Yine mükemmel bir girişin ardından oyun başlayacak.
PART 1 – THE LARGO EMBARGO
Oyuna başladığınızda bir köprünün başındasınız. Köprüden sola ilerlerken Largo LaGrande gelecek ve sizi soyacak.O gittikten sonra köprünün sağındaki tabelaya bakın ve onu alın.Guybrush tabelayı kıracak ve bir küreğiniz olacak.Sağdan haritaya çıkın. Haritanın ortasından sağda nehrin denize döküldüğü yer “swamp”.Oraya gidin. Eğer tabelayı okursanız yine Voodoo Lady’nin yanına gitmek üzere olduğumuzu anlarsınız. Şimdi tabutu kullanın ve sağa doğru ilerleyerek dev kuru kafanın içine girin. Yukarı çıkınca sağa gidin ve Voodoo Lady ile konuşun. Onunla her konuda konuşun.Sonunda Largo hakkında konuşmaya başlayacaksınız. Bu heriften kurtulmak için ona voodoo bebeği yapmalısınız ama önce ona ait bazı şeyler toplamalıyız. Voodoo Lady bir liste verecek ve bizi gönderecek. Buradan gitmeden önce tabutun solundaki masayı görmüşsünüzdür. Üstünde kurukafa var. İmleci biraz gezdirirseniz “string”’i göreceksiniz. Onu alın. Son olarak tabutun üstündeki dolabı görmüşsünüzdür. Buradaki şişelere bakın. Altlara doğru ortalarda Ashes 2 Life adlı bir şişe olacak. Onu almaya çalışınca Voodoo Lady sizi çağıracak ve iksirle ilgili bilgi alacaksınız. Artık buradan çıkabilirsiniz. Tekrar tabutu kullanıp geri dönün ve haritaya çıkın.
Şimdi sağ alt köşedeki “cemetary” yazan yere gelin. Burada mezar taşlarının olduğu tepeye gidin. Şimdi mezar taşlarına daha yakın duracaksınız. En soldakine bakarsanız Largo’nun dedesine ait olduğunu öğreneceksiniz. Küreği kullanarak mezarı kazın ve ihtiyacımız olan malzemelerden birine sahip olun.(Dedesinin kemiği).Şehre geri dönmeden önce tekrar haritaya çıkın ve yukarıdaki “beach” yazan yere gelin. Ekranın ortasında bir sopa var. Onu alın ve geri dönüp şehre gidin.(Woodstick yazan yer oluyor)
Köprüden geçin ve ikinci kapıdan girin.İçeride tanıdık birisi var.(Wally)Onunla özellikle Big Whoop hakkında konuşun.Konuşmanız bitince sağdaki kağıt destesinden bir tane kağıt alın.Şimdi Wally’yi biraz izlerseniz çalışırken bir ara gözlüğünü(artık tek taraflı olanına ne deniyorsa) çıkarıp gözlerini ovuşturuyor. Bu esnadayken hemen onu alın.8Adı monocle)İşiniz bitince dışarı çıkın.
Dışarı çıkar çıkmaz ekranın en altında duran gemi Wally’nin bahsettiği Bloody Lip bar. Geminin üstüne gelince solda üç tane pencere göreceksiniz. En soldakinden içeri girin. Mutfağa geleceksiniz. Burada masanın üstünde duran bıçağı alın ve geri camdan dışarı çıkın. Şimdi en soldaki gemiye gelin ve içeri girin. İçeride sağda direğe bağlanmış bir timsah var. Bıçağı kullanarak ipi kesin. Timsah kaçacak ve masanın başındaki adam peşinden gidecek. Yerdeki çanağı alın. İçinden peynir alacaksınız. Soldaki kapıdan geçince Largo’nun odasına geleceksiniz. Hızlı bir şekilde ekranın solundaki peruğu alın(gerekli bir başka malzeme) ve dışarı çıkın.(Largo sizi yakalarsa dışarı atacak önemli değil)Dışarı çıkınca ekranın üstünde bir yer var.Oraya gidin.
Burada temizlikçi ile üç tane korsan var. Korsanların altındaki kovayı almak istediğinizde biri sizi durduracak. Eğer izin isterseniz oldukça uzun ve eğlenceli bir yalvarma faslı olacak. Uğraşamam derseniz direk onun olup olmadığını sorun. Kovayı alacaksınız.Ekranda dolaşıp duran fareyi görmüşsünüzdür. Onu yakalayacağız. Yerde korsanların sağında duran kutuyu açın ve sopayı kutunun üzerinde kullanın. Voodoo Lady’nin evinden aldığınız teli sopa üzerinde kullanın ve peynirleri kutuya koyun.Eğer fare direk peyniri yemeye başlamazsa ekrandan çıkın ve geri gelin. Fare tuzağa düşünce teli çekin ve fareyi yakalayın.Şimdi kutuyu açıp içinden fareyi alın.
Buradan ayrılın ve az önce penceresinden girdiğiniz Bloody Lip Bar’a gelin. Geminin sağında merdivenler var oradan girin.(“hatch” yazacak)Barmenle konuşun ve grog isteyin. Size vermeyecek ve kimlik soracak. Herhangi bir bahane söyleyin.Konuşmanızın ortasında Largo gelecek ve bir içki ısmarlayacak. Gitmeden önce duvara tükürecek.(Bize gerekli olan da bu!)O gittikten sonra boş kağıdı kullanarak duvardaki tükürüğü(!) alın.Dışarı çıkıp pencereden mutfağa girin. Soldaki çorbanın içine fareyi atın ve geri dönüp barmenle konuşun. En üstteki seçeneği söylerseniz barmen yeni aşçısından bahsedecek ve yeni çorbayı denemeye gidecek. İçine fare attığımız çorbayı görünce onu kovacak ve bir tas çorba getirecek. Sonunda size iş teklifinde bulunacak. İşi kabul edin ve avansınızı alıp mutfağa gelin ve camdan çıkın. Şu an Voodoo için gerekli olan üç malzemeye sahibiz.(Kemik, saç,tükürük) Son olarak Largo’nun kıyafeti lazım. Haritaya çıkıp “swamp”’a gelin ve kovayı bataklıkta kullanıp çamurla doldurun.Tekrar şehre dönün.
En soldaki gemiye gelin ve Largo’nun odasına girin. Burada biraz hızlı davranmalısınız. Kapıyı kapatıp kovayı kapı üstünde kullanın. Hemen soldaki kabinin arkasına saklanın ve olanları izleyin. Largo’nun üstü başı çamur olacak ve kıyafetlerini gidip kuru temizlemeciye verecek.Peşinden gidin ve konuşmaları dinleyin. O gidince geri odasına dönün ve kapıyı kapatın. Kapının üstünde kuru temizleme kartını bulacaksınız. Kartı alın ve dönüp temizleyiciye verin.Largo’nun çamaşırını (sütyen?) alacaksınız.Şimdi gerekli her şeye sahip olduğunuza göre geri bataklığa ve Voodoo Lady’nin yanına gidin.Ona tüm malzemeleri verince size Largo’nun Vooodoo bebeğini yapacak ve birkaç iğne verecek.Yalnız bazı malzemeler yeterli olmadığı için menzilinin kısa olduğunu ve ona yakın durmanız gerektiğini söyleyecek.Tekrar şehre gidin ve Largo’nun odasına girin. İçeri geldiğinde Largo size bağırmaya başlayacak. Hemen iğneyi bebek üzerinde kullanın ve olanları izleyin. Sonunda Voodoo Lady’nin yanına geleceksiniz. Onunla konuşunca size bir kitap verecek ve Phatt Island’daki kütüphaneye iade etmenizi söyleyecek. Şimdi haritaya çıkıp sol alttaki “peninsula” yazan yere gelin.
Gemiye girince Captain Dread ile tanışacaksınız.Ona gemi kiralamak istediğinizi söyleyince uğurlu kolyesini kaybettiğini söyleyecek. Wally’den aldığınız “monocle”’ı ona verin ve gemiyi kiralayıp ilk bölümü bitirin.
PART 2 – THE FOUR PIECES
LeChuck tekrar canlandı ama bu sefer bedeni var hayalet olarak değil. Demodan sonra kontrol size geçince hemen yanınızdaki papağan yeminden alın ve içeri girin. Dread size nereye gitmek istediğinizi sorunca seçeneklerinizi sorun. Size üç adadan bahsedecek ve bir harita verecek. Öncelikle Phatt Island’a gidelim.
Phatt Island’a gelince duvarda arandığınızı gösteren bir poster göreceksiniz. Koruma ile ne konuşursanız konuşun sonunda tutuklanacaksınız. Vali ile konuşmanız bitince Guybrush son bir kez dönecek.Buradaki espri gerçekten mükemmel. Şimdi hapistesiniz. Yatağı kaldırın (pick up diyeceksiniz) ve altındaki sopayı alın. Sopayı yan hücredeki iskeletin bacak kemiğinde kullanın ve kemiği alın. Kemiği köpeğe verince anahtarı bırakacak ve kemiği alıp gidecek. Anahtarı alıp kapıyı açın. Masanın üstünde iki tane mektup var. “Gorilla” ve “Manilla”. Manilla’da tüm eşyalarınız “Gorilla”’da bir muz ve org var. Mektupları açın ve dışarı çıkın.
Sağa gidince kütüphaneyi ve iskeleyi göreceksiniz. İskeleye gidin ve balıkçı adamla konuşarak ne kadar iyi bir balıkçı olduğunuzu söyleyin. İddialaşmayı sürdürün. Sonunda kimin daha büyük bir balık tutacağına dair bir yarışma başlayacak. Ödül olarak da oltasını alacağız. Konuşmanız bitince sola gidin ve kütüphaneye girin.İçeride hemen solda maket fener var. Açın ve içindeki lensi alın. Şimdi kütüphaneci ile konuşun ve kütüphane kartı çıkarın. İstediğiniz isim ve adresi verebilirsiniz önemli değil. Size geçici bir kart verecek ve tek seferde en fazla dört kitap alabileceğinizi söyleyecek.Kapının yanındaki kataloga bakın.
Burada öncelikle CD klasörüne bakın ve “Disaster – Great shipwrecks of our century”
Adlı kitabı sonra PQR dizininden “Recipes,Voodoo – The Joy of Hex” adlı kitapları bulup “Hmmm…..I better remember this book” seçeneğini seçin. Son olarak da alakasız herhangi bir kitap seçin. İşiniz bitince kütüphaneci ile konuşup aradığınız kitapları söyleyin. Hepsini alınca kütüphaneden çıkın ve hapishanenin solundan ilerleyin.Haritaya çıkacaksınız. Haritanın güneyinde bulunan “mansion”’a gidin.
Ön kapıdan girin ve merdivenlerden çıkın. Koruma sizi durduracak. Ona kendinizi kuzen Guybrush ile karıştırdığını ve mutfakta yangın çıktığını söyleyin. Kontrol etmeye gidecek böylece yukarı çıkabilirsiniz. Yukarıda valinin göbeğinin üstünde bir kitap var ve bize lazım. Kütüphaneden rasgele aldığınız kitabı bu kitap üzerinde kullanın ve hoş bir animasyonla kitabı alın. Şimdi geldiğiniz yoldan geri dönün ve haritanın kuzeyindeki “wharf” yazan yere gelin.
Kütüphanenin solunda ve sağında birer sokak olduğunu göreceksiniz. Önce soldakine girin. Burada “çarkıfelek” oynuyorlar. Adam kazanınca arkasından siz de gidin ve ikinci sokağa girin. Adamın kazanacak numarayı öğrendiğini göreceksiniz. O gidince kapıyı vurun ve adamla konuşup kazanacak numarayı öğrenmek istediğinizi söyleyin. Önce size sorduğu soruları bilmeniz gerekiyor. Burada olay şu ilk gösterdiği sayı cevap. Örneğin;eğer adam eliyle 5’i gösterip bu 2 der ve 4’ü gösterip kaç olduğunu sorarsa 5 diyeceksiniz. Başka bir örnek: eliyle 2’yi gösterip 1 der ve 3’ü gösterirse cevap 2!Bu şekilde 3 sefer de doğru cevap verin ve kazanacak numarayı öğrenin. Geri öteki sokağa dönün ve adamın işi bitince onunla konuşup bahiste bulunmak istediğinizi söyleyin. Az önce öğrendiğiniz numarayı söyleyin ve kazanın. İlk hediye olarak Elaine’in partisine davetiyeyi alın. Şimdi iki defa daha gidip gelin ve öteki ödülleri de alın. İşiniz bitince sokaktan çıkın ve sağa ilerleyip Dread’in gemisine binin ve Booty Island’a yol a çıkın.
Adaya gelince hemen soldaki dükkana girin. Burası antika dükkanı.İçeriden almamız gerekenler var.Bir eşyayı alırken “pick up” derseniz satıcı size fiyatını söyleyecek.Kabul edince depodan getirecek.Şimdi şunları alın:”ships horn” , “feather pen” , “hub caps” , “pirate hats” , “shiny saw”, üstünde Elvis Presley’in resminin olduğu “plate” , papağanın sağında duran “sign” ve son olarak papağanın sürekli baktığı “mirror”. Bunları satın alırken satıcı tabela konusunda en başta razı olmayacak ama sonra satacak.Aynayı ise almak için önce papağanın dikkatini başka yöne çekmelisiniz. Tabelayı alınca aldığınız yerde boş duran bir kanca kalacak. İşte oraya gemiden aldığınız papağan yemini takın. Papağan yeme doğru gelecek ve aynayla ilgilenmemeye başlayacak. Artık onu alabilirsiniz. Son olarak satıcının hemen solundaki “piece of map”’i isteyin. Big Whoop’un haritasının bir parçası olduğu için sizden altı milyon poe isteyecek. Onunla harita konuşursanız sonunda size haritayı sadece batan gemi Mad Monkey’in içinde bulunan bir figür ile takas edebileceğini söyleyecek. Burada işimiz kalmadığına göre dükkandan çıkabiliriz.
Dışarı çıkınca sağdaki kostüm dükkanına girin. İçerideki adamla konuşup ondan kostüm isteyince siparişiniz olması gerektiğini söyleyecek. Ona kazandığınız davetiyeyi gösterince sizi kostümünüzün yanına götürecek. Aslında fena kostüm de değil hani(!).Neyse kıyafeti alın ve dükkandan çıkın. Hemen sağda Stan’in dükkanın önünde duran kadın Captain Kate Capsize. Onunla konuşun ve bir tane broşür alıp yolunuza devam edin. Biraz daha sağa gidince tükürük yarışması yapıldığını göreceksiniz. Buradan da sağa doğru ilerleyin ve haritaya çıkın. Haritanın sol üst köşesindeki “mansion” yazan yere gelin.
Yolda LeChuck sizi durduracak!Merak etmeyin sadece kostüm.Görevli ile konuşun ve ona davetiyenizle kostümünüzü gösterin.Guybrush üstünü değiştirecek ve geçebilmeniz için izin alacaksınız. Ormanın içinde sağa doğru ilerleyin. Malikanenin önüne gelince içeri girmeden sağdaki yolu kullanın. Şimdi arka girişin önüne geleceksiniz.Çöp tenekesini itince büyük bir gürültü çıkacak ve aşçı sinir bir şekilde dışarı çıkıp size bağıracak. Sağdan devam edin,sizi takip edecek. Tekrar malikanenin önünde gelince yine sağdan geçin ve tam bir daire çizin. Aşçı gelmeden açık mutfaktan girin ve masanın üstünden bir tane balık alıp dışarı çıkın. Aşçı sizi yakalayınca biraz bağırıp geri mutfağa girecek.Şimdi malikanenin önüne gelin ve kapıdan girin. İçeride solda duvarda duran haritayı alın ve dışarı çıkın. Köpek havlamaya başlayacak ve bahçıvanla konuşacaksınız. Sizi Elaine’in yanına götürecek.Onunla konuşurken olabildiğince kibar seçenekleri seçin. Sonunda Guybrush’a çok kızacak ve haritayı camdan atacak. Onun odasından ayrılınca dışarı çıkın. Haritayı almak istediğinizde yana kaçıyor(!). Biraz daha ısrar edince harita uçup gidecek ama nereye konduğunu göreceğiz. Şimdi geri malikaneye girin ve Elaine’in odasına çıkın. İçeride yatağın üstünde duran küreği alın ve tekrar malikaneden çıkın. Köpek yine havlamaya başlayacak ama nasılsa bahçıvan yok rahatız. Biraz garip ama köpeği alın!Guybrush kıyafetinde yer olmadığını (!) söyleyecek ve üzerini değiştirecek. Şimdi yer olduğuna göre köpeği alıp cebinize koyabilirsiniz :). Biraz aşağı gidin ve sağdan ilerleyip haritaya çıkın.(“woods” yazacak)Haritayı almamız gerekiyor ama gittiğimiz yerde göreceksiniz ki bize bir olta lazım. Elimizde balık da olduğuna göre nereye gideceğimizi tahmin edersiniz:Dread’in gemisine dönün (haritanın sağ altında şehrin yanında) ve Phatt Island’a gidin. Hemen iskeleye gidin ve balıkçıya balığı verip ödülünüz olan oltayı alın. Tekrar Booty Island’a dönelim!
Ekranın solunda gidip direk haritaya çıkın ve güneydeki “cliff” yazan yere gelin. Eğer kenara doğru yürürseniz aşağıda haritayı göreceksiniz. Oltayı kullanıp haritayı alın. Guybrush yukarı çekerken bir kuş gelecek ve haritayı alıp en kuzeydeki ağacın oraya götürecek.Yapacak bir şey yok en kuzeydeki “big tree”’ye gidin.
Ağacın etrafında delikler göreceksiniz. Bu şekilde ilerleyeceğiz. Şimdi ilk delikteki tahtanın üstüne çıkın ve küreği öteki delikte kullanın. Küreğin üstüne çıkınca kırılacak ve Guybrush kafasını çarpacak. Gördüğü rüya oldukça eğlenceli ve oyunun sonlarına doğru bize gerekli olacak bir ipucu alacağız. Şiiri merak etmeyin Guybrush onu not ediyor zaten. Uyanınca yerdeki kırık küreği alın ve Dread’in gemisine dönüp Scabb Island’a gitmek istediğinizi söyleyin.
Köprüden geçince ilk kapıdan girin ve içerideki marangoza kırık küreği verin. Tamir edecek ve daha sağlam hale getirecek. Dışarı çıkıp Wally’nin yanına gelin ve kütüphaneden aldığınız lensi ona verin. Şimdi Bloody Lip Bar’a gidin ve barmen ile konuşun.Ondan içki isteyince yine kimlik isteyecek ama bu sefer geçici kütüphane kartımız olduğu için sorun yok. Size üç değişik içecek ismi söyleyecek. Hepsinden birer tane ısmarlayın. Size ayrıca pipet verecek. Onunla konuşurken tüm grogların Kate adında biri tarafından alındığını öğreneceksiniz. Evet Captain Kate Capsize!Soldaki piyano çalan maymunun üstündeki metronoma muz yerleştirin. Maymun kilitlenince(!) onu alın. Merdivenlerden dışarı çıkın ve soldan üç korsan ve temizlikçinin olduğu yere gelin.Uyuyan korsanlardan birinin takma bacağı var. Onu testere ile kesin ve buradan ayrılın.Korsan uyanacak ve bağırmaya başlayacak. Marangozun yanına gidin. O gidince duvardaki çekici ve çivileri alıp Dread’in gemisine dönerek Booty Island’a gidin.
Sağdan Stan’in dükkanına girin ve ona iyi bir tabuta baktığınızı söyleyin. Soldaki tabutun yanına gelecek ve size göstermek için içine girecek. O içeri girince kapağı kapatın. Stan geri çıkıp size mendil verecek ve kapağı kapatacak. Hemen çivileri kullanın ve Stan’i tabutun içine çivileyin. Sağda duran mezarlık anahtarını alın ve dışarı çıkın.
Tükürük yarışmasının yapıldığı yere gelin.Antika dükkanında aldığınız borazanı kullanın. “Tükürüklerin Efendisi” kısa bir süreliğine ayrılacak. Hemen bayrakları alın. Guybrush yerlerini değiştirecek böyle kazanmanız için gereken mesafe azalacak.Aldığınız içkilerden mavi ve sarı olanı birleştirip yeşil bir içki yapın. Pipeti kullanarak için. Bu tükürüğünüzü daha sert yapacak. Şimdi ortadaki adamla konuşun ve gönüllü olun.(Size en komik gelen ismi seçin) Burada dikkat etmeniz gereken şey şu. Tükürmeden önce istediğiniz sesi çıkarın. En alttaki “ptooie” ile tüküreceksiniz. Sizi izleyenlerden en sağdaki kırmızı kadının beline bağladığı fulara dikkat. O dalgalandığı zaman rüzgar çıkmış demektir. Tam o anda tükürürseniz yarışmayı kazanırsınız. Sadece zamanlama işi. Size bir plaket verecekler. Sola gidip antika dükkanına gelin ve antikacıya plaketi gösterin. Umursamayacak ama siz ısrar edip ne kadar değerli olduğunu söyleyin. Sonunda LeChuck’ı öldüren kişinin tükürüğünün üstünde olduğunu söyleyince sizden onu 6000 poe karşılığında alacak. Artık Mad Monkey’in kalıntılarını aramak için gerekli olan paramız var. Kate ile konuşup altı camdan bir tekne kiralamadan önce Mad Monkey’in koordinatlarını öğrenmemiz gerekiyor. Kütüphaneden aldığınız kitabı hatırlayın. Gemi kalıntıları ile ilgili olanı okuyun ve oradaki koordinatları not edin. Şimdi Kate ile konuşun ve gemiyi kiralayın. Size nereye gitmek istediğinizi soracak Çıkan haritada sizdeki koordinatları bulun ve oraya gidin. Gidince Kate’e dalacağınızı söyleyin ve Guybrush’ın dibe dalmasını seyredin. Dipte hemen sağda maymun kafası var onu alın. Ama geri yüzmek için kafa çok ağır. Biraz sola giderseniz çapayı göreceksiniz. Çapayı çekince yukarı çıkacak ve Booty Island’a geri döneceksiniz.Antikacıya gidip maymun kafasını verin ve haritanın ilk parçasını alın. İkinci parça için soldan haritaya çıkın ve “big tree”’ye gelin.
Burada daha önce yapamadığımızı yapacağız. Önce ilk tahtanın üstüne çıkın ve öteki deliğe onarılan küreği takın. Küreğin üstüne çıkınca öteki tahtayı alın ve yandaki deliğe takıp üstüne çıkın. Bunu bir iki kere tekrarlayınca Guybrush kendiliğinden yukarı çıkacak. Ağaçtan evlerin olduğu bir yere geldiniz. Öncelikle yukarda solda olanın yanına gidin ve teleskopu alın. Geri dönün ve öndekinin kapısından içeri girin. İçeride haritayı alan kuş ve dağ gibi yığılmış kağıtları göreceksiniz. Köpeği kullanın ve haritayı alın. Artık iki parçamız oldu. her şeyi hallettikten sonra geri dönüp Dread’in gemisine gelin ve Scabb Island’a gelin. Oyunun en zevkli kısımları başlıyor
Hemen sağdan haritaya çıkın ve “cemetary” yazan yere gelin. Burada en baştaki mezarlıkta Stan’in dükkanından aldığınız anahtarlığı kullanın. (Üzerinde crypt yazıyor) İçeri girince Guybrush tabutları açması için bir sebep arayacak. Elinizdeki “Book of Pirate Quatations” adlı kitabı okuyun. Eğer en soldaki tabutu incelerseniz kitapta yazan benzer sözleri göreceksiniz. Tabutu açın ve içindeki külleri alın. Buradan çıkıp bataklığa yani Voodoo Lady’nin yanına gidin. Ona kül bulduğunuzu söyleyin. Sizden külleri alacak ama tarifi unuttuğunu söyleyecek. Ona kütüphaneden aldığınız kitabı verince size Ashes To Life iksirini yapacak. Geri mezarlığa dönün ve tabuta bakın. Küllerin üzerinde iksiri kullanınca küller canlanacak. Şahıs ölü olduğunu bilmiyor. Onunla konuşunca ruhunun huzura ermesi için son bir şey gerekli olduğunu söyleyecek.Restoranında gazı açık bırakıp bırakmadığını unutmuş!Onun için kontrol edeceğinizi söyleyin. Size restoranının anahtarlarını verecek. Mezarlıktan ayrılıp “beach” yazan yere gelin.Biraz sağa gidince karşıdaki kulübeyi göreceksiniz. Kapıyı yeni anahtarla açın ve içeri girin. Gerçekten de ocak açık. Ocağı kapatın.(use knob) Geri mezarlığa dönün ve yine küller üzerinde Ashes 2 Life iksirini kullanın. Ona gerçekten açık olduğunu ve kapattığınızı söyleyince size haritayı verecek ve ruhu huzur bulacak. Artık üç parçaya da sahipsiniz. Mezarlıktan çıkıp haritaya gelin ve Dread’in gemisine binip Phatt Island’a gidin.
Arandığınızı gösteren posteri hatırladınız mı?Bu poster üzerinde Kate’in resmini kullanın.(Onunla ilk konuşmanız sırasında istemişsinizdir umarım)Soldan haritaya çıktığınızda Kate gelecek ve resme bakacak. Tanıdık bir sahneni ardından tutuklanacak. Sizde şehre dönüp hapishaneye girin ve masanın üstündeki mektubu alın.(Bu sefer “vanilla” adı. Daha önceki aldıklarınızı hatırlayın)Zarfı açınca içinden bir şişe grog çıkacak. İşiniz bitince haritaya çıkın ve sol üstte “waterfall” yazan yere gelin. Şelalenin yanından yukarı çıkan bir yol. Yukarıda bir pompa göreceksiniz. Jojo’yu pompa üzerinde kullanın ve suyu kesin. Geri dönüp şelalenin altındaki yeni delikten içeri girin. Bu tünel sizi haritada en solda bulunan adaya götürecek. Dışarı çıktığınızda yukarıdaki kulübenin yanına girin ve kapıyı açarak içeri girin.İçeride yeni birisiyle tanışacaksınız. Onunla konuşunca ufak bir içki yarışmasına gireceksiniz.
Korsan gidip size bir içki getirecek ve tekrar kendisi için hazırlamaya gidecek. Bu esnada hızlı olup masanın üstündeki bardağı alın ve ekranın sol üstündeki bitkinin üzerinde kullanıp dökün. Şimdi Kate’ten aldığınız şişeyi bardakla kullanın ve bardağı geri masanın üstüne koyun. Eğer zamanında yaparsanız adam geri gelecek ve yarışma başlayacak. Önce Guybrush içecek ama bizdeki grog gerçek olmadığından bir şey olmayacak. Adam içince sızıp kalacak.O uyuyunca hemen yanınızdaki çerçeveye aynayı yerleştirin.(Antikacıdan almıştık)Kapının yanındaki pencereyi açın ve dışarı çıkın. Evin önündeki heykel üzerinde teleskopu kullanınca ışık yansıyarak duvardaki bir tuğlanın üstüne düşecek. Gidip bu tuğlayı çekin.(Eğer yanlışını çekerseniz dert etmeyin plaja geleceksiniz.)Şimdi depo gibi bir yerdeyiz. İskeletin elinden haritanın son parçasını alın ve soldaki delikten plaja inin. Buradan geri kulübenin yanına gelin ve aşağı yürüyüp haritaya çıkın.Yine Dread’in gemisi ve yine Scabb Island!
Direk Wally’nin yanına gelin ve ona haritanın bir parçasını verin.Kalan parçaları Guybrush kendi verecek. Ondan haritayı birleştirmesini söyleyince Voodoo Lady’ye bir aşk iksiri siparişi verdiğini ve onu almanızı söyleyecek. Bataklığa gelip Voodoo Lady’nin yanına gelin ve onunla iksir hakkında konuşun. Ayrılırken bir şeyler gördüğünüz söyleyecek.(Dediği ilk cümledeki espriye dikkat) Wally’nin başı dertte!Hemen onun yanına dönün. Masanın üstündeki notu okuyunca LeChuck’ın Wally’yi kaçırdığını öğreneceksiniz. Eğer Juju çantasını açarsanız içindeki kibrit ve “aşk bombası” alabilirsiniz. Tekrar bataklığa gelin. Hemen yukarıdaki kutu dikkatinizi çekmiştir. Kutuya bakınca LeChuck’ın adresini öğreneceksiniz. Kutuyu açıp içine girin ve bu bölümü de bitirin.
PART 3 –LECHUCK’S FORTRESS
Bölüme LeChuck’ın kalesinde başlıyoruz. Sağa gidin ve merdivenlerden çıkıp kapıdan geçin. Geldiğiniz odada direk sağa gidin. Üç tane iskeletin olduğu bir odaya geleceksiniz. Onları boşverin ve sağdan devam edin. Geldiğiniz odada hücrenin yanına gidince Wally’yi göreceksiniz. Onunla konuşun. Harita LeChuck’ın elinde ama Wally haritayı ezberlemiş. Onu oradan çıkarmak için hücrenin anahtarını bulmalıyız.Bunun için merdivenlerden çıkın ve kapıdan geçin.
Şimdi oyunun en gıcık bilmecesini çözeceğiz. Kapıdan geçince duvardaki iskeletleri görmüşsünüzdür. Big Tree’nin oradaki şarkıyı hatırlayın. Guybrush bunları bir kağıda not etmişti.(Largo’nun tükürüğünün olduğu kağıt)O şarkı bizim için ipucu. Yapmanız gereken şarkının dizelerinde tarih edilen kapılardan geçmek. Her oynadığınızda şarkı değişiyor o yüzden bendekini örnek vereyim:İlk dize şöyle;The leg bone…..The hip bone…. The arm bone….”.Burada dizelerin başlarına bakacağız. Yukarıdan aşağıya leg-hip-arm sıralaması var. Yani aradığımız kapı en üstte bacak,ortada kalça ve en altta kol kemiği olan kapı. Eğer bulunduğunuz ekranda buna uyan bir kapı yoksa soldan devam edin. Doğru kapıdan girince kendinizi başka bir koridorda bulacaksınız. Eğer kapı yanlışsa iskeletten tabelaların olduğu yere geleceksiniz. İlk kapıdan geçince ikinci dizedeki sıraya bakın ve böyle devam edin. Sonunda dev bir kapının önüne geleceksiniz. İçeri girmek için ortadaki küçük kapıyı açın! İçeri de tahtın hemen sağında devasa anahtarı göreceksiniz. Onu almaya çalışınca LeChuck sizi yakalayacak ve işkence aletine bağlayacak.(Pek işkence sayılmaz ama olsun)
Şu an bulunduğunuz durum gerçekten komik. Hiçbir şey yapmadan önce kesinlikle Wally ile konuşun. Tüm serinin en eğlenceli konuşması bence burada. LeChuck gidince boş boş duracaksınız bu esnada konuşun bence. Konuşmanız bitince pipeti kullanarak yeşil içkiden için. Evet kandili tükürerek söndüreceğiz!Şimdi aşağıdaki “pan”’i görmüşsünüzdür. Öncelikle ona tükürün ve yönünü ayarlayın. Sonra Guyrbrush’ın sağında bir iskeletin ortasında duran kalkana tükürük. İlk sefer balona gelecek. İkinci sefer tükürünce kalkandan tavaya oradan da kandile gidecek ve kandil sönecek. LeChuck bizim kaçtığımızı görünce sinirlenecek. Şimdi karanlık bir odadasınız. Juju çantasından bulduğumuz kibritleri kullanın ve olanları izleyin. Kısa da olsa bu bölüm de bitti.
PART 4 – DINKY ISLAND
Sağa giderseniz Hermann’ı görebilirsiniz. Onunla konuşun. Eğer uzatmak istemezseniz daha iyi işleriniz olduğunu söyleyin ve gidin. Ama size tavsiyem onunla sonuna kadar konuşun. Konuşmanız ilerleyince size yandaki ağacın rengini soracak. Ne cevap verirseniz verin bilemeyeceksiniz. Burası oldukça uzun o yüzden tercihinizi önceden yapın. 30-40 cevap sonunda yeni bir seçenek gelecek;tüm renkler!Bunu söyleyin ve Hermann’dan kurtulun. Onunla işiniz bitince solda siyah bir levye,makinenin hemen dibinde martini bardağı ve suyun içinde de bir şişe göreceksiniz. Hepsini alın. Martini bardağını denizde kullanıp deniz suyunu alın ve bunu da makine üzerinde kullanıp tuzsuz su elde edin. Sudan aldığınız şişeyi soldaki kaya üzerinde kullanıp kırın. Son olarak papağanın altındaki fıçıyı açıp içinden kraker alın ve bunu papağana verin. Size bir ipucu verecek. Hepsini yaptıktan sonra sola gidin ve ormanın içine dalın.
Ormana girince yol ikiye ayrılacak. Önce soldan gidin ve yeni ekranda yukarı gidin. Bir ağacın yanına geleceksiniz. Ağacın üstünde asılı duran bir çanta var. Kırık şişeyi kullanıp çantayı parçalayın ve içindeki kutuyu alın. Şimdi geri dönün ve bu sefer sağdaki yoldan gidin. Burada etrafı iple sarılı bir çanta göreceksiniz.Üstündeki ipi alın ve levye ile çantayı açın. İçinden dinamiti alın. Sağda yol üçe ayrılıyor. Ortadakinden girin ve tekrar sağa gidin. Çimden bir dinazor göreceksiniz. Yanına yaklaşınca papağan gelecek. Martini bardağındaki suyu az önce aldığınız kutu üstünde kullanınca iki tane krakeriniz olacak. Birini papağana verince size yeni bir yön söyleyecek. Yukarı gidin ve tekrar kuzeye yönelin. Yeni geldiğiniz ekranda taşların yanına gelince papağan tekrar yanınıza gelecek. Tekrar kraker verince doğuya gitmenizi söyleyecek. Sağa gidince Hermann gelecek ve size bir kısayol gösterecek. Herneyse ekranın ortasındaki dev X’i küreğinizle kazın. Kazma işlemi bitince kibritleri dinamit üzerinde kullanın ve yanan dinamiti çukura atın.
Şimdi tanıdık bir sahneye hazırlıklı olun. İpi levye ile kullanın ve bunu tepedeki sarkıtlar da kullanarak olanları izleyin. Guybrush aşağıya düşünce ekran karanlık olacak. Biraz imleci gezdirirseniz ekranın tam ortasının sağına doğru şalteri bulacaksınız. Şalteri açınca LeChuck ile karşılaşacaksınız. Buradaki konuşma gerçekten mükemmel.(Star Wars’ı mı hatırlatıyor ne!) Kontrol yine size geçince sürekli sola gidin ve hazinenin kalıntılarından bileti alın. Şimdi başladığınız yere en sağa gidin ve First Aid yazan odaya girin.(Arada yakalanırsanız önemli değil sadece başka bir odaya ışınlanıyorsunuz)Burada iskeletlere bakın. Sağdakinin kafasını alın.(Dad’s skull)Odanın sağında First Aid tabelasını altındaki çöpü açın ve içinden eldivenleri alın.Hemen solunuzdaki masayı açıp içinden şırıngayı alın ve odadan çıkın. First Aid yazan yerin hemen solundaki kapıdan girin. Burası depo. Yerde duran kutuları açınca birinin içinden “rootbeer” diğerinden balon ve sonuncusundan da LeChuck’a benzeyen oyuncak bir bebek bulacaksınız. Buradan çıkın ve biraz sola gidin. Burada “elevator” yazısının yanındaki kapıdan girin. İçerideki helyum tüpünde eldivenleri ve balonu kullanarak şişirin.Sağdaki bozuk grog makinesine bakın. Üstünde “coin return” kısmına bakın. “Use” komutunu kullanınca para düşecek ve ekranın soluna gidecek. Şimdi LeChuck’ı bekleyin. O gelince parayı almak için eğilecek. Tam bu esnada “pull” ile iç çamaşırını alın. Sizi yine ışınlayacak. Tekrar geri dönün ve yine para düşürüp LeChuck’ı bekleyin. Bu gelişinde Stan’dan aldığınız mendili ona verin. Sümkürecek ve size geri verecek.(”use” ile vereceksiniz)İşiniz bitince asansörün yanına gelin ve soldaki düğmeye basın. İçeri girince LeChuck gelecek. Hemen soldaki kolu indirin. Burada sakalı asansöre sıkışacak. Sakalı alın ve kapıyı açıp dışarı çıkın.
Burası sanki ilk oyundan tanıdık gibi!Neyse şimdi LeChuck’ın voodoo bebeğini yapacağız. Juju çantasına sümüklü mendili,sakalı,kuru kafayı,oyuncağı ve iç çamaşırını atın. Guybrush kendi çantayı sallayacak ve artık sizin de bir bebeğiniz var!Asansörle geri dönün. LeChuck ile karşılaştığınızda şırıngayı bebek üstünde kullanın. Öteki odaya kaçacak. Arkasından girin. Konuşma sırasında bebeğin bacağını koparırsam ne olur gibisinden olan seçeneği seçin. LeChuck ölmek üzere!Buradaki sahne sanki yine Star Wars’tan tanıdık gibi :). Sizden maskesini çıkarmanızı isteyecek. Kabul edin ve olanları izleyin. Aslında gerçekten sürpriz bir son. Burada Big Whoop’un ne olduğunu da öğreneceksiniz!Klasik konuşmaları yapın ve oyuna son noktayı koyun.
Bir adventure klasiği daha sona erdi. Sizi bilmem ama bence serini en müthiş oyun ikincisi. Tercih meselesi tabi!
Bitti…