SWAT 4: The Stetchkov Syndicate
System Shock 2, Freedom Force, Tribes: Vengeance, Freedom Force vs. The Third
Reich ve SWAT 4! Bu isimlerin en az bir kaçı size de tanıdık geldi değil mi?
Yapımcılığını Irretional Games’in üstlendiği bu oyunlar, çıktıkları dönemde
muhakkak ses getirmişlerdi. Ancak içlerinden biri vardı ki türünün en iyisi
olmayı başardı! Taktiksel FPS dalında SWAT 4, kullanıcılara oldukça gerçekçi ve
eğlenceli bir oyun keyfi yaşattı. Tıpkı önceki versiyon olan SWAT 3’te olduğu
gibi!
SWAT 4’ün piyasaya çıkmasına az kala yapım bir dizi ünlem ile geliyordu. Öyle ki
eski yapımın gösterdiği başarıyı tekrar edemeyeceği, sıradan bir FPS olacağı,
bunlardan sadece bir kaçı. Ancak SWAT 4 oyun dünyasına öyle bir giriş yaptı ki,
yapım hakkındaki tüm ön yargıları sildi süpürdü! Bir kere takımları komuta etme
eskiye nazaran çok daha kolaydı. Arayüz kesinlikle geliştirilmişti. Düşmanların
yapay zekasında da belirgin bir artış vardı. Tabi bununla beraber takım
arkadaşlarımız da oldukça geliştirilmişlerdi. Eski versiyondaki gibi bir yerlere
takılıp kalan elemanlara değil, SWAT 4’te aksine gayet düzgün bir şekilde yolu
bulabilen ekip arkadaşlarımıza sahiptik. Görevlerin geçtiği mekanlar da, oyuna
ayrı bir artı puan getiriyordu. Çünkü her biri, hem düşmanlar hem de bizim,
taktik geliştirmemiz için tasarlanmış gibiydiler. Ayrıca başarılı
oynanabilirliğinin yanında grafik ve ses kalitesi de oldukça iyiydi. Görsel
yönden daha başarılı yapımlar da vardı, bu bir gerçek fakat SWAT 4’ün
görüntüleri, astronomik grafik kalitesine sahip FPS’ler gibi olmasa bile,
görülmeye değerdi.
Taktiksel FPS türündeki bu güzide yapım piyasaya sürüldükten yaklaşık 5 ay
sonra, bir ek paket duyuruldu. Irretional Games, SWAT 4’e ek paket hazırladığını
ve bu projeye The Stetchkov Syndicate adını verdiğini açıkladı! O tarihten bu
tarihe oyunla ilgili ekran görüntüleri ve bazı bilgiler yayınlanmaya başladı. Ek
paket ile gelen özelliklerin bazıları oldukça ilgi çekici.
Sokaklarda suç git gide artmakta, uyuşturucu ve silah sayısı günden güne
fazlalaşmaktaydı. Suçluların ortaya çıkmaları için bundan daha iyi bir ortam
düşünülemezdi. Bu noktada SWAT, ortaya çıkıp tüm suç şebekesine karşı gereken
müdahaleyi, adeta bir şov niteliğinde yapmaya geliyor!
2006’ya kadar bekleyeceğiz
Bir aksilik olmadığı takdirde, 2006’nın başlarında piyasaya çıkması planlanan
SWAT 4: Stetchkov Syndicate tamamen yeni 7 tane tekli ve çoklu oyunculu görev
ile geliyor. Bununla da kalmayan yapımcılar, yeni versiyona yepyeni silahlar
eklemişler! Artık takım arkadaşlarımıza ve kendimize silah seçerken, artık daha
geniş bir yelpazeden seçimlerimizi yapacağız. Tabi bu durum sadece bizim için
değil, şüpheliler içinde geçerli. Yani teröristlerin de birbirinden farklı silah
çeşitleri olacak. Silahların yanında araç gereçler de değişiklik gösterecek.
Bunlar hiç şüphesiz görevlerdeki stratejilerimizin odak noktalarını
oluşturacaklar.
Yeni oyunda sabit emirlerimiz olacak. Biz “ilerle” vb… komutlar vermediğimiz
sürece, NPC’ler yerlerinde duracaklar. Böylelikle takım lideri olduğumuz daha
bir bilinç altımızda yer edecek.Bırak o yönetsin
Takım lideri demişken, belki de yapımın en güzel özelliklerinin başında, ekip
arkadaşlarımıza özel görevler vermek var. Bunlar elbetteki “ilerideki kapıyı aç
ve içeriye gaz bombası at” gibi görevler olmayacak. Oldukça stratejik ve hayati
görevler olacak. Bunların içerisinde ekibimizdeki elemanlardan birine kendi
takımını(Red veya Blue) yönetmesini bile söyleyebileceğiz. Yapımcılar oyunun
yapay zekasına güveniyor olmalılar ki, SWAT 4: Stetchkov Syndicate’te böyle bir
yeniliğe gitmişler. Açıkçası başarılı iyi kullanıldığında, kulağa harika bir
özellik gibi geliyor. Zira SWAT 4’ü oynayanlar bileceklerdir ki, bazen oluşan
kaos ortamlarında, ekibinizi kontrol etmek, büyük bir yük ve zaman kaybı
oluyordu. Bu gibi durumlarda onları kontrol etmek yerine, olaya kendimiz
müdahale ediyorduk. Ancak bu müdahalelerin sonucunda, büyük ihtimal kurşunlar
bedenimizle buluşuyor ve göreve yeniden başlamak zorunda kalıyorduk. Tabi böyle
anlarda kendine hakim olup, takım arkadaşlarını koordine ederek, başarılı bir
sonuca imza atanlar da vardır. Fakat eğer siz bazı yüksek risk anlarında
kontrolü kaybetmeye başlıyorsanız, takım lideri görevi oldukça işinize
yarayacak…
Stetchkov Syndicate’de çoklu oyuncuya önem verilmiş
Bilindiği üzere SWAT 4, tek kişilik görevlerinin yanında çoklu oyuncuda da
başarılı bir oyundu. Yapımcılar Stetchkov Syndicate’de çoklu oyuncuya iyiden
iyiye eğilmiş. Öyle ki ek pakette IP üzerinden ses bağlantısı yapabileceğiz.
Böylelikle takım arkadaşlarımızla sesli iletişim kurabileceğiz. İnternet
kafelerde bu tür oyun oynayan arkadaşlar bileceklerdir. Sesli iletişim,
taktiksel manada hem çok hızlı hemde çok daha anlaşılır olur. SWAT 4: Stetchkov
Syndicate’de de bu özelliği görebilecek olmamız, gayet güzel olacak.
2006’nın başlarında çıkacak olan yapımda, multiplayer mod için rütbeleme sistemi
kullanılmış. Böylelikle ortaya çıkan ast/üst rütbeleri, oyuncuların üzerine
hangi görevlerin düştüğünü daha net olarak belirleyecektir. Açıkçası Irretional
Games’i burada da kutlamak lazım. Türe bir yenilik olmasa da, SWAT 4’de eksik
olan bu özelliklerin Stetchkov Syndicate’te bulunması gayet güzel olacak.
Çoklu oyuncudaki yenilikler bunlarla da sınırlı değil. Yeni bir multiplayer
mod’a ne dersiniz? SWAT 4: Stetchkov Syndicate’de Smash&Grab adında yeni bir
çoklu oyuncu mod’u bulunacak. Ancak henüz içeriği hakkında bilgi yok. Tahmin
ediyoruz ki Smash&Grab’da oldukça keyifli bir mod’dur.
Sıra geldi oyunun son sürprizine! SWAT 4 gibi bir oyunu Co-Op mod’u ile oynamak
ister misiniz? Cevabınız evet ise Stetchkov Syndicate tam size göre! Zira ek
paket, 10 kişiye kadar Co-Op’a mod’una izin verecek! Tabi 10 kişi ancak 2 takım
ve 5’er oyuncu olarak sıralanacak. Açıkçası beni en çok heyecanlandıran yenilik
bu oldu! Artık teröristlerin peşine Co-Op mod’u sayesinde, arkadaşlarımız ile
beraber düşebileceğiz!
Nasıl bir sistemle oynanır?
Açıkçası SWAT 4’ü rahat oynayabiliyorsanız, ek paketi de rahatlıkla
oynayabileceksiniz. Yapımcılar elbetteki grafiklerde bazı düzeltmelere
gidecekler ancak bunlar ufak tefek detaylardan öteye gitmeyecek. Bu yüzden tıpkı
SWAT 4’teki gibi en az 1.2 GHz işlemci, 256 MB RAM, 64 MB ekran kartı, Stetchkov
Syndicate’i oynamanıza yetecektir. 2006’nın ilk çeyreği içerisinde oynama
şansına sahip olacağımız ek paketi, tüm SWAT’çılar gibi bende sabırsızlıkla
bekliyorum. Oyuna dalıp gerçek hayatı unutmayın…