Sniper: Ghost Warrior 2
Bir editör olarak dürüst olmam gerekirse ben MMS türünü seven birisi değilim ben. MMS (Modern Military Shooter) türü, özellikle Call of Duty Modern Warfare serisinden sonra çok hızlı bir ivme ile FPS oyuncuları arasında popülerliğe ulaşmış. Bu popülerlik durumu pek çok aynı tarz oyunun yayılmasına sebep olmuştu.
Hal böyleyken, çoğu oyun şirketi MMS’lerin farklı elementlerini alarak bunların üzerine giden oyunlar yapmayı tercih ediyor. Örnek vermek gerekirse, bazı MMS’ler araç kullanmaya ağırlık verirken bazıları tek bir silah türünü eksene almakta. Sniper Ghost Warrior serisi bunlardan biri.
Polonyalı bir yapım şirketi olan City Interactive’in oyunlarından Ghost Warrior, bu şirketin pek çok yapımından birisi. City Interactive’in oyun portfolyosuna baktığımız vakit çok iç açıcı bir tablo göremiyoruz açıkçası. Code of Honor gibi klon seriler, pek çok anlamsız MMS türevleriyle dolu bu portfolyo, Sniper Ghost Warrior serisi konusunda çok fazla umutlanmamıza mahal vermiyor.
Yukarıda söylemiştim, MMS seven birisi değilim fakat Sniper denildiği zaman benim için akan sular durur. Benim için beklemenin, avımı takip etmenin ve zamanı geldiğinde ölümcül darbeyi indirmenin bambaşka bir hazzı var, bu sebeple Sniper Ghost Warrior 2’ye bir şans verdim.
Oyunun başında “CryEngine 3 ile yapılmıştır” ibaresi geçiyor diye umutluydum açıkçası, sonuçta para yatırıldığı ve sağlam bir iş çıkartılmaya çalışıldığı illüzyonunu iyi yaratıyor oyun. Fakat hikaye modunu oynamaya başladığınız vakit işler çok değişiyor. Daha ilk etapta karakterler konuşmaya başlar başlamaz, o kasıntı ibareler, kötü seslendirme ve basit hikaye kurgusu canınızı sıkmaya başlıyor.
Bence bu tarz oyunlar yapan şirketler artık hikayeye odaklanmayı öğrenmeliler. Call of Duty Modern Warfare serisini bile iyi kötü başına oturduğunda hikayesi için oynayabilen ben, gerçekten oyunun inanılmaz klişe girişi ile birlikte anında soğuduğumu söyleyebilirim. Diyaloglar rezalet, seslendirme oldukça kötü ve grafikler…CryEngine 3’ten eser yok, yani gerçekten para verip CryEngine 3 ile bir oyun yaptılarsa o para ziyan olmuş çünkü artık bir oyunda olması gereken anti aliasing gibi özellikler bile yok.
Sürekli bozulan kaplamalar, laf olsun diye konulmuş modeller ve bütün bunların yanında tek detaylı ve uğraşılmış şeyler olan silahlar, inanılmaz bir kontrast yaparak oyunun kötü görsellerini iyice çaktırıyor.
Milyonlarca dolar para harcanıp yapılan oyunları yermek kolay bir iş değil fakat çok daha düşük bütçelerle muhteşem fikirler üreten bağımsız yapımcılar artık oyun dünyasının vazgeçilmezleri arasına girmişken bu kadar fazla oyun yapmış bir şirketin kalitesiz işlerine oldukça sinirleniyorum, yani bunun ne gibi bir açıklaması olabilir bilemiyorum. Oyunculardan para koparmayı geçtim, bunu yapacaksan bile hakkınla yap, düzgün içerik çıkart, mükemmel bir hikayesi olmasa bile kaliteli üret ki en azından incelemesini yapan editör bu kısımları atlamasın.
Ne yazık ki Ghost Warrior 2’de bunlar bulunmuyor ve bu durum oldukça üzücü.
Bütün bu oldukça kötü tek oyunculu tecrübeden sonra gerçek anlamda Sniper meydan okuması yaşayabileceğimiz bir multiplayer yapısı olsaydı, oyunu en azından bu taraftan kurtarabilirdi fakat yapımcılar hiçbir şeyi düzgün yapmadıkları gibi bunu da pas geçmişler. Oldukça sıkıcı ve bir yerden sonra çeşitli taktiklerle düz mantık oynanabilen, hiç yaratıcı olmadan, karşılıklı yerleşim ve fırsat kollamaya yönelik multiplayer haritalar, yeterince heves kaçırıcı ve sinir bozucu.
Multiplayer’da seçebileceğiniz çeşitli kostümler ve silahlar var. Kostümler bazı durumlarda oldukça işe yarar olsalar bile kozmetikten öteye gidemiyorlar çoğu zaman.
Silah çeşitliliği bile oyunun mekaniklerine o kadar etki etmiyor ki, yarı otomatik silahlarlar ve manuel silahların arasında fark yok, birisiyle iki kurşun gerekebilirken diğeri ile tek seferde halledebiliyorsunuz.
Unutmadan söylemeliyim ki ben uzun süredir bir oyunun hikaye modunda bu kadar kötü bir yapay zeka görmemiştim, karşılaştığım bütün düşmanlar ayaklı hedef gibi geziyorlar, kendinizi açık ettiğiniz zaman üzerinize 20 tanesi birden geliyor ve doğal olarak ölüyorsunuz, bu durum kendini sürekli tekrar etmeye başladığında ise artık o kadar sıkılmış oluyorsunuz ki oyunu bırakıyorsunuz zaten.
Oysa bu oyun çok daha iyi bir şekilde yapılabilirdi, Keskin Nişancı simülasyonu olarak adam gibi tasarlansaydı çok güzel ve çok eğlenceli olabilirdi, hikaye tarafı geliştirilirdi, karakterler daha düzgün yazılırdı, multiplayer için daha farklı haritalar tasarlanabilirdi. Bunlar yapılmamış, bu haliyle zaten yeterince kötü görünen oyun, bir de bu tarz eksikliklerle birlikte “tamamlanmamış” görünüyor. Sanki bir şeyler yapmak istemişler fakat zamanında yetiştiremediklerinden böyle bir yapım çıkmış ortaya gibi.
Sonuç olarak, Sniper Ghost Warrior 2, vasatın ötesine geçemeyen bir oyun oluyor. Eğer Sniper oyunlarına hasret kalmadıysanız, tavsiye etmiyorum.