Scholar Organization I: Virüs Attack
BİZ DE VARIZ DEDİK!
Bu koskocaman oyun dünyasında, artık biz de varız demeye karar verdik. Sizlere öncelikle kısa kısa grubumuzdan bahsedeyim.
Ekibin başı bendeniz Cemil. Bay Berg, ekibi bıraktıktan sonra ekibi ben yönetiyorum. Fakat onun kadar bilgiye sahip olmadığımdan dolayı, biraz zorlanıyoruz. Atmosfer ve senaryo bana ait. Karakterleri 3 boyuta aktarmak ise,Kazakhi’e ait. Gerçekten bu işte çok başarılı. Daha sonra senaryoyu, videolara ve demolara uyarlayan kişi var. Hideo Kojima değil ama! Onun 23’lik versiyonu (yani 23 yaşındaki hali) Nakathi.
Ekibimizin çalıştığı yer, Amerika’da bir stüdyo. IGOT STUDIOS. Fakat şimdi stüdyonun adı değişti ve IGOT GAME STUDIOS oldu. Daha önce bu stüdyoda ben ve Mert yokken, Stüdyo 2D oyunlar falan yapmış fakat başarılı olamamış. Şimdi ise gerçekten büyük bir proje ile karşı karşıyayız. Hızla oyunun yapımına başladık. Şimdi diyorsunuz ki: “E hadi şunun konusu ne?” Biz oyunun senaryosunu yazdık. Sizlere kısa bir özetini yazıyoruz.
OYUNUN KONUSU BÖYLE BİRŞEY İŞTE
Oyunun Adı: Scholar Organization I: Virüs Attack
Oyunun Türü: Stealth Action
Oyunun Konusu: 2002 yılından beri virüs saldırılarına karşı koyamayan Amerika, son virüs saldırısı ile tamamen kilitlenir. Artık ABD ne teknolojisini kullanabiliyordur, ne de ABD halkı İnternet’ten işlem yapabiliyordur. Bunun üzerine FBI ve CIA, ortak bir tim kurar. Scholar Organization. Bu tim, ABD’nin yerel ağlarından sorumludur. Tim bir lider, üç kodlama uzmanı ve yetmiş dört ajandan oluşmaktadır. Yerel ağlar üzerinden yayılan virüsün, nereden geldiğini tespit etmek için, tim en iyi ajanı olan, 34 yaşındaki Nick Cortler’i yollar. Yapması gerekenler ise:
- Öncelikle, virüsün hangi ülkeden yayıldığını bulmak. Başta, Kore, Japonya ve Almanya var.
- Daha sonra o ülkenin yerel ağlarının, virüsün yayıldığı yerel ağ numarası ile aynı olup olmadığını araştırmak.
- Ardından da ülkeye sızıp, virüsü yok etmek.
OYUNDAKİ GRAFİKLE NASIL OLACAK?
Oyunun grafikleri, acemi bir stüdyo olsak bile, gerçekten çok başarılı yaptığımıza inanıyoruz. Oyunun motoru, Unreal 2’nin oyun motoru ile yapılıyor. Bildiğiniz gibi, Splinter Cell’de Unreal 2 motoru ile yapılmıştı. Bu yüzden oyun Splinter Cell’e çok benzeyecek.
Kamera açıları olduğundan epey bir iyi, fakat hala birkaç kusur mevcut. Grafik tasarımı gerçekten zor iş, ama biz Kazakhi’ye güveniyoruz.
OYUNDAKİ VİDEO ve DEMOLAR NASIL OLACAK?
Metal Gear Solid’inkiler kadar iyi olmasa da, bizde ona yakın, güzel videolar hazırladık. Oyunun %90’ı videolar ile geçiyor. Fakat videolar gerçekten çok güzel. Zaten kısa sürede, oyunun mini tanıtımını, yakında açılacak olan sitemizde tanıtacağız. Demolar için hazırladığımız değişik bir fonksiyon olacak. Bu fonksiyon ile, demodaki alt yazıları istediğiniz gibi değiştirebileceksiniz. Oyunda kullanılacak diller: İngilizce, Almanca, Yunanca, Rusça, Türkçe, Japonca, Singapur(ÇA), Japonca, Hong Kong(ÇA) olacak.
OYUNDAKİ KARAKTERLERİN DETAYI ve YAPAY ZEKA NASIL OLACAK?
Dediğimiz gibi, takımımızda Japonlar ağırlıkta. Japonlardan iyi kimse zaten karakter tasarlayamaz. (ÖR: Final Fantasy – MGS 2: Substance…) Karakterler büyük inceliklere sahip olacak. Detaylar %100 olacak.
Yapay zeka ise zaten bir gizlilik oyunun baş etkenidir.. Yapay zeka, şu anda %80 gibi bir orana sahip ve biz bu oranı, %100 yapmaya çalışıyoruz. Gerçekten iddia ediyoruz ki, oyun şimdiye kadar görülmemiş bir yapay zekaya sahip olacak. Easy modunda bile, Hard modundaymış gibi olacak.
OYUNDAKİ SESLER, MÜZİKLER NASIL OLACAK?
Oyundaki karakterleri seslendirmek, bizim için baya güç olacak gibi gözüküyor. Bir kere baş karakterimiz olan Nick Cortler’ı seslendirmesi için, Spinter Cell’de Sam Fischer’ı seslendiren Michael Ironside ile görüşmelerimiz devam etmekte.
OYUNDAKİ YENİLİKLER NELER?
Oyun dediğimiz gibi gizlilik oyunu olduğu için, gerçekten çok taze ve orijinal hareketler mevcut. Boruya tırmanmak gibi moda hareketlerin yanı sıra, çöp bidonunun içine girip saklanmak, öldürdüğünüz kişinin kıyafetlerini çalıp giymek. VS… (Detaylar sitemizde.)
Silahlara deyinmek gerekirse, bir bölümde en fazla 60 mermi falan kullanıyorsunuz. Çünkü oyunda saklanmak ağırlıkta. Başta Splinter Cell’de olduğu gibi gölgeler, Metal Gear Solid’de de olduğu gibi, boruya çıkıp saklanma, duvara tırmanma gibi. Şu ana kadar toplam 15 silah tasarımı yaptık. Hepsi birbirinden farklı olarak! Ayrıca kimsenin bilmediği, kendi tasarımımız olan değişik bir de silah yaptık. Tüfeğe benzeyen bu silahın dürbününden bakıldığında, duvarın arkası görünmekte. Tabii belli bir süre eşliğinde. 5 sn sonra dürbün eski dürbün işlevini yapmakta. Silahla bomba atılabiliyor, ateş edebiliyorsunuz. Seri ve teker teker olma şartıyla, iki atış stiliniz olacak. Silahın altında bir telsiz mevcut ve isterseniz silahın dürbününe haritayı yansıta biliyorsunuz. Böylece haritaya dürbün deliğinden bakmış oluyorsunuz. Silahta bir fotoğraf makinesi ile bir de kamera mevcut.
SON SÖZ
Son olarak, sizlere oyunun DVD geleceğini söylüyoruz. Biz 3 DVD dedik fakat 4 DVD olma ihtimali de var. Fakat sakın korkmayın, oyunun fiyatı fazla uçuk olmayacak. Türkiye’de oyunun fiyatı büyük oranlar 70 ile 90 Milyon arasında değişecek. Oyunun kopyası çıkarsa, almanızı önermeyeceğim, çünkü biz oyunun içine bir Serial Number girdik. Önce oyunu alacaksınız ve bizim www.igot.com (yakında açılıyor) sitemize girip bu numarayı gireceksiniz ve daha sonra sizin mailinize bir onay gelecek. Eğer girdiğiniz serial number, kopya CD’nin ki ise, kabul etmeyecek, eğer orijinal oyunun içinde ki serial number ise, mailinize bir kod gelecek ve o kodu kullanarak oyunu PC’nize yükleyeceksiniz. Bu uygulamayı Ubi Soft ile yapacağız. (Görüşmeler devam ediyor…) Ve bu arada, serial number sadece bir kişi tarafından kullanılabilecek. Eğer oyunu uninstall etmek istiyorsanız, uninstall seçeneğini tıklayacaksınız, karşınıza çıkan kutuya kodu girip yollayacaksınız. PC’nizi kapatıp uyurken, siz farkında olmadan oyun PC’nizden kalkmış olacak. Ve bu sayede biz korsan CD’lere, “DUR” demiş olacağız.
İyi oyunlar.
ICQ: 171440124
MAİL: metalgearsolidfans@mynet.com
(Henüz kendimize ait bir mail adresimiz olmadığı için, bu adresi kullanıyoruz.)
NOT: Büyük gelişmeler de, www.merlininkazani.com
adresine göndereceğimiz yeni yazılarımızda, sizlere oyun içi ve oyun dışı değişikliklerden bahsedeceğiz. İkinci yazımızda büyük ihtimalle, karakterlerden ve oyunun geçtiği mekanlardan bahsedeceğiz. Silah tasarımlarından örnekler verecek ve bir de mini resim yollayacağız. O da ilk ScreenShot’imiz olacaktır!