Oyun Ön İncelemeleri

Star Wars: Republic Commando (Demo)

Bu yıl Star Wars fanları yaşadı. Serinin son filmi ve hepsi de birbirinden
güzel olacak dört oyun; hayranlarını bir hayli tatmin edeceğe, hatta
çıldırtacağa benziyor. Bu oyunlar teker teker piyasaya düşmeye başlarken,
aralarından birisi farklılığıyla öne çıkıyor; Star Wars Republic Commando. Ne
Jedi olacak, ne de ışın kılıcı kullanacaksınız. Yapacağınız; daha önce pek
görmediğimiz bir Republic Commando’yu Star Wars evreninin “karanlık”
bölgelerinde yönetmek. Gözünüz korkmasın, zira bu zorlu görevlerde yalnız
değiliz.

Ne? Jedi değil miyiz?

Birkaç gün önce yayınlanan ve dev bir boyuta sahip olan demo’yu (421MB!!)
indirmek, server’ların dolu olması yüzünden oldukça eziyetli oldu. Nihayet
indirdiğimde, çabucak yüklemeye koyuldum. İndirme yüzünden sabır taşımın
çıtlaması an meselesi olduğu için, bir an önce demoyu oynayıp, nasıl bir şey
olduğunu öğrenmek istiyordum. Neyse ki kurulumun ardından, yükleme oldukça
kısaydı.

Demo’nun başında Wookie’lerin yaşadığı Kashyyk’in o devasa ormanlarının
derinlerine indiren bir araçta buluyoruz kendimizi. Aşağıya doğru inerken
grubumuza kısa bir brifing veriliyor. Dikkatimi ilk çeken, görüş açımızın bir
Republic komandosu’nun kaskının içinden görmemiz oldu. Gerçekten iyi düşünülmüş;
yakınınızda bir yaratık öldürdüğünüzde etrafa saçılan yeşilimsi kanlar
kaskımızın camına geliyor ve birkaç saniyeliğine de olsa görüş açımızı
kaybediyoruz. Hayır, kanları elimizle silmiyoruz. Kaskımız elektronik olduğundan
(doğal olarak) bir nevi arabaların ön camlarında bulunan cam sileceği gibi bir
şey kanları kısa bir sürede siliyor.

Böyle sıtar vors oyunu mu olurmuş?

En sonunda Kashyyk’in yer yüzüne iniyoruz ve araçtan dışarıya atlıyoruz.
KOTOR’daki Kashyyk bölümünü hatırlarsanız savaşacağımız yeri az çok tahmin
edebilirsiniz sanırım. Karanlık ve her zaman tetikte olmanız gereken bir orman
bekliyor bizleri. 4 kişilik grubumuzun da takım lideri biziz. Böylece
ekibimizdeki elemanlara görevler verebiliyor, bize itaat(!) etmesini
sağlayabiliyorsunuz. Zaman geçmeden büyük bir çatışmamanın içinde buluyorsunuz
kendinizi. İlk olarak ziyafet çeken bir grup wookie’nin rahatını bozuyoruz. Bu
kolay lokmadan sonra asıl aksiyon başlamış oluyor. Dikkati çeken bir diğer
özellikde oyunda siper noktalarının bulunması. Bu siper noktalarının büyük
çatışmalarda büyük bir yararı dokunuyor bizlere. Şöyle diyeyim, eğer siper
noktalarını kullanmazsanız birçok kez ölecek ve kafanızı monitöre vurmuş
olacaksınız.



Demo’da tempo bitmek bilmiyor. Çok fazla sürmese de oyun inanılmaz bir
atmosfere sahip ve bitirseniz bile içinizden ilginç bir şekilde “tekrar
oynamalıyım, tekrar!” nidaları yükseliyor. Tam da çatışmalar doruğa çıkmışken,
birden bitiveriyor, tadı tamağınızda kalıyor. Daha uzun yapmadıkları için,
yapımcılara haykırmak geliyor içinizden. Bu yüzden de çıkacağı ayı daha bir
heyecanla beklemeye koyuluyorsunuz; Mart 2005

Republic Commando’sundan Jedi olur mu?

Sadece Kashyyk bölümünden kısa bir kesit görüyorsak da, oyunun tamamında birçok
yer bulunacak. Star Wars hayranlarının aşina olacağı yerlerde çatışmamızı
sürdürürken çeşit çeşit yaratıklarla da karşılacağız. Bunların arasında, daha da
vahşileşmiş wookie’ler, pek bilinmeyen Geonosis’de bulunan yaratıklar, tabi ki
droid’ler, Trandoshan’lar ve daha birçok bilinmedik yaratık ve robotlar
bulunacak. Düşmanların hayatlarına son verirken, demo’dan gördüğümüz kadarıyla
maalesef pek silah seçeneğimiz olmayacak. Sadece iki tane. Birisi en çok
kullanacağımız ve Splinter Cell’de gördüğümüz o her derde deva olan silah gibi
bir tüfek. Bu tüfek o kadar gelişmiş ki, bir rocket launcher, bir sniper bile
olabiliyor.

Oyunda öldüğünüzde hemen “restart” butonuna basmanıza gerek yok, zira vurulup
yere düştüğünüzde her yer bulanıklaşıyor; öldüğünüzü sanıyorsunuz ama bir de
bakıyorsunuz ki karşınıza seçenekler çıkıyor. Bunlar arasında bölümü tekrar
oynamak, çatışmanın dinmesini bekleyip arkadaşlarınızdan yardım istemek gibi iki
seçenek var. İkinci seçeneği seçtiğinizde arkadaşlarınız sizi çok sevdiğinden
midir nedir hemen yardımınıza koşuyorlar. Birkaç saniyede de ayağa kalkıyorsunuz
zaten. Aynı şeyi sizde onlara yapabiliyorsunuz tabii.


Ya grafikler?

Grafikleri soracak olursanız yapımcılar, Unreal motorunu bir güzel son
teknolojileri eklemişler, Star Wars evrenini hazırlayacak şekilde yoğurmuşlar ve
fırına vermişler. Sonunda ne mi çıkmış? Belki de şimdiye kadar hiç bir Star Wars
oyununda görmediğimiz grafikler. Bir Half Life 2, bir Doom 3 kadar detaylı
olmasa da oldukça tatmin edici bir grafik motoru bu. Gerçekten, Kashyyk’te
savaştığınızı hissediyorsunuz diyebilirim.

Sonuç olarak, Republic Commando farklı bir Star Wars oyunu olduğunu her halinden
belli ediyor. Oynadığım bir demo da olsa, piyasaya sürüldüğünde birçok kesimden
çok iyi puanlar alacağını tahmin edebiliyorum. Bu yüzden bu oyuna kesinlikle bir
şans verip, Mart ayını beklemeye koyulun, aksi takdirde büyük bir hit’ten mahrum
kalabilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu