Oyun İncelemeleri

Silent Hill: Shattered Memories

Geçmiş güzel anılar, film şeridi gibi gözümün önünde. O kadar etkililer ki,
ses cızırtılarını dahi duyabiliyor, görüntüye kattığı etkiyi hissedebiliyorum.
Belki de anılar, sadece acı çekmemiz için vardır. Bir daha ulaşamayacağımız,
sadece bir kerelik sunulan ve her hatırlayışımızda yenilerini yaşamak için
çabaladığımız günler, dakikalar, saniyeler…

Zihninizde yer edinen kâbuslar, bazen sizin bile bilemeyeceğiniz yönlerinizi
ortaya çıkarır. Her yanı belirsizlik tanımlamasıyla dolu detaylar, ama mutlaka
içinizden “sanki beni çağırıyor, beni istiyor” diye gelen sesler… Silent Hill,
1999 yılında doğmuştu. Bu ünlü oyunu bilenler, seriye melodileriyle hayat veren
Akira Yamaoka ismini de duymuşlardır. Peki ya Keiichiro Toyama? İşte Silent
Hill’ın hazırlayıcısı. Günümüzden yaklaşık 11 yıl önce inşa edilen bu kasaba;
hâlâ rahatsız edici atmosferi, zihinleri yoran yapısı ve sinirlerinizi alt üst
edebilecek düzeydeki gerçekleriyle ayakta kalmayı biliyor.

Hayat bir paket çikolata gibidir
Harry Mason, Silent Hill kasabası yakınlarında büyük bir sis çemberine
yakalanıyor ve görüş açısı kaybolduğu için kaza geçiriyordu. Çarpmanın sonucunda
oluşan sersemliğin geçmesiyle kızına yönelen Harry, onu göremeyince endişeye
kapılmış ve Silent Hill’de olabileceğine ihtimal vererek arayış serüvenini
başlatmıştı. Orijinal yapımda Harry Mason ve onun kâbuslarını yöneterek hayatta
kalmaya çalışmıştık. Tabii ki tek amacı, kızı Cherly’i bulabilmekti.


Serinin son çıkan isimleri Origins ve Homecoming, fazlasıyla aksiyona önem
verdikleri için gerilim duygusunu az veya çok engelleyebiliyordu. Etraftaki
objeleri kullanarak Condemned tarzı saldırılar yapabiliyoruz derken,
Homecoming’in gelişiyle maceraya güçlü tüfekler ve yakın dövüş teknikleri de
dahil olmuştu. Ne de olsa Alex, bir askerdi ve bu konular üzerine eğitimliydi.
Harry ise, sadece Harry. Onun düşündüğü tek şey, sevdiklerinin mutlu olması.

Shattered Memories, ilk maceraya geri dönüyor. Aynı amaç, bu kez daha farklı
şekilde ve bazı eklentilerle tekrardan önümüze sunuluyor. Bu kez aksiyona
girmeden olabildiğince kaçacak, hayatta kalmak ve Cherly’i bulmak için her
detayı irdeleyeceğiz.

Ne olacağını bilemezsin
Shattered Memories, Wii için duyurulduğunda ilk dikkat çekilen nokta, konsolun
kontrolleri olmuştu. Wii kontrolörü sayesinde, Harry’nin elindeki feneri
rahatlıkla kullanabilecek ve çevreyi inceleyebilecektik. Bunu aklımın bir yerine
not ederek oyunu açtım. Psikolojik etkilere dair bir uyarının yer aldığı ekranı
geçtikten sonra, hikâyede ipleri elimize alıyoruz.Psikiyatr ofisindeyiz. Ne oldu, buraya nasıl geldik, henüz bilmiyoruz.
Karşımızdaki psikolog, bize bazı sorular sorarak hem yaşananları anlamaya, hem
de unuttuğumuz detayları canlandırmaya çalışıyor. İlk dakikalarda kontrol
mekanizmasının inceliklerini görüyoruz. Harry’ye soruların yer aldığı bir kâğıt
uzatılıyor ve doğru veya yanlış olduklarına dair onaylaması isteniyor.
Böylelikle Harry hakkında bilgi sahibi olunmaya çalışılıyor. Bu sebeple cevaplar
önemli. Tamamladıktan sonra doğru olup – olmadığına dair bizden teyit istiyor.
Wii kontrolörünü yukarı – aşağı sallarsak, evet anlamında cevap veriyoruz. Yana
sallarsak tam tersi. Yapacaklarımız için ekrandaki yönergeleri takip etmek
yeterli.

Babamı çok seviyorum
Ofiste sohbet ederken bir anda kendimizi Silent Hill kasabasında bulabiliyoruz.
Yer veya mekân konusunda bilgi sahibi olmadan, hatta bunları düşünmeye vaktimiz
olmadan etrafımızda yaratıklar belirebilir. Shattered Memories’in işleyişi bu
yönde. Psikiyatr ofisinden hatırlayacağımız detaylar üzerine zihnimizde sıkça
yolculuğa çıkıyoruz ve vereceğimiz cevaplar da ilerleyişimizde önemli rol
üstleniyor.


Shattered Memories’de silahımız veya şiddete yönelik herhangi bir aracımız
yok. Mekânları gezerek detaylar bulmaya ve böylece yönümüzü belirlemeye
çalışıyoruz. Çoğunlukla her eşyayı kontrol edebiliyor, içinde ne var – ne yok
görebiliyoruz. Örnek vermem gerekirse; kapalı bir kapıyı açmanız gerekiyor, ama
anahtarınız yok. Bölge küçük olduğu için aradığınızı kolayca bulabilirsiniz.
Karşınızdaki üç adet teneke kutu dikkatinizi çekebiliyor. Kontrol ettiğinizde,
ikisinden boş, bir tanesinden ise dolu ses duyuyorsunuz. Kontrol çubuğunuzla
tenekeyi tutup ters çevirmeli ve içinden düşen anahtarı alarak da kapıyı açıp
yolunuza devam etmelisiniz. Bu gibi detaylarla sıkça karşılaşacaksınız. Bulmacaları da unutmayalım tabii ki.

Görünenlerin yanında, görünmeyen unsurlar da var. Oyunumuzda eskisi gibi
haritalar aramıyoruz. Peki, yönümüzü nasıl bulacağız? El fenerinden sonra en
önemli aracımızı cep telefonumuz oluşturuyor. İçinde dijital bir haritaya da
sahibiz. Bulunduğumuz noktayı ve gitmemiz gereken yerleri görüp,
işaretleyebiliyoruz. Cihazımızın diğer özellikleri olarak; mesaj alabilme,
telefon edebilme ve fotoğraf çekebilme gibi işlevleri gösterebiliriz. Hepsinin
önemi büyük. 911’i aradığınızda cevap alıyorsunuz, ama ne olduğunu anlamadan hat
kopuyor. Fotoğraf çekme özelliği sayesinde, normalde etrafta görünmeyen bazı
şekilleri görüp kaydedebiliyorsunuz. Size gelen mesajlar ve aramalar ise, en
önemlileri. Cherly, sizi arayıp, bulunduğu yer hakkında üstü kapalı bilgiler
veriyor. Bazen de bu ıssız kasabada konuşabilecek insanlarla karşı karşıya
geliyoruz. Genellikle uzun süren bu görüşmeler, amacımıza ulaşmamız için önemli.
Telefonunuzla save yapabildiğinizi de ekleyeyim.
Açıkçası kendimi farklı bir kasabada hissettiğimi belirtmeliyim. Kül
yağmurları ve karşımdaki sisin verdiği endişeyle ordan oraya savrulduğum yapım,
bu kez daha sessiz, buzlarla kaplı ve daha karanlık. İlerleyebileceğimiz
noktalar kısıtlandırılmış sanki. Silent Hill’ın haritasını ele geçirdiğimizde
çevrenin ne kadar geniş olduğunu görebiliyorduk. Bir caddeden ilerleyip, oradaki
evleri incelemek isterken, diğer yandan da “acaba öbür sokaktan gitsem, neler
bulabilirim” hissine kapılabiliyorduk. Shattered Memories’de hareket alanımız
kısıtlı. Belki de bu sınırları, Harry’nin zihni belirliyor ve ona göre hareket
etmemizi istiyordur. Ve yaratıklar… Kesinlikle onlara karşı saldırıda
bulunmuyoruz. Gördüğümüz anda kaçmalıyız, o kadar. Bazen topluca saldırdıkları
için üzerimize çullanabilirler. Bu esnada da Wii kontrolörünü seri şekilde
sallayarak onları üzerimizden atabiliyor ve koşmaya devam ediyoruz.


Gerçekler, karanlıkta gizlidir
Yapımın grafikleri genel olarak iyi. Özellikle el fenerinden ortama yayılan ışık
ve oluşan gölgeler, kaliteli olmuş. Çevre tasarımları da iyi, ama özellikle
Harry’nin detayları biraz daha iyi olabilirdi. Silent Hill için her zaman ayrı
bir yeri olan işitsel faktörlerde ise, beklenti düzeyinin altına inmiyor. Akira
Yamaoka, yine işinin üstesinden başarıyla gelmeyi bilmiş.

Silent Hill’daki son adımlarıma gelirken, vereceğiniz tercihlere göre oyun
finalinde farklı sonlarla karşılaşabileceğinizi belirteyim. Kalite olarak ilk
oyunu aratsa da, Silent Hill severler tarafından kesinlikle oynanması gerekiyor.

Silent Hill’da neler oluyor?

* Seriyle adı özdeşleşen Akira Yamaoka, Silent Hill’i terk etti. Ünlü müzisyenin
melodileri, bundan sonra Silent Hill caddelerinde yankılanmayacak. Seri, büyük
bir değerini yitirmiş oldu. Akira Yamaoka, aynı zamanda serinin önemli
yapımcılarından da biriydi.

* Shattered Memories’ı geliştiren Climax, işlerinin henüz bitmediğini belirtiyor
ve devam ediyor: “Yeni Sİlent Hill oyunlarında çalışmak istiyoruz.”

* Ek olarak Climax, Shattered Memories’in öncelikle Wii için hazırlanan bir oyun
olduğunu, özellikle kontrollerine odaklanılarak hazırlandığını söylemiş ve PS3
için yapılsaydı, bunun daha farklı olacağını belirtmiş.

* Silent Hill 2 için Gametrailers sitesinde eğlenceli bir video hazırlanmıştı.
İzlemek için
BURAYA
tıklayabilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu