Oyun Ön İncelemeleri

Silent Hill 3

PSX ve PS2 için çıkan ilk iki Silent Hill oyunuyla, Konami korku adventure oyunlarında ne kadar iddialı olduğunu bize fazlasıyla kanıtlamıştı. Son olarak geçtiğimiz günlerde Silent Hill oynamanın keyfine(keyif mi?, yoksa ızdırap mı? o tartışılır aslında) PC oyuncuları da nihayet kavuştular. PlayStation’daki kadar olmasada PC oyuncularının da SH2’den fazlasıyla etkilendiğini söylemek pek yanlış olmayacaktır. Silent Hill oyunlarına değinmişken; SH2’nin Restless Dreams isimli bir versiyonu da Xbox için piyasaya sürülmüştü.

Ve nihayet Silent Hill serisinin üçüncü oyunu en azından şimdilik sadece PS2 için hazırlanıyor ve oyunun çıkışına da kısa bir zaman kaldı sayılır. Hatırlayacağınız gibi birkaç ay önce oyun hakkında edindiğimiz ilk bilgiler doğrultusunda kısa bir öninceleme hazırlamıştık(Önincelemeler bölümünden bu yazıya ulaşabilirsiniz). Şimdi nihayet daha somut bilgiler ortaya çıkmaya başladı.

Yine iç karartıcı ve huzursuz edici

Oyunu belkide şu an bulunduğu seviyeye getiren en büyük faktör olan iç karartıcı ve huzursuz edici atmosfer tahmin edebileceğiniz gibi oyundaki yerini aynen, hatta fazlasıyla koruyor olacak. Yani yapımcılar yine doğrudan insan psikolojisine etki etmeyi hedeflemişler. Peki bu ne demek? Bu kısaca şu demek oluyor aslında; oyun gerek insanın kanını donduran detayları, gerek mekanları, gerekse karakterleriyle insanı heyecanlandıracak, korkutacak ve huzursuz edecek. Ama yinede oyuncuyu büyüleyen bu hava insanı kendine çekecek ve ruhunu esir edecek! Anlatabildim mi acaba?

Tabii ki oyun karşımıza birçok yönü geliştirilmiş olarak geliyor. Bölüm/çevre detayları bu kez gerçekten çok daha iyi gözüküyor. Zaten aslında oyunun sizi etkilemesini sağlayan kilit noktalarından bir tanesi de bu. KCEJ’in büyük oranda yenilediği grafik motoru sayesinde karakter modellemeleri dahil herşey zihninizde çok daha derin bir yer edinecek.

Sis

Sinematik görünüme sahip grafikler, ustaca hazırlanmış gölgelendirme ve ışıklandırma efektleriyle atmosferi tamamlayacak, oyunun diğer bir kilit noktası olan sis efektiyle de doruğa ulaşacak. Aynı Metal Gear Solid 2’deki gibi SH3’ün detaylı 3D karakterleri de sinematiklerle içiçe kullanılacaklar ve yanak, dudak hareketleri gibi mimiklerle karakterlerin o an ki duyguları yüz ifadelerinden okunabilecek.

Harry, James ve şimdi de Heather

Geçmişte Harry ve James en büyük korkularıyla/ya da rüyalarıyla karşı karşıya geldiler ve şimdi de sıra Heather isimli genç bayan karakterimizde. Video’larda görüldüğü kadarıyla Heather’ın kabusa başladığı yer terkedilmiş, yoğun bir sis kümesiyle kaplı ve harap olmuş bir eğlence parkı. Heather’ın elindeki tek şey ise küçük bir el feneri ve bir bıçak. Peki gerçekten burası terkedilmiş bir yer mi? Büyük ihtimalle hayır, yani pek sanmıyorum, daha önce aynı şey Harry ve James’in de başına gelmemiş miydi? Zaten Heather ortalığı biraz araştırınca buranın terkedilmemiş olduğunu kısa zamanda anlıyor. Aslında terkedilmiş ama terkedilmemiş??? Ya da şöyle söyleyelim bir eğlence parkında olması gerektiği gibi ortalıkta çocuklar ve insanlar yok!, ama Heather’ın sis yüzünden tam olarak canlı olup olmadıklarını bile anlayamadığı bandajlı mumya tipli yaratıklar ve garip uzuvları olan köpekler buraya bir anlamda da terkedilmemiş havası veriyor?

Tanrım! Hepsi bir kabusmuş

Heather bu olaylardan sonra kendini bir Cafe/Fast Food restoranında uyanırken buluyor? Tanrım hepsi bir kabusmuş! Peki gerçekten de öyle miydi?, Harry Mason’ın rüyasına tanık olanlar bir şeyler anımsadılar sanırım?

Heather’in buraya gelmesindeki amaç babasıyla buluşmakmış, iyide burası neresi? Heather bulunduğu yemek salonundan başlayarak çevreye göz atıp ortalıkta kimseler var mı diye bakıyor. Gerçekten de birileriyle karşılaşıyor, fakat bunlar güvenilir kimseler mi?, yani güvenilir kişilerse böyle bir yerde işleri ne? Dahası eğer gerçekten buradaysa babamın burada ne işi var? Aslında Dahlia, Lisa, Dr. Kaufmann, Eddie ve Maria’ya ne kadar güvenebilirseniz Heather’ın rastladığı kişilere de o kadar güvenebilirsiniz. Kafanız mı karıştı?
Tüm bunlardan sonra Heather bulunduğu labirent benzeri bir yapısı olan alış veriş merkezinden ya da kabustan, her neyse işte!, umutsuz bir çıkış arıyor. 

Kulağa hoş geliyor öyle değil mi?

Fark etmişsinizdir ki gerek yazıda, gerekse oyunda hep bir soru işaretleri var. Bu da demek oluyor ki aynı önceki oyunlarda olduğu gibi SH3’de de bir çok karanlık köşede kalmış sır olacak. Normal oyunun gidişatında uğramanıza gerek olmayan, ancak araştırırsanız görebileceğiniz yerler, alternatif senaryo ve sonlar… oyunu güzelleştirecek olan başlıca noktalar olsa gerek.

Oyunun oynanışından bahsetmek gerekirse; önceki oyunlarla benzer olan kontrol sisteminin yanında Heather’ın belli yaratıklara karşı kullanabileceği ve alacağı zararı minimuma indirebilecek bir savunma/blok kabiliyeti olacakmış, ayrıca yerde ölü gibi yatan yaratıkların bir süre sonra kalkıp geri gelmemeleri için onları yine botumuzla ezebilecek, aynı zamanda bıçağımızı da bu iş için kullanabileceğiz. Heather oyun boyunca bazı yerlerde küçük kemik/et parçaları bulabilecek ve bunları tanınmayacak vaziyetteki köpeklerin ve yaratıkların dikkatini dağıtmak için kullanabilecek. Yaratıklarla baş edebilmek için makineli tüfek ve bir kaç silahta bir yerlerde saklı olmalı
tabi.

En korkunç kabusunuzdan bile korkunç

Sesler ve müzikler de her zamanki gibi oyunda yine çok büyük bir rol üstlenerek sizi strese sokmak için elinden geleni yapacak. Eğer aksilik olmazsa oyun 2003 yazı gibi PlayStation 2 için piyasada olacak. O zamana kadar screenshot ve video’larla yetinmek zorundasınız. Ama emin olun Silent Hill 3 çıktığı zaman en korkunç kabuslarınızdan bile korkunç
olacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu