Oyun Ön İncelemeleri

Star Wars: The Old Republic

Yıllar önce Star Wars Galaxies (SWG) ile tanışmıştım. Tıpkı eski MMORPG
oyuncuları gibi ben de bu türü oynamaya Ultima Online ile başlamıştım. Daha
sonra SWG’ye geçince hem grafik olarak bir tatminkarlık yaşadım, hem de kaliteli
ortamı görünce, hiçbir zaman bırakamayacağım bir yapım olduğunu anlamıştım. SWG
ile Star Wars evreninde sıradan bir karakterin sıradan bir gününü yaşıyorduk.
Yapım, WoW’daki gibi “Koş, yaratık kes, seviye atla” modeline sahip olan aksiyon
merkezli oyunlar gibi değildi. İsteyen ev kurup içini döşüyor, sonra
arkadaşlarıyla burada muhabbet ediyordu. Ayrıca Ultima kadar gelişmiş olmasa da,
yeni nesil MMORPG’lere göre çok daha detaylı bir Crafting sistemi bulunuyordu ve
savaşmaktan zevk almayan oyuncuları da kendine çekiyordu.

SWG’nin çöküşü

Star Wars evreni ile o güne kadar tanışmamıştım, filmlerini izlememiştim, ama
SWG sayesinde evren beni kendine çekmişti. Fakat SWG ile vakit geçirdiğim
zamanlar olamadı. Sony yapımda büyük bir reform yaparak tüm yetenekleri sildi ve
oyunu FPS’ye çevirdi. Çoğu oyuncu istemeden de olsa ayrıldı, kalanlar ise birkaç
ay daha bu zulme katlandı, sonrasında dayanamayıp hesaplarını kapattılar. Şu
günlerde bazı gruplar, bu vahim güncelleme öncesi SWG dönemini oyunculara
yeniden oynatabilmek için emülatörler hazırlıyor.

İşte böyle hüzünlü bir hikaye sonrasında, Bioware yeni bir MMORPG üzerine
çalıştığını açıkladı. Daha sonra LucasArts ile bir evlilik yapıldığı medyaya
sızdı. En sonunda 21 Ekim 2008’de Star Wars: The Old Republic (SWTOR) resmi
olarak duyuruldu. Geçen 7 aylık dönemde oyun hakkında birkaç ayrıntı da ortaya
çıktı. Yapımcılar halen çok fazla bilgi vermekten çekiniyor. SWTOR en çok
beklenen yapımlar içinde bulunuyor.


“Oyun için açıklanan sınıflar arasında Bounty Hunter yer alıyor.”


Empire vs. Republic

SWTOR, Darth Vader’in tahta çıkışından tam 3500 yıl öncesini konu alıyor. Güçlü
Sith Empire karanlıktan gelerek Republic’e ve usta savaşçıları olan Jedi’lara
savaş açıyorlar. 10 sene süren bu savaş sonunda hiçbir sonuca varılamayınca,
Empire ile Republic, kendi aralarında etkili olmayan sözde bir ateşkes
yapıyorlar. SWTOR, bu ateşkesten sonraki dönemi oynamamıza olanak sağlıyor.
Senaryoda zaman zaman yeni bir savaşın başlamakta olduğunu hissedecek, iki taraf
arasındaki gerilimlerde rol alacaksınız.

Hikayenin bulunduğu zaman KOTOR’dan 300 yıl sonrasını kapsıyor. Yani Star Wars:
KOTOR’da tanıştığımız karakterleri rahmetle andıktan sonra, Jedi’ların kendi
içlerinde de gruplaşma olduğu ve Republic’in temellerinin sarsılmaya başladığı
bir dönemde oyuna giriyoruz. SWTOR’da her oyuncunun hikayeye etkisi olacak.
Diğer MMORPG’lerden çok daha fazla sayıda görev bulunacağını belirten
yapımcılar, bu görevlerin her birinin karakterin ve konunun üstünde ayrı
etkileri olacağını belirtiyorlar. Ayrıca Empire’da oyuna başlayarak iyilik
meleği bir Sith ya da Republic’de tüm Jedi’lara kan kusturan bir karakter de
olabilirsiniz. Hepsi karakterinizin erdemine bağlı olacak. Tabii bunu yönetmek
de sizin elinizde olacak.

Yapıma başlar başlamaz tarafınızı seçmeniz gerekecek. Hem iki tarafın farklı
sınıfları olduğundan, hem de gelişim yolunuzu belirlemek açısından bu gerekli
görülmüş. Daha sonra isterseniz çeşitli görevler sonunda, size karşı tarafa
geçmeniz teklif edilebilecek.Faction savaşları

Sith’lerin ana gezegeni olan Korriban, Empire için savaştığınızda sıklıkla
uğramanız gereken bir yer olacak. Buradaki Sith Academy sayesinde SWTOR evrenine
karanlık taraftan giriş yapabileceksiniz. Republic ordusunun gezegeni olan Ord
Mantell ve yine Republic’in ana gezegeni olan Tython oyunda bulunacak. Bunlara
ek olarak tarafsız bölge gezegenleri de SWTOR’da yer alacak ve buralara da giriş
hakkınız olacak. Örneğin Hutt’ların yaşadığı Hutta, şu güne kadar açıklanmış
olan tek tarafsız gezegen. Ayrıca oyuna başladığınız gezegende kalmak
zorunluluğunuz yok. Gezegenler arası seyahat SWTOR’un imkanlarından yalnızca
biri.

Sınıflar

Oyun hakkında henüz çok fazla bilginin açıklanmadığını söylemiştim. Açıklanan
birkaç bilgi ise gezegenler ve sınıflar hakkında. Gezegenleri saydığımıza göre,
sıra sınıflara geliyor. Republic ve Empire farklı sınıflara sahip olacak.
Açıklanan ilk sınıf birçok SW hayranının oyunda olmasını istediği Bounty Hunter.
Bu sınıfı kiralık katil olarak özetlesek yeridir. Tam bir ölüm makinesi olan
Bounty Hunter’lar, silah kullanımında usta. Sith Empire’ın bir numaralı savaş
birimi olan bu sınıf, ölüm emri aldıkları kişileri gezegenler arasında gezerek
takip edecek ve öldürmeye çalışacak. Bounty Hunter’lar, Sith Empire için yeri
doldurulamaz bir güç olacak, fakat sadakatsiz olan bu sınıfın yönetimi oyun
içinde Empire’ı zorlayacak şekilde lanse edilecek.


“Star War: The Old Republic, HeroEngine ile geliştiriliyor.”


Diğer bir sınıf ise Galactic Republic’in savunmasının yapı taşı olan Trooper’lar.
Kısa bir süre önce oyunda bulunacağı açıklanan Trooper’lar tam sadakat ile
aydınlık tarafa bağlı olacak. Ustalıkla silah kullanabilecek olan bu sınıf
onurlu Republic savaşçılarını temsil edecek. Üstün korumalı zırhları Sith
Empire’a karşı aydınlık tarafın en büyük kozu. Küçük gruplar halinde gezecek
Trooper’lar savunmanın belkemiğini oluşturacak. Ayrıca güçlü yapıları, en ağır
silahları taşımasına olanak veriyor.

Yapay zekalı birimler

MMORPG oyun oynuyorsanız sosyalleşmek önemlidir. Kendinize bir Guild bulursunuz
ya da arkadaş çevrenizle etrafta dolaşarak güçlenmeye çalışırsınız. Fakat
Bioware’in MMORPG’si sosyalleşmek istemeyenler için yeni bir seçenek daha
sunuyor. Yapımda grubunuza katabileceğiniz yapay zekalı karakterler de
bulunacak. Bu karakterlerin hepsi sizin hareketlerinize göre tepkiler
verebilecek şekilde dizayn edilecek. Sizinle savaşa girecek, sizinle görev
yapacak bu karakterlerin de kendi dünya görüşü bulunacak ve sizinle
zıtlaştığında gruptan çıkabilecek. MMORPG türü için ne kadar iyi bir fikir
bilinmez, ama oyunculara katkı sağlayacağı kesin.

Sözün özü, yapımcılar projenin SWG 2 ve KOTOR 3 olmayacağının üzerinde sık sık
duruyorlar. Bioware’in WoW’un başarısını ne kadar olağanüstü bulduğunu
düşünürsek, WoW tarzı bir Star Wars MMORPG’si görmemiz de mümkün. Ama SWG’nin
başarısızlığından biraz ders alınırsa, her şeyiyle mükemmel yapım da
oynayabiliriz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu