öncelikle bir kere artık üst seviye sınırı 100 değil. Ucu bucağı olmayan bir Paragon yolculuğuyla karşı karşıyayız yani anlayacağınız. İkinci önemli değişiklik ise, Paragon seviyeniz artık (Softcore ve Hardcore ayrımı hariç) tüm hesabınız için ortak kullanılıyor. Böylece bir karakterde kasarken diğerlerini ihmal ediyormuş gibi olma hissini ortadan kaldırmış bulunuyor Blizzard.
Bu temel değişikliklere ek olarak artık atladığınız her Paragon seviyesi için 5 ayrı başlık altında dağıtabileceğiniz yetenek puanı kazanacaksınız. Yani bir nevi oyuncuların geri gelmesini istediği “1 Strength’e versem, 1’de Dexterity’ye versem kalanını Vitality’ye basarım” mantığı oyuna geri geliyor. Tabii biraz daha gelişmiş bir şekilde. Core Tab sekmesi altında sınıfınızın ana özelliği, Vitality, Movement Speed ve +Max Resource var mesela. Bunlardan hangisine ne kadar puan vermek istediğinizi siz belirliyorsunuz. Diğer sekmeler Offense, Defense ve Utility olarak geçiyor. Bunlardan da Cooldown sürenizi düşürmek, +Resist All’a puan vermek ya da Gold Find’ınızı arttırmak gibi opsiyonları seçebiliyorsunuz. Karakterinizi biraz daha çeşitlendirmek ve kişiselleştirmek adına güzel bir ek Paragon 2.0 sistemi.
Oyuncuların neredeyse tamamının bu yamadan asıl beklentisi Loot 2.0 aslında. Artık düşen eşyaların özelliklerine adam gibi bakmadan Salvage ya da satış yapma devri sona eriyor. Bundan sonra çok daha az eşya düşecek düşmanlarınızdan, ama düşenlerin her biri daha anlamlı ve potansiyel bir geliştirme olacak sizin için. “Smart Drops” sistemi sayesinde üzerine Str ya da Dex olan Wizard Wand’ları gibi saçma sapan durumlarla da karşılaşmayacağız üstelik. Kısacası düşen eşyaların hepsi olmasa da çok ciddi bir kısmı tamamen sınıfınıza has özellikler içerecek, bu da işe yaramayan eşya oranını ciddi anlamda azaltıyor. Ha, işinize yaramayan eşyalar da aslında bir şekilde değer kazanıyor tabii. Zira oyunun Crafting sistemi de tamamen elden geçiyor Loot 2.0 ile birlikte. Düşen beyaz renkteki eşyalar bile tariflerde kullanıldığından az önce de bahsettiğim “düşen her eşyanın anlamlı olması” daha pekişiyor. Buna ek olarak daha sık Legendary eşya düştüğünü şahitlik edeceğiz. Yeni bir Gem türü olan Diamond (Silahlarda + Elite Damage, Başlıklarda Cooldown düşürme ve diğer zırh parçalarında ise +All Resist veriyor) ve yeni gem seviyeleri de yine bu yamayla gelenler arasında.
Adventure Mode için elimiz mahkum Reaper of Souls’a kadar bekleyeceğiz. Ama bu demek değil ki normal maceralarımız sırasında yeni şeylerle karşılaşmayacağız! Lanetli Sandıklar Blizzard’ın oyuna son dakikada eklediği yeni bir etkinlik türü. Açmaya çalıştığınızda kırmızı kırmızı parlayan sandıklar görecek olursanız kendinizi sıkı bir savaşa hazırlayın derim. Çünkü çok geçmeden etrafınızda belirmeye başlayan düşman sürüsü size zor anlar geçirtebilir. Cursed Chest etkinliklerinin şu anda üç farklı türü var: Ya üzerinize dalga dalge gelen 5 düşman grubunu temizleyeceksiniz, ya süre bitmeden 100 tane yaratık keseceksiniz ya da bir grup şampiyon ya da elite türden düşmanı öldüreceksiniz. Bazen sonuncusunda oyun boyunca karşılaştığımız çeşitli mini-bosslar da çıkabiliyor.
Pools of Reflection ve Nephalem Glory de yine oyuna yeni eklenen birer buff türü. Pools of Reflection, bir ihtimal aktif ettiğiniz Shrine’lardan çıkabiliyor ve size tecrübe barınızın belli bir kısmına kadar %25 bonus tecrübe sağlıyor. Güzel olan kısmıysa bunun bir süreyle kısıtlı olmaması. İstediğiniz kadar Pools of Reflection bonusunu üst üste biriktirip koca bir seviyeyi %25 bonusla atlamanız mümkün -üstelik oyundan çıkıp tekrar geri girseniz bile! Ancak ölürseniz Pools of Reflection bonusunu kaybediyorsunuz -ki bu da sizi daha dikkatli yapıyor ve ölmemek için daha fazla uğraş gösteriyorsunuz bu sayede.
Nephalem Glory ise PS3 ve Xbox 360 versiyonlarını oynayanların hatırlayacağı bir bonus. 3 taneye kadar katlanabilen bu sarı küreler, aynen sağlık küreleri gibi düşmanlardan düşüyor. Daha hızlı hareket etmenizi ve düzenli aralıklarla etraftaki tüm düşmanlara hasar vermenizi sağlayan bu küreleri gördünüz mü kaçırmayın derim!
Oyunun zorluk seviyesi de tamamen baştan tasarlanmış durumda. Artık Nightmare, Hell ve Inferno zorlukları yok. Onun yerine dinamik, sizin seviyenize göre kendisini ayarlayan bir zorluk sistemi mevcut. Normal, Hard, Expert, Master, Torment şeklinde ilerleyen yeni zorluk seviyelerinde düşmanlarınız güçlendikçe karşılığında aldığınız ödül de artıyor. 60. seviyeye ulaşan ve karakterine yeterince güvenenler Torment’in 1. ve 6. seviyeleri arasında şanslarını deneyebilirler. Yalnız benden söylemesi, Life Steal özelliğinin ciddi ölçüde düşürülmesi nedeniyle gaza gelip Inferno MP10 yapan karakterinizle Torment 6 açmaya kalkmayın. Üzüyorlar sonra…
-Magic Find artık çok nadir çıkan ve sadece bazı Legendary’lerde bulunan bir özellik. Ancak zaten Legendary düşme oranı arttığından eskisi kadar ihtiyaç duyulmuyor bu özelliğe.
-Nephalem Valor oyundan kaldırıldı. Artık fellik fellik Elite aramak zorunda değiliz.
-Neredeyse bütün karakter yetenekleri elden geçti.
-Oyunda yaratık yoğunluğu değiştirildi. Böylece sabah akşam Act 1 Crypt Farm yapmak zorunda değilsiniz. Yaratık yoğunluğu rastgele değiştiği için artık istediğiniz noktada farm yapabilirsiniz.
-Direk öldüğünüz yerde, kasabada ya da son Checkpoint’inizde dirilme seçeneği eklendi. Kendi cesedinizde üçten fazla kere üst üste dirilmek mümkün değil.
-Infernal Machine’leri kullanmak için Torment zorluğunda olmak mecburi.
-Elite ve Şampiyonlar için yeni özellikler geldi: Frozen Pulse, Orbiter, Poison Enchanted, Thunderstorm, Wormhole.
-Klan ve grup sistemleri aktif hale geldi.