Shadowrun: PC sürümü ekside
IGN, PC ve Xbox 360 için geliştirilen aksiyon oyunu Shadowrun’In her iki sürümünü de ilk olarak oynama fırsatını elde etmiş. Oynarken grafik, kullanışlılık ve çok oyunculu işlevselliğini kıyaslamışlar. Netice ise konsol lehine 3:0 olmuş.
PC sürümünün kare sayısı (frame rate) ve look’u oyun, sistemi (Core 2 Duo, GF 8800 GTX) sonuna kadar kullanmasına rağmen yetersiz kalıyor. Doku kalitesi ve ışıklandırma da daha kötü görünüyor. Gamma düzenleyicisi haricinde bu sürümde başka hiçbir grafik ayarı yapılamıyor. (Fakat bu tabiî ki nihai sürümde değiştirilebilir.)
Platformlar arası çoklu oyuncu (ÇO) karşılaşmalarında itidalli bir tablo ortaya çıkıyor. Denge açısından güzel görünen bu tablo, redaktöre göre PC oyuncularını hayal kırıklığına uğratabilir. Zira PC’ciler kumanda avantajlarını mermilerin çok fazla dağılmasıyla kaybediyorlar. Ki bu hareketlerde daha etkili oluyor. Sadece keskin nişancılar PC’de Xbox 360’a göre daha iyi olabiliyorlar. Arayüz de tamamiyle konsola yönelik hazırlanmış, en azından şimdiki yapıda ekrandaki 360 kontolörü üzerinden fareyle tuşlara basıp menüde gezilebiliyor.
PC’de Shadowrun belki, GFW (Game for Windows) Live’de gümüş hesapların (silver account) ücretsiz olması ile puan toplayabilir. Fakat oyuncular Live’e özgü arkadaşlıktan vaz geçmek zorunda kalıyorlar. Başka bir oyuncuyla da sadece doğrudan sohbet mümkün; teamchat, altın hesaba mahsus kalıyor. Bundan başka gümüş hesaplılara daha uygun bir tablo sunuluyor: gümüşler sadece PC vs. PC oynayabiliyorlar. Shadowrun sadece Vista’da çalıştığından muhtemel rakiplerin sayısı da alışılageldik PC shooter’lara göre oldukça düşük. Her iki sisteme sahip olanlar ise yukarıda belirtilen eksilerden ötürü muhtemelen konsol sürümünü tercih edeceklerdir.
Kaynağa ulaşmak için tıklayınız.