Oyun İncelemeleri

Silent Storm: Sentinels

Son dönemde 2. Dünya Savaşı ile ilgili epey oyun yapıldı. Bazıları dönemin
atmosferini çok iyi yansıttığı için efsane oldu, bazıları ise vasatın ötesine
bir türlü geçemedi. Çok büyük bir kısmını First Person Shooter tarzı oyunlarının
oluşturduğu bu furyanın başarılı olan nadir örneklerinden biri de Rus yapımcı
Nival Interactive’in sıra tabanlı taktik strateji oyunu Silent Storm idi.
Eskilerin ünlü oyunu Jagged Alliance’ı andıran oyun yapısı, 3 boyutlu kamera
sistemini benimsemesi ile büyük beğeni toplayan orijinal oyun kendisinden kısa
bir süre sonra ek paketinin çıkarılması için iyi bir sebepti.

İlk oyunu oynamış olanlar için senaryonun pek fazla değişmediğini
söyleyebiliriz. 1947 yılında, düşman hatlarının ardına sızmış gizli bir ajan
grubunu yöneterek, Thor’s Hammer isimli örgüt üyeleri ile amansız bir mücadeleye
giriyoruz. Sıra tabanlı oyun yapısı, düşünerek daha akıllıca hareket etmemizi
gerektiren bir oyun sunuyor. Oyun içi grafiklerin ve etkileşimin beklenilmeyecek
kadar detaylı olması bir artı. Silahlardan ve mermilerden tüm cisimler
etkilendiği gibi oyunun akışına etki edecek sonuçlar da doğurabiliyor.

Strateji mi? Simülasyon mu?

İlk olarak karakter yaratma ekranı ile başladığımız oyun, birinci darbesini
burada vuruyor. Çünkü karakter yaratma ekranı; sanki “The Sims” oynayacakmışız
gibi ayrıntılı. Karakterimizin yüzünü en ince ayrıntısına kadar seçebileceğimiz
oyunda neden bu kadar ayrıntı gösterildi bilemiyorum ama sesini dahi
ayarlayabiliyoruz. Asıl hayati önem taşıyan askerin mesleği bölümünü es geçmemek
gerek. Zira hangi sınıf askeri seçtiğiniz çatışmalar sırasında büyük önem
kazanıyor. 4 asker seçeneği içerisinde; Soldier (normal asker), Scout (izci),
Sniper (keskin nişancı), ve Grenadier (bombacı) bulunuyor. Asker normal ateşli
silahlarda başarılı olurken, izci yakın dövüşte üstün. Sniper uzun mesafeli
tüfeği tabir-i caizse “konuştururken”, bombacı ise el bombasını nokta atış
yapabiliyor. Her askerin kendi silahını çok iyi kullanmasına rağmen diğer
silahları oldukça kötü kullanmasına pek anlam verebilmiş değilim. Allah rızası
için, kimin eline silah verseniz 30cm önündeki hedefi %95 isabetle vurur. Gelin
görün ki Sentinel de eğer askerin uzmanlık alanı değilse tabancayı 10 cm
önündeki düşmanına bile tam isabetle vuramadığı oluyor. Sonuç itibariyle oyun
içerisinde nasıl bir taktikle oynamak istiyorsanız karakterinizi yaratırken
karar vermeniz gerek.

Para, para, para…

Sentinels, bir grup paralı askeri yönettiğimiz, her bölüm başında gerekli
ekipmanları satın aldığımız ve oyun içerisinde sandıklardan ve kutulardan mermi,
silah vesaire topladığımız bir oyun. Hal böyle olunca paranın önemi de artıyor.
Bir sonraki görevde başarılı grup ve ekipman toplamak için son tamamladığınız
görevde değerli eşya toplamanız gerektiğini daha iyi anlıyorsunuz. Her bölüme
üssünüzde başlıyorsunuz. Görevinizi alıp, silahlarınızı seçerek harita ekranına
geçiyor, görev yerlerine ulaşıyorsunuz. Görevler başladığında biraz Commandos’u
biraz da Jagged Alliance’ı andıran harita yapısı karşılıyor bizleri. Mouse’un
sağ tuşuna basınca, ‘serbest kamera modu’na geçip dilediğimiz açıyı
seçebiliyoruz. Mouse’un tekerleğini oynatarak zoom yapabilirken, shift’a basılı
tutarak tekerleği oynatırsak katlar arasında geçişleri sağlayabiliyoruz.


Genel oynanış Commandos’a çok benzemesine rağmen, herhangi bir düşmanla
karşılaşmamız halinde yun duruyor ve sıra tabanlı hal alıyor. Burada AP ismi
verilen action point yani hareket puanları önem kazanıyor. Hareket puanınızın
izin verdiği ölçüde haritada ilerliyor, ardından silahınızı kullanıyorsunuz.
Hakkınız bittiğinde, ‘Enter’a basarak “End the turn” diyor, sırayı yapay zekâ’ya
veriyorsunuz.

Bu ek paket ile oyunun yapay zekâsında gelişmeler hemen göze çarpıyor. İlk
oyunda kamikaze yapar gibi sürekli üzerinize saldıran düşmanların yerini daha
akıllıca hareket eden ve plan kuran askerler almış. Savaşırken, tek başına
başarılı olamayacağını anlayan düşmanlar bir süre sonra takım arkadaşlarının
yanı dönebiliyor. Eğer başka kimse yoksa belli bir siperin arkasına saklanıyor
ve gelmenizi bekliyor. Ana menüde yapay zekâyı en ince ayrıntısına kadar
ayarlayabilmemiz hem uzman hem de yeni, başlayan oyunular için büyük beğeni
kaynağı olmuş. Silahlar konusunda da gelişme sağlamış olan oyun, sadece bol
silah seçeneği sunarak değil, onları gerçekçi yansıtarak çıtayı biraz daha
yükseltmiş. Kullandığımız her silah uzun süreler sonunda bozulabiliyor ya da
tutukluk yapabiliyor. Silah temizleme kitleri ile silahın ömrünü uzatabiliyor,
tutukluk yapmasını minimuma çekebiliyoruz.

Havoc motorunun strateji oyununda işi ne?

Oyunu grafiksel açıdan incelediğimizde çok iyi bir puanı hak ettiğini görüyoruz.
İlk olarak karakter yaratma ekranında gözümüze çarpan grafiksel ayrıntılar,
harita dizaynında da kendini belli ediyor. Sadece görünüş olarak değil, teknik
olarak da güzel ayrıntılar sunuyor; ateş edildiğinde cisimler patlayabiliyor,
camlar kırılıyor. Tahta bir merdivenin yanında bomba patlarsa merdiven
kullanılmaz hale geliyor ve taktik değiştirmek gerekiyor. Ayrıca sırtımıza alıp
taşıdığımız düşman cesetlerinin kolları bacakları, biz yürürken hareket ediyor.
Sadece üst üste gelen cesetler saçma hareketler yapıp hoplayıp zıplayabiliyor ve
bazen kollar bacaklar duvarlardan geçebiliyor. Sanırım yapılacak bir patch ile
üstesinden gelinebilir. Seslerin gayet başarılı, müziklerin zamana uygun olduğu
oyunda, her asker kendi aksanına göre konuşuyor. Silah sesleri ise tatmin edici.

Level atlama ve kabiliyetlerini arttırma özellikle ilk oyunda olduğu gibi aynen
duruyor. Pek çok konuda uzman olabileceğimiz oyunda, skill ekranı tıpkı
Diablo’daki gibi çalışıyor. Geliştirilmiş bölgesel hasar ise oyuna ayrı bir zevk
katıyor. Göğsünün üst bölgesinden ve kafasından vurulan düşmanlar çok daha fazla
hasar aldığı gibi, bacağından vurulan bir asker sırası geldiğinde daha yavaş
yürüyor.

Sonuç olarak orijinali gayet bir oyun olan Silent Storm’un ek paketi olan
Sentinels’de oldukça başarılı bir çizgi çiziyor. İlk oyunda bulunan özeliklere
eklene yeni ayrıntılar oyuna güzel renk katmış. İlk oyunu sevenler kesinlikle
kaçırmamalı.

Not: Oyunu oynayabilmeniz için orijinal Silent Storm’a sahip olmanız
gerekmektedir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu