Skyrim’in yeni hikaye sistemi dillere destan
Bethesda’nın en son Elder Scrolls oyunu Oblivion’da bağımsız bir hayat sürseniz de iş görev kısmına geldiğinde bazı kurallara uymanız gerekiyordu. Bunların en başında da bir görev sırasında görevi veren NPC’yi öldürmemekti. Eğer böyle bir durum gerçekleşirse üzerinde çalıştığınız görev sona eriyor ve siz de “Acaba eski save’e geri mi dönsem yoksa sallayıp devam mı etsem?” diye düşünüyordunuz.
Ancak Radiant Story System adlı hikaye sistemi sağ olsun artık işler biraz değişip daha eğlenceli bir hal alacak. Peki, Radiant Story System nedir diye soracak olursanız anlatalım. Örneğin Skyrim’de birisini öldürdünüz. Bunu o kişinin ailesi öğrenecek, aynı şekilde topluluk da öğrenecek. Yine bu sistem yeteneklerinize göre zorluk seviyesini ayarlayacak ve görevlerde bazı şeyleri değiştirecek. Örneğin aynı görevde farklı karakterlerle oynayıp farklı reaksiyonlarla karşılaşacaksınız. Kısacası nasıl yaşadığınıza ve özelliklerinize bağlı olarak oyun dinamik olarak sürekli değişecek.
Pete Hines konu hakkında şöyle söylüyor:
“Bu sistem ayrıca bize oyuncuların görevleri ortadan kaldıracak eylemler yapmasını hesaba katmamızı sağlıyor. Örneğin bir tüccardan görev alacaksınız, ardından Darkbrotherhood’dan da o tüccarı öldürmeniz için görev alacaksınız. İşte bu aşamada biz, yeni sistem sayesinde tüccarın size verdiği görev için yeni aktörleri devreye sokup onları görev veren kişi konumuna getirebileceğiz. Bu onun karısı, çocuğu veya herhangi bir kişi olabilir. Önemli olan tüccardan aldığınız görev her şekilde devam edecek.”