Playstation Life Style’ın, Playstation’ın pazarlama müdürü Arata Natio ile yaptığı bir röpörtajda, Bloodborne ve The Order 1886 oyunlarının geleceği ile ilgili konuşuldu. Bahsi geçen röpörtaj bu iki oyunla ilgili kafamızdaki bir çok soruya da cevap veriyor:
PSLS (Playstation Life Style): The Order 1886, PS4 için grafiksel gücünün ortaya koyması dışında oynanış anlamında sıkıntıları olduğu düşünülen bir yapımdı. Oyunu farklı kılan sadece grafikleri mi yoksa oynanış bakımında TPS türüne farklılık getirecek mi?
Arata Naito: Oyunun grafik kalitesi muazzam. Ancak oyun olarak çıkarmamızın tek nedeni bu değil. Bu oyunu ana Exclusive’lerimizden biri olarak yayınlıyoruz. Şuanda bir çok özelliğini göstermedik ama 20 Şubat’ta oyun sizi gerçekten de şaşırtacak.
PSLS: Sony, The Order 1886’yı bir seri olarak görüyor mu? Yani Uncharted veya God of War gibi devam edecek mi?
Arata: Şimdilik oyunun yapım aşamasını tamamlamaya odaklandık. Bununla ilgili bir bilgi veremeyeceğim.
PSLS: Ready at Dawn stüdyolarını God of War’ın PSP konsollarındaki versiyonlarını geliştirmesiyle biliyorduk. Yeni bir God of War oyunu yerine neden The Order 1886’yı geliştiriyorlar?
Arata: Bu oyun, Ready at Dawn stüdyolarının hep yapmak istediği bir yapımdı ve orijinal bir IP’di. Bu fikir uzun süredir ortada ancak PS4 sistemi bu vizyonlarını mümkün kılmayı başarabilecekti. O yüzden şu anda geliştiriliyor.
PSLS: The Order 1886’ya bir demo gelecek mi?
Arata: Hayır, demo olmayacak.
PSLS: The Order’da multiplayer modu bulunmamasının sebebi nedir?
Arata: Stüdyo hikaye ve tek kişilik bir deneyim üzerine odaklanmak istedi.
PSLS: Oyunun ne kadar uzun sürdüğü hakkında bize biraz bilgi verebilir misiniz? Örneğin bitirmek kaç saat sürecek?
Arata: Bu gerçekten kullanıcıya bağlı. Gerçekten çok fazla keşfetme seçeneği var. Ancak oyunun süresinin diğer AAA tipi TPS oyunlarınla hemen hemen aynı olduğunu söyleyebilirim.
PSLS: The Order için henüz bir devam oyunu planı olmadığını söylediniz? Peki bu DLC’leri de kapsıyor mu?
Arata: Bununla ilgili bir ayrıntıyı oyunu oynarken bulacaksınız. Şu an spoiler vermek istemiyorum.
PSLS: Bloodborne, Souls serisinin halefi olarak ilerliyor değil mi? Neden From Software, Souls serisine devam etmek yerine yeni bir IP üzerinden ilerlemeyi tercih etti?
Arata: From Software, Playstation ekibi ile tekrar bir araya gelmek ve yeni bir IP üretmek istedi. Ayrıca yeni konsol için bunun güzel bir fırsat olacağını düşündük.
PSLS: Bloodborn’un PS3’e gelmemesinin asıl sebebi nedir?
Arata: The Order ve Bloodborne sadece PS4’de yer alacaklar çünkü ancak PS4’ün grafiksel gücü bu oyunları kaldırabilir. Bu oyunlar PS3’de geliştirilemezdi.
PSLS: Bloodborne için Season Pass düşünceniz var mı? Yeni hikaye, görevler, silahlar vs gibi yeni içerik gelme imkanı var mı ilerleyen zamanlarda?
Arata: Şu aşamada sağlam bir plan yok. Ancak Dark Souls serisini oynadıysanız aynı seviyede bir çevrim içi içerik desteği geleceğini bekleyebilirsiniz. Şu an için sadece Chalice Dungeon’ı tanıttık ve gerçekten de farklı bir deneyim olacak.
PSLS: Peki son olarak, The Last Guardian’a ne oldu? Herhangi bir haber veya gelişme var mı? Herhangi bir şey?
Arata: Kusura bakmayın, hiçbir haber yok şuan için.