Sony, Oyunlarda Şiddet İçeren Tasvirleri Sansürlüyor
Yakın tarihli bir rapora göre Sony, video oyunlarındaki şiddet içeren tasvirleri sansürlüyor. Video oyunlarındaki şiddetin derecesi uzunca bir süredir tartışmalı bir konu. Oyunların daha geniş bir oyuncu kitlesine erişilebilmesi için daha düşük şiddete sahip olması gerektiği sıklıkla tartışılıyor. Buna rağmen, bazı geliştiriciler oyunlarda gereğinden fazla şiddeti kullanmaya devam ediyor.
Sony Oyunlarda Şiddet İçeren Tasvirleri Sansürlüyor
GameSpark Japan tarafından yazılan bir rapora göre Sony, geliştiricilerden video oyunlarındaki şiddet içeren tasvirleri kaldırmalarını istiyor. Bu bilgi ise Sony’nin geliştiricileri Naruto Ultimate serisinde değişiklik yapmaya zorladığını belirten Japon geliştirme stüdyosu Cyberconnect2’nin Başkanı ve CEO’su Hiroshi Matsuyama’dan geliyor. Oyundaki karakterlerden biri olan Minato Namikaze, orijinal hikayede bir kolu eksikti. Ancak final maçında kolu vardı. Matsayuma, bunun nedeninin, insan görünümüne sahip karakterlerde uzuv kaybına Sony Interactive Entertainment tarafından izin verilmemesi olarak belirtiyor. Minato, teknik olarak bir insan değil. Ancak, karakterin insan görünümü olduğu düşünüldüğünden, buna Sony tarafından izin verilmemiş.
Hepsinden önemlisi, SIE’nin bazı oyunlarda bu tür tasvirlere izin vermiş olmasıdır. Matsuyama, Dragon Ball Z Kakarot’da Nappa’nın kolunun parçalandığı bir bölüme sahip olduğunu söylüyor. Bu, oyundan çıkarılmadı çünkü iki oyun arasında (Naruto ve Dragon Ball) görüşlerde farklılık var. Bu farkın ne olduğundan bahsedilmiyor, ancak Naruto serisinin daha gerçekçi olması sebebi ile olduğunu düşünebiliriz.
Sony’nin bu konudaki tavrı, bazı oyunlarında yer alan yüksek seviyedeki şiddet içeriklerine izin verirken (Örneğin, The Last of Us 2’de, eleştirilere rağmen büyük beğeni toplayan çok sayıda kanlı sahne bulunuyordu) kimilerinde ise vermemesi biraz da adaletsizlik olarak gönüyor.