Star Wars: Squadrons çok detaylı ayarlanabilecek
Star Wars: Squadrons, oyuncuların Star Wars deneyiminin ne kadar ‘gerçekçi’ olmasını istediklerine göre seçmelerine izin verecek. Özelleştirmeler -diğer oyuncuların gemilerini de etkileyecek- HUD elementleri ve gelişmiş tüm mekanikler ayarlanabilir olacak.
Star Wars: Squadrons Özelleştirme,
[reklam=496]
IGN Japonya‘ya konuşan yaratıcı yönetmen Ian S. Fraizer, yaklaşmakta olan oyunun mekaniği hakkında ayrıntılara girdi ve oyuncuların aradıkları deneyim konusunda bir seçim yapacaklarını defalarca açıkladı.
Örneğin oyunun çok oyunculu modlarında geminin hem dış kısmı hem de kokpitinin özelleştirilebileceğini doğrulamıştı. Fraizer, kokpit oyuncakları ve eklenen holografik unsurlar da dahil olmak üzere her şeyin, evrende varmış gibi görünecek şekilde tasarladığını açıklıyor. Ancak bunun bile bazı hayranlara doğru gelmeyebileceğini anlıyor.
Frazier, “Bazı oyuncular bunların hiçbirini görmek istemeyecek. Ne kadar akla yatkın olduğu önemli olmayacak, sadece filmlerde gördüğümüzle tam olarak aynı olmasını istiyorlar, ne daha fazla, ne daha az. Böylece oyunda herkesin kozmetik ürünlerini gizleme seçeneğimiz var. Seçeneği açarsanız, eğer kendi Starfighter’ınıza yarış şeritleri eklemek istiyorsanız ekleyebilirsiniz ancak rakipleriniz bunu görmeyecek.”
Benzer şekilde oyunun birinci şahıs bakış açısı, oyunun kokpitinin oyuncuya gerekli tüm bilgileri sunmak için tasarlandığı anlamına geliyor. Bununla birlikte, oyun oyuncuları yönlendirmeye yardımcı olmak için ekstra öğeler de ekleyecek. Yine bu yardımcılar da tam olarak uçuş deneyimi yaşamak isteyen oyuncular için kapatılabilecek.
“Hikayeye başladığınızda,” diye açıklıyor Fraizer “Biz çoğu oyuncunun almasını bekleyeceğimiz standart deneyim ya da kendinizi geliştirip zorlamanıza yardımcı olan, bir grup kullanıcı arayüzünü ortadan kaldıran hardcore modlarından hangisini seçmek istediğinizi soruyoruz. Hardcore modda tek kaynak kokpit üzerindeki bilgiler olduğu için onlara güvenmeniz gerekiyor. Ancak bu tür oyunlarda yeniyseniz standart oynamanızda fayda var, tonlarca uçuş deneyimi olan oyuncular da hardcore oynamak isteyebilir.”
Oyunun gelişmiş mekanikleri oyuncuların zevkine göre ayarlanabiliyor. Örneğin Squadrons oyuncuları yıldız gemilerinin motorlarını, silahlarını ve kalkanlarını en iyi nasıl kullanacaklarını seçmelerine izin veren bir güç yönetim sistemi içeriyor. “Varsayılan olarak bunu nispeten basit tutuyoruz,” diyor Fraizer. “Bir düğmeye basarsam belirli bir sistemi anında maksimize edeceğim ancak daha gelişmiş oyuncularımız bunu gelişmiş güç yöntemine dönüştürebilir ve bir sistemden diğerine güç akışını ayrı ayrı yönetebilir. Ancak bu, ortalama yeni bir kullanıcı için tasarlanmış bir oyun deneyimi değil.”
Star Wars: Squadrons, tek oyunculu bir hikâye modunun yanı sıra iki çok oyunculu moduyla PS4, Xbox One ve PC (Origin, Steam, Epic Store) 2 Ekim 2020 tarihinde 40 dolar fiyatıyla çıkacak.