Todd Howard eski açıklamalarında son Elder Scrolls oyunu olan Skyrim’in DirectX 11’in tam potansiyeline erişemeyeceğini belirtmişti.
“Eski versiyonlara oranla DirectX 11’den performans kazançlarımız var ve DirectX 11’in mozaik döşeme (tessellation) ve buna benzer şeyleri sevmesi gibi belirgin özellikleri mevcut ancak biz bundan hemen fayda sağlamayacağız.”
“Ancak bu demek değil ki ileride de böyle kalacak, sadece şu an için kullanmayacağız.”
Howard önceki açıklamalarıyla da PC oyuncularını biraz endişelendirmiş ve Skyrim’in her üç platformda da benzer gözükmesi için o oranda performans ölçeğine sahip bir şekilde ayarlandığını belirtmişti.
“Temel gölgelendirmelerin çalışma şekline bakacak olursanız bu bir Direct X p oyunu.”
Yapımcısın tam olarak kesin bir kararı bulunmamakla birlikte ileride PC oyuncularının gösterişli Direct X 11 özelliklerine sahip olması muhtemel gözüküyor.