Oyun Ön İncelemeleri

Star Wars Empire at War

Sinema tarihinin en görkemli bilim kurgu şaheserlerini bir araya getirseniz,
belki de listenin en başındaki isim Star Wars olacaktır! 6 bölümden oluşan bu
seri geçtiğimiz yıl muhteşem bir yapım ile beyaz perdede sona erdi. Ancak
serinin 3. ve 4. bölümü arasındaki zaman aralığını konu alan 100 bölümlük bir
dizi projesi ve daha netlik kazanmamış bir çok yapım, efsane serinin yaratıcısı
George Lucas’ın şu sıralar zihnini kurcalayan projeler. Zira Star Wars fan’ları,
bir şekilde serinin devam etmesini George Lucas’tan istiyor. Ancak Lucas
şimdilerde Indiana Jones serisinin yeni filmi için hazırlıklarını
tamamladığından dolayı, kısa vadede Star Wars’a ilişkin bir materyal
bulamayacağız. Tabi bu durum oyuncular için pek geçerli değil. Zira Star Wars’ın
bu zamana kadar onlarca oyunu yapıldı ve daha nicesi yapılacaktır. Bunlardan en
yakın zamanda elimize geçecek olanı, 15 Şubat’ta raflarda boy gösterecek olan
Star Wars: Empire at War!

Aradığım huzuru bu galakside buldum

Oyun hakkında kullanıcıların bir fikri olması için yapımcı Petrolyph ve yayıncı
Lucas Arts bir demo yayınladılar. Tek görevden oluşan demo 741 MB. Kısa kurulumu
tamamlayıp, giriyoruz uçsuz bucaksız karanlıkların içine.

Star Wars: Empire at War açılır açılmaz, menü tasarımı ve arka plan dikkatimizi
çekiyor. Sanki bir uzay gemisinin kokpitinde gibiyiz. Önümüzden gemiler geçiyor,
lazerler, patlamalar vb… olaylar izliyoruz. Hemde daha menüdeyken. Hatta bazen
kaptırıp, şimdi ne olacak diye de baktığımız oluyor. Zira bazen ortalık öyle bir
duruluyor ve kısa bir süre sonra bir kargaşa bir kıyamet kopuyor ki, gerçekten
de hayretle izliyoruz. Fonun bir anlık durgunluğundan yararlanıp options’a
geçiyoruz. Burada başta grafik olmak üzere tek tek ayarlarmızı yapıyoruz…

Seni bu gezegende yaşatmam!

Tüm işlemlerimizi tamamladıktan sonra Single Player ile Yıldız Savaşları
evrenine Empire at War farkıyla giriş yapıyoruz! Yapım ilk bakışta Homeworld
oyununu andırıyor. Öyle ki, 3 boyutlu bir galaksideyiz, onlarca gezegen var.
Bizim üssümüz, üzerinde Han Solo ve Chewbacca’nın resmi olan. Gezegenimize
tıkladığımızda, orada üretebileceğimiz binaları ve birimleri görebiliyoruz.
Ayrıca 3 adet filomuz mevut. Onları buradan organize ediyoruz.Ekranın sol altında bulunan harita gezegenler belirtilmiş. Görev gereği
hangisine gitmemiz gerektiği kırmız olarak işaretlenmiş. Haritanın hemen
üstündeki kısa bar’da, paramız, günlük kazancımız, teknoloji seviyemiz ve hangi
günde olduğumuz yazıyor. Ayrıca buradan oyunun hızını da arttırabiliyorsunuz.
Ekranın altındaki bir bölümü mavi diğer bölümü sarı olan tabloda, araç ve asker
üretimi yapıyoruz. Yeteri kadar imha gücü hazırladıktan sonra filolarımıza bu
birlikleri yerleştiriyoruz. Sonra mı? Sonrasında düşmanlarımıza evreni dar
etmeye gidiyoruz!

Bizim gezegenimiz barışçıl

Saldırdığımız yapıların, hasar alma sistemi sıradan strateji oyunlarından çok
farklı. Öyle ki Star Wars filmlerinde gördüğümüz herhangi bir uzay aracının
üzerinde, ne işe yaradığından emin olamadığımız(!) türlü mekanizma vardır.
Saldırılar uzay aracının geneline değil de, belli noktalara yani bu ne olduğu
belli olmayan mekanizmalara yapılır. Örneğin güç ünitesine yapılan bir saldırı
ile, koca uzay gemisi enerji sıkıntısı çekmeye başlar. Böylelikle yokedilmesi
daha kolay olur. SW: Empire at War’da da böyle bir yol izlenmiş. Saldırı
yaptığımız dev uzay hangarı, istasyonu vb… öğelere saldırırken, direk geneline
değil, onların üzerlerindeki farklı noktalara saldırıyoruz. Böylelikle sıradan
strateji oyunlarına nazaran daha çok strateji kurmamız gerekiyor. Bu da hem
filmlerin takipçileri için çok gerçekçi hem de türü sevenler için çok güzel bir
özellik olmuş.

Kalabalık bir filo ile saldırıyorsanız, küçük ve hafif gemileri önden gönderip,
ağır ve yüksek tahribat gücüne sahip gemileri arkadan getirmek çok yararlı
oluyor. Zira saldıracağınız hedefin çevresi genellikle ufak savunma gemileriyle
dolu olduğu için, sizin hafif zırhlı ve silahlı gemileriniz onlarla oyalanırken,
asıl hedefi büyük gemilere bırakmak, kısa zamanda büyük başarı getiriyor.

Tatooine’de hayat başkadır

Tatoine’deki görevde, ilk kez ayaklarımız yere basıyor. Burada ele geçirmemiz
gereken 3 nokta var. Bunları ele geçirip, kendi getirdiğimiz birliklerin
buralara inerek bize yardım getirmelerini istiyoruz. Açıkçası oyun burada
eksiklerini ve artılarını belli ediyor. Demo’dan kaynaklandığını düşündüğüm(ya
da umduğum) bazı yapay zeka hataları var. Özellikle düşmanlar bazen yanınızdan
geçip, sonra geri dönüp öyle saldırmaya başlıyorlar. Birimlerin savunma
kulelerine karşı dengeleri biraz zayıf. Tank veya asker, ne ile üzerlerine
giderseniz gidin, kısa sürede yok ediyorlar. Ancak denge sağlansın diye AT-AT
Walker’lar (hani şu devasa dört ayaklı robotlar) askeri üniteleri kısa sürede
yok edemiyor. Hatta kalabalık bir askeri birlik ile onları yok etme keyfini
yaşayabiliyorsunuz. Bu da son derece zevkli oluyor. Özellikle düşüşleri,
gerçekten de devasa birşeyi yıktığınız hissi veriyor.Demo’da görülen güzel özelliklerden bahsetmek gerekirse, bir kere haritanın
hemen sağındaki film kamerası çok keyifli olmuş. Açıkçası çok fazla
kullacağınızı sanmıyorum ama oyuna film rengi katıyor. Gezegen içindeki görevde
haritanın yaklaşıp, yükselmesi çok başarılı. Öyle ki geniş açı istiyorsanız;
harita öyle bir yükseliyor ki, nerdeyse koca bir oyun sahasının tümünü
görüyorsunuz. Eğer ne olup bittiğini yakından görmek istiyorsanız; yaklaşıp,
gerçekten Yıldız Savaşları evrenindeymiş gibi hissedebilirsiniz.

Bu Tatooine bütün huzurumu kaçırdı

Demo’nun teknik detaylarından bahsetmeye geldi sıra. Öncelikle options
bölümünden grafik detaylarını bilgisayarınıza göre otomatik
ayarlatabiliyorsunuz. Eğer sisteminiz en az 2 GHz işlemciden ve 512 MB RAM’den
yoksunsa muhtelemelen grafik ayarlarınızı en aşağıda olacaktır. Bizim
kullandığımız sistem P4 2.4 GHz işlemci, 512 MB RAM ve 128 MB GeForce FX5700
ekran kartı içeriyor. Açıkçası bu sistem ile ayarların çoğu maksimumdayken(anti
alising hariç) oynanabilir bir performans aldık. Benzeri bir sisteminiz varsa
sizde ayarlarla biraz oynayarak rahat bir oynanış alabilirsiniz.

Genel olarak bakıldığında Star Wars: Empire at War iki farklı strateji öğesi
içeriyor. İlki oyun tahtası diye tabir edeceğimiz birimlerin hazırlandığı ve
hamle yapma ekranı. Yani bir bakıma Total War serisindeki masaüstü taktik
ekranı, Empire at War’da çok farklı bir arayüzde karşımıza çıkıyor. Strateji
uygulamamız gereken ikinci alan ise, savaş ekranları. Zira burada tam manasıyla
iş masaüstünden çıkıp, gerçek zamanlı oluyor. Görünen o ki Petrolyph ve Lucas
Arts başarılı bir iş çıkartmışlar. Tam sürümde oyunun içereceği 40’tan fazla
gezegen, Darth Vader’ın da içerisinde bulunduğu 16 Star Wars karakteri,
filmlerde gördüğümüz 35 araç, Ölüm Yıldızı’nın olağan üstü gücünü kontrol
edebilme ve onu yok etme imkanı ve gelişmiş multiplayer seçenekleriyle
karşılaşacağız. Umuyoruz 15 Şubat’ta satışa sunulacak olan Star Wars: Empire at
War’un tam sürümü, demo’daki bir kaç pürüzü de giderip, bizlerle öyle buluşur.
Oyuna dalıp gerçek hayatı unutmayın…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu