Sony bu oyunları duyurmamalı!
Konsol oyunlarının son dönemde kazandığı çeşitlilik ve özellikle PlayStation 3 ile Xbox 360 arasındaki farkın kapanması, her iki tarafı da “exclusive” diye bilinen, tek bir platforma özgü oyunlar yapmaya yönlendiriyor.
Sony bugüne kadar PlayStation 3’e özel oyun geliştirme konusunda iyi işler çıkarmış olsa da, gerek iç stüdyolarda, gerekse üçüncü parti firmalar tarafından öyle oyunlar geliştirildi ki, E3 2011’de bu serilerin devamını görürsek büyük hayal kırıklığı yaşayabiliriz.
İşte Sony’den artık durdurmasını, en azından biraz daha yavaşlatmasını istediğimiz seriler:
PlayStation 3’ün çıkış oyunları arasında en başarılı olanlardan biriydi Motorstorm. Hep aynı dağın yamaçlarında dönüp dolanmamıza rağmen, severek oynadık ve uzun süre eğlenceli vakit geçirdik. Sonra yeni bir oyun ve ardından bir oyun daha…
Derken ilk başta muhteşem olan Motorstorm, aynı fikri tekrar tekrar uyguladığı için artık o kadar da orijinal gelmemeye, hatta son oyunla birlikte yetersiz kalmaya başladı. Geliştirici firmanın yeni bir Motorstorm yerine, kazandığı tecrübe ile farklı ve daha özgür bir yarış deneyimi sunmasının vakti geldi.
Her ne kadar başarılı görselleri, etkileyici hikayesi ve sağlam kontrolleri olsa da, hikayesi gereği, Heavenly Sword’ü devam ettirmek, Fight Club için devam filmi çekmeye benziyor. Nariko’nun hüzünlü hikayesini dokunaklı bir sonla kapattık. Sony’nin Heavenly Sword 2 gibi bir fikri varsa bile, bundan derhal vazgeçip, Heavenly Sword mekaniklerine ve yepyeni bir hikayeye sahip çalışmalara yönelmesi gerekiyor.
Kötü senaryosu ve kurgusuna rağmen tek iddiası kontrollerinde olan bir oyun düşünün; üstelik piyasaya çıktığında, o çok iddialı kontrollerin aslında hiç de kullanışlı olmadığının anlaşıldığını düşünün bir de… Lair ile tam olarak bunları yaşadık uzun yıllar önce, aynı defteri tekrar açmaya hiç gerek yok.
Biz yeni çalışmalar için heyecanla E3’ü beklerken, fuarda ne hayranı ne de satış başarısından söz edilebilecek bir Lair oyunu tanıtılırsa, Sony’nin yaptığı yatırımları ciddi anlamda gözden geçirmesi gerekiyor demektir.
İlki efsaneydi, ikincisi Avrupa’ya çok geç geldi. PlayStation 3 ile birlikte Sega’nın Japon mafyası temalı oyunu Yakuza, dünyanın geri kalanında Japonya’nın hep bir oyun gerisinden takip edildi. Şu anda da durum değişmedi; Yakuza 4 Avrupa’ya henüz gelmişken, Japonlar Yakuza 5’in tadına bakıyor.
Kontroller, oynanış ve grafik kalitesi açısından hiçbir değişiklik yapmaksızın, sadece yeni bir hikayeyle her sene yeni bir oyun çıkarılmaması gerektiğini birinin SEGA’ya söylemesi gerekiyor. Bunun yerine yeni hikayeyi bir e-kitap olarak yayınlamaları veya filme almaları çok daha verimli sonuçlar doğuracaktır.
Bana sorarsanız, bu serinin PlayStation 3’e taşınması bile bir hataydı. Zira PlayStation 2’de gayet başarılı olan SOCOM oyunları PlayStation 3’le tanışınca hızlı biçimde kalitesini ve hayran kitlesini kaybetti. Sony’nin stüdyoları arasında PlayStation 3 neslinde en başarısız oyunlara imza atan Zipper’ın kendine ciddi biçimde çeki düzen vermesi, mümkünse de PlayStation 4 çıkana kadar farklı mesleklerle oyalanmaları gerekiyor.