“Yazı için Barış Terun’a teşekkür ederiz.”
Silent Hill gerçek bir efsane. İlk oyununu oynamaya fırsat bulamadım. İkinci oyunu ise adeta tüylerimi ürpertti. Kalp sağlığım için Silent Hill oynamaya tövbe edecektim. Müthiş ve beklenmedik finaliyle hepimizi vurduğuna eminim. Üçüncü oyunda da bu atmosfer korundu. İkinci oyun kadar beklenmedik değildi elbette. The Room ise özellikle müzikleriyle gönlümde taht kurdu. Melankoli teması içeriyordu. Konusu da harikulade gelmişti. Hapsolma duygusu her yerinizi sarıyordu. Eksikleri var mıydı? Elbette. Atmosfer olarak ikinci oyunun eline su dökemezdi.
Homecoming’e baktığımızda ise gerçekten iyi bir oyun olduğunu söyleyebilirim. Fakat atmosferde ciddi bir gerileme olduğunu düşünüyorum. Başkahramanımız eski bir asker, bu da oyunu korku-gerilimden ziyade aksiyona doğru sürüklüyor. Tüm Silent Hill’lerde korktuğumuz hemşireleri bile görsek “Aman nasılsa hakkından gelirim” diye düşünüyorsunuz. Oyunu aksiyon olarak düşünürseniz gelişmiş, ancak korku-gerilim diyorsak o hava çok fazla yok. Silent Hill serisindeki diğer oyunları oynarken hoparlörleri en kısık seviyeye getirirdim. Ara demolarda kalbim hızlanırdı. Kötü bir oyun mu peki? Asla! Peki diğerleri gibi mi? Hayır değil.
Tam çözüme geçmeden önce birkaç tavsiye vermek isterim. Oyunda bulabileceğiniz en iyi silahın bıçak olduğunu düşünüyorum. Son derece seri manevralar yapabiliyorsunuz. Çok daha fazla zarar veren balta ise hantal. Buna rağmen kapı parçalamakta birebir ve çok işinize yarayacak. Çelik boru ise belirli bir boss’a karşı çok etkili. Onun dışında kullanışlı sayılmaz. Baltadan biraz daha hızlı, bıçaktan çok az daha güçlü. Pompalı çok etkili. Yine de fazla mermi bulunduğunu söyleyemeyeceğim. Siz en iyisi Pompalı boss’lara saklayın. Diğerlerinin, bıçakla haklarından gelirsiniz.
Nightmare
Harika bir şarkının bulunduğu intro’yu geçtikten sonra oyunumuza başlıyoruz. Arka plandaki müziğe dikkat etmenizi öneririm. Çift kapının solunda bulunan notu kontrol edin. Dümdüz ilerleyin. Ardı ardına iki adet kapıyı geçeceksiniz. Kapıların arkasındaki kan izini ve sağınızdaki notu kontrol edin. Sürgülü geçide ilerleyin ve kardeşinizi göreceksiniz. Bu bölgede tek bir açık kapı var. Bu da sağınızdaki kapı. Kapıyı açın ve içerde röntgeni bulun. Röntgenin üzerindeki rakamlar, daha sonra ihtiyaç duyacağımız kodun yarısını oluşturuyor. Odadaki masanın üzerindeki notu inceleyin ve solda bulunan hastane haritasını alın. Yanınızdaki kapıdan çıkın.
Bu koridorda açılabilen tek kapı var. O da 203 numaralı olan… Ağlayan bir çocuk sesi duyacaksınız. Kuvözün içindeki sağlık iksirini alın, arkanızdaki masadaki notu okuyun. Kırık pencere vasıtasıyla 204 numaralı odaya geçin. Geriye yönelin -Hemşire merkezine- ve röntgenin diğer parçasını inceleyin. Kodu buldunuz: 624872. Odanın diğer tarafından dışarıya çıkın. Joshua’ya tekrar göreceksiniz ve tekrar kaybolacak. Ardında bıraktığı çizimi alın ve onu izleyin.
Homecoming’in masa üstündeki simgesi de olan kırmızı parlak şekle yönelin. Bu oyunun save sistemi o simgelere tıklamaktan geçiyor. Önümüzdeki tuvalete girin. Bıçağı kapın az sonra işinize yarayacak. Bıçağı kapmanızla birlikle hemşirelerimizden biri tedaviye geliyor. Hızlı savunma hamleleri ile aman vermeyin. Mouse’ın sol-sol-sağ combolarını kullanın. Hemşirenin işini bitirdikten sonra oluşan delikten kaçın. Kapının yanındaki sağlık paketini alın ve çıkın. Hemen solunuzdaki kapıdan geçin ve merdiven boşluğuna yönelin. Düşen yığınlardan kaçının. Üst katta aynı 2.oyundaki gibi cızırtılar duymaya başlayacaksınız. Pencereyi bıçağınızla kırmanız, birkaç hemşireyi daha sizi tedavi etmeye sevk edecek. İşlerini teker teker bitirin. Birlikte zorlu olabiliyorlar.
Hemşirelerin işini bitirdikten sonra 303 numaralı odaya yönelin. Burada bir save noktası var. Yatağın üstündeki notu okuyun. Sağa yönelin ve aşırı gelişmiş arı-sivrisinek melezleriyle tanışın. Birisi size yapışırsa hemen darbeleri atlattığınız tuşla (Ben TAB olarak atadım) üzerinizden fırlatıp bıçakla parçalayın. Kanınızı emmek gibi rahatsız edici bir alışkanlık geliştirmişler. Bunları hallettikten sonra çarşaflı odadan (Kapı yerine önünde çarşaf bulunan odalara bu yaratıcı(!) ismi verdim) sağlık iksirini alın. Koridora girin ve sağa yönelin (Haritanızda tuvaletlerin göründüğü yer) fotoğrafı sedyenin üstünden alın. Ameliyathaneye yönelin. Üç tane hemşire ile karşı karşıyasınız. Arkanızı duvara yaslayıp onları tek tek karşılayın. İşlerini bitirdikten sonra ikiye bölünmüş cesedi inceleyin.
Merdiven boşluğuna doğru yolunuzu keserek açın. Karşıdaki duvardan resmi alın (Bu çocuk çizimlerini iyi inceleyin, sonun ipuçlarını veriyorlar). Tırmanın ve ikiye bölünmüş cesedin üzerinden anahtarı alın. Ameliyathane anahtarını kapmış durumdasınız. Ameliyathanedeki notu inceleyin. Sağdan çıkın. Yine yeniden Joshua ile karşılaşmış durumdasınız. Onunla konuşun ve oyuncak tavşanını getireceğinize dair söz verin. Hemşire merkezine gidip save yapın, yaşam iksirini alın. 203 numaralı odaya girin. Çocuk çizimini kapın ve yarığa yönelin. Eliniz mouse tuşunun üstünde olsun, çünkü çok hızlı basmanız gerekecek. Kolunuzu kaptırmadan (Mecazi değil) tavşanı kapın. Tavşan da ne tavşan ama. Pek şirin bir şey, kabus görmek için birebir… Arı-sinek (Kısaca Ar-si olarak diyeceğim) düşmanlar saldıracaklar. İşlerini dilediğiniz gibi bitirin. Joshua’ya geri dönün ve tavşanını uzatın. Geçemediğiniz demir kapı şimdi açılacak. Joshua, adeti olduğu üzere kaybolduktan sonra çizdiği resmi alın. 206 numara hariç tüm odalar kilitli. Orada bir not bulacaksınız. Asansöre binip aşağı binin. Kabus bitti mi? Elbette hayır! Yeni başlıyor.
Shepherd’s Glen
Evim güzel evim… Sokaklarda toplayabileceğiniz bir nesne yok. Siz dosdoğru evinize yönelin. Eviniz kasabanın kuzey tarafında… Kasaba meydanının dışında belediye başkanı ile karşılaşacaksınız. Lise tarih öğretmenine benziyor diyebilirim. Eve gitmenizi söyleyecek de onu takan kim. Siz biraz daha etrafınıza bakının. İki büyük kapının ardından girdiğiniz yerde pek bir şey yok. Bir fotoğraf göreceksiniz, aynı zamanda kasabanın geçmiş en önemli figürlerinin resimleri de buralarda. Haritanızda güney olarak gösterilen taraftan dışarı çıkın. Burada bir kapı var. Solunuza baktığınızda serum göreceksiniz. Serum hem can puanınızı bir adım ileri taşıyor hem de en kötü durumlarda baştan sona yeniliyor. Burada eski bir gazete de var. Gazetede Alex’in 8 yaşındayken geçirdiği otobüs kazası ile ilgili bir haber var. Şimdi iki kapı boyunca doğuya yönelin. Yargıç Holloway ile konuşun. Yaşam iksirini alın, save noktasında oyunu kaydedin. Artık eve yönelelim.
Önce evi biraz dolaşın. Bakalım ailemiz hakkında neler bulabileceğiz? İlginç… İncelediğimiz hiçbir resimde Alex yok. Yukarı kata yönelelim. Kapılardan geçelim. Ebeveyn odasını iyice inceleyelim. Annemizin resmini inceleyelim ve banyodan kaseti alalım. Etrafı inceleyelim… Tavan arasının kapısı kilitli. Aşağıya inelim. Kardeşimizle kaldığımız oda hemen yan tarafta. Yatağın üstünden feneri alalım. Kardeşimizin böcek koleksiyonunu inceleyelim (Düşüncesi bile ürpertiyor)
Yanda kırık bir kitap rafı var. İnceleyelim. Ardında gizli bir düğme bulacağız. Burada evimizin, kardeşimizin çizimi olduğu çok belli olan bir haritasını bulacağız. İşimize yarayacak. Hadi şimdi tekrar giriş katına yönelelim ve annemizi bulalım. Onunla konuşalım. Kadın garip davranışlar sergiliyor. Bu arada da bodrumdan garip sesler geliyor.
Su izlerini takip ettiğimizde bodruma ulaşacağız. Suyun altından fırlayan Lurker adında tuhaf yaratıklar var. Hızlı davranırsanız hiç sorun olmazlar. Yakınınıza gelince seri bıçak hareketleri yapın yeter. İlerleyelim ve garaj uzaktan kumandasını alalım. Jeneratörü inceleyelim. Anlaşılan buranın su basmasının nedeni jeneratörün çalışmaması. Jeneratöre yakıt lazım. Merdivenlere yönelelim, ama önce parıltılı zımbırtıların yer aldığı soldaki girişe yönelelim. Geçmişe dönüş yaşayacağız. Babamız bize öyle öfkeli ki, bu odaya girmemizi yasaklamış. Bu da ilginç. O odada neler olmuş acaba?
Tekrar merdivenlere yönelelim ve evden çıkalım. Garaja yönelelim ve uzaktan kumandayı kullanalım. Lurker çıkıyor karşımıza. Sizin için çocuk oyuncağı. Yeter ki sizi suyun altına çekip boğmasına izin vermeyin. Garajda yakın dövüşte kullanabileceğimiz çelik bir boru bulacaksınız. Baltadan daha az hasar veriyor, ama daha hızlı. Yine de bıçağın yerini tutamaz. Olsun bazı sıkışmış kapıları açmakta işe yarayacak. Boruyu manivela gibi kullanıp dolabı açın. Boş bir benzin bidonu bulacaksınız. Lurker geliyor. Bırakın yaklaşsın. Yaklaşınca seri bıçak hareketleri… Çocuk parkına gidin ve sağa yönelin. Yine bir çocuk çizimi. Bu Joshua’nın bizimle derdi ne? Bankların birinin üstünde gazete de var. Onu da okuyun. Şimdi en güney köşeye yönelin. Karşınıza sürgülü bir kapı çıkacak. Ama artık manivelamız var öyle değil mi? Gene Lurker. Çoktan çözdünüz zaten bu acayip şeyi öldürmeyi. Burada kamyonetin deposundan boş benzin bidonunu doldurun. Şimdi hemen sağınızda bulunan kapıyı açın.
Eve arka kapıdan girin. Şimdi kaseti kayıt makinesine takın. Dinleyin bakalım neler söylüyor. Sağlık iksiri için dolabı açın ve bir tane kapın. Oturma odasındaki tek açık kapıdan geçin. Telefonun yanındaki notu inceleyin. Tekrar bahçeye yönelin. Solunuzdaki ağacın hemen orada bir çocuk çizimi var. Ölü bitkilerin orda da sağlık iksiri… Batıdaki parmakların orada Joshua’nın sırt çantasını bulacaksınız be de bir resim. Dümdüz ilerleyin.
Missing Persons
Evimizden mezarlığa yönelelim. Ne ilginç değil mi? Birbirlerine oldukça yakınlar. Yolu izleyin mezarlık haritasını alın. Doğu bahçesine doğru aşağıya inelim. Derisi soyulmuş bir köpeğin saldırısına uğrayacaksınız. Oyunda yok edilmesi en kolay yaratıklar… Birkaç bıçak darbesi yeterli oluyor. Eğer üstünüze yüklenirse mouse’un tuşuna hızlı hızlı basarak fırlatabilirsiniz. Taş plaketi bulmak için merkezdeki çeşmeye yönelin. Sağınızdan tırmanarak yukarı çıkın.
Bartlett Aile Mezarlığı kilitli… Öyleyse batıdaki mahzenlere yönelelim. Kuzeyde, sağdan ikinci mahzende bir save noktası olacak. Soldaki üçüncü mahzende altından geçebileceğimiz bir delik olacak. Sağ karşınızdaki mahzende diğer bir delik olacak. Altından geçip, doğuya yönelin. Sağınızda mahzeni göreceksiniz. Böylelikle Founders Rowa’a çıkan bir delik daha bulacaksınız. Güneye yönelin. Bir Feral (Derisi soyulmuş köpek) size saldıracak. Dikkatli bir şekilde güneye yönelmeye devam edin. Sola yönelin ve delikten atlayın. Örümcekleri Founders Garden’ın dış çemberine kadar takip edin. Bahçenin kuzeydoğu köşesine doğru ilerleyin. Toprak zeminden dışarıya çıkın.
Ulaştığınız bahçede çeşmeyi kontrol edin. Bir taş plaket daha bulacaksınız. Şimdi elinizdeki iki toprak plaketi de kullanacaksınız. Bunun için batı bahçesinin kuzey ucuna yönelin. İki parçayı da olması gerektiği yere koyun. Artık buradan çıkabilirsiniz.
Batıya doğru polis istasyonuna yönelin. Batıya doğru devam edin. Elle ile karşılaşacaksınız ki, hayatınızın kilit karakterlerinden biri olacak. Size telsizini verecek. Elle’ın hemen ardındaki “Kayıp insanlar” tablosunu inceleyin. Çocuk çizimini alın. Haritanızı kontrol edin ve güneybatıya yönelin.
Sağınızdaki kapalı köprüyü inceleyin. Kapıya doğru olan yolu izleyin. Sağa dönün ve delikten eğilerek geçin. Barakadaki tüneli izleyince, dükkan kılıklı yere girin.
Curtis denilen insan kılıklı ile konuşun. Elinizdeki antika silahla MK 23’ü takas edin. Güçlü olmamasına rağmen seri, iyi bir uzak saldırı silahı. Curtis denilen adamı dövmemek için kendinizi tutarak tekrar konuşun, sonra arkasındaki raflara yönelip cephane alın. Arkasındaki kapıdan girin. Burada daha fazla cephane ve bu hurdalığın haritasını bulacaksınız. Save noktasında save yapın. Hurdalıktan çıkın ve Feral saldırısına hazır olun. Sokak boyunca ilerleyin. İşte yeni yaratığımız. Adı da Smog. Sizi zehirleyip devamlı öksürten duman saçıyor. Ondan olabildiğince uzak durun ve zamanlamayı iyi yapıp göğüs kafesine saldırın. Ağır hareket etmesi avantajımız. Mezarlık yoluna geldiğiniz gibi geri dönün.
Soldaki ana caddeden girin. Solunuzda yer alan parka gidin. Birçok Smog ve Feral göreceksiniz. İsterseniz onlara çaktırmadan yürüyüp gidin, isterseniz yüzleşin. Mezarlığa geri döndüğünüzde, haritanızda gördüğünüz Bartlett mezarlığına yönelin. Binbaşı Bartlett ortada yok, ama biz bir puzzle ile karşı karşıyayız. Amacımız sol üstteki kilitli parçayı çekip çıkarmak. Basit bir bulmaca sayılır ama uğraşamam diyenler için:
Sıra 1, satır 3’teki parçayı iki kere sola itin. Sıra 3/4 sütun 4’teki parçayı yukarı, sıra 3/4 sütun 3’teki parçayı iki kez yukarı, sıra 3 sütun 1/ 2’yi iki kez sağa sonra aşağıya, sıra 2 sütun 1/ 2’yi önce aşağı sonra da iki kez sağa itin.
Kilitli parçayı seçin ve çekin. Alex kırık bir saat bulacak ve dünya kararacak.
Hotel
Dar sokağa doğru yönelin. Smog ile karşılaşacaksınız. Kaçınma ve bıçak hareketleri zamanlı olsun ve dumanından kaçın yeter. İtfaiye kamyonunu inceleyin. Karşınızda balta. Tahtalarla kapatılmış her kapıyı parçalayabilir. Grand Hotel’e yönelin ve içeri girin. Kaçak kardeş buralarda dolaşıyor. İlerleyin. İlk koridordan ilerleyin ve sağınızdaki sağlık iksirini kapın. Joshua’nın ardından giriş salonuna doğru ilerleyin. Yukarıya kaçacak. Resepsiyon masasından haritayı alın. Mektubu okuyun. Asansör boşluğuna gidin ve bakımlarda kullanılan anahtarı alın. Asansör çalışmıyor. Dışarıya çıkın. Smog’lar ortalıkta dolanıyor. Sokağın sağındaki onarım paneline ilerleyin. Asansörü yeniden çalıştırmak için şu formülü uygulayın:
Sarı Kablo(1 numara), 2 numaralı bağlantıya,
Beyaz Kablo(2 numara), 1 numaralı bağlantıya,
Kırmızı Kablo(3 numara), 4 numaralı bağlantıya
Mavi Kablo (4 numara), 3 numaralı bağlantıya
Yeşil Kablo (5 numara), 5 numaralı bağlantıya
Elektrik geri geldi. Geri dönün ve asansöre binin. Asansörle zaten tek yere gidebiliyorsunuz. Yeni bir düşmanımız var, Needler… Bunlar ağır tipler ve sağlam saldırıları var. Önden saldırı bunlarda işe yaramıyor çünkü kolları metalden. Darbeleri yavaş olduğundan saldırılarından sıyrılın arkasına geçin ve bıçak kombinasyonu yapın. Daima yandan ve arkadan saldırın. Bu tipi hallettikten ve asansör durduktan sonra tırmanın. Kadın resmini göreceksiniz. Bunu bıçakla kesin. Odadaki resmi inceleyin. Sola gidin ve save noktasından save yapın. Koridor boyunca ilerleyin ve 301 numaradaki kadınla konuşun. Ona ait üç hatıra bulmamızı isteyecek. Üç hatırayı bulabilirsek bize bir anahtar verecek. 303 ve 304 numaralı odaları inceleyelim. Duvarda bir yazı ve mektup bulacağız. 304 numaradan delikten geçelim ve kendimizi 307 numaralı odada bulacağız. 308’de diğer bir mektup ve duvar yazısı var. Sola yönelelim. 309 numaralı odanın tahtalarını parçalayın ve molozlardan yukarı tırmanın. Dördüncü kata varacaksınız. 406 numaralı odaya girin. Burada bir mektup bulacağız ve arı-sinek karışımı böcekler saldıracak.
Masanın üstünde bir not bulacaksınız. 402 numaraya yönelin. Hemşirenin işini bitirin. Duvardaki delikten 403 numaralı odaya bakın. Kanlı mesajı okuyun. 402’ye gidin ve kitaplığı ittirin. 404 numaralı odaya süzülün. Posta kartını alın ve ilk hatıraya kavuşmuş olacaksınız. Koridordan geriye dönün ve sizi gerçekten ürkütecek, aman beni görmesin dediğiniz yaratıkla karşılaşacaksınız.
Karşınızda Piramit Kafa. Beni, Silent Hill evreninde açık ara en çok korkutan yaratıktır kendisi. Neyse ki işine bakıyor ve sizinle ilgilenmiyor. Ar-siler 405 numaralı odanın kapısını parçalayacak. Sağ olsunlar bizim için iş yapıyorlar. 407 numaralı oda boyunca delikten geçin. 408 numaranın dış tarafındasınız. Baltayla tahtaları parçalayın. İçerideki serumu alın. İstemeseniz de Piramit Kafa’nın gittiği yoldan gidin ve beşinci kata çıkın. Needler burada. Saldırılarından kaçının. Arka ve yanlarından saldırın. En güneye yönelin. İleriye zıplayın. 508 numaralı odaya girin ve ar-sileri fazla kafaya takmayın. Mektubu inceleyin. 505 numaralı odanın tahtalarını parçalayın. İçerideki rafı ittirin. 507’ye çıkacaksınız.
Yatağın üzerinde ikinci hatıramızı bulacağız. Bir posta kartı daha. Banyodaki mektubu okuyun. Koridora dönün ve Needler ile yüzleşin. 504 numaralı odayı baltanızla parçalayın. Çocuk çizimini ve cephaneyi kapın. 503 numaraya süzülün ve bu odadan 403’e inin. Karşınızda son hatıra. Son hatırayı banyo küvetinde bulacaksınız. Doğuya yönelin ve merdivenlerden inin. Hemşireyi halledin. 406’daki delikten alt kata inin. Smog’la yüzleşin ve 301’e dönün. Kadından anahtarı alın. Resmin arkasındaki 306 numaralı kapıyı açın. Delikten zıplayın.
Odadaki cephaneyi ve sağlık iksirini kapın. Güneydoğudaki noktadan save yapın. Avluya gidin. Barlett’ı bulma umuduyla elbette. Lakin Silent Hill’de umut yoktur. Sepulcher arkadaşımız, Barlett’dan pek hoşlanmıyor. Hoş haklı da… İlk patrona hoş geldin diyelim. Adı Sepulcher. Türkçesi Kabir. Ne kadar içi açıcı değil mi?
Bu yuvarlak odada devrilmiş masalar olacak. Size kısıtlı da olsa koruma sağlayacak. Sepulcher’ın kollarından kaçının. Ama her kolu bıçaklayın. Bıçaklayın ki Sepulcher’ın kafası (ya da adı neyse) aşağıya düşsün. O noktada ekranda yapmanız gereken combolar görünecek. Sepulcher vurdu mu hayat enerjisinden oldukça götürüyor. Sağlık iksirlerinizi kullanın. Kollarından saldırın. Başını yere düşürün. Bunu tekrar tekrar yapın. Kollarından sıyrılın. Son darbeniz balta yardımıyla olacak ve kafasını paramparça edeceksiniz.
Kendimizi bir hapiste bulacağız. Bu ucubeyi yok ettiğimiz için bence ağır bir ceza.
Sheriff’s Station
Üstümüzdeki her şey gitmiş. Şu an için yapabileceğimiz hiçbir şey yok. Duvarda yazılı şiiri inceleyin. O sırada Wheeler (Bu adam oyunun sonuna doğrudan etkide bulunabiliyor) isimli şerif geliyor. Binbaşıyı öldürmekten tutuklandığımızı söylüyor. Sonunda ona doğruyu söylemek zorunda kalıyoruz. Tam bizi buradan, tımarhaneye götürecek derken, adam o yaratıkların hayal olmadığını biliyordum diyerek bizi hapisten çıkarıyor. Onu izleyin. Bu sırada beni oyunda en çok zorlayan yaratıklar ortaya çıkıyor. Bu yaratıklarla baş etmek kolay değil. Ortalama hızdalar ve güçleri yüksek. Mouse’a yeterince hızlı basmazsanız kafanızı koparmak gibi bir alışkanlık edinmişler. Şerif kaçmamızı söylüyor. Koridorun sonunda, soldaki odaya dalın. Şerif peşimizden geliyor. Soldaki masadan haritayı alın. Wheeler yanınıza geliyor ve size bir pompalı veriyor. Oyundaki en kritik uzun mesafe silahı diyebilirim. Mermilerinizi dikkatli harcayın. Schism denilen ucubelerin en iyi ilaçları. Mermimiz kalmazsa mı? Olabildiğince çok kaçınma, geri gitme ve bıçak hareketi. Etraflarından dolaşırsanız dönmekte ağır kalıyorlar bu sizin avantajınız. Aman baltayı üzerlerinde denemeyin, ağır kalıyor.
İşlerini gördükten sonra erkekler tuvaletine gidin. Kırık pencereden odanın içine atlayın ve sağlık iksirini alın. Schism geliyor. Mermilerinizi olabildiğince saklayın. Etraflarında dönüp bıçak hamlesi deneyin. Lobiye indiniz. İki tane Schism geliyor. Pompalının zamanıdır. İkisini de yeterince yaklaştıklarında tek mermiyle devirebilirsiniz. Odadaki cephaneyi alın elinizi çabuk tutun, çünkü iki tane daha geliyor. Nedir bunların kaynağı derken olabildiğince teker teker gelmelerini sağlayın. Tahtaları parçalayın ve polis garajına girin. Polis arabasının oralarda dolaşan Schism’e dikkat. Polis kasasına 206 numaralı şifreyi girin. Pompalı ve tabanca cephanesi ve sağlık iksiri bulacaksınız.
Manivelayı indirin. Garajın kapısının ardından çıkın. Tam bir Boss olmamasına rağmen çok sağlam bir yaratıkla karşı karşıyasınız. Elinizdeki pompalının mermilerini üzerine kusun. Yavaşladı ama durmadı. Arada mesafe bırakarak tabancaya geçin. Çok ama çok sert vuruşlar yapabilir. Her yumruğu sizi zemine yapıştırıyor. Uzak silahlarıyla işini bitirin.
Sewers
İlerleyin ve 3 numaralı kapıya ulaşın. Artık Elle ile berabersiniz. Manivelayı döndürün. Elle içeri süzülecek ve kapıyı içerden kaldıracak. Dümdüz ilerleyin. Suda Lurker’lar cirit atıyor. Elle akıllı kız siz işlerini bitirene kadar yanınıza gelmiyor. Olurda Elle’a saldırmaya kalkarlarsa hemen araya girin. O ölürse oyun da biter sakın unutmayın. Suyun dışında, mavi su deposunda cephane bulacaksınız. İlerledikçe solunuza bakın. Çitlerle dolu bir arazidesiniz. Çelik boruyu manivela olarak kullanın, ilerdeki manivelayı da döndürün. Manivelayı çevirince çevredeki su miktarı biraz azalacak. Save’inizi yapın, pompalı cephanesini alın ve kanalizasyon haritasını ele geçirin. Küçük havuza atlayın, dümdüz gidin ve merdivenlerden tırmanın. Güneye yöneldiğinizde sol tarafta hayat iksiri var. Manivelayı çevirin. Ancak diğer taraftaki manivela sıkışmış. Elle’i bir süre burada bırakıp yola yalnız devam edeceksiniz. Needler’ın işini bitirin ve 4 numaralı geçide ilerleyin. Elle bu geçitte size yardım edecek. Needlerlar sağ olsunlar en büyük hayranlarımız gibi etrafımızdan ayrılmıyorlar. Lurker’lar da harika sürekli eşlik ediyorlar.
Tırmanarak ilerleyin. Kolu çekin ve sol tarafınızdaki geçidi açın. Etrafı biraz araştırın. Save yapın. Sağa doğru, kanalizasyonun merkezine doğru ilerleyin. Buradaki kapıda Elle’den ayrılacaksınız. Bununla birlikte 3 tane Need size saldırıyor. Burada bir tavsiyem var. Birini öldürünce koşup save yapın. Birini öldürünce aynı prosedürü tekrarlayın ki, bu bölüm kolaylaşsın. Pompalı ve tabanca cephanesini saklayın. Elle’ın gittiği yere doğru gidin. Garaj kapısında bizi karşılayan yaratıktan biri daha karşınızda… Taktik belli. Uzaktan, uzaktan… O ölünce geçit açılacak. Oyuğu kontrol etmeyi unutmayın, sol tarafınızda bir fotoğraf bulacaksınız. Zemindeki kanı izleyin ve kanalizasyondan çıkın.
Evinizin önündesiniz, ama kapı kapalı. Sokağa geri dönün ve Feral’lar ile yüzleşin. Haritayı inceleyin. Doktorun ofisine gitmemiz gerek. Kan izini izlemeniz kafi. Hayat iksirini alın. Tek açık kapıdan içeri girin. Fotoğrafı inceleyelim, küçük bir kilitli kutu bulacağız. Dışarıda ufak bir hemşire kuşatması var. Tavsiyem pompalı, sonra da bıçak… Hemşirelerin işini bitirdiğinizde, onların çıktıkları odaya girin. Odayı araştırın, serumu ve anahtarı alın. Masa üstündeki notu inceleyin. Kilitli kutunun olduğu odaya geri dönün. Kutuyu açın ve Chucky’den korkunç oyuncağa uzanın.
Hell Descent
Elimizde Scarlett’in bebeği var ve inanın o haliyle çoğu yaratıktan ürkütücü… Joshua’yı görene kadar dümdüz hareket edin. Ancak onu takip etmeyin, çıkmaz sokağa çıkarsınız. Sola yönelin, merdivenleri gördükten sonra sağa devam edin. İleriye zıplayın. Şimdi tekrar sola yönelin, sağınızda karşıya atlayabileceğiniz bir yer göreceksiniz. Zıplayın ve sağınıza bakın. Bir oyuncak göreceksiniz. Fan şaftından atlayın. Ar-siler ortalarda geziniyor. Böcekleri ezin ve cephaneyi kapın. Çıkış levhasını görünceye kadar durmadan ilerleyin. Geri çekilin ve aşağıya inebileceğiz yeri inceleyin. Merdivenlere yönelin ve sağlık iksirini alın. Dönün ve merdivenler boyunca Joshua’yı göreceğiniz yere kadar, aşağıya doğru yürüyün.
Smog’la yüzleşin, sağınızdaki çizimi alın. İlerleyin, zıplayın, sola sapın. Aşağı atlayın, sola dönün, aşağıya inin, sola devam edin, atlayın ve dümdüz ilerleyin. Merdivenden aşağı inin. Kafese benzeyen iki nesnenin olduğu yere gelin. Fanın hemen arkasında bir levye var. Geri dönün. “Biohazard” tabelasını gördüğünüzde doğru yere geldiğinizi anlayacaksınız. Duvardaki butonu basıp dev vantilatörü durdurun. İlerlediğinizde kaçak kardeşi tekrar göreceksiniz. Gına geldi artık. Ardında bıraktığı çizimi alın. 3 adet fan bulunan; ama bir tanesi çalışmayan odaya gelin. Çalışmayan fanın altından süzülün. Duvarı kesin, ar-sileri öldürün, düğmeye basın. Fanın altından geçin. Delik boyunca zemine ilerleyin.
6 adet fanın olduğu odaya geldiniz. Serumu kapın. Bir puzzle ile karşı karşıyasınız. Eğer fanlar çalışırsa karşıya geçemeyiz. İlginç bir düzenekleri var. Bir düğme bir fanı kapatırken, diğer fan açılıveriyor.
Önce 4 ve 5 numaralı fanların yanlarındaki düğmelere basalım. Şimdi 3 ve 4 numaralı düğmelere basıyoruz. Şimdi de 2 ve 3 numaralara… ardından 5 ve 6 nolu düğmelere basalım. Arkasından 4 ve 5 numaralı düğmelere. Sonunda 3 ve 4’e basalım. Artık fanların altından güvenle süzülebiliriz.
Save’imizi yapalım. Merdivenden aşağı inip Joshua’yı görmeye hazır olalım. Tuğla duvar boyunca ilerleyelim. Sonunda iyi doktorumuzla karşılaştık. Şunu söyleyebilirim ki; ölmeyi hak eden bir adam varsa o da bu sado-mazoşist tiptir. Eh biz ona Scarlet’in oyuncağını verince layığını bulacak. Boss’umuza böylece kavuştuk.
Scarlett büyük ve güçlü bir tip. Şok dalgaları şeklinde atakları var. Ama ne olursa olsun sonuçta dev, porselen bir bebek. Porselen bebekleri en iyi ne parçalar? Bu boss’ta baltamızı kullanalım. Şok dalgaları saldırılarına dikkat edelim ve bol bol koşalım. Scarlett’in darbe sırasını kısa sürede çözeceksiniz. O anlarda baltayla dış kabuğunu parçalayana kadar saldıralım. Scarlett, dış yüzeyini parçalayınca örümcek gibi bir biçime bürünecek. Artık daha hızlı. Size pençeleriyle saldırıncaya kadar bekleyin, kaçınma hareketini yapın ve baltayı indirin. Ona doğrudan saldırmayın. Pençelerinden kurtulma hareketini yaptıktan sonra saldırın. Sonunda zemine düşecek. İşini bitirelim. Silent Hill’de merhamet pekiyi bir çözüm sayılmaz. Kendimizi doktorumuzun ofisinde buluyoruz. Anahtarı alalım. Buradan çıkıp kasabaya geri dönelim.
Shepherd’s Glen: Bölüm 2
Belediye başkanlığı binasına gidelim. Haritanızda Town Hall diye geçen yer. Kuzey koridoruna gidelim, yolumuzdaki tahtaları baltayla parçalayalım. Sol duvardaki kitaplığı itelim, arkasındaki çizimi inceleyelim. Merkez odaya gidelim ve kürsüyü inceleyelim. Odanın doğu köşesinde bir kapı olacak. Bunun için yeni ve ilginç anahtarımız gerekecek.
Aralık bulunan delikten geçelim. Sesi duyana kadar ilerleyelim. 3 tane hemşire. Dilerseniz kaçınabilirsiniz ama işin zevki çıkmaz. Hemşirelerin oradaki odada dört tane kitap bulacaksınız. İnceleyelim. Sağdaki duvarı inceleyelim. İşte favori silah-anahtar karışımı bir nesne. Adı Ceremonial Dagger. Birçok yerde işinize yarayacak. Geldiğiniz yerin tam karşısındaki duvarda, iki kitap arasında bir boşluk var. Ceremonial Dagger zamanı. Koridordan sağ, sağ, sol, sağ, sağ, sol ve tırmanma hareketi yapalım. Mezarlığa döndük. İstikamet evimiz. Etrafı araştıralım, serum, çizimler ve cephane bulacağız. Kuzey çıkışından dışarı çıkalım.
Kayıp kişiler panosunu kontrol edelim. Smog’ları halledelim, Curtis’in dükkanından cephane alalım. Mezarlığa geri dönelim. Kuzeydeki aile mezarlıklarına ulaşalım. Gördüğümüz ilk kapıyı parçalayalım. O da ne? Tabancamız terfi ediyor. Doğu bahçesinde iki Feral saldıracak. Sizin için çocuk oyuncağı. Zemine zıplayalım, sonra karşı tarafa geçelim. “Beware of DPG” tabelasına kadar devam edelim. Sanki sakınılacak onlarca şey yokmuş gibi. Arka kapıya gidelim. Önümüzde tahtalar var. Parçalayalım. Yemek odasından ilk yardım çantasını alalım. Tekrar dışarı çıkalım. Merdivenlerden aşağı inelim. Su basmış bodruma yönelelim. Artık o kadar çok su yok. Babamızın bizi sokmadığı odayı, Ceremonial Dagger ile açalım. Pompalımız da terfi oldu. Attic Key’i alalım. Merdivenlerden yukarı çıkalım. Tavan arası odasına artık girebiliyoruz. İlginç bir Flashback izleyeceğiz. Babamız, Joshua’ya en değerli aile yadigarını veriyor. Ağabeyine sakın söyleme diye de ekliyor. Kitaplığı itelim. Babamızın masasındaki mektubu okuyalım. Şimdi oyunun en zor iki bulmacasından biri ile karşı karşıyayız. Bu bulmacayı çözmek saatler alabilir. Üstelik bulmaca tıkanabilir. Siz en iyisi vakit harcamayın.
Sıra 1, sütun 3-4 sola
Sıra 2/3, sütun 4 yukarı
Sıra 3, sütun 2 aşağı
Sıra 3, sütun 3 sola
Sıra 4, sütun 3-4 yukarı
Sıra 4, sütun 2, iki kez sağa
Sıra 4, sütun 1, iki kez sağa
Sıra 3, sütun 2, aşağıya
Sıra 3, sütun 3-4 sola
Sıra 2/3, sütun 1 aşağıya
Sıra 1-2, sütun 4 aşağıya
Sıra 1, sütun 1 aşağıya
Karşımızda babamızın mektubu ve Silent Hill’ın haritası duruyor. Aşağı inip annemizle konuşma zamanı geldi. Tarikatın gelme zamanı da… Bizi bayıltıyorlar ama önemsemeyip gidiyorlar. Bu hatalarını ağır bir bedelle ödeyecekler.
The Attic
Duvardaki yazıyı okuyun ve düğmeye basın. Ailenin her üyesi için birer lamba var. Siz oturma odasına gidin, save yapın ve Angry Mask’i alın. Ev şu an Silent Hill boyutuna geçmiş durumda. Mutfağa inin, ar-silerin icabına bakın. Sağlık iksirini ve diğer maskeyi alın. Mutfaktan açılan kapıdan geçerseniz maskelerin ne işe yaradığını anlayacaksınız. Ama sırası değil. Yukarıya çıkın, satırı alın. Annenizin banyosuna doğru kapılardan geçin. Son maskeyi de alın. Küvetteki tavşanı unutmayın.
Oyunda tuhaf bir bug var. O yüzden dört bilmeceden birini önce çözmelisiniz. Yoksa saat düzeneği çalışmayacak ve burayı geçemeyeceksiniz. Bu bilmecenin adı Light and Time. Şimdi tavan arasının oralarda, maskeleri kullanacağımız yerde bir makine göreceksiniz. Bu jeneratörü itin. Heart of Darkness madalyası elinizde. Tavan arasına yönelin. Sağ tarafınızdaki girişte çelik boruyu kullanın. Sola yönelin, büyük borunun altından geçin. Zeminde uzanan bir Schism var. Ama siz 3 madalyayı ele geçirinceye kadar harekete geçmeyecek. Buradan Vile Acts Madalyasını alın. Bu Alex ne tür bir kötülük yapmış olabilir? Yerde yatan Schism’in oradan borular boyunca ilerleyin. Sağa doğru ilerleyeceksiniz. Son madalya elinizde. Fallen Star madalyası masanın üstünde duruyor.Bu malzemeleri de tamamladınız, ama arkadaki asker ceketine ilişmeyin. Şimdi değil. Bug’ın oyunu mahvetmesine izin vermeyeceğiz.
Aşağı inin, kolu çekin ve Alex ile Joshua’nın kaldığı odayı açın. Oda yukarı katta. Kapının sağındaki notu okuyun: 206 rakamı vurgulanmış. Yan odaya geçin. Kasap bıçağı ve çizim alın. Karşınızda Light And Time bulmacası. Arkanızdaki tuhaf şiiri okuyun. Saati 2:06’ya ayarlayın. İçeri girin. Bulduğunuz tavşanı uygun yere koyun. 4 ışıktan biri yandı. 4’ünü birden yaktığımızda bu lanet evden çıkabilirsiniz. Elinizde hemen hemen tüm malzemeler var, Piramit Kafanın bıçağı hariç. Az önce çektiğimiz ana girişin oradaki kolu tekrar çekin. Bodruma doğru olan kapıyı açın. Schism’in vücudundan bıçağı çekin alın. Şimdi canınız hangi bulmacayı önce isterse yapabilirsiniz. Maske bulmacasını önce yapın derim. Itip arkasından madalya aldığınız jeneratörün orada iki tane ceset var. Önlü arkalı kafeslere yerleştirilmişler. Öndeki kafesteki cesede Frowning Mask’ı, arkadakine ise Indifferent Mask’ı yerleştirin. Dörtte iki oldu.
Elbette her bulmacanın kapısını ana girişteki koldan açmayı unutmuyoruz. Bir ışık daha yandı. Şimdi son madalyayı bulduğumuz ve asker ceketi olan odaya gidin. Soldan sağa Fallen Star, Heart Of Darkness, Vile Acts madalyalarını takın. Dörtte üçüz. Tekrar kolu çekin ve bodruma, gizli odaya gidin. Lurker’lar sorun çıkartamazlar size. Schism bedenine topladığınız tüm bıçakları yerleştirin. Bu kadar. Artık bu evden gidebiliriz.
Silent Hill merhaba!
Dark Times
İskeleden tırmanalım. Lurker popülasyonu burada fazla yoğun. Sağınıza bakın. Dargento mezarlığına giden geniş bir yol var. Yolu izleyin, bankın üstündeki safiri alın. Bankın üstünde safir sözcüğü biraz anlamsız. Nerede öyle banklar? Janus heykelini inceleyin. Sokağa geri dönün. Güneye doğru ilerleyin. Cephane ve çizimi alın. Mezarlığın karşısındaki girişten girin. Sun Garden adı verilen bir yere çıktık. Duvarın sağındaki alanı baltanızla parçalayın. Garnet’ı alın. Ne biçim bank yahu bunlar? Arkanızdaki geçitten çıkın ve Garnet’ı Janus heykeline koyun. “1 The New” bölümüne Garnet’ı koymalısınız. Hapishane çıkışında Wheeler ile konuşacaksınız. Batıya yönelin ve haritanızda işaretli olan yere ulaşın. Wheeler ile tekrar, telsiz vasıtasıyla konuşacaksınız. Şimdiki istikametimiz güç merkezi… Ama kazan dairesine yönelmek zorundayız. Güneye doğru gidin. Yaşam iksirini alın. Dışarıda kazan dairesinin önünde engeller göreceksiniz. Cephaneyi pencereden alın ve en doğuda bulunan Alchemilla hastanesine doğru yönelin.
Bloodstone’u alın. Hoş bir işe yaramayacak. Ön kapıya ilerleyin ve banktaki serumu kapın. Güç ünitesi kapatılmış. Bir şekilde yeniden güç vermememiz gerekiyor. Bu yüzden yan taraftaki Toluca Nehri bürolarına yönelin. Tek yol kilise. Solunuzdaki masadaki gazeteyi okuyun ve cephaneyi alın. Ofisten batıya yönelin. Lavabodaki Turkuaz taşı alın. İşte bu kilit bir nesne. Karşıya zıplayın ve save yapın. Mutfağa yönelin. Toluca nehri ve güç ünitesi anahtarı burada. Geri dönün ve anahtarınızı kullanarak doğuya yönelin.Burada birkaç tane tarikat üyesi ve 3 tane manivela var. Bunlar kazan dairesini kontrol ediyorlar. Tarikat üyelerinin işini bitirin. Size denk değiller ve kötü nişancılar. İşleri bittikten sonra etrafı biraz araştırın ve Foreman’ın notunu okuyun. Bakalım kazan dairesi nasıl çalışıyormuş?
Dikkat şimdi belirttiklerim, seçim olarak yazılanlar oyunun sonu hakkında doğrudan bilgi verecektir. Dilerseniz okumayın ve kendi seçiminizi kendiniz yapın.
İlk seçim:
“Anneniz, iğrenç bir tuzağa düşmüş. Kurtulmasının yolu yok. Hareket ettikçe daha çok acı çekiyor. Sizden onu öldürmenizi istiyor. Eğer annenizi merhamet için öldürürseniz iyi bir sona kavuşabilirsiniz. Aksi taktirde kötü sonlardan biriyle karşı karşıya kalacaksınız. Çünkü annenizi sonsuz acıya mahkum edeceksiniz.”
Şimdi ilerleyin. Üç tane basit bulmacayla karşı karşıya kalacaksınız. Solunuzdaki yani güneydeki bulmacanın cevabı at simgesi. Batı duvarındaki bulmacanın cevabı tabut, son bulmaca da hiçbir şey. Evet hiçbir şey. Düğmeyi boşluğa getirin. Açılan delikten aşağı atlayın. Save yapın. Duvardaki boşluktan eğilerek geçin. Dümdüz ilerleyin. Needler’la yüzleşin. Son bir kere daha save yapın, alabileceğiz tüm iksirleri alın çünkü boss geliyor. Bu boss, Scarlett’dan çok daha sağlam. Çok hızlı davranmalısınız. Zayıf noktası kuyruğu… Devamlı arkasına dolaşıp kuyruğuna saldırın. Sizi tek darbeyle yıkabilir. Kuyruğuna kaçınma ve bıçak hareketleriyle saldırın. Devrilince son darbeyle işini bitirin.
Church
Cephaneyi alın. Smog’ları geçin ve manivelayı çevirin. Sağa yönelin, Smog’u halledin. Sağdaki merdivenlerden girin ve cephaneyi alın. İçeri girin. Kilise haritasını etrafa bakınca göreceksiniz. Sağınızdaki tuhaf görünüşlü nesneyi Ceremonial Dagger ile kullanın. Girişe dönün ve Schism ile yüzleşin. Doğu kanadına gidiyoruz. Leğen kılıklı şeyden fotoğrafı alın. Manivelayı çevirin ve Chalice Plate’i alın. Ar-silerin işini bitirin. Save yapın. Günah çıkarma odasında biri var anlaşılan.
Dikkat burada da bir seçim yapacaksınız. Seçim oyunun sonunu etkileyecek. Seçim sizin. Dilerseniz kendi kararınızı verin.
İkinci seçim:
“İçerdeki adam sizin babanızdan başkası değil. Günah işlediğini ve size hatalı davrandığını kabul ediyor. Elbette o an sizi rahip olarak görüyor. Onu bağışlarsanız iyi sona ulaşırsınız. Onu bağışlamaz ve annenizi öldürürseniz diğer alternatiflerle karşılaşırsınız.”
Kneeling Man Plate’e kavuştunuz. Save yapın, sağlık iksirini alın ve mumu söndürün. Ana koridora dönün, Schism’lere dikkat edin. Batı kanadına yönelin. Heykeli inceleyin, mumu söndürün ve Candle Plate’ı alın. Diğer kanattan yukarı çıkın. Resimleri inceleyin. Resimlerden birini doğrayarak Tree Plate’e kavuşun. Solunuzdaki geçitten Schism geliyor. Alabildiğinizi alın, asla geride bırakmayın. Geçide girin, ilerleyin. Ortadaki paneli inceleyin. Sword Plate’ı alın. Amanın dev geliyor. Artık elinizde üç uzak mesafe silahı var. İşini bitirin. 5 Plate’i de aldık. Öyleyse bölümün başındaki garip nesneye yönelin.
İlk boşluk intikamdan bahsediyor. Sword Plate’ı yerleştirin. Diğerinin bahsettiği şey ise arzu, Tree Plate buraya. Üzüntüden bahseden üçüncü boşluğa Candle Plate’ı koyun. Şimdi bahsedilen şey ise fedakarlık, Chalice Plate’ı dördüncü boşluğa yerleştirin. Beşincisi itiraftan bahsettiğine göre Kneeling Man Plate’ten başkası olamaz.
Şimdi ilginç bir demo ile karşı karşıyayız. Birçok sır açığa çıkacak. Joshua neden bizden kaçıyor anlıyoruz. Babanız karşınızda. Onunla konuşun. Olanlar ve size davranışları için çok üzgün. Ne yazık ki konuşma bittikten sonra Piramit Kafa babanızı ikiye bölecek. Ama aile yüzüğü artık sizde. Piramit Kafa dönüp gidecek. Solunuzdaki çizimi alın ve Piramit Kafa’yı takip edin. Buhar salan borulara dikkat. Bunlar sağlığınızı büyük oranda tüketiyor. Asansörü çağırın. Son çok yakın.
Underground
Dümdüz ilerleyin. 212 numaralı odaya girin. Tarikat üyesinin işini dilediğiniz yöntemle bitirin. Rifle’ı saklayın da… 212 numaralı odadaki cesetten çelik boruyu alın. Etrafı araştırın, anahtarlıktan anahtarı alın. Odadan çıkın ve soldan çizimi alın. Ellerinde borularla tarikat mensupları saldıracak. Hepsini teker teker halledin. Aldığınız anahtarla birlikte Sector 3’e yönelin. Tarikat üyeleri gezip duruyor. 302 numaralı odanın kapısını çelik boruyla açın. Savaşa hazır olun. Bu yolu izleyin ve 320 numaraya ulaşın ve gizemler ortaya çıksın.
Kasabanın kirlenmiş ruhları eski tanrılar adını verdikleri güçlerle bir anlaşma yaptılar. Bu anlaşmanın başını çeken Elle’ın annesiydi. Anlaşma şuydu: Eski tanrılar onlara dokunmayacak, onlarda bunun karşılığında çocuklarını diri diri gömeceklerdi. Bu anlaşmayı reddeden tek kişi babamızdı. O çocuğunu diri diri gömemezdi. Aslında laneti Elle’in annesi getirmişti, babamız değil. Bu yüzden de güçler kasabaya musallat oldular. Ne yazık ki bir kaza sonucu Joshua’yı öldürdüğümüzde, geriye 2 çocuk kaldı. Siz ve Elle. Annesi Elle’i kendi rızasıyla kurban olmaya ikna etmeye çalıştı. Elbette başaramadı. Son kalan 2 çocuk ise şimdi ellerine düşmüştü. Elle’ı Curtis öldürecekti. Elle’in annesi muhatabı ise bizdik.
Mouse tuşlarına hızlı basmak her şeyin anahtarı… Önce matkabı kendinizden uzaklaştırın. Şimdi daha da hızlı basmalısınız. Öyle ki, avcı av olsun. Solunuzdaki geçide tırmanın. Rafı itin ve çelik boruyla kapıyı açın. Oyunun en sevimsiz karakteri elinize düştü işte. Üstelik sevdiğiniz kızı tehdit ediyor. Curtis, sizin denginiz değil. Onu avlayın. Zevkle memnuniyetle!
320 numaralı odaya geri dönün. Anahtarı ve kitabı alın. Sağlık iksirini kullanın. 301 numaralı odaya gidin. Notu okuyun, cephaneyi, serumu ve ne bulursanız toplayın. Elle ile tekrar bir araya geleceksiniz. Solunuzda bir sirküler, sağınızda ise mektup var. Önce Sector 1’e yönelin. Ardından Sector 2’ye. 113 numaralı odaya yönelin. Bulabildiğiniz her şeyi özellikle Police Marksman Rifle’ı alın. Camı kırın. Wheeler’ı göreceksiniz. Onu kurtarıp, kurtarmama kararınız oyunun sonunu doğrudan etkileyecek. Açık kapıdan çıkın. Sol duvardaki notu okuyun. Doğuya gitmelisiniz. Buradan çıkın ve son bulmaca ile yüzleşin.
Çember şeklindeki bir odaya geldiniz. Çemberler semboller ile dolu. Üç iç çember ve bir dış çember ile karşı karşıyasınız. Bir düşünelim bakalım. Fitch ailesinin sembolü neydi? Asa. E çemberde iki asa var. O zaman diğer aile sembollerini düşünün. Etrafınızda göreceksiniz. Duvarda asılı bir kağıtta… Ama en kolay çözümü şu:
İç çemberleri iki kez çevirin. Dış çemberi ise sekiz kez. Bir kapı açıldı ama işiniz bitti mi sanıyorsunuz? Yine bir çember bulmacası karşınızda. İç çemberi saat yönüne ya da saat yönünün tersine doğru 4 kez. Dış çemberi saat yönüne doğru 3 kez çevirin.
Save’inizi yapın. Shepherd ailesiyle ilgili her şeyi inceleyin. Oyunun sonu geliyor ve son boss! Amnion denen şey ciddi anlamda güçlü. Yakınında durmak bir intihar. Bu düşmana vurmak için saldırılarından kaçınmanız ve bacaklarının arasından geçip darbeyi indirmeniz lazım. İki ayağını da havaya kaldırdığı zaman bilin ki tekme geliyor. Zehir püskürttüğünde ise koşarak kaçın ve yuvarlanın. Uzak durun. Yuvarlanın ve kaçın. Önce uzak silahlarınızın cephanesini bitirin ve bıçağa geçin. Ön ayakları zemine indiği anda onlara saldırın. Ciddi zarar vereceksiniz. Diğer ayaklarından kaçının. Arka ayakları havadayken sağlam bir tekme sallayacaktır. Aman diyeyim. Bir de yakalayınca bez bebek gibi fırlatmak şeklinde bir alışkanlık edinmiş. Eğer yeterince uzaksanız da rahat yok. Etrafı parçalayıp üstünüze çökertiyor. Ön ayaklarının işi bittikten sonra zemin çökecek. Fırsatı kaçırmayın. Son darbeyi indirin.
Hadi şimdi sonlardan bahsedelim:
Mutlu son: Annenizi merhamet ile vurun, babanızı affedin. Wheeler’ı kurtarıp kurtarmamak fark etmez. Elle’a sarılır, gidersiniz.
İkinci son: Babanızı affetmeyin ancak annenizi merhametle vurun. Gölde olan şey(Kaza) asla gerçekleşmeyecek.
Kötü Son: Babanızı affetmeyin, annenizi vurmayın, Wheeler’ı kurtarmayın. Piramit Kafa ailesine hoş geldiniz.
Hastane Sonu: Babanızı affedin, annenizi vurun, Wheeler bir şeyi değiştirmez. Gözünüzü hastanede açın.
Ufo Sonu: Babanızı affetmeyin, annenizi vurmayın, Wheeler’ı kurtarın. Lazer tabancasına hoş geldin diyebilirsiniz. Tabi oyunu tekrar oynarsanız.