Star Wars: Republic Commando
Sık sık Star Wars evrenindeki güç çatışmaları ile karşımıza çıkan Lucas Arts
bu kez StormTrooper olarak bizi Klon savaşlarının ortasına salıyor. Uzun
zamandır Jedi olarak çarpışmaya alıştığımız formatın dışına çıkmayı hedefleyen
Lucas Art standart FPS mantığını oyuna getirdiği bir kaç yenilik ile süslemek
niyetine anlaşılan. Biraz göz gezdirelim bunlara.
Oyunda tek bir kişiyi yönetmek yerine Cumhuriyet Ordusunun saygın, seçili
askerlerinden oluşan üç kişilik bir takımın liderini oynuyoruz. Kulağa üç kişiyi
denetleme biçimi hoş geliyor olsa da yapılan açıklamalardan anlaşıldığı üzere
adamlarımızınn üzerindeki hakimiyetimiz fazlasıyla sınırlı olacak gibi.
İlerleyen bölümler de hakimiyetin daha fazla olacağına dair bazı laflar
geçmekte. Ama ismine güvenerek detaylardan sürekli kaçınan Lucas Art söz konusu
olunca, bu tür ince işlerin olacağına dair insanın pek inancı kalmıyor doğrusu.
Adamlarımıza komut vermek istediğimizde basit ama etkili olan Tek Dokunuş ile
kontrol sistemi devreye giriyor. Bu sayede mouse’un tek tuşunu kullanarak
adamlarımızın yapabileceği bir çok eylemi gerçekleştirme şansına sahip
olabiliyoruz. Adamlarımızın istatistiki bilgilerine ulaşmamız mümkün. Enerji ve
Cephane gibi. Aynı zamanda adamlarımızı Ofansif ya da Defansif konumda tutarak
üstümüze düşen görevlerde daha taktiksel bir yolla düşmana karşı koyma şansımız
da oluşabiliyor. Ancak taktiksel yolların artması için adamlarımıza
verebileceğimiz komut kombinasyonlarının fazlasıyla derin olması gerektiğini
düşünmekteyim. Az detay içeren bir kombinasyon ile tek adam yerine üç adamın
saçtığı ateşin yarattığı karnaval havasından öteye geçmesi zor gibi gözüküyor.
Çıkmadan önceki bütün duyurular daha çok taktiksel bir oyun olduğu üzerine
yoğunlaşıyor. Doğrusu herkesin beklentisi klasik bir fps oyunu olması iken
taktiksel boyuta girilmiş olması oyunu katıksız Shooter olarak bekleyen
kullanıcıları şaşırtmış olabilir. Yayımlanan Screenshot’larda taktiksel öğelerin
biraz daha sergilenmesi oyunu daha iyi anlamayı sağlayabilirdi. Lucas Art’ın
sürpriz yapma hevesi ya da oyunun sözde taktiksel bir oyun olduğu sonucu gibi
iki ihtimal kalıyor.
Star Wars evreninin Republic Commando aracılığı ile değişen en belirgin yüzü
atmosferi olsa gerek. Programcılar SW galaksisinin görmeye alışık olduğumuz
halinden daha karanlık bir atmosferi yakalayabilmesi adına Unreal’ın
geliştirilen motorunu kullanıyorlar. Kullanılan skeçler de bu atmosferi
destekler halde. Lucas Arts ın sevilesi yanlarından birisi, oyun ile ilgili
skeçleri resmi sitesinde sunuyor olması. Oyun artworkleri ile uğraşmak isteyen
kişiler için de doğrusu iyi bir kaynak oluyor.
Republic Commando’nun SW serilerinden farklı görünür tarafı Jedi yerine
StormTrooper kontrol ediyor oluşumuz. Filmlerinde Jedi’ların ve Sith’lerin
dışında karakterlerin pek önem taşımadığı görülen galakside, StormTrooper olmak
ne denli ilgi toplar bunu oyun çıkınca daha net olarak görebileceğiz. Tek
kişilik oyuncu biçimi doyurucu olmasa dahi en azından geliştirilen motoru ile
Çoklu-Oyuncu ortamında bir başarı yakalayabilir.
16 kişiye kadar destekli Death Match, Team Death Match, Capture Flag gibi klasik
oyun biçimlerini destekleyen çoklu-oyuncu ortamı mevcut olacak. Bunun yanısıra
oyunda bir çok yeni silah olduğu da söyleniyor. Daha da özel sayılabilecek olan
tarafı bu silahların tek tek yeni silah olmalarının yanısıra birleşik olarak
kullanılabilir olmaları. Bir silah üzerinde üç silah birden kullanabilmek gibi
imkanlar sunuyor oyun bize. Standart Blasterımızın üstüne Sniper gibi bir çok
eklentiyi yapabiliyoruz.
Yüzlerce Klondan Biri…
Gerek sunum gerek Lucas Arts’ın karnesi göz önünde tutulacak olursa oyun yüksek
yerleri zorlayacak bir yapıda durmuyor. Lucas Arts’ ın PC tabanındaki hemen tüm
oyunlarında görülen orta karar oyun kıvamı, Republic Commando’da daha da alt
seviyelere iniyor gibi. SW galaksisin de belki çok kişinin görmek istediği Jedi
ve Sİth’ler harici diğer karakterlerin olayların içindeki hallerine yaklaşılmak
istense de, yüzlerce, binlerce klondan birisi olmak insanda adrenalin duygusu
uyandırmıyor. Kişileştirme olayı ortadan kalkmaya başladığı zaman oyundaki
tiplemelerin aldıkları haller kısa süreli ateş ederek ortalığı yıkma hevesinden
öteye geçmiyor. SW evrenini şekillendiren gücün Sith’ler ve Jedi’lar olduğu
düşünülecek olursa StormTrooper vurgusu sadece çerez kalacak gibi geliyor SW
fanlarına. Her şeye rağmen Jedi Outcast’deki beklentilerin ötesinde durumlar ile
karşılaşmak da olası. Ön yargıların sebebi Lucas’ın sunumları ise, önyargıları
yıkacak olan da Lucas’ın sunumu olacaktır.