Shrek 2: Team Action
Değişmez bir kural vardır. Bir film iyi bir gişe hasılatı sağlamışsa, onun
etinden sütünden yararlanılır. Televizyon dizisi çekilir(Robocop’un son derece
kötü dizi bölümlerini hatırlarım), kitabı yazılır (Starwars ve StarTrek
filmlerinin kitapları da yayınlanmıştır) ve vazgeçilmez olarak bilgisayar
oyunlarına dönüştürülür. Shrek de bu döngüyü bozmayanlardan biri.
İlk filmin belki de yapımcılarının dahi beklemediği başarısı üzerine ikincisi
çekilen film şimdi de PC’ler için ikinci oyunuyla karşımızda. Oyunlar ve filmler
üzerine düşündüğümüzde ortaya istisnalar dışında tek bir sonuç çıkar: Filmlerin
oyunu berbattır! Film adaptasyonu olarak hazırlanmış kötü oyunları listelemek
yerine çok başarılı bir örneği atlamak istemem. Bugün bile Commodore listelerine
baktığımda Batman The Movie oyunu en sevilen yapımlardan biri olmuştur. Tabii
aradan çok zaman geçmiş olabilir ama eski bir dostu anmadan da olmaz. Lafı
sadede getirelim ve itiraf edelim. Shrek2, başarısız çevrimlerden harika bir
şekilde sıyrılmayı başarıyor.
Dört Silahşörler
Shrek 2 Team Action ismine yaraşır bir şekilde takım olgusunu başarıyla
bünyesinde barındıran şeker mi şeker bir platform yapım. Shrek’in yaşadığı
bataklık ve ormanlarda geçen oyun, kulubeleri, ağaçları, perileri ve Shrek’in
dostlarıyla tam olarak filmin içindeymişsiniz hissini uyandırıyor. Konu olarak
ise Prensesin ailesini ziyaret ederken yolda karşılaştığımız sorunlar ele
alınmış. Bu yolda, daimi dostlarımız ise Prenses Fiona, Kurabiye adam Gingerman
ve dostumuz Donkey. Zaman içerisinde Çizmeli Kedi ve Kurt gibi diğer
karakterlerin de eklendiğini hatırlatalım. Uzun bir konunun küçük bölümlere
ayrıldığı Team Action, o bölgedeki işimizi hallettikçe ilerleyen bir oynanışa
sahip. O bölümler içerisinde ise çözülmesi gereken bulmacalar ve sıkı dövüşler
söz konusu. Her karakterin kendine has bir hareketinin olması ise oyunun en
büyük özelliği. Örneğin ağır nesneler kaldırmak veya birilerine silleyi indirmek
için elbette Shrek’ten faydalanacağız. Zamanı dondurma ve hız kazanmak için
Prenses’in yardımına ihtiyacımız olacak. Sağlam duran bir kaya ya da düşman mı
var? Onu tepmek için eşşekten daha iyi kim olabilir peki? Bastonunu bumerang
gibi kullanan ve en tepelere sıçrayabilen Kurabiye Adam’ı da unutmayın.
Kontroller için de özellikle titreşimli joypad’e sahipseniz fazla bir zorluk
yaşamayacağınızı belirtmeliyim.
Börtü Böcek Dostumuzdur, Ya Salyangozlar ?
Ekibimizin özelliklerini çeşitli yerlerde kullanarak ilerlediğimiz Shrek 2 Team
Action’da doğanın bize sunduğu pek çok düşman var. Örneğin salyangozlar sık sık
bizi uğraştırırken, denizden sıçrayıp da karşımızda biten piranalar bir an bizi
korkutacak. Bulmacaların ise genel olarak platform oyunlarında alıştığımız
zorluğun üstüne çıkmadını söyleyebiliriz. Bir örnek olarak havada uçuşan
perileri avlamak için Prenses’in zamanı durdurma özelliğini kullanırken, karşı
tarafa geçmek için eşşeğimizle dinamit fıçısını teperek adamlarımızı istediğimiz
yöne ulaştırabiliriz. Kısacası, zorluk ve aksiyon özellikle başarılı grafiklerle
süslenince aldığımız keyif en üst düzeyde tutulmaya çalışılmış.
Oyunun en büyük eksikliği belki de gözden kaçan noktası kayıt işlemlerindeki
gereksiz uygulama. Büyük konunun içinde pek çok ufak görevler yer almakta
olduğunu söylemiştik. Malesef, bu görevlerin tamamını geçmeden oyunu save
edemiyorsunuz. Etseniz bile başladığınız zaman yine o görevleri tamamlamak
zorundasınız. Otomatik kayıt yapan ve sizin ayrıca kaydetmenize izin vermeyen
oyunları anlayabiliyorum (Prince of Persia : The Sands of Time). Fakat
geçtiğimiz bölümleri yeniden oynamak zahmeti oldukça gereksiz görünüyor. Menüler
arasında da yeri geldiğinde çıldırmamak elde değil. Bazen oyundan çıkmak için
uzun süre uğraşmanız gerekmekte. Masal kitabı içine yedirilen arabirim daha
işlevsel olabilirdi.
Activision firması Shrek işine kendini adamış görünüyor. Altı ay geçmeden ikinci
oyunu piyasaya süren firma hız kesmeyi düşünmüyor. Başarılı olan oyunların da
akibeti genellikle kendini tekrar olabiliyor. Örneğin bir zamanların çılgınlık
yaratan Lemmings tutkusu son sürümlerinde “Oh No More Lemmings” demişti (Hayır
daha fazla Lemmings istemiyorum). Shrek 2, şu an için bu aşamadan uzak
gözüküyor. Bir sonraki oyunun zamanı ve özellikleri belli olunca bir daha hep
beraber durum değerlendirmesi yaparız.