Oyun Ön İncelemeleri

Star Wars: Episode III Revenge of the Sith

Hepimizin hayatında yer etmiş olan takdire şayan Star Wars efsanesi Mayıs
ayında nihayete eriyor. Filmin haricinde kendini S.W. galaksisinde bir rolü
üstlenmeye adamış olanların beklediği Star Wars Episode III – Revenge of the
Sith’in filmin galasından iki hafta önce, yani Mayıs ayının 5’inde piyasada
olacağı Lucas tarafından deklare edildi. Vakitlice iki serisi çıkmış olan oyunun
üçüncü serisinde, trailerdan edinilen izlenimlere göre daha fazla emek
harcandığı söylenebilir. Tabi Sinematik değerlerin biraz göz boyadığı bir duruma
aldanıyor da olabiliriz. Oyun içindeki etkileşim, atmosfer ve motorun daha önce
ki serilerinde aşamadığı yavan durum Lucas genel olarak bütün oyunlarında ismine
güvenerek atladığı bir detaydı. Daha doğrusu detaydan, ince işçilikten kaçınması
idi.

Filmin eski serilerine tutkun olan bir çok S.W. fanatiği için zaten fazlaca
dejenerasyona uğramaya başlayan Episode serilerinin filmlerinde yakalamayan
başarıları oyunlarda aranmaya başlar oldu. Hoş, anlayamadığım şekilde bir çok
oyuncu daha önce ki iki seriden fazlaca memnun kalmakta. Vuruş tekniklerinde
olması gereken gayet basit bir öldürme hareketlerinin bile adamın içinden geçen
ama öldürmeyen mantıksız bir motor haline gelmesi ve bunun oyuncular tarafından
mantıklıymış gibi savunulur hale gelmesini düşünecek olursak, yukarıda lafını
ettiğimiz dejenerasyon kelimesinin ne denli yerli olduğunu söyleyebiliriz.

Neo-Geo ve benzeri oyun makinelerinde yer alan 2 boyut dövüş oyunların da
defansif ve saldırı hamlelerinin hepsinde, adeta bir turn-base tabanlı strateji
oynar gibi seçilebilir, mantıklı durumlar meydana çıkar. Bir de filmdeki Jedi
muharebelerini ve oyundaki mouse’un duyarlılığını artırarak “sağa sola çevir
dur” durumlarını düşünecek olursak benim gibi S.W. fanlarının hayal kırıklığının
ne denli büyük olduğu tartışılamaz.

Bütün bu şüpheleri bir kenara salarak biraz eldeki malzemelere gözatmaya
başlayalım. Şu anda gelişim aşamasında olan oyunda, üçüncü şahıs görünümlü
aksiyon macera biçimi içerisinde Anakin Skywalker ve Obi-Wan Kenobi olarak zorlu
savaşlara ve destansı ışın kılıcı muharebelerine katılıp, herşeyin nihayi sonu
olan iyi ve kötü taraf arasında seçim yapma konumuna geleceğiz.

Star Wars III – Revenge of the Sith serisinde oyuncu, yepyeni kombine saldırı
teknikleri ile bezeli ışın kılıcının yanı sıra, Anakin Skywalker ve Obi-Wan
Kenobi’ nin tüm jedi güçlerini de kullanabilecek. Yıkım gücü yüksek olanları da
buna dahil. Özellikle Skywalker’ ın hepimizin kafasındaki ikon olan hali Lord
Vader olacağını düşünecek olursak bu seride, ne tür güçler kullanacağını tahmin
etmek pek güç olmaz.

Oyuncu Anakin olarak, ışın kılıcını zalimce kullanarak ve şiddet içeren güçler
uygulayarak, güçün karanlık tarafını açığa çıkarıyor. Oynayacağımız diğer
karakter olan Obi-Wan Kenobi olarak ise, atik ve kusursuz ışın kılıcı
saldırıları ile düşmanı kontrol eden güçler kullanarak karanlık tarafın
odaklandığı galaksiyi kurtarmaya çabalıyor.

Oyun için Star Wars’ un tanınmış beceri ustası olarak kabul edilen Nick Gillard
ile çalışılıyor. Oyunu geliştiren takım, Nick Gillard’ ın desteği altında,
direkt olarak filmden alınan koreografilerle bugüne dek hiç olmadığı kadar
gerçekçi ışın kılıcı muharebeleri hazırlıyor.

Serinin sonuncu filminin katkılarıyla genişleyen oyunun vizyonu sayesinde,
fanlar daha evvel hiç görmediği yerlerde dolanıp göz gezdirebilecekler. Bu kadar
kombine saldırı teknikleri ve güç kullanımlarının yanısıra, yeni mekanların
olacağı haberi de Star Wars fanlarını haklı olarak umut dolu bir bekleyişe
itiyor.

Oyununun yanı sıra filmini merakla bekleyen seyirciler içinde filmin Mayıs
ayının 19’unda sinemalarda olacağını hatırlatalım. Lucas Art’ın önceki Jedi
tabanlı oyun denemelerine nazaran bu oyunun biraz daha derlenip toplandığı
izlenimini verdiğini söyleyebilirim. Özellikle filmde görülen kılıç
muharebelerinin oyun içinde aynı estetiği içermeyişi daha önce ki serilerin en
büyük eksiğiydi. Önceki serileri oynayanlar bilirler ki vur kaç taktiği gibi
filmde asla gözlerimiz ile buluşmayan saçma sapan sahneler oluşuyordu. Bunun
sebebi sistemli bir saldırı ve savunma olayına odaklanmak yerine tamamen salla
kılıcı belki vurur hesabı gibi kötü bir muharebeye razı olmasıydı sanırım
Lucas’ın. Parası bu denli bol, fanı bu denli çok olan bir firmanın ismine
güvenerek nasıl olsa satar demek yerine, biraz emek harcayarak bu ufak detayları
oyunlarına dahil etmesi gerekiyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu