Oyun Ön İncelemeleri

Sekiro: Shadow Die Twice

Demon’s Souls serisiyle büyük başarı kazandıktan sonra benzer formülden yola çıkarak Dark Souls ve Bloodborne ile popülerliğinin zirvesine çıkan From Software artık yoluna gerçek anlamda yeni bir oyunla devam ediyor. İlk olarak bir Playstation 1’in efsane serisi Tenchu’nun yeni bir oyununu geliştirmeye niyetlenen firma yepyeni bir Ninja temalı aksiyon oyunu olan Sekiro: Shadow Die Twice’la yoluna devam etme kararı almış. From Software’in yeni oyununu Gamescom’da da deneme şansı yakalamıştık. Aynı zamanda geliştiricinin açıklamalarına bakacak olursak heyecanlanmak için çok fazla nedenimiz var. 

Sekiro: Shadow Die Twice Ön İnceleme

Sekiro: Shadow Die Twice’ın konusu 16.yüzyılda Japonya’da derebeyliklerin kendi aralarındaki savaştığı Sengoku döneminde geçiyor. Ana karakterimiz kendi klanının lideri olan genç lordunu Ashina klanın saldırısından koruyamaz ve lordu kaçırılır. Ashina klanının lideri olan samuray da ana karakterimizin kolunu bu dövüş sırasında kılıçla koparır. Ölüme terk edilen karakterimizi Buda heykelleri yapan bir “busshi” rahibi bulur. Ana karakterimizi “tek kollu kurt” yani Sekiro olarak adlandıran bu rahip, ona normal kolundan daha güçlü olan protez bir kol yapar. İşte bu kol sayesinde ana karakterimiz birbirinden farklı aletleri koluna monte edip düşmanlarına büyük acılar çektirecek. 

Souls serisinin de yaratıcısı olan Hidetaka Miyazaki yine oldukça zorlayıcı, defalarca öleceğimiz bir oyunla karşımıza çıkma niyetinde. Sekiro zorluk ve keşif gibi özellikleri Souls serisinden alacak olsa da yapısal anlamda tamamen farklı bir oyun. Öncelikle Sekiro RPG özellikleri bulunmayan bir macera oyunu. Oyunda tercihlerimize çok fazla bırakılmamış net bir senaryo, bir ana karakter ve sınırlı ölçüde silah bulunacak. Yani karakter ve silah geliştirme veya onlarca farklı zırhtan birini seçme şansımız olmayacak. From Software adının sadece belli bir türe yapışıp kalmasından korkuyor olacak ki sürekli Sekiro’nun bambaşka bir oyun olduğunu vurguluyor.

Öncelikle Sekiro’nun açık dünya bir yapıya sahip olduğunu vurgulayalım. From Software, Souls serisinden çok daha özgür olacağımızı, bölümler arasında kısıtlama olmadan hareket edebileceğimizi söylüyor. Yine de Skyrim benzeri bir rahatlık beklememenizi öneririm. Açıklamalara göre oyunun büyük bölümü kırsal bölgelerde geçecek. Oyunun ilerleyen bölümlerinde büyük şehirlere de ayak basma şansımız doğacak. İlk videolarda Souls serisine göre daha renkli bir dünya görüyoruz. Karla kaplanmış kalelerde, ağaçların dökülen kırmızı yaprakları üstünde ve güneş ışığının vurduğu soğuk bir kış günü etrafta gezmek içimizi o kadar da ürkütmüyor. Tabi geliştiriciler senaryo gereği oyunun ilerleyen bölümlerinde karanlık, ürkütücü bölümlere de adım atacağımızı belirttiler.

Bölümler ise sadece yatay değil, aynı zamanda dikey olarak da gezilebilecek şekilde tasarlanmış. Ana karakterimiz bir kanca yoluyla evlerin tepelerine, ağaçların dallarına çıkma şansına sahip. Zaten bir uçurumdan düşmediğimiz takdirde bir evin veya ağacın tepesinden aşağıya atlamak bize hasar vermeyecek. From Software’in bölümleri dikey olarak tasarlamasının sebeplerinden biri de keşif hissini arttırmak. Muhtemelen gizli eşyaları bulmak için artık çatılarda dolaşıp ağaçtan ağaca gizli bir yer bulmak için atlayacağız.

Aksiyonun Hızına Yetişmek Kolay Olmayacak

Dark Souls ve Bloodborne oynayanlar her zaman bir elimizin savunma tuşunda olduğunu bilirler. Sekiro’da ise bitmek bilmeyen bir aksiyonla karşı karşıya kalacağız. Oyundaki ana silahımız kılıcımız olacak. Farklı birkaç kılıç kullanma şansımızın olacağını düşünüyoruz, ama bunun dışında herhangi bir ana silah olmayacak gibi görünüyor. Zaten kılıç savaşları oyunun ana dövüş mekaniği olacak. Açıkçası oyunu oynarken Tekken-vari bir dövüş oyunu oynuyormuş hissine kapıldım. El ve göz koordinasyonu, hızlı olma, anlık tepki verme gerçekten de çok önemli. Üstelik ileri veya geri adım atmanıza göre, havaya az veya çok zıplamanıza göre farklı saldırı çeşitleri yapabiliyorsunuz. Saldırıların hepsini öğrenip uzmanlaşmak bayağı zamanınızı alabilir.

Düşmanlara çok seri biçimde kılıç darbeleri indirirken dikkat etmemiz gereken en önemli şey ise “duruş”umuzu kaybetmemek. Duruş mekaniği “stamina” yani dayanma gücünün yerini almış. Ekranda hem sizin, hem de düşmanın “duruş” gücünü gösteren bir çizelge var. Düşmana her başarılı vuruşunuzda veya düşmanın vuruşunu her başarılı savuruşunuzda düşmanın duruş gücü azalıyor. En sonunda ise duruş’unu kaybedip savunmasız halde kalıyor. Bu anda saldırı yaptığınızda düşmana çok ağır hasar veriyorsunuz. İşin kötü yanı düşman da sizin duruş gücünüzü tüketebiliyor. O nedenle düşüncesizce düşmana kılıç savurmaktan kaçınmanız gerekiyor. Düşmanların savunma konusunda iyi iş çıkardıklarını da göz önüne alırsak saldırırken tekrar tekrar düşünmeniz lazım. Neyse ki düşmanları öldürmenin başka yolları da var. 

Öncelikle protez kolumuza kanca, alev püskürtücü, balta, geçici kullanımı olan koni şeklindeki bir kalkan ve yere püskürtebileceğimiz havai fişeği olacak. Kanca ile yüksek yerlere tırmanmanın yanı sıra atlı savaşçılara veya dev bosslara da tutunup farklı saldırı şekilleri yapabileceğiz. Alev püskürtücü düşmanları yakan bir Flamethrower görevi görese de kılıcımıza kısa süreli alev takviyesi de yapıyor. Balta ise düşmanların kalkanını kırmak veya onlara ağır saldırılar düzenlemek için en büyük yardımcımız olacak. Bu silahı sadece sol kolumuzla kullanacağımızı, kılıç yerine sağ elimize alamayacağımızı belirtelim. Oyunda gördüğümüz normalde bir çubuk görünümünde olan, ama düşman saldırırken şemsiye gibi açılıp bizi özel saldırılardan koruyan kalkanla ilgili çok fazla detay olmasa da bunun Dark Souls’taki gibi havaya kaldırıp sürekli ilerleyebileceğimiz bir kullanım şeklinin olmadığına eminiz. Son olarak ise yere savurduğumuz havai fişek köpekleri ve atlı düşmanları sersemletmek için en büyük yardımcımız olacak. 

Bu kadar aksiyon ve taktik sizi şimdiden yordu mu? O halde Sekiro’da düşmanları gizlice öldürebileceğinizi de söyleyelim. Çatılardan düşmanın üstüne atlayıp, arkadan yaklaşıp, duvara tutunarak duvarın üstünde duran düşmanı gizlice aşağıya çekip veya çalıların arasından gizlice yaklaşıp düşmanları tek hamlede öldürme şansınız var. Oyundaki gizlilik mekanikleri işlev yönünden inanılmaz derecede faydalı olsa da From Software’in yapay zeka konusunu oyun çıkana kadar çözmesi şart. Gamescom demosunda bazen düşmanlar bizi görmeleri gereken durumlarda tepki vermediler. Yan taraftan yaklaşmamız veya çok uzak olmayan bir çatıda atlayıp zıplamamız karşısında daha zekice tepkiler vermelilerdi. Umarız Gamescom’da sınırlı zaman içinde çok acı çekmemizi istemedikleri için yapay zekayı düşürmüşlerdir.

Dövüşlerle ilgili en çok hoşuma giden şeylerden birisi ise boss savaşlarında bazı alternatifler sunulmuş olması. Örneğin “Corrupted Monk” yani “Yozlaşmış Keşiş” adlı boss savaşında köprünün üzerinde savaşırken saldırılardan kaçınmak için çevredeki ağaçların üzerine atlamak mümkündü. Ayrıca bazı dev boss’larla (örneğin dev bir yılan) doğrudan savaşmayıp gizlenerek ilerlememiz gerekiyor. 

Ölüp ölüp yeniden dirilmek

From Software bunca aksiyon, tedirginlik ve sinir stresin içinde kalacağımızın oyuna ilginç bir mekanik eklemiş. Oyunda düşmanlarla savaşırken ölünce yeniden dirilmemiz mümkün. Bu sistem bize ikinci bir şans vermesinin yanı sıra taktik olarak da kullanılabiliyor. Öldüğümüzü düşünen düşman olay yerini terk ederken arkadan yaklaşıp kılıcımızı sırtına saplayabiliyoruz. Bu mekaniği boss savaşlarında kullanmak mümkün olmayacak gibi, ama özellikle oldukça zorlayıcı olan mini boss’ları kesmek için birebir. Hangimiz düşmanın tek vuruşluk canı varken ölüp çığlık atmadık ki?

Bu mekaniğe şüpheyle yaklaşsam da Gamescom’daki demoda sistemin gayet iyi işlediğini gördüm. Ayrıca endişelenmenize gerek yok, tekrar dirilme seçeneği sınırlı. 

From Software son yıllardaki birinci sınıf oyunlarıyla oyuncuların ve oyun otoritelerinin saygısını kazanmayı başardı. Sekiro: Shadow Die Twice ile bu başarıyı devam ettireceklerini düşünüyorum. Yine zorlayıcı, derinliği olan bölüm tasarımları, gizem ve keşif hissini bolca olacağı bir oyunla karşımıza çıkacaklar gibi görünüyor. Oyunun çıkmasına uzun bir süre olmasına karşın Gamescom’da bir demo sunarak kendilerine ne kadar güvendiklerini de gösterdiler. Eğer Souls serisini sevdiyseniz Sekiro zaten radarınıza girmiştir. RPG’lerden uzak durmak isteyen Tenchu-Ninja Gaiden benzeri oyunlara ilgisi olan bir kişiyseniz de bu oyunu yakından takip etmenizi öneririm. 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu