StarCraft II: Heart of The Swarm
“Ben Sürü’yüm. Ordular yok olacak, dünyalar yanacak. Sonunda, bu gezegende, intikam benim olacak çünkü ben Kılıçların Kraliçesiyim.”
Şimdiye kadar video oyunları tarihinin en güçlü kadın karakterlerini sayarsak elimizde çok uzun bir liste olmaz fakat Sarah Kerrigan şüphesiz bu listenin başında gelir. Oyun sektörünün hitap ettiği kitle genellikle erkek oyuncular olduğu için şimdiye kadar hep erkek karakterleri hikaye eksenlerinde gördük, bu yazının Kadınlar Gününe denk gelmesi ise güzel bir tesadüf oldu.
StarCraft II: Heart of The Swarm’un ana karakteri olan Sarah Kerrigan, oyun dünyasının büyük trajedilerinden birisi. Orijinal olarak Terran’ların tarafında savaşan Kerrigan, Zerg’ler tarafından yakalanıp insan/Zerg hibridine dönüştürülerek, Overmind’ın kontrolüne girmiş ve bir zamanlar omuz omuza savaştığı ırka düşman olmuştur. Overmind’ın yok edilmesi ile Zerg’lerin başına geçen Kerrigan, bir daha asla dönemeyeceği bir yola girmiştir.
Şüphesiz Blizzard ekibi bu tarz “kahramanlıktan anti-kahramanlığa” geçiş hikayeleri yazmayı çok seviyor. Bunu Illidan, Arthas gibi örneklerde daha rahat görebiliyoruz. İşin ilginç yani, bu karakterler her ne kadar göreceli “kötüler” olsalar bile, insanlar onları sevmeye devam ediyor.
StarCraft II’nin ikinci ek paketi Heart of The Swarm Kerrigan’ın Arcturus Mengsk’e karşı verdiği intikam hikayesini konu alıyor. Yeni birimler, yeni mekanikler ve 20 görevlik yepyeni bir hikaye içerecek oyun, 12 Mart’ta raflarda olacak.
Wings of Liberty’de yani ilk oyunda olayları Jim Raynor’ın perspektifinden yaşamış, Raynor’ın Sarah’yı kurtarmasına şahit olmuştuk. StarCraft’ın hikayesini takip edenler rahat bir nefes alacak eski Kerrigan geri gelecek derken, derin karanlıkların hemen dağılmayacağına şaşmamak lazım çünkü Kerrigan intikamını almadan rahat etmeyecek gibi görünüyor.
Heart of The Swarm tam olarak bunu konu alıyor; Kerrigan’ın intikamını. Blizzard oldukça güzel bir sinematikle bize hikaye hakkında bolca ipucu verdi zaten, Kerrigan’ın kaderini öğrenmemize ise oldukça az bir zaman kaldı. Peki ama Kerrigan Wings of Liberty’nin sonunda nasıl insan olmuştu? Char’da Xel’Naga’nın gücünden faydalanarak Koprulu sektörünü Zerg sürüsünden kurtarmaya çalışan Jim Raynor, bunun sonucunda Kerrigan’ı insan formuna çevirmiş ve Sürü ile bağlantısını kesmişti. Kılıçlar Kraliçesi’nin yokluğu Sürü’yü dağıtmış ve galaksi kurtulmuştu fakat bu ne kadar sürecekti? Peki ama insan olmasına rağmen Kerrigan neden intikamının peşinden gitmeyi tercih edip geri kalan Zerg’leri arıyor işte bu Heart of The Swarm’un cevaplayacağı sorulardan.
Ek paket aslında apayrı bir oyun gibi geliyor. Özellikle ben StarCraft II’nin bu yapısını çok sevdim. İlk etapta oyunun üç ayrı paket halinde geleceği söylendiğinde Blizzard oldukça geniş bir tepki ile karşılaşmıştı fakat artık bunun iyi bir karar olduğunu görüyoruz. Özellikle böyle ayrı ayrı çıkması StarCraft II’nin senaryo yapısını oldukça derinleştirirken her yeni ek pakette yeni oyun mekanikleri denenmesine fırsat yaratıyor.
Wings of Liberty hissiyat ve atmosfer olarak daha aydınlık bir oyundu belki fakat Heart of The Swarm öyle değil. Kerrigan’ın hikaye boyunca yapacağı fedakarlıklar ve ana karakterlerin Zerg olması gibi sebeplerden dolayı oldukça karanlık ve tatmin edici bir hikaye ile karşılaşacağımızı söyleyen Blizzard, HoTS sayesinde Zerg etik kodlarını ve yaşam felsefelerinin daha anlaşılır olacağını açıklamıştı zaten. Bunun yanında Kerrigan’ın Sürü ile yaşadıkları, yabancılaşma, kimlik ve sorumluluk gibi temalar HoTS’da yoğun bir şekilde incelenecek.
Multiplayer anlamında Heart of The Swarm bir oyun dinamiğini en çok değiştiren şeyi getiriyor; yeni birimler. Eski birimlerin çoğu üzerinde çalışan ve bazı özelliklerini değiştiren Blizzard, yeni birimler konusunda bazı sürprizler hazırlamış durumda. Özellikle yeni dönüştürülebilir Terran Hellbat oldukça can yakarken Battlecruiser’ları yeniden elden geçmiş durumda ve gerçekten online maçlarda oyunu değiştiriyorlar.
Heart of The Swarm Zerg odaklı bir ek paket olduğu için Beta’da bariz bir şekilde Zerg ırkı daha güçlüydü. Tabii bunlar oyun çıktığında düzelmiş olacak diye düşünüyorum. Zerg tarafında HoTS’da Viper ve Swarm Host gibi yeni birimler eklenmişken bazı Zerg birimlerinin sayısal değerlerinde farklılıklar var.
Oyunun en çok can yakan birimleri ise Protoss’ta. Özellikle yeni eklenen Tempest, altılı yedili gruplar halinde kesinlikle amatör eğlendirmezken, Protoss’lar hava birimlerinin güçlülüğü ile kendini gösteriyor.
HoTS’un en güçlü yanlarından biri sadece Multiplayer değil tabii. Hikaye modu Kerrigan’ın yavaşça güçlenip Zerg’lere tekrar eskisi gibi hükmetmesini konu alacakken, singleplayer mekanikleri buna yansıtılmış durumda. Kerrigan kazandığı mutasyonlarla kendisini geliştirilebilecek. Wings of Liberty’de denenen fakat tam olarak uygulanamayan RPG öğeleri, Heart of The Swarm’da mevcut olacak.
Yapımcılar görevlerin Wings of Liberty’den daha farklı bir yapıda olacağını söylüyor. Özellikle Zerg doğası gereği oldukça saldırgan olacağız ve görev yapısı bunu yansıtacak. Blizzard oyunun hikaye moduna 20 saat diyor, bu gerçekten modern oyunlar için oldukça yüksek bir sayı ve mutlu edici bir durum. 20 Görev, 20 saat, yani her görev yaklaşık 1 saat gibi bir şey.
Kerrigan’ın evrim mekanikleri gerçekten heyecan verici görünüyor. Oyunda bir birim olarak her savaşta yer alacak Kılıçlar Kraliçesi, başta silah kullanan, eski halinden daha zayıf bir durumdayken, yeni mutasyonlarla güçlenerek eski gücüne kavuşabilecek. Bu bana Frozen Throne’un sonunda Arthas’ın her bölümde bir seviye kaybetmesini hatırlattı, Blizzard’ın bu tarz oyun mekaniklerini geri çevirip kullanması gerçekten akıllıca.
HoTS’un en can alıcı noktalarından birisi Zerg birimlerinin evrim sistemi. Farklı gezegenlerden bulabileceğiniz DNA’lar ile birimlerinizi evrimleştirecek ve daha farklı birimler edinebileceksiniz. Mesela Zergling’ler Raptor’lara, Baneling’ler Splitterling’lere dönüşebilecek.
Destruction of Worlds, HoTS ile gelen başka bir mekanik. Hikaye modunda karşımıza çıkacak bu fonksiyon, çeşitli gezegenleri yok ederek bu gezegenlerden gelen bazı özellikleri Sürü’ye eklememizi sağlayacak. Her yeni gezegen yepyeni evrimlere kapı açacak ve Sürü güçlendikçe güçlenebilecek.
Tüm bu özellikler sanki Heart of The Swarm’u yepyeni bir oyun haline getiriyor gibi geliyor değil mi? Blizzard’a göre HoTS multiplayer açısından bir ek paket. Wings of Liberty ve Heart of The Swarm ayrı bir merdiven ile değerlendirilecekken Wings of Liberty’nin eSpor desteği Heart of The Swarm için devam edecek.
Heart of The Swarm Multiplayer Leveling özelliğini es geçmiyor. Oynadığınız maçlara göre oyun içi seviyeniz, tecrübeniz ile paralel bir şekilde artacak ve böylece kendi seviyenizde insanlarla maç yapabileceksiniz. Bunun için seviye sınırı 60 olarak belirlenmiş.
Heart of The Swarm 12 Mart’ta çıkıyor, yani çok az kaldı! Dünyalar yanacak, şehirler düşecek! Ordular kırılacak!
Çünkü “Sürü” geliyor.