Sony’nin video oyunu ve dijital eğlence alanında faaliyet gösteren yan kuruluşu olan Sony Interactive Entertainment, kilit personellerini kaybetmeye devam ediyor. Sony Japonya kolunun “yeni bir kuruluş” olarak yeniden organize edileceğinin duyulmasının ardından geliştirme personellerinin bir çoğu son birkaç ay içerisinde ayrılacaklarını onayladı.
Sony Japonya Stüdyosunda ayrılık rüzgarları esiyor
Sony Japonya stüdyosunun “Team Gravity” bölümü tarafından geliştirilen Gravity Rush – Gravity Rush 2 oyunlarının karakter tasarımcısı ve animatörü Shunsuke Saito, bugün bir kısa bir Twitter gönderisi ile Sony Japonya ile yollarını ayırdığını duyurdu ve şöyle dedi: “Bugün Sony Interactive Entertainment’ten ayrılıyorum.”
İlgili Twitter gönderisine aşağından ya da bağlantıdan ulaşabilirsiniz:
Shunsuke Saito’nun gönderisinin ardından, Bloodborne’un kıdemli yapımcısı olan ve yirmi yılı aşkın süredir Sony Interactive Entertainment’ta çalışan Kentaro Motomura da Sony Japonya ile bugün itibariyle yollarını ayırdığını duyurdu ve şöyle dedi: “Bugün, Mart sonu itibariyle uzun yıllardır çalıştığım Sony Interactive Entertainment firmasından emekli olacağım. Dark Cloud, WildArms, Soul Sacrifice, Bloodborne ve Everybody’s Golf gibi dahil olduğum birçok oyun için size ne kadar teşekkür etsem azdır. Gelecekte de oyun üretmeye devam edeceğim, lütfen beni desteklemeye devam edin. Çok teşekkür ederim!” İlgili Twitter gönderisine buradaki bağlantıya tıklayarak ulaşabilirsiniz.
Shunsuke Saito ve Kentaro Motomura, Sony Interactive Entertainment’tan ayrılan önemli personellerin en “güncel” olanları. Gravity Rush – Gravity Rush 2 oyunlarının yanı sıra ilk Silent Hill ve Siren serisinin yönetmeni Keiichiro Toyama, kendi oyun stüdyosu Bokeh’i kurmak için Aralık ayında Sony Japonya kolundan ayrıldığını duyurmuştu.
Keiichiro Toyama’dan yeni stüdyo girişimi
Keiichiro Toyama, Gravity Rush serisinin baş tasarımcısı Junya Okura ve Puppeteer’in baş tasarımcısı Kazunobu Sato ile birlikte “Bokeh” adında yeni bir stüdyo kurdu. Keiichiro Toyama’ya katılan her iki çalışan da yaklaşık yirmi yıllık hizmetin ardından Sony Japonya kolundan ayrılarak Bokeh Game Studio’ya dahil oldu.
Keiichiro Toyama, stüdyonun ilk oyunu üzerinde çalışmaya başladıklarını da açıklamıştı. Oyunun geliştirme sürecinin iki ya da üç yıl sürmesi ve Keiichiro Toyama’nın önceki çalışmalarına benzer; yani iyi bir seviyede olması bekleniyor.