Oyun Ön İncelemeleri

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat

GSC tarafından geliştirilen ve 2007 yılında oyuncuların beğenisine sunulan
ilk Stalker, muhteşem atmosferi ve detaylı yapısıyla göz dolduruyordu. Doğrusu
bunca yıl beklememize değmişti, ama Shadow of Chernobyl’in sonu itibariyle
birçok soru da yanıtsız kalmıştı. Clear Sky ile hikâyenin başına dönmüş, deyim
yerindeyse yıllardır yazılan bir kitabın sonunu getirebilmiştik. Geçen zamanın
ardından GSC çalışanları, boş durmadıklarını gösterdi ve bu kasvetli kitabın
devamını yazmaya başladıklarını duyurdu.

Ölüm çağırıyor

Call of Pripyat, ilk oyunun finalinden hemen sonra, farklı bir mekânda ve farklı
insanların başından geçen olayları konu alıyor. Bu kez işler biraz daha resmi.
Bir grup asker yapılacak operasyon planına göre bölgeye yollanır. Özel tim
havadan harita çizmek için görevlendirilmiştir. Bu sayede yapılacak araştırmaya
destek verilebilecektir, fakat hiçbir şey beklendiği gibi gitmez. Hava desteğini
oluşturan helikopterler düşer. Ardından gizemli kazayı araştırmak için bir grup
asker daha gönderilir. Ukrayna Gizli Servisi ise bu olayın nedenlerinin
araştırılması için kendi ajanını bölgeye ulaştırır ve hikâyemiz de başlar.


“Oyun, X-Ray grafik motorunun 1.6 versiyonu ile geliştiriliyor.”


Yapımda, bu gizli ajanı yönetmekle yükümlüyüz. İçerisinde yer aldığımız dünya
ise önceki oyunlara nazaran daha tehlikeli. Sürekli görülen radyoaktif
faaliyetler, yaşanılası alan imkânını giderek kısıtlamaktadır. Bu sebeple çok
dikkatli hareket etmemiz gerekecek. Pripyat Kasabası, Yanov Tren İstasyonu,
Jupiter Fabrikası ve Kopachi Köyü gibi bölgelerde geçecek olan oyun, ilk
Stalker’dan tam dört kat daha büyük bir alan barındırıyor. Ayrıca tüm harita,
gerçek hayattaki bölgelerin bire bir aynen aktarılmış halinden oluşuyor.
Olabildiğince özgür oynanış için tasarlanan yer yüzeyindeki mekânlar ve ayrıca
yer altında bulunan gizemli yapılar da mevcut.

Gün batımından şafağa

Silahlarda daha fazla çeşitle karşılaşacağız. Asıl önemli olan ise denge ve
hasar verme sistemi. Bu konuda da önceki oyunlara nazaran daha iyi ürünler
ortaya çıkacak. Mesela hasarı yüksek ve uzun mesafede dengeli atışlar gibi.
Silahlarımızı dilediğimiz gibi geliştirebileceğiz. Kullandığımız detektör de
macerada çok önemli bir konumda yer alacak. Geliştirilen bir diğer detay da,
yapımın ara yüzü. Daha basite indirgenerek hazırlanan envanter ekranı, PDA
ekranı gibi detaylar, oyuncuyu yormayacak şekilde düzenleniyor.Sağlık sisteminden bahsedecek olursak, o da gelişim gösteren bir diğer unsur. Artık
karakterimizin geçici güçleri de olacak. Kimisi sağlık sistemimizi
güçlendirecek, kimisi kısa süreliğine çok hızlı koşmamızı sağlayacak veya çok
yükseklere zıplayabileceğiz. Bu yüzden akıllara hemen Crysis gelebilir.

Görev tamamladıkça karakterimiz seviye atlayacak, ama yorulacak. İlk oyunda
olması planlanan, ama sonradan iptal edilen “Uyku” faktörü, Call of Pripyat ile
oyunculara sunulacak. Bu sayede dinlenebilecek ve güç toplayabileceğiz. Bir çalı
altında veya herhangi bir barakada, istediğimiz zaman uyuyabileceğiz. Bazı
görevlerimiz gece olacağı için, karakterimizin uykusuz kalması, dikkat
dağınıklığına ve güç kaybına yol açabilir. Ayrıca çoğu taktik ve olanağa da,
sadece gece saatlerinde sahip olabileceğiz. Bu sebeple uyku çok önemli.


“Call of Pripyat’ta ilk oyunun dört katı büyüklüğünde bir alan yer alıyor.”


Hangi tarafta yer alacaksın?

Farklı Stalker grupları, doğa ve yaratıklar, her zaman olduğu gibi yine
düşmanımız konumunda, fakat bu kez bazı değişiklikler var. Shadow of
Chernobyl’de iki düşman birlik olan Duty ve Freedom, bu kez birlikte hareket
edecekler. Sabah saatlerinde insan faktörüyle savaşırken, hava karardıkça etrafı
yaratıklar sarmaya başlayacak. Call of Pripyat’da önceki yaratıklar ve onlara ek
olarak yenileri yer alıyor. Burer ve Chimera, bu yaratıklardan iki tanesi.
Aslında bunlar, ilk oyunun kaynak kodlarında da yer alıyordu. Fakat önceki
birkaç eksiltmede olduğu gibi bu yaratıkları da yapıma dahil etmemişlerdi.

Call of Pripyat, X-Ray motorunun 1.6 versiyonu kullanıyor. Yayımlanan ilk
videolardan gördüğümüz kadarıyla, devasa ve detaylı bir harita, ışık ve gölge
efektleri etkileyici görünüyor. Bu konuda umarız yapımcılar, önceki Stalker’lara
nazaran daha iyi bir optimizasyon yapabilirler. Özgür bir oynanış ve ucu açık
bir hikâye barındıran yapım, birden fazla farklı sona sahip olacak. Call of
Pripyat’ta önceki oyunlarda yer almayan bir güzellik olarak, hikâyeyi
bitirdikten sonra da oynanışa izin verilecek. Böylece ek görevlerle
ilgilenebilecek ve karakterimizi daha da geliştirebileceğiz. Yapımda çoklu
oyuncu modlarının yer alıp almayacağı henüz belli değil. Şimdiye kadar açıklanan
bilgiler ve yayımlanan ilk görüntüler doğrultusunda oldukça etkilendiğimi
söyleyebilirim. Sadece PC için geliştirilen ve tek başına çalışabilecek yapımın,
Sonbahar döneminde çıkması bekleniyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu