Silent Hill: Shattered Memories
İnsan, korktuğunda kendisini yalnız hisseder. Hemen yanında sarılacak birisinin olmasını, duygularını dışa vurmayı ister, ama kimse yoksa derin bir sessizlik başlar. Aslında içindeki tüm çığlığı, bütün gücüyle dışa vurmak ister, ama yapamaz. Hele ki içinde çarpan kalp, daha çok küçükse. Eğer dört duvar arasındaysa, duvarlar üzerine gelir. Sokakta yürüyorsa, tanınmadık yüzlere aldırış etmez. Sürekli rüyalarında gördüğü o gizemli kasaba, onu çağırıp duruyordur. Her yanı insanlarla çevrilidir, ama korku onu sürekli takip eder, ona yön gösterir ve kaynağına gelmesi için elinden geleni yapar. Silent Hill’e (SH) geldiğinde ise, artık geri dönüş yoktur.
Gerçek ile hayalin ayırt edilemediği bir dünya
Shattered Memories (SM), bizi ilk Silent Hill oyununa geri götürüyor. Harry Mason ve küçük kızı Cherly, Silent Hill yakınlarında bir kaza geçirir, ama bu sıradan bir olay değildir. Bir süre sonra kızının kaybolduğunu anlayan Harry, telaşlı bir arayışa girişince o gizemli tabelayla karşılaşır… Aslında yapım, ilk oyunun yeniden yapılmış hali değil, fakat benzer bir ilerleyiş sunacak. Birçok yönde geliştirmeler yapılırken, bazı detaylar üzerinde de değişikliklere gidilmiş. Yapımcı koltuğunda, Silent Hill: Origins’i de geliştiren Climax firması yer alıyor. 55 kişilik geliştirme takımına, ayrıca 90 kişilik bir de tasarım ekibi destek veriyor. Homecoming’in yarattığı hayal kırıklığının ardından pes etmeyen Konami, bu kez Wii platformunda, daha farklı ve kaliteli bir SH ile sevenlerinin karşısına çıkmaya hazırlanıyor.
Harry Mason, sürekli hayaller görüyor ve bunları gerçeklerinden ayırt edemiyor. Kimi zaman bir lokantada yemek yiyor, kimi zaman ise kendisini bir hastanede buluyor (Jack Nicholson’ın başrolünü oynadığı The Shinning filminde olduğu gibi). Fakat asıl işin ilginç yanı ise, bu hayaller nerede sonlanıyorsa Harry de kendisini orada buluyor. Olaylar tamamen istem dışı geliştiği için bu da karakterimizi psikolojik olarak zor bir duruma sokuyor. Hele bir de Silent Hill gibi bir yerdeyseniz… Yapım, bir psikiyatr ofisinde başlıyor ve Harry, yeni bir hasta olarak anons ediliyor.
Her şey gerilim için
Yapımcılar, yeni oyun ile ilk Silent Hill arasındaki farkın anlaşılabilmesi için, her ikisinin de mutlaka oynanması gerektiğini belirtiyor. Tabii ki Shattered Memories için belirlenen hedefler var. Yetkililerin SM’deki amacı, “Klasik bir SH oyununu, gerçek hayattaki psikolojik korku faktörlerini modernize ederek hazırlamak”. Oyun için ana platform olarak seçilen Wii konsolu da, her açıdan bu mükemmel atmosferi oyunculara yaşatmak için büyük bir rol üstleniyor. Hatırlarsanız SH: Homecoming, önceliğini aksiyona veriyordu. Bu durum gerilim faktörünü geri plana atıyordu. Haliyle hiçbirimiz böyle bir şeyi tekrar yaşamak istemeyiz. SM, korku faktörü ve çaresizlik duygusunu geri getirmek için ateşli silahlara izin vermiyor. Karanlık ortamları aydınlatmak için bir el fenerimiz olacak ve onu Wii’nin kontrol çubuğuyla kullanacağız. Climax, oyunun kontrol mekanizmasını da olabildiğince basit olarak hazırlanıyor. TPS olarak oynayacağımız yapım, FPS bakış açısına da sahip olacak.
Karanlığın içindeki aydınlıklar
Bu kez günlük sayfaları aramayacağız. Karakterimizin bir adet cep telefonu olacak ve bulduğumuz ilginç detayların fotoğraflarını çekebilecek, sesli mesajlar dinleyerek yeni detaylar öğrenmeye çalışacağız. 911’i arayarak yardım isteyebilecek, bazen de telefondan bizi arayıp, yardım isteyenler olabilecek. Örneğin Harry’in küçük kızı. Evet, yeni oyunda günlük sayfalarının yerini sesli mesajlar alıyor. Harry, fotoğraf makinesiyle etrafı gözlerken, aslında gerçekte olmayan ilginç noktaları da görecek. Belki de bu detaylar, onun geçmişteki anılarından oluşacak. Ayrıca GPS sistemi sayesinde, tüm haritayı kontrol edebileceğiz.
Tabii ki düşmanlarımız eksik değil. SH serisinde bugüne kadar iğrençlik namına her şeyi vadeden yaratıklarla karşılaştık. Korkunç sesler çıkaran ve ağır ağır üzerimize gelen bu yaratıklar, yeni oyunda biraz daha atak ve akıllı olacaklar. Bir eve saklanırsanız pencereden, bir bahçeye girerseniz çitlerin üzerinden atlayarak peşinizden gelecekler. Siz nereye giderseniz takip edecek, peşinizi bırakmayacaklar. Shattered Memories’in kullandığı grafik motoru, Wii konsolunda görebileceğimiz en iyi motorlardan bir tanesi ve 480p değerinde çalışacak. Özellikle el fenerinin çevreye yaydığı ışık sonucunda oluşan görsel etki, çok çok güzel duruyor. Akiro Yamaoka tarafından da hazırlanan müzikler, yapıma müthiş bir hava katacaktır. Son olarak oyunun hazırlandığı diğer platformlar, PSP ve PS2 olarak belirlenmişti. Silent Hill topraklarına tekrar adım atmak için yılsonuna kadar beklememiz gerekecek.