Oyun Ön İncelemeleri

South Park: The Stick of Truth

Küçücük çocuktum ben deli gibi South Park izliyordum, hatta öyle deli gibi izliyordum ki, bizimkiler bana epey sinirleniyordu geç vakte kadar oturuyorum uykumu alamıyorum diye. Neyse, çocukluğumda hiç yatma saatime falan karışmayan oldukça geniş bir ailem olduğu için, South Park’ın tadına vara vara keyfini çıkartabiliyordum, sanırım İngilizce konusunda çocukluktan gelişmem buna bağlıydı biraz.

Büyük Cartman hastasıydım tabii, sesimi onun gibi yapıyor, onun repliklerini tekrar ediyor, “Uncle Fucker” ve “Kyle’s Mom is a Big Fat Bitch” şarkılarını söyleyip duruyordum, güzel günlerdi, sonra bir de oyununun olduğunu öğrendim.

Iguana Entertainment tarafından PC için geliştirilen bir South Park oyunu vardı, hatırlar mısınız bilmiyorum, aslında şimdi baktığımda, epey korkunç bir oyun olduğunu görüyorum. Tabii dönemine göre güzeldi, özellikle FPS South Park deneyimi ve bu bağlamda kar toplarına çiş yaparak daha fazla hasar verebilmek gibi detaylar, o zaman için güzel gelmişti.

Şimdi yukarıda anlattığım bu durumdan ne anlıyorsunuz? Bir, South Park güzel bir şey, iki, farklı oyun türleri sevilen markalar ile birleştiğinde, sonuç muhteşem olmasa bile, epey eğlenceli olabiliyor.

Obsidian, bildiğiniz üzere rol yapma oyunları dünyasının sevilen ve güvenilen firmalarından. South Park’ı rol yapma oyunu olarak tasarlama hikayeleri ise oldukça ilginç South Park’ın yaratıcıları ve sesleri olarak bilinen Trey Parker ve Matt Stone, firmaya kendileri birebir giderek fikirlerini anlatıyorlar.

Oyunun, kesinlikle dizinin özel 2D tarzını yansıtması gerektiğini düşünüyorlar ve Obsidian ile bir anlaşma varıyorlar. Bunun üzerine tamamen dizinin kendisi gibi, muhteşem bir rol yapma oyunu konsepti çıkartıyorlar, o kadar dizi gibi görünüyor ki, ben uzun bir süre gameplay videolarını izlediğim halde izlediğim şeylerin gameplay olduğunu anlayamadım.

Stick of Truth, gerçekten oldukça eğlenceli bir proje gibi görünüyor, ana karakterimiz, South Park’a gelen “yeni çocuk” ile ilgili. Bu konsept dahilinde kendi karakterimizi South Park tarzında değiştirip yaratabiliyoruz, sırf işin bu kısmı epey keyifli diye düşünüyorum.

Hikaye ise, herhangi bir South Park bölümünden farksız, bütün absürdlüğü, garipliği ve klasik South Park mizahıyla geliyor. Cartman ve Kyle, her zaman olduğu gibi iki gruba bölünür ve fantastik karakterleri canlandırmaya başlarlar. Bir süre sonra Cartman’ın kalesinde koruduğu “Stick of Truth” çalınır ve Cartman, yeni çocukla birlikte bu gizemli nesnenin peşine düşer.

Bu bağlamda, South Park karakterleri birer fantastik oyun sınıfı olarak karşımıza çıkıyor. Cartman büyücü, Stan savaşçı, Kyle High “Jew” Elf olarak geliyor. Ana karakterin sınıfına kadar ise biz belirliyoruz, bunun ne kadar komik şeylere sebep olacağını düşündüğüm vakit epey keyifleniyorum diyebilirim.

Şimdiye kadar gördüğümüz Stick of Truth oynanışı, karakterimizin çevresinde objelerle etkileşime girmesinden ve savaş sahnelerinden oluşuyordu, savaş sahneleri sıra tabanlı ve dizinin kendisinden görüntü olarak bir farkı yok, Obsidian gerçekten çok iyi bir iş çıkartmış gibi görünüyor.

THQ’dan sonra yayıncı arayışına giren Obsidian, Ubisoft ile oyunun çıkışını garantiledi, şu anda durum gayet iyi görünüyor. İndirilebilir içerikleri ile birlikte 10 Aralık’ta Amerika’da, 13 Aralık’Ta Avrupa’da çıkacak Stick of Truth, PS3, Xbox 360 ve PC platformlarına gelecek.
Screw you guys, i’m going home!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu