Oyun Ön İncelemeleri

SWAT 4

Oyun geçmişi Amiga’lara dayanan arkadaşlar hatırlayacaklardır. Bir SWAT vardı
o zaman, sağa doğru ilerlemeli ve önümüze çıkanı indirdiğimiz bir yapımdı. Şimdi
olsa şimdi de onu oynarım desem, abartmış olmam. O zamana göre konuşursak, ne
kadar zevkli oyunlardı. Senelerden sonra, şimdi de oynamaya kalksak, başında
uzun saatler geçirebileceğimizi garanti edebilirim. Ne de olsa onlar eski
dostlar. Artık önümüze çıkan birçok yapımda olduğu gibi, teknoloji girdabı
SWAT’ı da içine çekti ve zamanın da ilerlemesiyle onu bambaşka bir hale getirdi.
Artık PC’lerde boy gösteriyor ve 3D grafiklere sahip oluyordu.

Gelişim güzeldir

PC’de boy gösteren SWAT serisinin ilk olarak 3.’sünü oynamıştım. Grafiklere
diyecek lafım yoktu, ama birkaç adamdan oluşan timi yönetmeye çalıştığımızda
çektiğimiz eziyetin de haddi hesabı yoktu. Eziyet lafı biraz abartı kaçabilir
ama arayüzle kontrollerin zor olması, hem oynama hızımızı düşürüyor, hem de bizi
zor durumda bırakıyordu. SWAT 3, en azından bende bu izlenimleri bırakmıştı.
Şimdi SWAT 4 üzerinde uzun bir zamandır çalışılıyor. 5 adamlı bir timin
lideriyiz ve birbirinden zorlu görevler boyunca mücadele etmemiz gerekiyor.
Taktiksel bir oyunda gizlilik ve stratejik düşünmenin önemi fazladır. Kendimizle
birlikte, yanımızdaki elemanların da hareketlerinden ve yapmaları
gerektiklerinden sorumluyuz. Bakalım, SWAT 4, seriye neler getiriyor ya da neler
götürüyor.

SWAT 4’de, 14 görev boyunca mücadele edecğiz. Bu rakam ilk başta az gibi gelse
de, bölümlerin geniş olması, bunu telafi edecektir diye tahmin ediyorum. Daha
önce de belirttiğimiz gibi, 5 kişilik bir timin lideriyiz ve operasyonlarda hem
kendi, hem de adamlarımızın yapmaları gereken şeyler tamamen bizim
sorumluluğumuz altında. Görevler çeşitli olacak. Çeşitli derken, aslında
taktiksel oyunlarda rastlayabileceğimiz olağan görevlerden bahsediyoruz.
Rehineleri kurtarmak, ya da kötü adamın birine suikast düzenlemek gibi. Tabii,
bu görevler esnasında bizim de canımızı almak isteyen birçok terörist olacak.
Takımın lideri olan biz öldüğümüz zaman, görevler de otomatik olarak
başarısızlıkla sonuçlanacak. Başlamadan önce, yapmamız gerekenlerle ilgili bir
brifing alacağız. Daha sonra da, adamlarımızın meziyetlerine göre, onları
gerekli alet-edevat ve silahla donatacağız. Her karakterin kendine göre öne
çıkan özellikleri bulunuyor. Biz de, hem bölümün getirdiği şartları ve
adamımızın özelliklerine göre donanım seçmeliyiz. Bölümlere girerken,
stratejimize göre başlangıç yapabileceğimiz birden fazla nokta olacak. Bunu
ayarlamak da, görevlerdeki başarımızı direkt olarak etkileyecektir.

14 görevden oluşan kısım, SWAT 4’ün kariyer modunu oluşturuyor. Bunun dışında
alıştırma yapabileceğimiz training, bölüm ve terörist sayısını seçtikten sonra
yaptığımız alıştırmaları tatbik edebileceğimiz quick mission, onun dışında da
instant action kısmı olacak. Bunlar, oyuna alışma seansına katkıda bulunan
opsiyonlar olarak göze çarpıyorlar. SWAT 4, herhangi bir hikayeyi takip
etmeyecek. Bunun dışında, multiplayer’a da önem veriliyor. Arkadaşlarımızla
ortaklaşa olarak görevler yapabilmek mümkün olacak. Bunun dışında multiplayer
olarak oynanabilen 3 mod yer alacak; SWAT’ların, teröristlere karşı önemli bir
şahsı koruyacağı VIP modu, Team Deathmatch modu ve haritanın çeşitli noktalarına
yerleştirilen ve bizden etkisiz hale getirmemizin isteneceği bombaların olduğu
Bomb modu. Multiplayer, 16 kişiye kadar desteklenebilecek.

Sessiz ol, uyuyan var!

İlk SWAT 3 oynadığım zaman en çok şikayet ettiğim konuların başında arayüz
geliyordu. Kullanıcı dostu olarak tasarlanmamışlardı ve bayağı zorluk
çıkartıyorlardı. SWAT 4’ün niyeti, bu sorunu ortadan kaldırmak. Bunun için de,
arayüz bu yeni oyunda tamamen elden geçirilmiş. Böylece daha rahat
kullanılabilir bir şekil ortaya çıkmış. İstediğimiz aksiyonları, mouse’un sağ
tuşuna tıklama sistemi ile uygulayabileceğiz. Tıkladığımız yere göre,
gerçekleştirebileceğimiz aksiyonlar da değişecek. Eğer yere sağ tıklarsak,
takımımızın dizilişi ya da hareket etmeyle ilgili emirler verebileceğiz. Bir
kapıya tıkladığımız zaman ise, onu ne şekilde açacağımıza karar verebileceğiz.
Direk açabilir, bomba ile patlatabilir, kapıyı açıp bomba atabilir, ya da
kapının altına bir kamera yerleştirip, bizi bekleyen bir tehlikenin olup
olmadığını kontrol edebiliriz. Bu sistem, SWAT 4’de güzel işleyecek gibi
görünüyor.

Bölümler tekrar oynadığımız zamanlarda random olarak tasarlanacaklar.
Düşmanların yerleri, yeniden oynadığımız zamanlarda değişecek ve farklı
şekillerde karşımıza çıkacaklar. Böylece, yapımcılar oyunun yeniden oynanma
özelliğini geliştirmek istiyorlar. Görev içerisinde karşımıza çıkabilecek olan
sivillerden birisi ölürse, o zaman görev başarısızlıkla sonuçlanabiliyor. SWAT
4’de, tim lideri tamamen bizim kontrolümüzde ama onun dışında, adamlarımızın her
birinde kameralar var. İstediğimiz zaman, istediğimiz adamımızın kamerasına
geçebiliyor ve onun gözünden görebiliyoruz. Bazı bölgelerde, takımımızı 2 gruba
ayırmamız gerekebilecek. SWAT 4, bize bu fırsatı da tanıyacak. Oyunun en ilginç
bulduğum özelliklerinin başında sniper kontrol’ü geliyor. Bazı bölümlerde,
sniper yardımımız olacak. Biz içeride operasyon yürütürken, ayrıca dış cepheden
de sniper tarafından korunuyor olacağız. Sniper’ımız, bir düşman tespit ettiği
zaman, bizi uyaracak. Bu anda, istersek sniper’ın kontrolünü alıp düşmanı
kendimiz indirebileceğiz, ya da bu şerefi sevgili sniper’ımıza bırakabileceğiz.
Tabii, onun da bizim de düşmanı vuramadan kaçırma ihtimalimiz de var.

SWAT’ın iyi olduğu ve 4. oyunda daha da ileriye götüreceği özelliği ise
grafikleri. Karakter ve çevre detaylarına önem veriliyor. Havok motorunun
kullanılacağı SWAT 4, gerçekçi fizik modellemelerine olanak tanıyacak. Genelde
görevler, karanlık saatlerde cereyan edecek. Hava efektleri de, monitörlerimize
gerçekçi bir biçimde yansıyacak. Bölümlerin geçtiği yerler, genelde tehlikeli,
karamsar şehirler ve mahalleler olacak. Yapımcılar, grafikler konusuna ayrı bir
önem veriyor gibi gözüküyorlar ve biz de bunun nimetlerinden sonuna kadar
faydalanabileceğiz.

Bakalım nasıl olacak?

Bir diğer konu da yapay zeka. Taktiksel aksiyonlarda, düşmanın bize karşı
tepkisi, tuzağa düşürme ya da çevreleme gibi düşünceleri önemlidir. Sonuçta,
onların hal ve hareketlerine göre davranmamız gerekir. SWAT 4, hem düşmanların
hem kendi adamlarımızın yapay zekasının üst düzey olacağı bir oyun olarak
tasarlanıyor. Örneğin, kapıları açmadan önce ya da önemli noktalardan giriş
yaparken adamlarımız pozisyon alacak ve tehlikelere karşı hazırlıklı olarak
bekleyecekler. Çatışma anında ise, kendilerine korumak için siper
kullanabilecekler. Tabii bu durum düşmanlar için de geçerli. Onlar da,
vurulmamak için çevreyi kendi lehlerine kullanmaya çalışacaklar. Tehlike anında
değişecek olan müzik de, atmosfere ayrı bir hava katacak. Vurulmak ise, yanında
birçok dezavantajı beraberinde getirecek. Vurulduğumuz yere göre,
hareketlerimizi gerçekleştirirken çeşitli aksamalarımız olacak. Eğer koldan ya
da omuzdan vurulmuşsak, iyi nişan alamamaya başlayacağız. Ayaktan vurulduğumuzda
ise, takdir edersiniz ki eski çevikliğimiz olmayacak.

SWAT 4’de, 14 görev bize az gelirse, eklenecek olan görev editörü sayesinde
kendi görevlerimizi yaratma şansına sahip olacağız. Yapımı devam etmekte olan
SWAT 4, 2005 yılının başlarında piyasalardaki yerini alacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu