Monolith Productions Shadow of Mordor ile ilgili oyundan çıkarılmış bazı bilgileri su yüzüne çıkardı. Oyun direktörü Michael de Plater’in Gamasutra’ya verdiği bilgilere göre Çok daha büyük canavarların, vahşi hayat içeren alanların ve çok daha karmaşık yapıya sahip bir Nemesis sistemine sahip olduğunu belirtti ve ekledi; “Bu sistem birçok kesinsizlik ve üstesinden gelmemiz gereken sorunları da beraberinde getirdi. Sadece oyunu oluşturma sırasındaki işin gidişatında değil, aynı zamanda bu verinin yaratıldığı zaman, çalışıp çalışmaması konusunda da birbirimize güvenmemiz gerekiyordu. Bu sistem hakkındaki güvensizliğimiz bizi başka sistemlerde oluşturmaya itti ki bunların arasında oyundaki yan aktiviteler ve oyundan daha sonra çıkartmak zorunda kaldığımız tırmanabilir yaratıklar da var. Bu yaratıklar Shadow of Mordor’da bulunmuyorlar ancak bu yaratıklardan birine ait bir görseli oyunun lore’unda görmek mümkün. “
“Okadar güçller ki belki de Graug veya büyük bir Caragor sürüsü hariç bunlardan birini yere çalma şansı dahi yok. Yaklaşan savaş zamanında Karanlık Lord’un büyümekte olan ordusu için oldukça değerli bir silah ve ulaşım aracı olacaklardır.”
Michael de Pelter ayrıca sonradan daha basite indirgedikleri Nemesis Sistemi’ni de anlatıyor: “Bir noktoda örneğin, Uruk gruplarının önceden moral ve disiplin barları mevcuttu. Her Orc kaptanı bu barları ve durumlarını orkların davranışlarına ve görevlere göre etkileyebiliyordu. Bu konuda Orc Hiyerarşisinin arayüzü de Noel Ağacı’na benziyordu” “Ve sonradan oyunun test aşamalarında oynanışı daha rafine hale getirmek için şuanki mevcut haline döndürdük. “ diye açıklıyor .
Siz ne düşünüyorsunuz? Oyunun bazı konularda sadeleşmesi oynanışın optimizasyonu açısından doğru bir karar mı olmuş yoksa daha karmaşık ve içeriğe sahip bir oyun mu görmeyi isterdiniz?