Star Wars Galaxies’in başyapımcısı Rich Vogel’ın önemli açıklamalara yaptı. Kamuoyundan gelen baskılara, bazı çevrelerin projenin oldukça geciktiğine ve ortada büyük sorunlar olabileceğine dair iddialarına karşı Vogel’ın yapmış olduğu açıklamalara göre tüm programcı ekibi canla başla oyunun bitirilmesi ve oyun içinde sorun yaratabilecek bug’ ların kaldırılması için uğraşmaktaymış. Buna göre ekip yüksek frame oranı sağlamak, oyun içinde dolanırken minimum takılma ihtimali olması, yeni karakter sistemi, etrafın güzel ve etkileyici görünmesi, çeşitli sanatsal öğeler ile daha fazla ve hoş görsel efektler için oyunu çıkışını bu kadar ertelemek zorunda kalmış. Ayrıca oyun resmi beta tester’lar tarafından aralıksız oynanmakta ve çıkan sorunlar şirketçe anında düzeltilmekteymiş. Oyunculara daha iyi oynanabilir bir evren sunmak için bu kadar geciktiklerini belirten Vogel, en iyi ihtimalle mayıs ayında oyunun herkese açık beta testini başlatabileceklerini de sözlerine ekledi.