Tam Çözüm

Silent Hill 2

NOT : Oyunun en kısa yöntemle bitirilmiş halini okumak
üzeresiniz. Bu çözümü kullanarak birçok gizli eşyayı es geçmiş olacaksınız.
Bununla beraber aklınızda bulunsun ki “X’e gidin” dendiği zaman hemen haritanızı
açıp o noktayı bulmalısınız. Ulaşmanız gereken yerlere gitme metotları
anlatılmayacaktır. Karşınıza çıkacak yaratıklar konusunda da yalnızsınız. İpucu
adı altındaki yardımlar da genel olarak çözümün bir parçası olarak
basitleştirmelerden bahsetmektedir.

[ Bölüm 1 – Oyuna Giriş ]

Tuvaletten çıkın, en soldaki merdivenlerden aşağı inip mezarlığa girin.
Angela ile konuşup alt kapıdan çıkın.
Yolun sonunda sağdan devam edin.
Bu yolun ilerisinde, kapalı yoldan içeri girip yaratığı öldürün.
Yerdeki ölü adamın üzerinden “Apartment Gate Key” alın.
Radyoyu ve tahta parçayı alın.
“Saul Street”’e gidip arka tarafa geçin. Yandaki notu alın.
“Neely’s Bar”’a gidip haritayı alın.
Yolun sonuna ilerleyip ölü adamı bulun, etrafındaki notları okuyun.
“Wood Side Apartments”’a gidip anahtarınızı kullanıp içeri girin.

[ Bölüm 2 – Wood Side Apartments ]

Soldaki panodan haritayı alın.
İkinci kata çıkın.
205 numaralı odaya gidip mankenin üzerinden feneri alın.
208 numaralı odaya gidip telefonun yanından mesajı alın.
Arka odaya geçerek saati itmeye çalışın.
Üçüncü kata çıkıp demir barların arkasındaki anahtara uzanın.
301 numaralı odadan tabancayı alın.
202 numaralı odaya dönün, arka tarafta duvardaki deliğe elinizi sokun ve
anahtarı alın.
208 numaralı odaya dönün, kitaplığın rafından anahtarı alın.
Saatin olduğu kapıdan girip yan duvardaki yazıya bakın. Bunlar ilk şifreler.
Saati açın, 09:10 konumuna getirin. Doğru yapınca bir ses duyacaksınız.
Saati itip duvardaki delikten girin.
Bu odadan devam edip hole çıkın, oradan da üçüncü kata ilerleyin.
307 numaralı odaya girin.
Kapıdan girip anahtarı alın.
Haritada anahtar şekliyle işaretli yere gidin.
Anahtarı alın.
107 numaralı daireye gidip kutu meyve suyu paketini alın.
Bir yan apartmana geçip (ilk girdiğimiz sokak kapısından tekrar girin) ikinci
kata çıkın.
Sağınızdaki çamaşır odasındaki delikten kutuyu atın.
Bahçeye çıkıp yandaki aralığa girin, çöplerin arasından demir parayı alın,
bulduğunuz dergiyi okuyun.
Apartmana girip arka kapıdan çıkın.
Havuza inip bebek arabasından ikinci demir parayı alın.
Geldiğiniz değil de onun hemen sağındaki kapıdan girip 101 numaralı odaya çıkın.
Tuvalete girip adam ile konuşun.
104 numaralı odaya gidip broşürü alın.
İkinci kata gidip mavi yangın çıkışı kapısını açıp karşı apartmana geçin.

[ Bölüm 3 – Blue Creeks Apartments ]

Girdiğiniz dairenin tuvaletine elinizi sokup cüzdanı çıkarın. Vereceği
şifreyi not edin.
Kasayı açıp malzemeleri alın.
Hole çıkıp çıkış kapısının sol çaprazındaki odaya gelin. Yazıyı okuyun.
Çıkıştan girip yerdeki haritayı alın.
109 numaralı odaya gidip Angela ile konuşun.
Bıçağı ve dolaptaki parayı alıp 105 numaralı odaya gidin.
Kenardaki bulmacayı yapmaya başlayın.

İpucu :
Sıralamalar;

Kolay : Old Man – boşluk – Snake – boşluk – Prisoner
Normal : boşluk – Old Man – Prisoner – boşluk – Snake
Hard : boşluk – Old Man – boşluk – Snake – Prisoner

Anahtarı alıp 209 numaralı daireye girin.
Yan daireye girip yatağın üzerinden anahtarı alın.
209 numaralı daireye dönüp kapıdan çıkın.
Holün sonundaki mavi kapıdan girin.
Bölüm canavarı diyebileceğimiz kötü karakterle dövüşün.
İpucu : Sürekli ateş edin ve size yaklaşmadan yanından geçip ters köşelere
kaçın.
Merdivenlerin kenarındaki su gittikten sonra aşağıya inip apartmandan çıkın.
“Rosewater Park”’a gidin.
Etrafta dolaşıp Maria’yı bulun.
İpucu : Maria sizinle gelmeye başladıktan sonra dikkatli olun. Ölürse oyun
biter.
“Texxon Gas Station”’a gidip aracın motoruna saplı metal boruyu alın.
“Historical Society” binasının yolundan geçin. Yolun sonundaki cesedin oradan
haritayı alın.
“Pete’s Browl-a-Rama”’ya gidin.
Kız kaçtıktan sonra dışarı çıkıp kızı aramaya başlayın.
Salonun arka tarafına doğru giden yolda, sığamayacağınız bir boşluğun olduğu
yerdeki kapıyı zorlayın, Maria sizin için açacak.
Merdivenlerden ilerleyip kapıdan geçin.
Laura’yı takip edin, hastaneye gireceksiniz.

[ Bölüm 4 – Brookheaven Hospital ]

Sol tarafınızdan haritayı alın.
“Document Room”’a girin.
Daktilonun yanındaki notları okuyun ve anahtarı alın.
İkinci kata çıkıp erkekler tuvaletine girin. Ceketin cebinden anahtarı alın.
Bayanlar tuvaletine girip ayıcığın üzerinden yamuk iğneyi, yanındaki dolaptan da
pompalıyı alın.
“Examination Room 3”’e gidip daktilo üzerinde yazılı rakamı not alın.
M2’ye gidip anahtarı alın.
Birinci kata dönüp “Examination Room”’a girin.
Arkadaki odaya geçip panodaki kodu alın.
İpucu : Kod 7335
Üçüncü kata çıkıp “S” harfli odaların olduğu koridora girin.
İpucu : Kapıdaki kilide kodu yazıp açın.
S3 odasına girip Maria’yı bırakın.
Masanın üzerinden anahtarı alın.
S14 odasına gidip duvardaki yazıyı okuyun.
İpucu : Sağlığınız kötü ise bu noktada hem sağlık kullanın hem de oyununuzu
kaydedin.
Çatıya çıkıp yerdeki defteri okuyun.
Kapıdan girip soldan ikinci odaya girin. Duvardaki numaraları kaydedin.
Dışarıda hemen yakınınızdaki notu okuyun.
S14 odasına gidin. Kutu üzerinde bulduğunuz anahtar ve kodları kullanın. İçinden
çıkanları alın.
“Shower Room”’a girip yerdeki deliğin başına geçin.
Saç ve iğneyi kullanıp delikten anahtarları alın.
Asansöre binip birinci kata inin.
C2 odasına gidin.
Kızı takip edip sizi kapattığı odadaki yaratıklarla savaşın.
İpucu : Sizi sıkıştırmalarına izin vermeden pompalı ya da tabancanız yardımı ile
yaratıkları sürekli vurun.
Bahçede uyandıktan sonra C2 odasına geri dönün.
Asansörle ikinci kata gidip M6 odasına girin. Anahtarı alın.
Yatağın üzerindeki kağıtları okuyun.
“Day Room”’a girip dolabı açmaya çalışın.
Üçüncü kata dönüp S3 odasına girin. Yatağın üzerindeki kağıtları okuyun.
Merdivenlerden en alt kata inin.
Dolabı itip deliği açığa çıkarın. Aşağıya inip yerden yüzüğü alın.

[ Bölüm 4 – Brookheaven Hospital ] / Devam

Üçüncü kat asansörüne dönüp ikinci kata inmeye çalışın. Radyo programı
dinleyeceksiniz.
İkinci kattaki “Day Room”’a geri dönüp Maria ile birlikte dolabı açın. İçinden
çıkan yüzüğü alın.
İpucu : Bu noktada isterseniz üçüncü kattaki “Store Room”’a girip kutuyu
açabilirsiniz. Radyo programının cevapları bu kutunun kodlarını içeriyordu.
Cevaplar yukarıdan aşağıya üçüncü, birinci ve üçüncü tuş şeklinde.
Kapıdan çıkıp asansörün yanına gelin. Yüzükleri sağdaki kadın figüründe
kullanın.
Merdivenlerden aşağıya devam edin, bulduğunuz dergiyi okuyup en alt kata inin.
En alta vardığınızda hiç durmadan koşup yolun sonundaki asansöre ulaşın.
Yavaşlarsanız Maria ölebilir, oyun da biter.
Asansörden çıkıp “Director’s Room”’a girin.
Anahtarı alıp hastaneden çıkın.
“Saul Street”’e gidin, doğu uçtaki geçide gelin.
Koşarak ilerleyin, kapıdan çıkın.
Karavana binip notu okuyun ve “Neely’s Bar”’a gidin.
Barın duvarında yazılı notu okuyun..
“Gonzales Mexican Restaurant”’a gidin. Yandaki evin verandasından İngiliz
anahtarını ve mektubu alın.
“Rosewater Park”’a gidin.
Haritanızdaki kare işaretli noktaya ilerleyin. Bir heykel bulacaksınız.
Heykelin arkasındaki kahverengi (bazı ekran kartlarında belirsiz çıkıyor, dikkat
edin) kısmı açıp kutuyu bulun. İngiliz anahtarı ile kutuyu açın. Anahtarı alın.
“Hill Society Museum”’a gidin.
Anahtarı kullanıp içeri girin.
Kırık bölmeden “Obsidian Goblet” alın.
İçerideki bütün resim ve yazılara bakın. Sağdan devam edip duvardaki delikten
girin.
Kapıyı görene kadar aşağıya koşun.
Kapıdan çıkın. Soldan devam edin. Yol ayrımına gelince sağa dönün.
İçinde kuyu olan odaya gelince kuyuya atlayın.
İçeride duvardaki yazıyı okuyun ve demir sopanızla duvara vurun. Zayıf bir
noktasında kapıya ulaşacaksınız.
Önce sağdaki sonra da hemen önünüzdeki odaya girin.
Anahtarı alın. Fenerinize yeni pil takın.
Kontrol paneline ilerleyin.
Basit kombinasyonlu bir bulmaca çıkacak karşınıza.
İpucu : Kombinasyonu bulmanız sadece birkaç deneme sürecektir. Daha önce
gördüğünüz rakamlardan biri değil.
Böcekler size ulaşmadan kapıdan çıkın.
Demirlere gidin, anahtarı kullanın.

[ Bölüm 5 – Prison Area ]

“Gluttonous Pig” tabletini alın.
Eddie’nin çıktığı kapıdan ilerleyin.
Koridordan devam edince bu alanın haritasını bulacaksınız.
Sağdaki kapıdan girin. Açık duş kabininden “Seductress” tabletini alın.
Buradan çıkıp aşağıya ilerleyin.
Soldan dokuzuncu hücreden “Wax Doll” alın.
Tekrar koridora çıkıp sol taraftan yukarıya doğru ilerleyin.
Sağdan altıncı hücrede “Oppressor” tabletini bulacaksınız.
Koridora dönüp bulunduğunuz yerdeki en büyük odaya girin.
Elinizdeki tabletleri buradaki tutacağa yerleştirin.
Dışarı çıkıp kapının oradaki at nalını alın.
Sol taraftan devam edin. Haritayı aldığınız koridorda yukarıdan ikinci odaya
girip diğer tarafa geçin.
Yandaki odaya girip çakmağı alın.
Aşağıya doğru ilerleyip yerdeki deliğe gelin. “Wax Doll”, çakmak ve at nalını
kullanıp kapağını açın.
İçeri atlayıp açık olan kapıdan ilerleyin. Asansöre varana kadar koşun. Asansörü
kullanın.

[ Bölüm 6 – Labyrinth ]

Haritamız olmadan bir labirentin içindeyiz.
İpucu : Biz dolaştıkça James bir harita çizmeye başlayacak ve geçtiğimiz bütün
yolları gösterecek.
Sürekli ilerleyip her iki tarafında da merdiven olan, çatalla ayrılmış yola
gelin.
Birini kullanıp geldiğiniz yerde odanın içinde ilerleyin. Kapıdan girip bıçağı
alın.
Tekrar yukarı çıkıp aşağıya, güneye doğru ilerleyin.
Tabandaki deliğin olduğu odaya gelin. Kullandığınızda bir başka merdiven
bulacaksınız. Onunla yukarı çıkın.
Yoldan devam edince, suratların olduğu bir bulmaca ile karşılaşacaksınız.
İpucu : Üst sağ taraftaki gözler kırmızı iken suratı sola doğru çevirin.
Odaya girin, Maria ile karşılaşın ve bulmacanın olduğu odaya geri dönün.
Keskiyi alın.
Labirentin girişindeki tellerle kapalı bölüme dönün.
Telleri kesin ve merdivenden inin.
İçeri girip yolun sonundaki merdivene tırmanın. Bu kattaki odaları inceleyip
doğu kanadına ilerleyin. Kayıt noktasını bulduktan sonra kapıdan çıkın.
Patron canavarlardan biri gelecek.
İpucu : Pompalı ile öldürmeniz çok kolay. Sürekli uzak durun yeterli.
Kapıdan çıkıp cesetlerin olduğu yere girin.
Cesetlerin üzerlerindeki yazıları okuyun. Bu yazılar onların suçlarını not
almış.
Buradan çıkıp koridorun solundaki odaya girin. İpleri göreceksiniz.
Kapının yanındaki yazıları okuyun.
Cesetlerden suçsuz olanın ipini çekin.

İpucu :

Kolay : “Kidnapper”
Normal : “Arsonist”
Zor : “Counterfeiter”

Cesetlerin olduğu odaya gidip indirdiğiniz adamın oradan anahtarı alın.
Buradan çıkıp koridordan yola devam edin. Maria’nın odasına geleceksiniz.
Eddie ile savaşıp öldürün.
İpucu : Ondan uzak durup pompalı kullanın. Altıpatlar kullandığı için belli
aralıklarla silahını dolduracak, o aralıkta saldırın.
Dışarı çıkıp sağa devam edin.
Yolun sonunda tekneye binin.
Sağa doğru dönüp ilerleyin, göreceğiniz ışığa gidin.
Otel kenarında indikten sonra yukarı ve sola çıkın. Yukarıda kuyunun yanında
“Little Mermaid” müzik kutusunu bulun.
Merdivenlerden inip otele girin.

[ Bölüm 7 – Lakeview Hotel ]

Sağ taraftan haritayı alın.
“Lake Shore”’a gidin ve masanın üzerinden anahtarı alın.
Piyanoyu kurcalayın.
Haritada gri boyalı yere gidin.
İpucu : Restorandan çıkınca soldaki koridordan aşağı inip son kapıya girin.
Merdivenlere gidip ana girişe gidin (B1F).
İlerleyip asansöre gelin, tineri alın.
Lobiye dönün, masanın arkasını kontrol edin. 312 numaralı odanın anahtarını
alın.
Odanın ortasında bir müzik kutusu var. Elinizdeki kutuyu kullanın.
Merdivenlere dönüp ikinci kata çıkın.
Batı kanadına çıkan kapıdan girin. “Cloak Room”’a gidin.
Çantayı açıp anahtarı alın.
204 numaralı odaya gidin. Masanın üzerinden anahtarı alın.
Yatağın üzerindeki resimlere bakın. Tineri resimlerle kullanın.
“Cindrella Music Box” alabilmeniz için gereken çanta kodunu alacaksınız.
Gri alana dönüp anahtarı kullanın.
Asansörü kullanın, alarm çalacak. Asansörün ağırlık limitlerini okuyun.
Birinci kata inin. Duvardan haritayı alın.
“Pantry” odasına gidip –bir nevi depo- “Snow White” kutusunu alın.
Ofise dönüp kaset ve açacak alın.
“Kitchen”’a gidin, açacağınızı kullanıp büyük kutuyu açın.
Ampul alacaksınız.
Bara gidin, kapıyı açmaya çalışın.
Barın diğer ucundaki lambaya ampulü takın.
Kapıdan çıkıp lobideki merdivenleri kullanıp ikinci kata çıkın.
“Employee Elevator Room”’a gidin.
Malzemeleri alıp lobiye dönün. Kutuları yerlerine yerleştirip aleti çalıştırın.
Çıkan anahtarı alın.
İkinci kata çıkıp anahtarı geçitte kullanın.
312 numaralı odaya çıkıp televizyonun yanındaki video ile kaseti kullanın.

Bundan sonrası için hiçbir şey yazmıyorum. Oyun bitmek üzere ve burada
yapacağınız bir iki hareket kaldı zaten. Bulup biraz da eğlenin.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu