Röportaj

Swon6

“Yazı için Osman Tufan’a teşekkür ederiz.”



Türkiye’nin online uzay simülasyon oyunu olan Swon6 ekibinden, oyunun baş
kodlayıcısı Serhan Ünal ile Merlin’in Kazanı okuyucuları için özel bir söyleşi
yaptık.

Osman Tufan: Swon6‘dan size ne zaman teklif geldi?
Gruba katılımınız nasıl oldu? Bize biraz bahseder misiniz?

Serhan Ünal: 2007 yılı Mayıs ayı gibi görüşmelerimiz başladı. Bu süreçte
çalışma koşulları ve zaman konuları netleştirildi. Temmuz’da ortaklık kurulup,
çalışmaya başladık. Biz zaten Emibel dışında Armateknik adı altında çalışma
hayatımıza devam ediyorduk. Aslında bu birliktelik bizim de heyecanlı bir arayış
içinde olduğumuz zamana denk geldi, çünkü farklı ve yeni bir şeyler yapmak
istiyorduk. İyi de oldu, ama şunu söyleyebilirim geriye dönüp bakınca çok zaman
geçtiğini ve gerçekten zorlu bir yolda olduğumuzu şimdi çok daha rahat
görebiliyoruz.

Osman Tufan: Oyun ilk test aşamasına kaç ayda geldi?
Yapım aşaması nasıldı? Ne gibi zorluklarla karşılaştınız? Kısaca Swon6’nın yapım
aşamasından bize biraz bahseder misiniz?


Serhan Ünal: Oyun senaryosunun oluşması yaklaşık 6 aylık bir süreçte
tamamlandı. 2007 Temmuz’da senaryonun tam olarak algılanıp, bilgisayar ortamına
aktarılması 3 aylık bir süreçte tamamlandı. Bundan sonra yazılım gelişimi devam
etti ve 12 ay sonra 25 Eylül 2008’de test sunucusunu açtık. Tabi kâğıt üzerinde
olanla bilgisayar ortamında olan tam örtüşmediğinden bu süreçte birçok
değişiklikler yapıldı.




Çalışmalarımızda bizi en çok zorlayan, çalışma arkadaşlarımızın bizimle aynı
dili konuşması için geçen süre oldu. Her şey tamamlandı derken, bazı aksilikler
çıktı ve bazı arkadaşlar işten ayrıldı. İşte en zor süreç bu zamanlar oldu.
Ancak önünüze bir hedef koyuyorsanız mutlaka onu başarmalısınız ne olursa olsun.
Bizim şirket olarak yapımız buna uygun olduğundan bugüne kadar hiçbir işi asla
yarım bırakmadık. Bu bizi belki biraz yavaşlatıyor, ama yaptığımız işten zevk
almamızı sağlayan en büyük faktörlerden bir tanesi. Oyunun geliştirilmesi
sürecinde, yapı çok kereler daha da güzel olması için ilavelerle büyütüldü. Bu
da bizim işimizin uzamasına neden oldu.

Osman Tufan: Peki Swon6’nın Türkiye’deki online oyun
piyasasında şu anki konumu nedir? Online olan, aktif oyuncu sayılarını
öğrenebilir miyiz?

Serhan Ünal: Oyun piyasasında kendi kategorimizde hızla yükseliyoruz.
Birebir kıyaslama yapmak çok doğru olmaz, ama bu sektörde yeni olduğumuzdan
geldiğimiz nokta çok memnun edici. Online oyuncu sayımız 160 ile 600 arasında
saate göre değişiklik gösteriyor. Ama oyuncularımız bizden sürekli yenililikler
bekleyip, yapımın güzelleşmesi için önerilerde bulunuyorlar. İleride açılacak
olan sunucuları bekleyen oyuncularımız var, hesabını tatile alıp, bunların
tamamlanmasını bekleyen oyuncularımız var. Ama dünya ortalamalarına bakıldığında
online oyuncu sayımız %4-5 ile çok iyi bir yerde diyebilirim, çünkü çok büyük
oyun portallarında bile rakamlar minimum %2 ile maksimum %7 arasında değişiyor.
Osman Tufan: Türkiye’de uzay simülasyonu dendiğinde ilk
akla gelenler Ogame ve Space Invasion oyunları. Peki Swon6’yı bunlardan ayıran
en önemli özellikleri neler?

Serhan Ünal: Şimdi bu iki oyunda eski ve köklü yapımlar, bundan dolayı
bizden tanınmışlıkları şu an için daha fazla, ama yaptığımız ve yapacağımız
çalışmalar ile oyunumuzu çok daha ilerilere taşıyacağız. Swon6’da temel tamamen
strateji üzerine kuruludur, yani gemisi çok olan, az olanı her zaman yener
mantığını yoktur. Şu an oyun 3 bacaktan oluşuyor, savaş gemileri, roketler ve
havada savaşlar; birinci kısım tamamlanmış durumda ve geliştiriliyor, 2.kısım
roketler Temmuz ayında aktive edilecek ve havada filo savaşları oyunumuzun en
önemli özelliklerinden birisi. Ayrıca oyuncular savaştan kazandıkları madenleri
Swon’a özel onur puanı alarak istedikleri gibi harcayabiliyorlar. Güçlü
düşmanları saldırı yaptığından, bu puanları gemi alarak bozuk savaşlarda sürpriz
sonuçlar ortaya çıkarıyorlar, kendi gemilerini istedikleri gibi dizayn
edebiliyorlar.

Swon6’da çok ileri seviyeye gelmiş olan kullanıcı, tam oyun bitti derken
karşısına ekranlarda görmediği yeni teknolojiler gelecek. Bu da onlara ayrı bir
heyecan verecek, çünkü seçim yapmak zorunda kalacaklar ve diğer bilimlere asla
ulaşamayacaklar. En heyecan verici farklardan bir tanesi olan görevlerin şu an
çalışmaları tamamlandı, kodlaması yapılıyor. Bu görevler tamamen tesadüfi
çıkıyor. Çok fazla ve zor görevler olduğundan yapımın heyecanı sürekli üst
limitlerde gezecek. Savaş ganimetleri borsamızı kurduk ve geliştiriyoruz, çok
farklı ilaveler olacak. Çok gizli bir ar-ge çalışmamız var, ama onu kimse
bilmiyor. Çalışmamızı Swon6’ya ilave ettiğimizde çok heyecanlı savaşalar olacak
bunu biliyoruz. En önemlisi bizim için rakiplerimizin nerde olduğu değil, bizim
nereye gitmek istediğimizdir ve hedeflerimize adım adım yaklaşıyoruz.




Osman Tufan: Şu an iki tane server var, bunlara bir
yenisi daha eklenecek mi?

Serhan Ünal: Kesinlikle bizim bu konuda belli hedeflerimiz var. Eylül
ayında mutlaka yeni server gelecek, ama bunu biraz daha erken tarihe çekme
durumuzda olabilir. Bu durumu oyunun yazılım süreci belirleyecektir.

Osman Tufan: Swon6 ile ilgili eklemek istedikleriniz
var mı?


Serhan Ünal: Swon6’yı bir dünya markası yapacağız en büyük hedefimiz bu.
Her yıl milyonlarca dolar paramız yurtdışındaki yabancı oyun firmalarına
gidiyor. Bundan sonra biz onlardan bu görevi almalıyız ve dünyadan bize para
akışı olmalı ki, çok güzel işler başaran gençler kendi ülkelerinde bilgilerini
paylaşıp, ülkemizi geliştirsinler. Çok güzel şeyler yapmak istiyoruz, ama çok
zor olduğunu biliyoruz. Birbirimize her yerde her zaman destek olalım ki,
başarılarımız ülkemiz sınırları aşsın, gurur duyacağımız birçok başarımız olsun.

Osman Tufan: Bu sohbet için teşekkür ederiz Serhan Bey.
İyi günler, başarılarınızın devamını dileriz.

Serhan Ünal: Asıl biz Swon6 ekibi olarak teşekkür ederiz Osman Bey, iyi
çalışmalar.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu