Syberia 2
Trenin sonuna gidin ve Hans ile konuşun. Tren için rüzgar ihtiyacı eşliğinde ayrılın oradan ve trenden çıkın. Yolda Oscar arayacak. Onunla konuşun. Trenden çıkıp sağdan inin. İstasyonun bekçisi sizi karşılayacak ve bir anons duyacaksınız. Yoldan yukarı devam edip kolu çekin, bir şey olmayacak. Geldiğinizin tam tersine koşun ve platformun sonunda Oscar ile konuşun. Hemen önünüzdeki kolu çevirin. Yanındaki kolu indirip Oscar ile konuşun. Bize kömür stoğunu doldurduğumuzda hemen buradan ayrılacağımızı söyleyecek. Bir ekran yukarı çıkıp büyük makinenin önüne gelin. Aşağıda bir ufak kız göreceksiniz. Onunla konuşun. Aşağıda yaşayanların itildiğini anlatacak ve sizi tekrar görmek istediğini söyleyip gidecek.
Kolu indirin ve kömür işini halletmeyi deneyin. Maalesef kömür yüklü olmadığı için boşa bir deneme olacak. Zaten bu kadar kolay olması da beklenemezdi. Şimdi trenden indiğiniz yerin karşısındaki kapıdan girin. Bekçinin işlettiği bir mağazadasınız. Gidip onunla konuşun. Muhabbet bitince, hemen sağ taraftaki masadan kutu içindeki anahtarı alın ve makinenin altındaki rakamı not edin. Makineden aldığınız numaraya telefon edin, şekerler hakkında bilgi alacaksınız. Kapının girişindeki şeker makinelerine gidin ve anahtarı alttaki bölmelerde kullanıp bozuklukları alın. Paralar yardımı ile makinelerden şeker alın.
Kömür makinesinin kolunu indirdiğiniz yere geri dönüp küçük kız ile konuşun. Ona şeker verdiğinizde, size kapıyı açmanız için gereken anahtarı balonla uçuracak. Anahtarı alınca, gidin ve aşağıya inin. Sola doğru ilerleyince bir bankta oturan adam göreceksiniz. Bir de onun yanında tavandan sarkan bisikletle motor arasında bir alet. Aleti inceleyin ve aşağıya devam edin. Küçük kızla konuşun.
Kömür taşıyıcısının altına gidin ve bidonu alın. Şimdi de onu doldurmamız gerekli. Kızla konuştuğunuz ekranın tam sağında bir kapı var. Oraya girin. Bir miktar meyhane, biraz da atlı karınca şovu bir mekan. Önce buranın barmeni ile konuşun, ardından da sahnedeki atların kontrol mekanizmasını inceleyin. Ne gariptir ki tabi ki çalışmayacak. Kimbilir buna ne lazım? Gidip barmenle tekrar konuşun. Bizim Hans ile ahbap çıkacaklar. Bizden Hans ile konuşmamızı ve atlarına bakmasını istememizi rica edecek. Bidonu aldığınız yere dönün ve makinenin sağındaki kırmızı düğmeye basın. Haritada aşağıya doğru ilerleyip kapalı kapının önüne gelin ve zili çalın. İki tane deli ile konuşacaksınız, işleri güçleri zırvalamak ama onların elinde bize lazım olan gaz mevcut. Kapının soluna gitmeye devam edin. Ekran geçtikten sonra en sonda tahtalar arası bir delik göreceksiniz. Üzerindeki posteri yırtın ve içeri girin. Tam önünüzdeki kutuda bir çift göz göreceksiniz. Kutuyu inceleyin ve kilidini açın. Hayvan kaçacak, adam da kovalamaya başlayacak. Hareket sıranız gelince, arkanızdaki bidonu alıp yerine sizinkini koyun. Sobayı kullanmayı deneyin ve tabi ki beceremeyin. Kapalı yere gidip yatan adamla konuşun.
Dışarı çıkınca kömür yükleme makinasının motorunun oraya dönün. Gazı kullanın ve çalıştırın. Küçük kız ile konuşun ve yukarı çıkıp ilk denememizde işe yaramamış olan kolu çekin. Şimdi gidip kömür makinesinin kolunu indirin ve treni doldurun. Oscar gelecek ve Hans’ın kaybolduğunu bildirecek. Onu bulup oyuna devam etmeliyiz.
Aşağıya inip bara girin. Hans’ı bulacaksınız.
Bekçinin dükkanına gidip konuşun. Üst katın merdivenini indirecek. Oradan kar kıyafetlerini alacaksınız. Trene gidip banyoda giyinin ve alt tarafa inin. Herkesle tekrar konuşun ve küçük kızdan metal parayı alıp manastıra gidin. Köprü üzerindeki kutuya parayı atıp bir kağıt alın. Bu daha çok bir maske yapıcısı gibi. Gidip Hans üzerinde kullanın bunu ve yüzünün izini alın.
Manastıra ilerleyin ve sağa dönün. Çamaşır yıkayan bir papaz göreceksiniz. Onunla konuşun. Manastırın kenarına gelin ve zili çalın. Size bakan papaz içeri almayacak. Çamaşırcıya tekrar gidin ve her şıkla konuşun.kasabaya dönün ve bekçi ile konuşun. Size üç tane kuş düdüğü verecek. Bunları alın ve çamaşırcıya geri dönün. Ona düdükleri verin. Bir tanesine kuş cevap verecek ve adam koşarak gidecek. Kıyafetlerden birini alın. Zili bu kıyafetle çalınca içeri gireceğiz. Yukarı çıkınca hemen solunuzdaki alete yaklaşıp kibritleri alın. Aşağıya doğru yola devam edin. Ekranı tepeden gördüğünüzde, sol üstünüze doğru ilerleyin. Girebileceğiniz büyükçe bir kapı olacak.
Girdikten sonra dümdüz ilerleyin. Perde aralanacak ve bir patrik çıkacak. Doktorumuz bu. Tüm şıklarla konuşunca Hans’ı tedavi için buraya getirecekler.
Patrikle konuşmanız birince Hans’ın odasına gidin. Arkanızdaki kapılardan en sağda alt köşedeki oda. Tüm şıklarla konuşun ve dışarı çıkıp çamaşırcı papaz ile konuşun. Size bir mektup ve bir kabartma verecek. Bahçeye çıkıp yerdeki fırçayı alın ve patrikle konuşmaya gidin. Konuşmanız bitince bir ekran geri gidin ve duvardaki resimlerden soldakinin üzerini fırça ile temizleyin. Bir haç çıkacak. Buradan çıkın ve büyük beyaz ağacın yanındaki binaya girin. Sarmal katı sağa doğru dönüp en alta inin. Duvardan demiri alın ve biraz önce duvarda kazıyoarak bulduğunuz şekilde lambaları yakın (haçın üzerinde bir tane, sağ ve sol tarafta da iki tane atlayıp seçin). Bir bulmacanın açıldığını göreceksiniz. En üst kata çıkın ve ortadaki ışıktan bakın. Cebinizdeki çamaşırcının verdiği mamutlu şekli bu delikten bakarken kullanın. Delik kapanacaktır. Bütük kolları belli bir sırayla kapatın. Doğru olanı yaptığınızda, kütüphanenin duvarında bir mamut resmi çıkacak. Gidip o mamutun gözüne basın. Gizli bir geçidi açacaksınız. Geçide bakın ve içerisinden kitap ile kupamsı tablayı alın. Buradan çıkın ve manastıra girdiğiniz yere dönün. Sağdaki el arabasından bahçe makasını alın. Geri dönüp beyaz ağaçlı olan yere girin. Bir mezarlık.
İçeri girip ilerleyin. Ağacın arkasında mezartaşının üzerini okuyun. Aradığımız adamın mezar taşı. Bahçe makası ile biraz temizlik yapın. Temizlikten artan bitkileri cebe atın. Sola gidin ve duvardaki büyük yarığa bakın. Düşme tehlikesiyle ayılacaksınız.
Manastıra çıktığınız ilk yere geri dönün. Kibriti aldığınız fırına bakın. Soldaki kolu çekip ateşi yakın. Kovanın içine bitkileri atın, musluğun altındaki kahverengi hazneyi açın. Yanda asılı duran tarak gibi nesneye tıklayın, bir tanesi o hazneye yerleşecek. Hazneyi kapatın ve musluğu açın. İş bittikten sonra hazneyi açın ve içinden bitki mumunu alın. Hans’ın yanına dönün. Masanın üzerine kupamsı aleti koyun, üzerine de mumu yerleştirip kibrit ile yakın. Hans uyanacak, onunla konuşun.
Patriğin oraya dönün ve odasına girin. Bir anahtar bulacaksınız. Onu alıp kapının tam yanındaki demir parmaklıklı odaya girin. İpi çekip çanları çalın. Mezarlığa dönün ve yarığın yanındaki tabutu inceleyin. İşte kaçış yöntemimiz. Hans’ı da alıp buraya gelin ve kasabaya hızlı bir dönüş yapın.
Trende Hans ile bütün şıklarda konuşun. Konuşma ekranından çıkınca bile tekrar girin ve seçenekleri bitirin. Kalbi alın ve herkesle konuşup, bara dönün. Elinizdeki kalp olacak dişliyi makineye takın. Dişlinin deliklerine tıklayarak boruları bağlayın ve ortadaki çubuğa basıp mekanizmayı harekete geçirin. Teker teker deneyin, doğru olanı yaptığınızda bütün atlar sırayla hareket edecek ve feci bir video ile yalnızlığımıza name okuyacağız. Hemen Oscar’ı arayın ve konu hakkında bilgi alın. İlk denememizde çalışmayan kolu çekin ve voila, o garip alet bizin yolculuk aracımız olacak. Ve inanılmaz ama gerçek, bu aletin çalışması için gaz gene ortalıkta koşturmamız lazım. Tekrar herkesle konuşun. Özellikle küçük kız ile, Youki’nin neden hoşlandığını öğrenene kadar konuşun. İki hırsızın yaşadığı yere dönün ve hayvancağıza balık şekerleri verin. Artık bir çekicimiz var. Garip araca dönün ve şov başlasın.
Karların arasına vardığınızda yukarı sağa geçin. Tren ile olan konuşmayı dinleyin. Yoldan sağa doğru yürümeye devam edin. Bir taş fırın içine sıkışmış balık göreceksiniz. Tabi ki alamayacaksınız. Bu yolu yukarıya doğru takip edin. Sonuna geldiğinizde yerde kuru dallar bulacaksınız. Onları alıp balığın oraya dönün. Taşları altına dalları koyup kibritle yakın ve balığı alın. Götürüp Youki’ye verin. Rahat bıraktığınız kunduz, size bir köprü armağan edecek. Karşıya geçin.
Yoldan devam edin, yukarıya doğru gidin (yolun ikiye ayrıldığı yerde dönüş yapmayın). Yıkık köprüyü geçtikten sonra, bir kulübeye varacaksınız. İçeri girin ve şöminenin üzerindeki eşyaları alın. Bir bebek, bir keser ve bir balıkçılık kitabı. Evin mutfağına geçin ve tezgahtan balık çantasını alın. Geldiğiniz kapıda bir ayı var, kapıyı açıp bakabilirsiniz. Oradan çıkamayacağınız için arka kapıyı kullanın. Aşağıya inin ve oltayı kullanın. Yeşil renkli iğnelerden kullanın ve oltanızı yıkık ağacın oralara sallayın. Balığı tutunca (orange salmon) eve geri dönün. Kapının yanındaki pencereden ayıya balığı atın ve dışarı çıkın. Yıkık köprüye gidin, keser ile ip bağlı bir tahta parçasını alın üzerinden. Bunu ağaçla kullanın ve aktif bir geçiş yapın karşıya. Bu arada da Youki’nin ne kadar atletik olabildiğine tanıklık edin. Yolun sonunda videoyu izleyin ve eskiden Heart Of Darkness veya Neverhood oynamış olanların anımsayacağı bulmacalardan biriyle karşılaşın. Duvara tırmanmalıyız ve doğru yöne gitmek önemli. Keseri tepeye çakın ve ondan destekle tırmanışa geçin. Yanlış yola girerseniz yukarı gidemezsiniz. Kendinizi buna göre ayarlayın ve gerekirse bir kat aşağı inip sağ sol oynamayı deneyin. Birkaç dakikada tepeye varacaksınız.
Yukarı çıktıktan sonra sola doğru devam edin ve uçak enkazının oraya varın. Uçağa bakın ve tabla üzerinde oynamaya başlayın. Sol üstteki düğme elektriği veriyor. Hemen yanındaki sarı ve yeşil ışıklı düğmeler de tablanın sayı paneline giden elektiriği sanırsam. Önce sarı olanı açın ve yeşili kapatın. Sonra sağ alttaki düğmelerle oynayın. Dijital panelin sağ tarafında iki rakam görünece (03). Ardından sarıyı kapatıp yeşili açın ve gene sağ alttaki düğmelerle oynayın. Bu sefer panelin sağ tarafı yanacak ve bir rakam daha okuyacağız (28). Bunu not edip buradan çıkın ve bir ekran üstte uyuyan pilota bakın, ardından da buraya gelirken atladığımız sola dönüş yoluna gidin (tepeden bir ekran sonrası). Oraya girdiğinizde bir istasyon göreceksiniz. İstasyona girin ve telsiz ile 0328 kodunu yazıp mikrofonu kullanın. Pilot ile konuşacaksınız. Buradan çıkıp tekrar uçağın oraya dönün ve pilotla konuşun. Şıklar bitince uçağa binin ve panelin ayarlarını deneyip fırlatma koltuğu ile denemeler yapın. Beceremeyeceksiniz. Tekrar pilot ile konuşun ve elle kumanda hakkında bilgi alın.
Radara geri dönün. Pilotla konuştuğumuz aletin sağındaki mini radarı açın. Kuleye çıkıp çanağı trene doğru döndürün. Böylece koordinatlarını alabileceğiz. Koordinatları belirlemek için standart matematik bilgisi ile olaya yaklaşıyoruz. Zira rakamların yazmadığı yerlerde parmak hesabı yapacağız. Denk düşen koordinat 80/20. uçağa geri dönün ve koltuğa bunları girin. Güzel bir yolculuğa hazırlanın. Ve tekrar tren, güzel sahneler.
Dümdüz ilerleyin, kardan Oscar’ı çıkaracaksınız. Hans’ı bulmamız için bize yardım edemeyecek malesef. Tekrar tek tabanca olacağız –her zamanki gibi-. Trene sağ ekrandan binin (yolcu kısmına). Yatak odasına gidip yerden haritayı alın. Bir ekran daha alta inip yağ pompasını alın. Oscar’a ilaç bu işte sanırım.
Yolcu vagonuna geri dönün. Yerdeki panele bakın (daire) ve Oscar’ı arayın. Yanına gidip konuşun. O paneli açacak ve trenin yolcu kısmını bırakacağız. Vagona geri dönün ve Oscar’ı arayın. Paneli açacak. Bir güzel bulmaca daha. Doğru tuşlara basıp bağlantıyı kesmelisiniz. Takılmayın hadi, söyleyeyim. 1., 3. ve 5. tuşlara basacaksınız. Bundan sonra bir Youki köyüne varacağız.
Köye varınca dümdüz ilerleyin, motosikletin arkasından pikeyi alın ve yandaki putun ağzına tıkın. Gereksiz gürültüyü kesecek. Trenin sağına geçin ve bir ekran alta gidip deli biraderle konuşun. Sessizliği farkedince motora atlayıp gidecek. Motorun olduğu yere gelin, yerdeki çivili paletleri ayağınıza geçirin ve tırmanışa başlayın. Tepede buzun üzerine çıkınca deli biraderlerin akıllı olanını hırsızlık yaparken bulacaksınız. Bize geçiş izni vermeyecek ve tehdit edecek. Oscar’ı arayın. Tren düdüğünü çalınca solunuzdaki kızağa bakın. Kenarından bıçağı alın ve ipini kesin. Güzel bir düşüş olacak.
Kulübeden çıkın ve kapının yanındaki ufacık tefecik adamla konuşun. Köyün şefi olur kendileri. Arkanızdaki kaptan bir parça kemik (boynuz da olabilir, ne garip şeydir bu?) alın. Sağa devan edin. Büyük tamtamların göründüğü ekrandan aşağıya inin ve tekrar bir ekran daha ilerleyin. Suya birşeyler indirip kaldıran bir mekanizma olacak kemiklerden yapılma. Onun üzerinden matarayı, hemen yanında yerden de tahta gibi olan nesneyi alın. Kolu çevirip aleti yukarı kaldırın. Matarayı ona takın ve indirip doldurun. Sonra da atın cebinize tabi. Bir ekran yukarı çıkın, yemek yapar gibi görüne tipin solunda yerde bir nesne olacak. Buzların arasında kaybolmuş. Onu da alın ve bir sapan icat etmiş bulunun. Tamtamların oraya dönün ve sapanla sarkıtları halledin. Tamtamlar durunca, içeri girin.
Çılgın nineyle konuşun ve yatağın arkasından maskeyi alın. Bir ekran sola gidin ve masanın üzerindeki putumsu oyuncağı alın. Dışarı çıkıp su doldurduğunuz makineye gelin tam arkanıza dönün ve ilerleyin. Birkaç tane Youki’nin tutulduğu kafesin önüne bakın ve yerden balık kılçığını alın. Buradan sağa devam edin ve meşale ışığı yanan mağaraya girin.
Soldan ilerleyin ve elinizdeki putumsu aleti kuş tutacağına asın. Bir kere döndürün, kuş gelecek. Bir kere daha döndürün, size cevap verecek. İlerideki duvara yaklaşın. Meyve alacağımız bulmacaya geldik.öncelikle sağ alt köşeye tıpayı takın. Biz hep sol kısımdan ilerleyeceğiz. Sonra ağacın yanına dönün ve sopaya putumsu garip nesneyi takın. Bir kere çevirin ve kuş gelsin. İkinci çevirişinizde de kuş ötecek ve fare gibi olan yaratık duvara girecek. Sonra tıpayı alın ve ortadaki deliği tıkayın. Yaratık sola kayacak. Alttan alıp bir yan sol deliğe takın, hayvan geçince de en soldaki deliğe. Sonra deliğin üerinden su dökün. Hayvan ilerledikten sonrada ortada üstteki delikten başlık kılçığını atın. İşte meyvelerimizi aldık. Şimdi ninenin oraya dönebiliriz.
Hayal alemi bizi bekliyor. Biraz garip ortam, sıkıcı ve tasviri güç. Güzel olmuş. İlk oyunu hatırlayan var mı? Mağaraya girin ve en sona gidin. Yerden mamut oyuncağını alıp dışarı çıkın. Çok uzun bir yol gideceksiniz. Sonunda bir bahçeye ve küçük kıza ulaşacaksınız. Onunla konuşun. Hafif değişmiş bir dejavu… yola soldan devam edin ve fabrikaya girin. Göbeğe geldiğinizde sağa gidin ve malikaneye girin. Soldaki odaya girip adamla konuşun. Anna’ya geri dönün ve işe gidiş saatini öğrenin. Eve geri dönüp merdivenin yanındaki saate gelin. Önce saate bakın. Unutmayın, saatin bir alt bir de üst kısmı var. Üst kısımda saat 14:45. alt taraftan şimdi bunu ayarlayacağız. Adamların tam altında roma rakamları ve iki tane kol var. Kollardan sağdaki 15 dakikalık, soldaki yarım saatlik atlama ayarı yapar. Saati 14:45 olarak ayarlayın ve her iki adamı da kurun. Şimdi sağ sarkaça tıklayın ve saati çalıştırın. Şimdi de saati 7:15 olarak ayarlayın ve zile tıklayın. Adam bir anahtar bırakıp gidecek. Anahtarı alın. Buradan çıkıp merdivenleri tırmanın ve sağdaki odaya girin. Hans’ın yanına gidip onunla konuşmaya çalışın. Cevap vermediğini göreceksiniz. Oyuncak mamutu ona verin. Masanın üzerine tıklayın ve köye geri dönün. Oscar’ı arayın ve buradan çıkın. Kenarda bir düş kapanı göreceksiniz kapının oraya. Onunla oynarsanız, Anna’nın (bahçede konuştuğumuz kız) sesini duyabilirsiniz. Daha önce gittiğimiz Youki kafesine gelin ve bir üst ekrana çıkın (daha önceki gelişimizde sağa gitmiştik). Bir merdiven bulacaksınız. Yukarı çıkınca merdivenlere girmeden yola devam edin. Birkaç tane yerliyle konuşun. Trenin yanına gidin. Raylarda bir halat var ama kaldıramayacaksınız. Gidip Oscar ile konuşun. Yerlilerin ondan korkmaması için, ninenin odasından aldığınız maskeyi takacak. Şimdi gidip yerlilerle konuşup yardım isteyin. Halat işi çözülecek. Trene dönüp halatı sıkıştırın ki kaldıraç işini yapabilsin. Şimdi buraya tırmandığınız merdivenlerin oraya gidin ve soldaki merdivenleri çıkıp bir yana dönün. Kocaman bir kütük mekanizması göreceksiniz. Önündeki kolu çekin ve treni içeri alın. Youki’lerin oradan sağa doğru gidin ve trene çıkıp Oscar ile konuşun. Videodan sonra ninenin evine geri gidin. Yatakta Oscar’ı yatarken göreceksiniz. Ona tıklayın ve kalbinin bulmacasını çözün. Bu bulmaca bir saat çözümü. Aynı evde yaptığımız gibi, yedinci ve üçüncü noktalara tıklayın. Bir değişim olacak. Bu bir cenaze mi, yeniden doğuş mu? Acı olduğu kesin. Önce Hans ile, sonra da nineyle konuşun ve trene geri dönün. Kontroller bize göre değil ama güzel bulmaca. Öncelikle anahtarınızı direksiyonun üzerindeki ufak boşluğa yerleştirin. Sağ ve sol üstlerdeki kolları kullanın. En sağdaki, ortadaki düğmeyi çevirin. Yılan gibi birşey gidip kömür alacak. Şimdi sağ üstteki kolu indirin ve solun solundaki tuş ile su alın. En soldaki menivelayı çevirin. Direksiyonun solundaki manivelayı çevirin. Hemen altındaki tuşa basın ve zamanı geldiği üzere araç değiştireceğinizin haberini görün. Aşağıya inin ve geminin oraya gidip şefle konuşun. Youki bahçesine gidip arkadaşınızı kapıyı açarak alın ve gemiye binin.
Burası neresi acaba? Hans ile konuşun. Gemiden inip bir ekran yana geçin. Hemen yukarıdaki iskeletin oraya gidip, yerden sarkıtı alın. En sol ekrana gidin ve çapayı bu sarkıtla kurtarın. İnsanın bazı tipleri hayatından çıkaramaması ne acı değil mi? Neyse, çapayı kurtardığınız ekrandan sola doğru devam edin, minik bir adaya geleceksiniz. Penguenlerin yanından gemiye bakın. Bir kapı açık ve oraya gitmemiz lazım eğer içeri girmek istiyorsak. Bir ekran geri dönün. Penguen sürüsünün hemen önüne ilerleyin. Ekranı geçince yerde bir yuva ve yumurtalar göreceksiniz. Elinizdeki bebeği buraya koyun ve biraz önceki buzula geri dönün. Buzu sarkıtla itin ve yola koyulun.
Gemiye girince, sağdaki varili yoldan çekin ve kolu indirin. Üzerine çıkıp gelen halkayı deneyin. Tabi ki çalışmayacak. Kapıdan geçin ve Hans ile konuşun. Merdivenden yukarı çıkın ve yerden kancayı alın. Tekrar gemiye girdiğiniz yere gelin. Yukarı çıkıp kancayı demire takın ve aşağıya inip kolu çekin.
Sonuca yaklaşıyoruz. Videodan sonra gemiden inip sağa gidin. Merdivenlerden çıkın ve adam (?!?) ile konuşun. Madalyonunu alın. Aşağıya inip bu sefer gemiden sola devam edin. Hemen ekranın önünde bir kasa göreceksiniz. Onun yanına gidin ve üzerindeki taşları alın. Yukarıya devam edin. Bir sonraki ekranda hemen sağınızdaki çiçeklere bakın. Bir taş daha bulacaksınız. Onu ve çiçeklerden bir tanesini alıp yola devam edin. Hans ile konuşun. Gemiye dönüp çiçeği Youki üzerinde kullanın ve onu da alıp geri gelin. Kapıdan girin ve üst kata çıkıp ilerleyin. Hans ile konuşun. Bir bulmaca, bir flüt ve bir mamut dinletisi isteyecek. Zaten bu iş asla bitmez. Bu bulmaca için önce bir önceki ekrana gelin. Göbekteki aletin altına bakın. Sol üstte bir taş var, onu alın. Şimdi, madalyona bakın ve eksik yerlerdeki taşları yerlerine koyun. Dikkat edin, elinizdeki taşlar iç dairede, yerleri ise dış dairede gösteriliyor. Birkaç dakikalık uğraş, nasılsa yaparsınız. Taşları yerleştirince çıkıp aletin manivelasını çevirin. Bir anahtar çıkacak. Onu alıp Hans’ın diğer tarafına geçin ve asıl flüt bulmacasına ulaşın.
Öncelikle makinenin manivelasının sol tarafındaki ufak panele gidin. Anahtarı takın ve işaretleri açın. Burada ufak bir detay var. Dikkat ettiyseniz, bir önceki bulmacada kumlar sadece bir işaretin üzerine dökülüyordu. Tabi ki ettiniz ama ne olduğunu bakma gereği duymadınız. En alt sırada soldan ikinci deliğe anahtarı yerleştirin. Buradan çıkın (anahtar yerinde kalsın) ve kolu çevirip yönü ayarlayın. Gemiye geri dönün ve penguenlerden sıyrılırken girdiğiniz odaya gelin. En arka duvara gidin, bir dolu çizim göreceksiniz. Oradakileri bir kağıda not alın, elli kere gidip gelmek durumunda kalmayın sonra. Makinenin yanına gelin. Soldaki deliklere tıklayın. Bunlar gerekli ayarlamaların yapılacağı yerler. Çalıştırmak içinde deliklerin hemen sağındaki kolu çekmeniz yeterli. Bu kadarı kafi, birkaç dakika sonra oyun bitecek ve bu bulmacanın nasıl çözüleceğini anlatmayacağım.