Bethesda’nın Elder Scrolls oyunu Skyrim uzun zamandır bilgisayarlarımızda veya konsollarımızda yüklü duruyor ve bizlere fantastik maceralar yaşatıyor.
Çoğunuz büyük olasılıkla oyunu bir hatta birden fazla bitirdiniz ancak hala aramızda yeni almış olan veya yeniden başlayıp “Yahu şu görev nasıldı?” diye soran dostlarımız vardır. İşte aşağıda sizler için hazırladığımız Skyrim Rehberini bulacaksınız.
Rehber içinde ana senaryonun tüm görevlerinin yanında College of Winterhold görevleri, Deadric ve Dragon Armor rehberi ile yeteneklerin açıklamalarını bulacaksınız.
1)UNBOUND
Oyuna başlar başlamaz gözlerimizi bir at arabasının içinde açıyoruz karşımızda bir 3 kişi ile birlikle kaleye doğru ilerliyoruz. Anlaşılan esir durumundayız. Biraz sabır bekleyelim bakalım 🙂 Kapıdan geçtiğimizde birçok asker bizi karşılıyor. At arabaları duvara yaklaşacak ve inmeye başlayacaksınız. Bir esir kaçmaya çalışacak ve o esiri öldürecekler anlaşılan kaçmayız 🙂 Ufak bir yoklama yapılacak (esir yoklaması) herkes geçtikten sonra sıra bize geliyor. Bir karakter oluşturmamız lazım. Karakter yaratırken gayet dikkatli olun. Karakterinizi ırk özelliklerine göre seçin.
Seçiminizi yatıktan sonra idam başlayacak. Bir esir idam edildikten sonra kâhin sizi seçer ve idam masasının yanına yaklaşırsınız. Masaya kafanızı koyar koymaz bir dragon kulenin zerine konar ve ortalık karışır. Kaçmak için çok uygun bir zaman. Ralof sizden kendisini takip etmenizi ister başka şansınız yok takip edin ve kulenin içine sığının. Ralof ile birlikte merdivenden çıkın ufak bir saldırıya uğrayacaksınız. Dragon duvarı kırıp ateş saldırır. Saldırıdan sonra Dragon oradan uzaklaşır. Ralof sizden karşıdaki evin içine atlamanızı isteyecek. İçeriye atlamaya çalışın ve ilerdeki imperial askerini takip edin. Takibin sonunda 2 farklı yön ile karşı karşıya kalıyoruz. Seçim sizin Ralaf’u takip edebilirsiniz ya da İmperial askerini takip edebilirsiniz. Ben Ralof’u takip ettim. (seçim sizin ) İçeriye girdiğinizde yerde yatan bir asker var (ölü) Ralof sizden o askerin eşyalarını almanızı isteyecek. Askere bakarak “e” tuşuna basarak askerin envanterindeki silahları ve kıyafetleri alın.
Ardından “tab” tuşuna basarak Item bölümünden kıyafetleri ve silahları giyin. Ardından imperial askerleri gelecek icabına bakın. Ralof’u takibe devam edin merdivenden indikten sonra bir odaya gireceksiniz odada 2 kişi daha var icabına bakınız 🙂 öldürdükten sonra soldaki varillerde potlar var onları alın envanterinizde bulunsun. Takibe devam edin. Merdivenden indikten sonra iki grubun kavga ettiğini göreceksiniz. Ralof’un yanında geldiğimiz için onun yanında savaşın. Düşmanları öldürdükten sonra Ralof sizden kapıları (kafes) açmanızı isteyecek. Masanın üzerindeki çantanın içinden Lockpick alın ve kapıyı açın. Kafesin içinden işinize yarayanları alın ve sonra Ralof u takibe devam edin. Bir mağaranın içine gireceksiniz. Takibe devam edin. Bir düşman grubu ile karşılaşacaksınız hepsini öldürün ve takibe devam edin. Ralof köprüyü indirecek o arada geçin köprüden ( taş düşüyor hızlı olun geçin) Ralof u takip edin. Örümcek yuvasına gireceksiniz örümcekleri öldürün ve yola devam edin. Ralof siden çökmenizi isteyecek ve size bir yar ve oklar verecek. Hemen ilerde bir ayı var yay ile öldürün ve ralof u takip ederek dışarı çıkın. Dışarı çıktığınızda görevi tamamlamış olacaksınız.
2)Before The Storm
Bu bölümde de Ralof ile birlikteyiz. Ralof u takip edin İsterseniz kendiniz doğrudan Riverwool’a gidin tabi ben takip etmenizden yanayım. Riverwood’a geldiğinizde Ralof sizi Gerdur ile tanıştıracak. Ralof ile birlikte Gerdur’u takip edin. Ağacın dibinde konuşmalar yaşanacak ve Gerdur size evinin bir anahtarını ve erzak verecek. Yola koyulmanın vakti geldi artık tek hareket edeceğiz. Jarl ile konuşmamız gerekiyor. Bu yüzden Whiterun’ a gidiyoruz. Taş köprüden geçin hemen solda tabela var Whiterun yazıyor doğru yoldayız. Bir kayalıklı yokuş var oradan çıkın. Bir kurt çıkacak halledin. Kayalıklı yokuşu takip edin3-4 kişilik düşman grubu ile karşılaşacaksınız öldürün hepsini. Taşlı yoldan inin ve Whiterun’a dümdüz devam edin. Whiterun’a vardığınızda şehrin içine girerken muhafızın birkaç sorusuna maruz kalıyoruz. Sorularını cevapladıktan sonra şehre girin Dragonsreach bölgesine gitmeniz gerekiyor. Dümdüz devam edin kuyudan sola dönün merdivenden çıkın düz ilerdeki merdivenden de çıkın Dragonsreach kapısından girin. Jral Balgruf ile konuşun ve görevi tamamlayın.
3)Bleak Falls Barrow
Farengar ile konuşmanızı istiyor. Hemen sol taraftaki odadan konuşun. Faregar ile koştuktan sonra görev icabı Dragonstone’ye gitmemiz gerekiyor. Geldiğimiz dağa geri dönüyoruz. Secunda bölgesinden dağa çıkın daha kolay olur. Karlı ve taşlı bir yol var (yokuş) yolu takip edin.iki yol ayrımı olacak sağdan devam edin.Büyük merdiven var merdivenden çıkın sağ taraftan devam edin ve mağaraya girin.(kapının önünde birkaç düşman var öldürün) Mağaranın içinde iki düşman var . Öldürün düşmanları. Ateşin sağında sandık var içindeki potları alın lazım olur. Merdivenden aşağı inin ve yolu takip edin. Bir kapı var içersinde düşman var nöbetçide diyebiliriz. 🙂 Düşmanı öldürdükten sonra demir kapıyı açmamız gerekiyor. Solda bulunan taşları dizerek kapıyı açabiliriz. Sırasıyla yılan, yılan, balık yapın. Kapının karşısındaki kolu indirin ve kapıdan geçin. Hemen solda dönen bir merdiven var aşağı inin ve yolu takip edin. Yolun sonunda örümcek ağları ile kapılı bir kapı var kılış ile kesin ve kapıdan içeri girin. Yukarıdan bir örümcek inecek. (büyük) Dikkat edin biraz güçlü 🙂 ölmeye yakın olduğunuz zaman potları için canınızı yükseltin. İlerdeki kapıda ağlarla kaplı bir kapı daha var yalnız bu kapın içinde bide adam var.
Adamla konuşun anahtarı isteyin. Vermeyecektir. Adamı öldürün ve içinden anahtarı alın. (sakın unutmayın) kapıdan geçin ve ilerleyin misafirlerimiz var. Ama bunlar insan değil. İskeletler 🙂 düşmanları öldürün ve kapıya doğru ilerleyin kapının önünden direk geçmeyin dikenli bir kapı tuzak var. Kapının arkasında bir oyuk var oradan geçin güvenli en azından 🙂 ilerde tekrardan üç iskelet gelicek onları da öldürün ve ilerleyin. İlerde tuzaklı bir kapı var keskin bıçaklar dönüyor. Dikkatlice geçin. Odada birkaç düşman var öldürün ve merdivenden yukarı çıkın. Hepsini öldürdükten sonra yola devam edin. Şelaleye geldiğinizde tabuttan bir düşman çıkacak öldürün. Suyun gittiği yerde bir kapı var sağda kapının hemen yanında bir kol var kolu indirin kapı açılacak ve kapıdan geçin. Suyun bittiği yerde bir geçit var sağda sağ taraftan devam edin aşağıda bir düşman olacak düşmanı öldürün ve buzdan köprüyü geçin. Kapının önünde bir düşman var öldürün ve girin. Yolu takip edin.
Yine tuzaklı bir kapı var dikkat ederek geçin ve ilerleyin. Demir kapıya geleceksiniz kapıyı açın ve kapıdan geçin yuvarlak demir kapı var. Evet, bu bir puzulle 🙂 sırasıyla (yukarıdan aşağı) ayı, kelebek, kuş olacak şekilde dizin ve anahtar ile kapıyı açın. Köprüden geçin ve içi oyuk duvarın içindeki yazıyı okuyun (bu duvarlara dünya duvarları da deniliyor.) Tabuttan bir düşman çıkacak. Öldürün ve üzerinde bulunan Dragonstone taşını alın. Evet, artık çıkabiliriz bu mağaradan. Merdivenden yukarı çıkın ve ilerleyin bir kapalı kapı göreceksiniz hemen sağında kol var kolu aktive edin kapı açılacaktır. Kapıdan dışarı çıkın. Taşı Farengar’a götürmemiz gerekiyor. Şehre tekrar geri dönün. (yürümenize gerek yok kalenin üzerine tıklayın ve çıkan soruya evet deyin. Yalnız bu keşif edilmiş yerlerde mümkün olmakta keşif edilmemiş yerlere doğrudan gidemezsiniz. Kaleye gelin ve taşı Farengar’a teslim edin. Böylelikle görevi de tamamlamış olursunuz.
4)Dragon Rising
Jarl Balgruuf ile konuşun Balgruuf ile konuştuktan sonra Irileth’i takip edin. Muhafızlarla konuştuktan sonra şehirden yarılın Irıleth’i takip edin. Wasteren bölgesine geldiğimizde ufak bir toplantı oluyor. Dragon avlamamız gerekiyor. (seslerden de anlamışsınızdır. 🙂 Dragon geldiğinde yay ile müdahale edin yakın dövüş silahları ile saldırmayın ham yapabilir 🙂 Dragonu öldürdükten sonra ruhu size geçecektir. Şehre tekrar geri dönün Jarl ile konuşun ve görevi tamamlayın.
5)The Way of The Voice
Ivarstead köyüne gitmemiz gerekiyor. Şehirden ayrılın. Bir yoldaş edinin (şart değil) Eğer atınız var ise ya da 1000 Altınınız varsa bir at alın yolunuzu kısaltır. Eğer paranız yoksa şehrin solunda bir nehir var. Akıntıyı takip edin bitene kadar. Yolumuzun üzerinde Valtheim denilen bir yer var. Bir düşman grubu burayı yönetiyor mu desem ne desem 🙂 7-8 kişiler ister öldürün isterseniz yolunuza devam edin. Yoldaşınız var ise savaşın yok ise kaçın derim ben 🙂 akıntıyı takip edin. Yüzerek gitmeyin şelaleden aşağı düşersiniz 🙂 Köyün yakınlarında bir Troll var öldürmeye çalışmayın güçlü bir yaratık. Eğer karakteriniz Nord ırkından ise korkutma büyüsü ile (Battle cry ) korkutun kaçırın onu siz ondan kaçın oda sizden kaçsın 🙂 isterseniz sizi takip etmesini sağlayın köye geldiğinizde troll ü linç etsinler 🙂 köye geldiğinizde Hing Hrothgor denilen bir tepeye çıkmamızı istiyor Köyün girişinin sağında bir taş köprü var köprünün karşısında bir merdiven var merdivenden çıkın soldan yola devam edin.
Durmadan yokuş çıkacağımız bir yol. Birkaç metre sonra karlı bir dağa çıkıyor gibi olacağız. Kardan merdivenleri takip edin yollarda birkaç kurt çıkıyor öldürün. Tepeye yaklaştıkça kar yağışı hızlanacak. Yolu takip edin. Tepenin yakınlarında bir Forst Troll çıkacak. Öldürmenizde yarar var (zor olacak ama bu tepeye sık geleceğiz bu yüzden öldürürseniz ayağınıza bağ olmaz. ) . Öldürdükten sonra merdivenli yolu takip edin 2 dakika sonra Hing Hrothgar’a varmış olacaksınız. Kuleye vardığınızda içeri girin. Arngeir ile konuşun. Arngeir sizden “Unrelenting Force” büyüsünü kendi üzerine uygulamasını isteyecek. Büyü aktif değil ise magic bölümünden Shouts kategorisinden bulabilirsiniz bu büyüyü. Ardından Arngeir’e bakarak “z” tuşuna basın büyüyü yapmış olacaksınız. Sonra tekrar Arngeir ile konuşun. Einarth size bir büyü gösterecek. (yaptığınız büyüyü güçlendirecek.)
Arngeir sizden aynı büyüyü tekrar yapmanızı isteyecek fakat daha güçlüsünü. (güçlü dediysem “z” harfine daha uzun süreli basın ) 3 defa aynı büyüyü yaptıktan sonra Bari’yi takip edin. Kulenin arka bahçesine gidiyoruz. Borri bize bir büyü daha gösterecek. Büyünün nasıl kullanılıyor gösterecek. Büyüyü Shouts kategorisinden aktif edin (Whirlwind sprint) . Kapıya bakın bari kapıyı açar açmaz büyüyü uygulayın. Büyüyü yaptıktan sonra Arngein ile konuşun ve görevi tamamlayın.
6)The Horn of Jurgen Windcaller
Ustengrav’a gitmemiz gerekiyor. Kuleden inin. Whiterun’a doğrudan gidin oradan ilerleyin. Doğrudan bir yol yok o yüzden çayırın içinden dümdüz ilerleyin. Yolda mamutlar ve devler var saldırmazsanız hayrınıza olur 🙂 Yolumuzun üstünde iki büyücü var öldürün ve yola devam edin. Mağaraya vardığınızda kapının önünde üç düşman var öldürün ve içeri giriş yapın. İçeriye girdiğinizde birkaç düşman var. Yolu takip edin. Birkaç düşman gelecek halledin. İlerde soldaki kapıdan girin ve yukarıya çıkıp köprüden geçin. Kapıyı açın ve yolu takip edin. Merdivenden indikten sonra sola dönün.
İlerde alev tuzağı var hızlıca geçin soldan devam edin köprüyü geçin ardından merdivenden inin. Yolu takip edin odaya girdiğinizde mezardan iskeletler çıkacak hepsini kesin 🙂 Hemen karşıda bir oyuk var. İçinden geçin ve sağdan devam edin. Büyük bir mekâna çıkıyoruz köprüler filan 🙂 üç okçu var öldürün ve yola devam edin büyük bir köprü var. (üstü açık ) Köprüyü geçtikten sonra üçtaş var ( dikili taş 🙂 yanlarına yaklaştığınızda ışık yanıyor (kırmızı) yanlarından geçtikten sonra kapıya bakın ve “Whirlwind Sprint” büyüsünü kullanın (hızlı koşma) ve 3 kapıdan geçin (her taş bir kapıyı açıyor yanı hızlı olun) Kapılardan geçtikten sonra merdivenden çıkın ateş tuzakları var dikkat edin. Sonra örümcekler gelecek öldürün. Ağlarla kaplı kapı var kesin ve geçin. Demir kapıyı kol yardımı ile açın ve geçin. Düz devam edin mezarın üzerindeki kâğıdı alın (not) Mezarın arkasındaki kapıyı açın. Soldan devam edin yol sonuna geldiğinizde kolu indirin ve kapıyı açın. Mağaradan çıkın ve Riverwood’a gidin Köyün hanına gidin ve Delphine ile konuşun. Konuşmanın ardından Arngeir’in yanına gidin Wulfgar size bir büyü daha gösterecek ve Wulfgar size bir büyü uygulayacak ve görevi tamamlamış olacaksınız.
7)A Blade in The Dark
Delphine ile konuşun. Delphine’yi takip edin. Delphine size sorular soracak cevaplayın. Sorular bittikten sonra Dragon avlamaya gideceğiz. (odada birkaç ekipman var alın belki işinize yarayabilir.) Yolda düşmanlar çıkabilir dikkat edin ve yola devam edin. Kynesgrove’ye vardığınızda bir kadın yardım isteyecek ve Dragonun geldiğini haber verecek. Dragonun bulunduğu bölgeye gidin orada Alduin’in bir Dragon çıkardığını göreceksiniz. (topraktan) Sahloknin denilen bir Dragon çıkıcak ve siz onu öldürmek zorundasınız 🙂 öldürdükten sonra Delphine ile konuşun (biraz şaşırıyor ) konuşmanın bitiminden sonra Delphine size bir anahtar veriyor. Böylelikle görevi de tamamlamış oluyorsunuz.
8)Diplomatic Immunity
Riverwood’a geri dönüyoruz. Delphine ile konuşun. Konuşmanın ardından Malborn ile konuşmanız gerekiyor. Bu yüzden Solitude’ye gitmemiz gerekiyor. Yürümenize gerek yok.Whiterun’nun yanında ahır var oraya doğrudan geçiş yapın. Bu bölgede bir at arabası var at arabasının sahibi ile konuşun 20 altın vererek Solitude’ye doğrudan gidin Şehre vardiğiniz da şehrin hanına girin. Malborn ile konuşun. Bu görevde eşyalarınızı kaybediyorsunuz. Malborn size saklamak istediğin bir eşya var mı diye bir soru saracak saklamak istediğiniz bütün eşyaları Malborn’a verin. Delphine ile buluşma noktasına gidin ve konuşun Delphine size birkaç elbise ve partiye giriş belgesi 🙂 verecek bu elbiseleri giyin ve tekrardan konuşun konuşma bittikten sonra at arabasının arkasına atlayın ve yola koyulun 🙂
İndiğinizde kapıdan girerken bir asker size sorular saracak ve giriş belgesi sayesinde içeri gireceğiz. İçeri girdiğinizde Elenwen denilen bir kadın size sorular soracak ve Molborn’a kutlama ile ilgilenmesini söyleyecek. Konuşma bittikten sonra Malborn ile konuşun. Konuşmanız bittikten sonra Malborn ile arka kapıdan çıkmamız gerekiyor ama herkes görür bu yüzden bir kargaşa çıkarmamız lazım. Girişin hemen solunda Razelan denilen bir adam var (sarhoş sanırım:) gidin konuşun. Kadeh kaldırmasını isteyin. İstenen kargaşa hazır olur olmaz Malborn ile kapıdan geçin. Artık rahatlayabiliriz. 🙂 Soldaki odada bir sandık var Malborn’a verdiğiniz bütün eşyalar bu sandığın içersinde. Malborn’un konuşması bittikten sonra artık gidebiliriz. Sandığın karşısındaki kapıyı açın ve ilerleyin yalnız burada çık dikkat etmek durumundayız. En küçük harekette muhafızlar gelebilirler. Bu yüzden yürüme modu ile yere çökün. Açık bir kapı var. İçersinde iki muhafız var. Konuşuyorlar konuşmaları bittikten sonra arkadan yavaş hareketlerle ilerleyebilirsiniz isterseniz üç muhafızı da öldürüp çıkabilirsiniz. (ben beceremedim sessiz olmayı hepsini kestim 🙂
Dışarıya çıktığınızda hızlıca konun ve karşıdaki kapıdan geçin. (saldırmanıza gerek yok bu odada) yere çökün ve yavaş hareket edin. Yukarıda bir sandık var sandığın içinde notu alın ve “ Arvel’s Journal” kitabını okuyun. Merdivenden inin ve soldaki kapıdan girin. Anahtar sandıkta olması gerekiyor. Merdivenden aşağı inin ve kapının azında sessizce bekleyin çünkü bir büyücü gelecek. Büyücü sandalyeye oturur oturmaz solundaki sandıktan kitabı alın. (yerden kalkmadan yavaş modda ilerleyin.) kitabı alınca okuyun. Bir süre sonra Malborn yakalanmış vaziyette iki muhafız tarafından getirilecek. Sessiz olur bir muhafızdan anahtar çalıp kapıdan görünmeden geçerseniz ne ala fakat bu biraz zor bu yüzden saldıralım derim ben 🙂 yaklaşık 4-5 muhafız var. Hepsini öldürün ve üzerinden anahtarı alın. İşkence edilmiş bir adam var kurtarın onu da sevaptır. ( Etienne Ranis) kapıdan geçer geçmez yolu takip edin çıkışta bir trol var öldürmenize gerek yok direk dışarı çıkın ve Riverwood’a geri dönün ardından Delphine ile konuşun. Konuşmanın ardından görevi tamamlayacaksınız.
9)A Cornered Rat
Brynjolf ile konuşmamız gerekiyor bu yüzden Riften’e gidiyoruz. İster yürüyün isterseniz at arabası yolu ile dorudan gidin. Şehre geldiğinizde Brynjolf’u şehir pazarında bulabilirsiniz. Brynjolf ile konuştuktan sonra köprünün altında bulunan Ratway’a girin. İlerde iki düşman var öldürün ve yola devam edin. Bir köprü gereceksiniz köprü inik vaziyette değil bu yüzden aşağı atlayın ve sağ kapıdan içeri girin. Tuzaklı bir kapı var dikkat edin zindanın içinde bir esir var öldürün ve yola devam edin merdivenden çıkın ( son basamakta bir tuzak var dikkat edin.) çalılıklarla dolu bir odaya gireceksiniz oradan ileriki odaya girin. İçeride bir düşman var öldürün ve sağdan devam edin.
Vekel ile görüşün ve ratwey kapısından zindanların olduğu bölüme girin. İçeride 3 düşman var. Hepsini öldürdükten sonra ilerleyin. Bir yatağın bulunduğu bir odaya gireceksiniz. Odanın sonunda sağ taraftan devam edin. Dönen merdivenden aşağıya inin. Mağaraya benzeyen bir koridor var takip edin. Emen kapağı yere düşmüş bir ızgara göreceksiniz (solda) aşağı atlayın ve ilerleyin. Kapıdan geçin ve ilerlemeye devam edin. Koridoru bitirin ve merdivenden yukarı çıkın. Memen merdivenin arkasında büyük kilitli (ağır önlem alınmış:) kapı var. Kapının önüne gelin ve Esbern ile konuşun. Kapıyı açtıktan sonra Esbern ile konuşacaksınız. Esbern ile konuşmanın ardından görevi tamamlamış oluyorsunuz.
Genelde bu bölümde herkes de bug olur bugu kaldırmanın yolu
-Konsolu açın( é tuşuna basarak )
-Önce getstge MQ 202 (boşlukları unutmayın)
-Ardından movetogt MQ 202 yazın bug çözülür.
10)Alduin’s Wall
Esbern’ne Riverwood’a kadar korumalık etmemizi istiyor. Zindandan çıkın. Birkaç düşman çıkacak karşınıza öldürün ve ilerleyin. Köprü göreceksiniz hemen yanında kol var kolu indirin ve köprüden geçip dışarı çıkın. Riften’den çıkın ve Riverwood’a dönün. Dönünde Dlphine ile konuşun. (Esbern yanınızda olmaz ise Delphine ile konuşamazsınız. Esbern ile Delphine ile birlikte aşağı ineceksiniz ufak bir konuşma geçecek aranızda. Esbern size bir kitap verecek (Esbern biraz bulgu bir adam bu yüzden durmadan kitap verebilir bu yüzden durmadan konuşma butonuna basın 🙂
Bu kitap Dragon yuvalarının haritası. Karthspire’ye denilen bir bölgeye gitmeniz gerekiyor. Markarth’dan gidin yolunuz kısalmış olur. Karthspireye geldiğinizde mağaraya gidin. Yolu takip edin. İçeride düşmanlar var öldürün ve devam edin bir merdiven var yukarısında puzulle var. Köprüyü indirmemiz için puzulleyi yapmamız gerekiyor. Dragona benzeyen bir simge var. Bütün taşları o simge ile dizin. Ardından köprü inecek ve geçin. Ağlarla kaplı bir kapı var geçin ve ilerleyin. İlerde tuzaklı bir oda var hemen karşısında bir kol var kolu indirin böylece 2. köprüyü de indirmiş olacaksınız. İnsan kafasına benzeyen bir geçit var bu kapıyı sadece Dragonborn açabiliyor yani siz 🙂 hemen kapının önündeki daireyi aktive edin. Karakteriniz elini kesecek ve kapı açılacak. Oyulmuş bir duvar var duvarın önünde Esbern’i bekleyin. Esbern ile konuştuktan sonra Delphineyede bir danışın ardından görev tamamlanmış olacak.
11)The Throat of The World
Karthspire’den dışarı çıkın. Dıraşıda düşmanlar var dikkat edin bütün düşmanları atlattıktan sonra doğrudan Hing Hortgar’a gidin çünkü Arngeir ile konuşmanız gerekiyor. Konuşmanın ardından arka bahçeye gidin. Ateşin çevresindeki büyüleri okuyun. Ve merdivenden yukarı çıkın. Ağır şartlarda rüzgâr estiğini göreceksiniz. Büyü bölümünden “Clear Skies” büyüsünü aktive din ve rüzgâra doğru uygulayın.
Hava temizlenecek ve sizde yolunuza bakacaksınız. Yolu takip edin. Hava şartlarının bozuk olduğu her yerde bu büyüyü uygulayın. “Ice Wraith” En tepeye geldiğinizde ( Theoat of The world tepesi) bir Dragon göreceksiniz saldırmanıza gerek yok dost bir Dragon. Bu yüzden çıktık bu tepeye zaten Paarthurnax’la konuşmak için Paarthurnax ile konuştuktan sonra Paarthurnax duvara ateş püskürecek ve size bir büyü gösterecek. Büyüyü öğrendikten sonra Paarthurnax büyüyü kendisine uygulamanızı isteyecek (Fire Breath) Paarthurnax’a büyüyü uyguladıktan sonra Paarthurnax konuşun. Böylelikle görevi tamamlamış olacaksınız.
12)Elder Knowledge
Paarthurnax ile konuşmanın ardından Arngeir ile konuşmamız gerekiyor. High Hrothor’a inin ve Arngeir ile konuşun. Konuşmanın ardından Winterhold’a gitmemiz gerekiyor at arabası ile doğrudan gidin. Winterhold’a vardığımızda Collega of Winterhold denilen bir okul var. Okulun girişinde Farolda ile konuşmanız gerekiyor burası bir büyü okulu olduğu için hünerlerinizi göstermeniz gerekiyor. Farolda size bir görev veriyor bu görev FİRST LESSONS görevini tamamladığınızda Farolda okulun kapısını açacak. Okulun içerisine girdiğinizde göreve devam edebiliriz. Girişin hemen sağında bir kapı var kapıdan girin ve ilerleyin. Kütüphaneye geldiğinizde Urag gro-Shub ile konuşun (kısaca Urag diyelim 🙂 konuşmanın ardından Urag masanın üzerine iki kitap bırakacak. İki kitabı da alın. Kitapları aldıktan sonra okuldan çıkın. Okulun hemen arkasında bir mağara var oraya gitmemiz gerekiyor.
Geldiğimiz köprüden dışarı kadar çıkın. Köprüye girerken sağda (çıkarken solda) taşlı bir yol var. Yolu takip edin buzlu bir yol var. Buzun üzerinden ilerleyin böylelikle hız kazanmış olursunuz. Mağaraya geldiğinizde içeriye girin. Septimus Signus ile konuşun Alftand’a gidin Tahta merdivenler ve köprü var. Takip edin ve mağaraya girin. Karlı yolu takip edin. Demir çubuklu bir kapı çıkacak. Hemen karşısından mekanik bir örümcek çıkacak (bundan sonra örümcek diye söyleyeceğim.) sağ taraftan aşağıya inin. Karlarla kaplı yolu takip edin. Hemen ilerden sağ tarafa dönün yolu takip edin yukarıdan sarkan bir fener var(karşısında demir var) odanın karşısında büyük bir mekanik çıkıyor dikkat edin ve öldürün ileriki odaya girin (yıkık dökük bir oda). Soldaki demir kapıdan girin. Uzun bir koridor var düz devam edip soldan devam edin. Makine dairesine girdiğinizde hemen karşısındaki odadan geçin demir kapıyı açın geçin ve yolu takip edin. İlerde mekanikler var öldürün ve ilerleyin merdivenden çıkın. (tuzaklı) soldan ilerleyin. Kilitli kapıyı kol yardımı ile açın ve yola devam edin.
Büyük köprüler göreceksiniz aşağı doğru inin. Yol sonuna geldiğinizde kırık bir köprü göreceksiniz oradan aşağı atlayın ve sağ taraftan inmeye devam edin. Fotmer denilen yaratıklara dikkat edin ve inmeye devam edin. Ateşin karşısındaki kapıdan içeri girin ve formerleri öldürün (çok sayıda var 🙂 bir oda göreceksiniz içerisinde tam ortasında bir kol var o küçük odaya girmeyin. Hemen solundan devam edin. Demir bir kapı var kapıdan geçin ve inmeye devam edin. Ardından aşağıya doğru inmeye devam edin en alt katta 2-3 düşman var öldürdükten sonra sağdaki kapı açın. İçerde bir Former var öldürün ve ilerleyin. Kapıdan geçin ve ilerleyin merdivenin üzerindeki anahtarı etkinleştirin karşıdaki kapının açıldığını göreceksiniz ( bu bölgede 2- former var öldürün ve ilerleyin.) açılan kapının içersine girin içeride büyük bir mekanik çıkacak. Bu mekaniği öldürün(içersinde anahtar var) öldürdükten sonra içersinden anahtarı alın ve hemen merdivenin üzerindeki kapıyı açın. İçeride iki kişinin kavga ettiğini göreceksiniz. İkisini de öldürün ardından merdivenden aşağı inin.
Masmavi bir bölgede savaşalım mı? Bu bölgede direk koşun kapıdan çıkın derim çünkü çok düşman var ve kapıdan geçtiğinizde peşinizden gelmiyorlar bu yüzden direk ilerleyin. Yuvarlak bir demir göreceksiniz en yukarıya çıkın burada bir puzulle göreceksiniz bu bir ışık ile çalışan mekanik düzen. Bu düzeni sağlamak zorundayız. Dört adet kol var ama önce en sağdaki demir çubuğun üstüne anahtarı yerleştirin( Lexicon Recptacle) sırası ile (soldan sağa) 3. kolu 4 defa aktive edin. Ardından 2. kolu 2 defa aktive edin böylelikle 1 kol açılmış olacak. Binci kolu aktive eder etmez haritamız inmiş olacak bu yüzden geldik bu mekâna Elder Scoll yukarıdan inecek. Ve böylelikle de bir görevin sonuna gelmiş durumundayız 🙂
13)First Lessons
Farolda ile büyü ile konuşun. Sizden yapmanız için bir büyü isteyecek. (bana Firbolt büyüsünü yapmamı istedi sizde bir değişiklik yapabilir 🙂 Verdiği büyüyü biliyor iseniz hemen yer tabanında bulunan yuvarlak dairenin içine (göz simgesine benzeyen bir yer ) büyüyü uygulayın. Farolda şifreleri girecek 🙂 kapı açılacak. İçeriye girdiğinizde Mirabelle ile konuşun. Konuşanın ardından size büyücü kıyafetleri verecek.
Mirabelle durmadan konuşmaya başlayacak anlaşılan kurallar 🙂 Mirabelle takip edin odanızı gösterecek. Konuşma ve gezintinin ardından Tolfdir ile konuşmanızı isteyecek. Okulun içerisinde kendilerini bulabilirsiniz. Biraz oda konuşma yapıyor ve size birkaç soru soruyor ardan size bir büyü öğretiyor “Lesser Word ” (okul burası sonuçta yani 🙂 büyüyü magic bölümünden etkinleştirin. ( Restoration kategorisinde ) Tolfdir size ateş topu atacak sizde onu blok yapmaya çalışacaksınız tabii ki büyü ile. Magic seviyeniz bitene kadar durmadan büyüyü uygulayın. Blok yaptıktan sonra görev tamamlanmış olacak.
14)Alduins’s Bane
Throat of World’ gitmemiz gerekiyor haritayı orada kullanacağız. Bölgeye geldiğinizde işaretlenen alanda durun ve Elder Scroll’u okuyun (haritayı Item bölümünden Books kategorisinden bulabilirsiniz.) Hayal gibi bir âleme gidiyoruz. Buradaki gördüklerimi anlatmam biraz saçma olur çünkü çok karışık bir hayal. 🙂 Bir Dragonun konuşmasını dinliyorsunuz. Ardından üç savaşçının Dragona saldırdığını göreceksiniz bu üç savaşçının isimleri Gormlaith,felldir ve hakon.
Bu arada Alduin görülecek ve büyücü bir büyü ile Alduin’i yeryüzüne indirecek. Bu sırada bizde bir büyü kapacağız. Sonra herkes Alduin’e saldıracak ve felldir ölecek ve büyücü bir büyü ile Alduin’i yok edecek. (öldürmüyor sadece kayıp ediyor 🙂 Ardından Skyrim’e geri dönüyoruz. Tepede uçan Alduin’i görebiliriz. Artık savaş başlasın. Yukarıdan taşlar düşecek dikkat edin. Alduin’e saldırın eğer yerde savaşmak istiyorsanız “Dragonrend” büyüsünü Alduin’e karşı kullanın. Alduin’in canını indirdikten sonra Alduin size buyun eğecek ve böylelikle görevi tamamlamış olacaksınız.
15)The Fallen
Paarthurnax,Arngeir ve Esbern ile konuşmanızı istiyor. Daha doğrusu sadece bir tanesi ile konuşmamız gerekiyor. Ben Paarthurnax ile konuştum. Ardından Jarl Balgruuf ile konuşmamız gerekiyor. Jarl ile konuştuktan sonra High Hrothgor’a gidip Arngeir ile konuşmanız gerekiyor. Arngeir sizi tekrar Jarl Balgruuf’a gönderecek. Konuşmanın ardından sarayın terasına çıkacaksınız. Terasta “Call Dragon” büyüsünu havaya doğru uygulayın.(güçlü bir şekilde) Odahviing denilen bir ejder gelecek. Odahviing’i tuzağa düşürmeye çalışın. Yanı sarayın içine doğru sokmaya çalışın. İçeriye çektiğinizde Odahviing tuzağa düşecek bizde bu arada konuşma imkânı bulacağız. Konuşmanın ardından görevde tamamlanmış olacak.
16)Season Unending
Arngeir ile konuşun. Konuşmanın ardından o da sizden Ulfric ve General Tullius ile konuşmanızı isteyecek. İkisi ile konuştuktan sonra Arngeir ile tekrar konuşun. Bu kadar konuşmadan sonra bir otursak iyi olacak. 🙂 Ama bize oturmak haram bu yüzden toplantı odasına gidin ve toplantıya katılın. Toplantıda birçok karakter bir arada duruyor. Sandalyeye oturun ve toplantıyı dinleyin. Burada genelde bir bug olur yine Esbern 🙂 şahsen bende olmadı ama yinede yardımcı olayım size. Siz oturduğunuzda herkes köşesine çekilip toplantıyı dinlemesi gerekiyor fakat Esbern oturmuyor. Çözüm yolu konsolu açın (é ile) ve setstage MQ302 300 kodunu yazın(boşluklara dikkat edin) Toplantının bitiminden sonra Esbern ile konuşun ve görevi tamamlayın.
17)The World-Eater’s Eyrie
Odahviing kurtarmanız gerekecek yukarıdaki muhafız ile konuşun. Muhafız kolu indirecek ve Odahviing artık özgür. Aşağıya inin ve yani dostumuz ile konuşun. Odahviing ile uçmanın keyfini çıkarın ve dost edinmeği de ( Call Dragon büyüsü ile zor kaldığınız zaman Odahviing çağırın yardımınıza koşar.) Rifta’nin kuzeyinde bir bölgeye iniş yaptık. Odahviing sizi indirdikten sonra gidecek ve yalnız kalacaksınız. Hemen karşınızda bir Dragon var ve birkaç iskelet. Sağ taraftaki merdivenden devam edin. İlerleyin hemen ilerde büyük iki taraflı bir merdiven var. 4-5 iskelet var. Öldürün ve kapıdan içeri girin. İçeride üç iskelet var öldürün ve yola devam edin demir iki tane kapalı kapının bulunduğu odaya gelin içerde 4-5 iskelet var. Öldürün ve puzullenin karşısına geçin 🙂 sırasıyla kuş, yılan, kuş (soldan sağa) soldaki kapı açılacak(bizim işimize yarayan sol kapıydı zaten.) kapıdan geçin ve ilerleyin iki adet tahtadan merdiven var. Hemen aşağıda üç düşman var. Öldürdükten sonra aşağıdaki kapıdan geçin içeride örümcek ağları var doğal olarak da örümcekler var. Ağlarla kaplı kapıyı açın ve geçin.
İlerde demir kapı var açın hemen karşısında bir puzulle taşı var. Geçerken o simgeyi yılan yapın. Ardınsan sağ taraftan devam edin yukarıda düşmanlar var halledin ve merdivenin sağında kalan puzulle taşını da kuş diğer taşı ise balık yapın (hemen karşıda) tam ortada bulunan kolu indirin böylelikle köprü inecek sizde geçin köprüden. Kapıdan geçin ve ilerleyin. İlerde soldaki odadan girin ve merdivenden çıkın koridordan devam edin. Taş köprüden geçin ve sağ odadan girin yuvarlak tahtadan bir merdiven var (tuzak var dikkat) yukarıda 3 düşman var öldürün(hemen altlarında yağ var ve yağ yanıcı yakın kavrulsunlar:) öldürdükten sonra küçük odanın solunda bir kol var kolu indirin karşıdaki demir kapı açılsın. Yolu takip edin yuvarlak kapılı bir puzulle var. Ama ondan önce hemen kapının önünde bir iskelet var öldürün ve anahtarı üzerinden alın(kapıyı açmak için şart) kapı puzulleni açmak için gerekli olan şifre sırasıyla (yukarıdan aşağı) köpek, kelebek, Dragon. Bunları yaptıktan sonra kapı açılacak içerideki büyüyü okuyun. Sonra soldaki koridordan dışarı çıkın. Dışarıda düşmanlar var öldürün ve ilerleyin. Sol tarafta büyük merdivenden çıkın bir büyücü geçişi açmış sıvışın ve geçitten geçin. (alev renginde bir geçit sakın büyücüyü öldürmeyin hazır geçişi açmış ilerleyin 🙂 Böylelikle görevi tamamlamış olacaksınız.
18)Sovngarde
Bilinmedik bir evrendeyiz. Merdivenden aşağı inin ve yolu takip edin. İlerde sisli bir hava var “Clear Skies” büyüsü ile çevreyi temizleyin. İlerde Stormcloak Soldier nedilen asker ile konuşun size Hall of Valor’un yerini söyleyecek. Hall of Valor geldiğinizde daha doğrusu karşısındaki köprüye geldiğinizde (kemiklerden yapılmış bir köprü) sizi Tsun karşılıyor (biz ona tosun diyelim 🙂 tosunu dövelim ki oda bizi içeri alsın. Tabii ki bu kolay bir iş değil. Haddini bildirdikten sonra tosun yolu açıyor Hall of Valor gidin ve içe