Röportaj

Shaiya: Light and Darkness

İyi ve kötünün ayrıldığı en keskin nokta olan Shaiya, kullanıcılara ücretsiz
ve Türkçe bir oyun deneyimi sunuyor. İki ırktan birine mensup bir karakter
oluşturduktan sonra maceraya başlayacağımız yapımda, destansı bir mücadelenin de
ilk adımını atmış oluyoruz. Shaiya’nın yapım sorumlularından olan Alper Gökalp
ile oyun üzerine konuşma fırsatına eriştik.

Merlin’nin Kazanı (MK): Öncelikle sizi tanıyabilir
miyiz? Ekipteki göreviniz nedir?

Alper Gökalp (AG): Ben Shaiya Türkiye’nin tercüme ve lokalizasyon
çalışmalarının başlamasından beri Aeria Games’de yer alıyorum. Tercümelerin
tamamlanması ve test süreciyle beraber ürün müdürümüz Arslan Kiran’ın da aramıza
katılmasının ardından, test ve pazarlama alanında çalışmalar yürüttüm, şu anda
da Shaiya Türkiye sunucusunda lokalizasyon şefi ve Head Gamemaster olarak görev
yapıyorum. Şimdiki görevim bunun yanında çeşitli pazarlama ve PR aktivitelerini
de içeriyor.




MK: Shaiya’dan kısaca bahseder misiniz?

AG: Shaiya tamamen ücretsiz olarak indirilip oynanabilen, fantastik
dünyada geçen bir MMORPG, yani devasa online rol yapma oyunu. Kullanıcılardan
oyunu başlattıklarında birbiriyle savaş halinde olan Işık İttifakı ve Öfke
Kardeşliği’nden birini seçmeleri isteniyor. Daha sonra bir karakter oluşturmak
için, her iki tarafta mevcut olan 6 farklı klas arasında seçim yapıyorlar. Bu
klaslar, birçok RPG’de olduğu gibi güç, büyü ve çeviklik gibi özelliklerle
birbirinden ayrılıyor ve oyunculara farklı deneyimler sunabiliyorlar.

Oyuncular bir karakter oluşturup Shaiya’ya başladıktan sonra, karşılarına çıkan
görevleri başarıyla tamamlayarak, karakterlerinin gelişmesini sağlayan tecrübe
puanları kazanabiliyorlar. Belli sayıda tecrübe puanı toplayınca karakterin
seviyesi artıyor, nitelik ve yetenek puanları kazanılıyor. Kullanıcılar
kazandıkları bu puanları istedikleri şekilde dağıtarak karakterlerini
diledikleri gibi şekillendirebiliyorlar. Bu da her karakterin birbirinden farklı
yapılandırılmasına olanak tanıyor.MK: Shaiya’da birden fazla karakter oluşturabiliyoruz,
ancak karanlık veya aydınlık taraftan birini seçtikten sonra, diğer tarafta da
bir karakter oluşturamıyoruz. Neden buna izin verilmiyor?

AG: Yapımın buna izin vermemesinin başlıca sebebi, iki tarafı birbirinden
tamamen izole olarak değerlendirmek. Oyuncular arka plan öyküsünde bahsedilen
büyük savaşta iki taraftan yalnızca biri için savaşıyor ve diğer tarafın
şehirleri, kaleleri ve bölgeleri onlar için bir bilinmez olarak kalıyor. Bu
durumun büyük önem verdiğimiz PvP, yani oyuncuya karşı, savaşlara da katkıda
bulunduğuna inanıyoruz.




MK: Son yıllarda MMO türündeki yapımlar, ülkemizde
hatırı sayılır bir kullanıcı kitlesine sahip. Tabii ki bunda, oyunların ücretsiz
olmalarının da bir nebze etkisi var. Knight Online ve Metin 2 gibi isimler
karşısında Shaiya’nın en güçlü özelliği veya özellikleri olarak neleri
gösterebilirsiniz?

AG: Shaiya’yı rakiplerinden ayıran özellikler arasında; üst düzey
grafikleri ve karakter animasyonları, çok güvendiğimiz ve oyuncularımızdan da
çok iyi tepkiler alan PvP sistemi ile titizlikle tamamladığımız, gerek imla
gerekse kelime seçimine çok büyük özen gösterdiğimiz Türkçe tercümesi geliyor.
Ayrıca Aeria Games olarak en çok önem verdiğimiz konulardan biri de müşteri
memnuniyeti. Oyun veya oyuncular hakkında bir sorun veya şikayeti olan
üyelerimizden aldığımız e-postalara 24 saat içerisinde cevap gönderebiliyoruz.

Ayrıca ben ve diğer Gamemaster arkadaşlarım yapım içerisinde gerektiğinde bizzat
yer alarak, kullanıcıların yaşadığı deneyimi daha ilginç ve eğlenceli bir hale
getirmek için çalışıyoruz. Shaiya’da bizlerle karşılaşan oyuncu arkadaşlarımızın
tepkileri genellikle pozitif oluyor.MK: Shaiya, ücretsiz bir yapım. Oyunda henüz yer
almayan ücretli içerikler düşünüyor musunuz? Mesela kullanıcıların alabileceği
zırh, giysi, silah ve yetenek vs… buna örnek verilebilir.

AG: Shaiya’ya eklenecek ücretli içerikler arasında silah, zırh ve
yetenekler gibi kullanan, oyuncuya çok büyük avantajlar sağlayacak nesne ve
özellikler olmayacak. Bu durumun yapımda herhangi bir nesne satın almayan
kullanıcıları ikinci planda bırakarak Shaiya’nın F2P (Oynaması bedava) yapısına
zarar vereceğini düşünüyoruz. Yapıma başlandığında satın alınabilecek nesneler
arasında, limitli bir süre için karakterin niteliklerini arttıran şurup ve
merhemler, ismini veya görünümünü değiştirmesini sağlayacak nesneler ve ücretsiz
olarak oyun içinde de elde edilebilen çeşitli içeriklerden oluşan paketler
olacak.




MK: Eğer ücretli içerikler sunarsanız, bu durum oyunun
dengelerine zarar verir mi? Sonuçta ücretsiz oynayan bir oyuncu, ekstra
içeriklere sahip olamayacak.

AG: Az önce de söylediğim gibi, ücretli içeriklerimizin oyunun
dengelerini değiştirecek türden olmamasına çok büyük özen gösteriyoruz. Ayrıca
kullanıcılarımız ücretli olarak temin ettikleri içerikleri, oyun içi değer
birimimiz olan altın veya başka nesneler karşılığında takas edebiliyorlar. Hatta
karaborsa sistemiyle bu takasları mensup oldukları taraftan bağımsız olarak tüm
oyuncularla gerçekleştirebiliyorlar. Böylelikle herhangi bir ücret ödemeyen
oyuncularımız da ücretli içeriklerimize erişebiliyorlar.

MK: Yapımda evlilik var mı? Eğer varsa getirileri ne
olacak?

AG: Hayır Shaiya’da öyle bir özelliğimiz yok, malum oyunun geçtiği
karanlık çağlarda öyle bir medeni kanun bulunmuyor. Henüz Türkçe’ye çevrilmemiş
olan, modern dünyada geçen manga altyapılı Megaten adlı oyunumuzda böyle bir
fonksiyon bulunuyor.MK: Shaiya’da ne sıklıkta büyük savaşlar olacak?

AG: Kullanıcılarımız istedikleri zaman cephelere gidip savaşabildikleri
gibi; şimdilik haftada bir defa olarak planlanan, kazanan tarafa veya en
başarılı birkaç oyuncuya ödüllerin de verileceği büyük savaş etkinliklerimiz
olacak.

MK: Oyuncular için en kötü durum, “Diğer bir oyuncunun
hile yapıyor olması” gerçeğidir. Nitekim bazı online yapımlarda sıkça hile
yapılıyor ve haksız kazançlar elde ediliyor. Shaiya, bu konuda neler sunacak?

AG: Daha önce de belirttiğimiz gibi kullanıcılarımızın memnuniyeti bizim
için ön planda ve birkaç kişinin hile yaparak, kendine avantaj sağlaması
tahammül edemeyeceğimiz bir durum. Hilenin önüne geçmek için Shaiya’nın
yazılımında bulunan standart güvenlik modüllerinin yanında, bizler de
oyuncularımızdan gelen bildiri ve şikayetler doğrultusunda, şüpheli kişilerin
hesaplarını ve karakterlerini takibe alarak gerekli işlemleri
gerçekleştirebiliyoruz.




MK: Shaiya’nın çıkışı için belirlediğiniz bir dönem
veya tarih var mı?

AG: Çıkış tarihi konusunda yapımcı firmayla görüşmelerimiz sürüyor,
şimdilik bir tarih belirlemedik, fakat oyunun birkaç aydır süren Almanca ve
Fransızca sunucularında bulunmuş olan hata ve eksikleri de değerlendirip,
Türkiye sunucumuzu ona göre yapılandırma şansımız oldu. Bu bağlamda kişisel
fikrimi söylemem gerekirse, yapım şu an bir beta sürümüne göre oldukça sorunsuz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu