Star Wars: The Old Republic
Coruscant yanıyordu, Jedi Tapınağı’na saldıran Sith’ler, Jedi şövalyeleri
tarafından durdurulmaya çalışılıyordu… Eğer siz de Old Republic için
yayınlanan fragmanını izlemediyseniz ve Star Wars sevenlerdenseniz, bu yazıyı
okumadan fragmanı bir izleyin. Eminim izledikten sonra yazıdan daha çok zevk
alacaksınız.
Olaylar Coruscant’ın düşüşü ve Jedi Tapınağı’nın Sith’lerin ele geçirmesiyle
başlıyor. Bundan sonra Jedi’lar ve Sith’ler arasında bir ateşkes imzalanıyor.
Star Wars: The Old Republic işte bu hareketli dönemde geçiyor. Daha önceki ön bakış
yazımızda, yapımdaki sınıflar ve oynanışla ilgili genel bilgiler vermiştik.
Bu yazıda ise yeni çıkan bilgileri sizlerle paylaşacağız.
Gerçekçi animasyonlar ve dinamik özellikler
BioWare her seferinde The Old Republic’teki dövüş sisteminin daha dinamik ve
sinematik gözükeceğini söylemekten bıkmamış durumda. Son dönem MMO’ların dövüş
animasyonlarından çok daha güzel olacağını tekrar edip duruyorlar. Oyunun son
görüntüleri de bunu doğrular nitelikte. Hala Role Playing öğelerini
hissedebiliyoruz. Action Bar’a odaklanmamız da zor değil. En güzel tarafı ise
ışın kılıcı dövüşlerinin artık gerçekten Star Wars gibi hissettirecek olması.
Mesela Sith Warrior sınıfıyla oynarsak, Action Point yaratmak için iki ana
savurma atağımız var. Bu Action Point’ler sonrasında, daha fazla zarar veren
etkileyici saldırılar yapmamıza izin veriyor. Örneğin Force Charge, Sith’i
hedefine doğru fırlatıp arka arkaya saldırılarda bulunmanızı sağlıyor. Ranged
hedeflere göre çok uygun bir saldırı biçimi Force Charge. Birden çok düşmanla
uğraşırken ise “Smash” özelliğini kullanıp, düşmanlarınızı geriye itmenizi
sağlayabileceksiniz. Tabii ki Sith’seniz gücü kullanıp, düşmanlarınızı
boğazlarından sıkarak havaya kaldırabileceksiniz. Bu tür animasyonlar genel
olarak güzel görüntü veriyorlar. Özellikle animasyonların birbirini takip etmesi
sizi kesinlikle kendinizden geçirecek gibi duruyor.
Her şey aksiyon değildir!
Oyundaki diyalog sistemi, daha önceki BioWare oyunlarıyla benzeşiyor. Belli
cümleler seçmektense, farklı tonlamalarla diyalogu sürdürüp değişik sonuçlara
varabileceğiz. Bu değişik sonuçlar yapımın ilerleyişine büyük ölçüde etkide
bulunacak. Merak edilen diğer bir soru ise yapımdaki çoklu oyuncu diyalogları.
NPC’lerle iki kişinin diyalog yapması sırasında, bu kişi sıralaması rastgele
yapılacak. Buradaki problem ise bazı diyalog bölümlerinin diğerlerine göre daha
belirleyici olması ve rastgele seçimin burada problemler yaratması gözüküyor.
Henüz bu konu tam olarak bilinmiyor, ama BioWare halen bunun üzerinde çalışmaya
devam ediyor.
Sonuç olarak karşımızda etkileyici bir MMORPG oyunu var. RPG kısmı hakkında
problem olacağını sanmıyorum, çünkü işin arkasında BioWare gibi bir RPG devi
var. MMO kısmında ise şirket verdiği sözleri yerine getirmiş gibi gözüküyor.
Dövüş konusunda BioWare bizi şaşırtıyor. Kısacası bizi bekleyen oyun
beklentilerimizin ötesinde olacağa benziyor. Star Wars hayranları biraz daha
sabretsin, ışın kılıçlarını bekletsinler. Sabır genç Padawan’lar!