Society
Online oyunlar artık hayatımızın bir parçası haline gelmeye başladı. World of
Warcraft, Knight Online, Ultima Online, EverQuest vs…
derken internet üstünden oynadığımız RPG’ler arttı. Şimdi de online olarak oynayabileceğimiz
stratejiler gelmeye başladı. Son olarak tanıdık
bir firma olan Stardock, Society ile bu yeni akıma katılıyor.
Ustalardan
Stardock strateji türünde başarılı bir yapımcı. Daha önce The Political Machine,
Galactic Civilizations serisi gibi oyunları bizlere kazandırmıştı. Son olarak
Society ve Sins of a Solar Empire’ı hazırlıyorlar. Ancak burada bizi
ilgilendiren Society olacak. Onu diğerlerinden ayıran temel özellik, tamamen
online olarak bizlere sunulacak olması.
Stardock, elli bin kişinin aynı anda oynayacağı devasa bir sistem kuruyor. Bunun
üzerinde herkes birbiriyle yarış haline girecek. Oynanış aslında Age of Empires gibi bildiğimiz stratejilerden alıştığımız şekilde. Aradaki tek fark bu sefer Single Player yok ve sadece çoklu oyuncu üzerinden diğer insanlara
karşı oynamak. Belli bir toprak parçamız olacak ve bu sınırlar içinde
istediğimiz gibi etrafı dayayıp döşeyeceğiz. Yapılan binalar vs… hepsi oyuncunun
isteği doğrultusunda görüntü olarak şekillenecek. Kısaca tek tip bina, birim
olmayacak.
Gelişme ve yıkım
Eeee tabii ki direk oyuna kuvvetli bir biçimde başlamayacağız. Ufak bir güçten
büyük olana kadar gelişeceğiz. Bu evrim aşamasında zamanla yapacağımız binalar
ve birimler de, ortaya çıkacak. Her şey zamanla açılacak.
Karşımızdaki oyuncularla çeşitli müzakerelere gireceğiz. İstersek sınır
komşumuza savaş açabilir, istersek müttefik olabilir veya tarafsız olarak
kalabileceğiz. Bu tamamen oyuncular arasına bırakılıyor. Mesela bir başka ülke
ile askeri ve ticaret alanında anlaşma yapıp, onu saffınıza çektiniz diyelim.
Bir başkası da o sırada size savaş açtı. İşte bu sırada anlaşma yaptığınız
oyuncu size yardım edebilir veya sizi sırtınızdan bıçaklayıp, saldıranla iş
birliği yapabilir. Gerçi saldırı anında otomatik olarak korunacaksınız. Gene de
önemli olan menfaatler olacak. Ekonomi, Society’de önemli
bir planda duruyor. Dengeli ve güçlü bir ekonomi kurmak zorunda kalacaksınız.
Her kaynak her oyuncunun topraklarında bulunmayacak. Bu yüzden işinize
yaramayacak olan kaynaklarınızı, bir başkasına lazımsa, onda olan size yararlı
kaynaklarla takas edebilirsiniz. Olmadı, ona satabilir ve parasal anlamda güçlü
olabilirsiniz. Bunu barış anlaşmasına döküp, diğer oyuncunun size tehlike
olmasını engelleyebilirsiniz. Size lazım olacak kaynaklar için anlaşma yoluna
girebilir veya savaş açabilirsiniz. Karar size kalmış.
Kısaca taş, kağıt ve makas olayı Society’nin temeli. Kaynak için saldırı veya
anlaşma, alınan kaynakla güçlenen ekonomi ve gelişen şehriniz. Her şey birbirini
dengeleyecek. Zaten stratejide deneyimli Stardock, dengeli bir sistem üzerinde
çalışıyor.
Nokta
Oyunda sade ve akıcı grafikler olacak. Bu sayede tatminkar hoş bir görüntü
oluşacak. Society, oldukça değişik bir deneyim sunacak gibi. Stardock herhangi
bir terslik yapmazsa, 2007 yılında ilginç olacak, hit bir yapımla karşı
karşıyayız.