Röportaj

System Wonders 6

System Wonders 6’ın yapımcılarıyla bir röportaj gerçekleştirdik. Oyunun içeriği, işleyişi ve daha pek çok detayı hakkında, System Wonders 6’nın yapımcıları merak edilenleri açıkladı.

Merlin’in Kazanı (MK): Böyle bir projeye başlamak nereden aklınıza geldi?

Alp Habif (AH): Benim şahsen kafamda her zaman için internet üzerinden inşaat malzemeleri satışı yapabileceğimiz bir site kurmak vardı. Asıl işim inşaat malzemesi imalatı olduğu ve de inşaat mühendisliği eğitimi aldığım için bu tip malzemelerin imalatçılarına ulaşabilmenin de kolay olduğunu düşünüyordum. Bu konuyu yanlış hatırlamıyorsam 2007 senesinin Eylül ayı içerisinde tüm aile toplandığımız arkadaş ortamında Fırat’a açtım.

Fırat Bükey (FB): Ben de, İnşaat Malzemeleri ile hiçbir alakam olmadığını ama internet üzerinden bir şeyler yapmanın mantıklı olabileceğini söyleyerek başladık onunla tartışmaya. Sonunda ikimizin de ortak tutkusu ve beraber oynamaktan çok keyif aldığımız internet üzerinden oynanabilecek bir oyun yapma fikri ortaya çıktı.

MK: Oyunun gelişim süreci nasıl başladı?

AH: Yukarıda anlattığımız gibi bu fikri ortaya çıkardıktan sonra çok iyi hatırlıyorum aldık elimize bir kalem-kâğıt neler olması gerektiğini yazmak ile başladık. İkimiz de kafamızdan geçenleri birbirimize anlattık ve notlar aldık. Bu notları Fırat aldı ve daha sonra bu konu üzerinde sürekli konuşmaya başladık. Her konuşmamızda değişik fikirler değişik şeyler aklımıza geliyordu. Kutu oyunları hazırlama konusunda bir haylı tecrübeli olan Fırat nereden başlamamız gerektiğini çok iyi biliyordu. Excel’de oyunu başladı hazırlamaya, bu arada ben de tamamen idari konuları araştırmaya başladım. Kendi işlerimizden alışkın olduğumuz düzende ve profesyonellikte kurumsallaşmamız gerektiğine ve bunun için de bir şirket kurmaya karar verdik. Emibel adında bir Limited Şirket kurduk.

MK: Şirketinizin ismi neden Emibel?

FB: Alp’in oğlunun adı “Emir” ile Benim kızının adı “Beliz”’in birleşmesinden oluşturduk.

MK: Oyunun Senaryosunu nasıl yaptınız?

FB: Yaklaşık 9 aylık bir çalışması sonucunda oyunun tüm hikâyesi, senaryosu, tüm formüller şekillenmişti. Excell’de offline oynanabilecek şekilde hazırlamıştık. Herşey çok basit ve uyumlu gözüküyordu.

MK: Senaryoyu hazırlarken sizi en çok zorlayan şey ne oldu?

FB: Açıkçası yapacağımız oyunun senaryosundan ziyade, başarıya ulaşması için nelere sahip olması konusunda kafamda kesin olan bir şeyler vardı. Sonuça tüm oyunlar, farklı bir çok oyundan esinlenerek hazırlanır. Fakat emin olduğumuz en önemli unsur kesinlikle taklit bir oyun yapmayacaktık. Swon6, esinlendiğimiz oyunların içindeki özellikleri taşıyan bir oyun olmaktan ziyade o oyunları kapsayan bir oyun olmalıydı. Sanırım bunu başardık.

MK: Peki Swon6 ‘nın ismi nereden geliyor?

AH: Swon’daki en önemli özellklerden birisi, oyuncuların sınırlı sayıda yapabildikleri Wonder diye adlandırılan Harikalardır. Wonderlar, oyuncunun tüm hesabını etkileyen son derece güçlü muazzam yapıtlardır.

FB: Her servera Evren ismini verdik ve her evrende dört ana sistem yerleştirdik ve bu sistemlerin içerisinde binlerce gezegen oluşturduk. Aslında oyunun ismi kendi kendine böylece oluşuverdi: Sistemin 6 Harikası: System Wonders 6

MK: Neden 6? Altının anlamı nedir?

FB: Oyunda tüm sistemi altı ve onun katları üzerine kurduk. Mesela oyunda 30 bina vardır, ama bir gezegene en fazla 24 adedi inşa edilebilir; 30 wonder çeşidi vardır ama oyuncu en fazla 6 tanesini inşa edebilir. En büyük uzay Savaş Gemisinin dizayn edilbilmesi için 12 boş slotu vardır; En fazla 6 Gezegen kurulabilir gibi…

MK: Oyunun programını yazacak kişileri nasıl buldunuz?

AH: Yavaş yavaş oyun şekillenmeye başlayınca bu seferde oyunun programını kime yaptırabiliriz diye araştırmalara başladık. Her ikimizin de asıl sektörü bilgisayardan o kadar uzak ki resmen çok uzun bir süre hiçbir programcı bulamadık. Çevremize sorduk soruşturduk sonunda sadece 4 tane bu tip bir program yazabilecek kişi bulduk. 2007 Ocak ayı gibi hepsi ile görüştük her görüşme bir öncekinden daha da kötü geçti. Kötü geçti derken şunu demek istiyorum, önce bir programcı bizimle görüşmeye geldi ve sanki kendisi bize iş verecekmiş gibi bizi sorgulamaya başladı. Bir diğeri oyunun taslağını görünce programı yazmak için astronomik bir rakam istedi, “hop dur ne oluyoruz?” derken tamam fiyatı dörde böldü ve “olur mu?” falan derken onu da dörde böldü. Tabii ki onunla da görüşmeleri durdurduk. Daha sonra birisini işe aldık ama iki ay sonra “daha iyi bir iş buldum” dedi ve gitti.

FB: Sonunda şunu anladık profesyonel bir iş istiyorsak profesyonel bir firma ile çalışmamız gerekir. Bu bağlamda Arma Teknik firması ile görüşmelerin ardından anlaşmalarımızı tamamladık ve oyunun programlama sürecini başlattık.

MK: Bu Durumdu her iki şirketin konumunu nasıl tarif edersiniz?

AH: Aslında bu işin tam doğrusu: Oyunun Yaratıcısı Fırat Bükey, Yapımcısı Arma Teknik ve Yayıncısı da Emibel Ltd’dir. Şunu bir kez daha tekrar etmeden geçemiyorum, gerçekten Arma Teknik o kadar profesyonelce bir çalışma sergiledi ki açıkçası bu kadarını beklemiyorduk. Size şu kadarını söyleyeyim, sedece 8 ay alt yapıyı oluşturmak -ki normalde 3 aylık bir işlemmiş-, için geceli gündüzlü çalıştılar ve öyle bir alt yapı hazırladılar ki, mesela şu anda oyuna bir bilim eklemek 10 dk. Veya yeni bir uzay gemisi… Kodları yazan kişiler, yerine başkaları geldiğinde adaptasyon süreçleri sadece bir gün, vs…

MK: Oyunun illüstrasyonları çok güzel, tamamı size mi ait ve bunu nasıl hallettiniz?

AH: Biz bu konuda tamamen bize özgü bir çalışma olmasını istiyorduk. Bunun içinde öncelikle iyi bir grafiker ve çok iyi bir illüstratör arayışına girdik. Bu sefer ne aradığımızı bildiğimiz için bulmamız çok uzun sürmedi. Taşıdığımız heyecanı bizlerle taşıyan kişiler ile anlaştık, grafik ve illüstrasyon işlerini başlattık. Özellikle tamamı tarafımıza ait ve tamamı orijinal olan tüm illüstrasyonlar Sn. Kaan Bayur’un ellerinden çıktı. 5,5 ay gibi bir sürede oyun içerisinde kullanılan tüm resimlerin çizimleri (toplam 460 adet) tamamlandı. Biz resimleri çok beğendik umarız oynayan arkadaşlar da beğenirler.

MK: Oyunun açılış tarihi ile ilgili gelişmeler nedir?

AH: Bu konuda öncelikle oyunu sabırla bekleyen tüm oyunculardan özür diliyoruz. Her şeyi çok iyi planlamaya çalışıyoruz ama maalesef her şey planlandığı şekilde gitmiyor. İlk başta Ocak 2008 diye bir açılış tarihi vermiştik ne yazık ki ona sadık kalamadık, bunun asıl nedeni de hem çok kuvvetli bir veri tabanı altyapısı oluşturmaya çalışmamızdı…

FB: Hem de ben dahil oyunu fazla hafife almamızdı. Yarattığımız oyun o kadar geniş bir altyapıya sahipmiş ki, evet –miş diyorum çünkü oyunun içeriğinin bu kadar zengin ve bu kadar detaylı ama bir o kadar da güzel olduğunu tahmin edememişiz. Malum Swon6 bizim ilk bilgisayar oyunu tecrübemiz. Ayrıca oyunun hatalar havuzu içerisinde açılmasına göz yumamadık ve bu gecikmeyi göze aldık, çünkü emin olun beklediğinize değecek. Şu anda son durumumuz şöyle, Oyun 2008 Eylül ayı içerisinde open beta olarak kesinlikle açılacak.

MK: Oyunun gelişim sürecinde sizin odaklandığınız noktalar nelerdi?

FB: Öncelikle şunu belirtmek isteriz ki, biz bu oyunu daha en başından itibaren planlarken tamamen oyun oynamayı seven kişiler olarak oyuncunun bakış açısı ile olaylara bakmaya çalıştık, yani oyuncu kişi nelerden hoşlanır, hangi özelliklerin olması onun daha çok ilgisini çeker. Oyunun hangi özellikleri onu daha çok oyuna bağlar gibi konularda çalışmalar yapıp bu çalışmalar sonucunda birçok yeni özellik ekleyerek oyunun daha da benzersiz olmasını sağlamaya çalıştık. İnternet üzerinde oynanan çok bilindik oyunların çoğuna üye olduk çoğunda aktif bir şekilde oyun oynayıp eksik taraflarını gördük, onlardan dersler çıkarıp oyunumuzda sürekli değişiklikler yaptık. Birçok oyun sitesinin forumlarına üye olup tartışma konularını inceledik, oyuncuların oyunlardan beklentilerini iyice etüt edip ona göre çok değişik özellikler kattık oyunumuza.

AH: Mesela şu an çok az oyunda olan, bazılarında hiç olmayan msn sistemimiz var hergün SWON6 ya ait olan msn(swon6@hotmail.com) ‘i müsaitlik durumumuza göre elimizden geldiğince açıp kayıtlı olan üyelerimizin sorularına anında cevap vermeye çalışıyoruz. Oyun açıldıktan sonra birkaç tane daha msn adresi alıp daha çok kişi ile anında oyuncuların problemlerine, sıkıntılarına, önerilerine cevap vermeye çalışacağız. Bunun dışında ayrıca bir de facebook ta “System Wonders 6” adı altında bir grup oluşturduk. Tüm üyelerimizi bu grupta toplayıp gene onlarla bir sinerji yaratıyoruz.

MK: Bu süreç içinde “Yetti artık” denecek noktaya getiren olaylar oldu mu?

AH: Yukarıda da bahsettiğimiz gibi bizi en çok zorlayan nokta oyunu yazacak programcıyı bulmak oldu. Bu süreç içerisinde birçok sefer yetti artık dediğimiz çok olmuştur. Hatta bazen öyle raddelere geldik ki Fırat’la acaba programcılık kursuna yazılmayı bile düşündüğümüz anlar olmuştur. Bunun dışında biz çalışacağımız kişilerin hep İzmir’de olmasını tercih ettiğimiz için bizim aradığımız özelliklerde eleman bulmak da pek kolay olmadı. İstanbul’da bu konuda birçok alternatif varken İzmir de pek seçeneğiniz kalmıyor maalesef. Ayrıca bir de zaten bu konuda büyük eksikliği hissedilen kalifiye eleman sıkıntısı yaşanırken yokluk içerisinde arama yapmak bizi çoğu zaman bıkma noktasına getirdi.

MK: Oyuncuların çoğunun Swon6’yı Ogame ile kıyaslaması hakkında ne düşünüyorsunuz?

AH: Ben de, Fırat da aslına bakarsanız eski ogamecilerdeniz, bundan 4 sene öncesine kadar çok sıkı bir şekilde ogame oynardık, ancak daha sonra işlerimiz nedeni ile oynamayı bıraktık. Ogame online oyun piyasasında kendine çok iyi yer yapmış çok başarılı bir oyun. Öncelikle onunla kıyaslanıyor olmak bizim için her şeyden önce büyük bir gurur kaynağı olmaktadır. Bize göre bizim ogame ile tek benzer yanımız her iki oyunun da uzayda geçen bir savaş strateji oyunu olmasıdır. Bunun dışında bizce Swon6’nın, ogame ile benzer pek fazla bir yönü bulunmuyor. Elbette uzayda savaşılacağına göre gezegenler olacaktır, elbette bir ekonomi olacak ve medeniyetlerin gelişme süreçleri olacaktır bunlar stratejilerin temelini oluşturur zaten. Ama bütün bunların Swon6 yı ogame ile benzer bir oyun haline getirdiğini düşünmüyoruz. Swon6’nın sistem olarak altyapısı, matematiksel kuramları, oynanış şekli, kavramları, içeriği ve hatta oyunun amacı dahi tamamen farklıdır.

MK: Peki sizin biz diğerlerinden farklıyız dediğiniz özellikleriniz nedir veya insanlar niye sizi tercih etsinler?

•12.000 Farklı Oyunucu: Muhtemelen dana önce bir çok strateji oyunu oynamışsınızdır ve bir çoğunda 5 ila 15 arası farklı ırk veya ülke mevcuttur. Bu ırk/ülkelerin herbiri genelde diğerinden farklı bambaşka özellikler taşır. Bu tür oyunlarda işin en zevkli tarafı, her seferinde farklı ırkla/ülkeyle oynarken bambaşka bir oyun oynama hissi yaşamaktır. Swon 6 bu unsurun kıymetini bildiği için olayı biraz daha genişleterek aynı servera birbirinden tamamen farklı özelliklere sahip 12.000 farklı oyuncu tipi (ülke/ırk artık sizler ne ile adlandırırsanız) koymayı başarmıştır. .

•Havada Filo Vurma: System Wonders 6 – Sistem Harikaları – yine dünyada bir ilki başarmıştır: Şu an için sıra tabanlı hiçbir online oyunda yoldaki askeri birimlere müdahale yapmak mümkün değildir. Swon6’da Havadaki Filolara saldırı yapılabilir. Artık gemileriniz havada da güvende değil…. Düşünün ki birisi size saldırıyor ve sizi yenecek. Başka bir gezegenden onun bilmediğini düşündüğünüz daha güçlü bir filonuzu yaklaşan filoya doğru kaldırıyorsunuz. Fakat bunun bir tuzak olduğunu farkettiğinizde iş işten geçmiştir çünkü düşman farklı bir gezegenden, filo roketleri ile savunmasız kalan havadaki güçlü filonuzu patlatır. Düşman, gezegeninizi de vurduktan sonra gayet mutlu bir şekilde gezegenine dönerken, siz onun filosunun yerini çok daha güçlü bir oyuncu arkadaşınıza bildirirsiniz ve oyuncu gezegenine dönemeden havada işi bitirilir. Bu tür olayların kombinasyonları sadece oyuncuların hayal güçleri ile sınırlıdır…

•Strateji Bolluğu: Strateji oyunlarında oyunculara en büyük zevki veren özellik, matematiksel üstünlük ile kazanmaktan ziyade (100.000 asker ile 1.000 askeri yok etmek gibi) yaptıkları zekice bir hamle ile çok sayıdaki düşmanı az bir askeri güç ile alt etmektir (1.000 asker ile 100.000 askeri yok etmek gibi). Beyin gücü ile kazanılan zaferler Bilek gücü ile kazanılan zaferlerden daha çok hafızalarda kalır..

•Sınır Tanımayan Serbestlik: Swon6’nın en büyük özelliklerinden birisi de bu tarz oyunlarda oyuncular genelde birbirinden farklı bir çok şeyden şikayet ederler. Kimisi inşaat sürelerinin uzunluğundan şikayet ederken, kimisi askeri birimlerin seyahat sürelerinin uzunluğundan, kimisi bilimlerin keşif sürelerinin uzunluğundan vs.. gibi bir çok konudan muzdarip olduklarını belirtirler. İşin garip tarafı ise bazılarının şikayetçi olduğu konular, bazıları için bir lütuf niteliği taşımaktadır. Swon6’da oyuncular aynı serverda kendi hesaplarını istedikleri gibi ayarlayarak diledikleri gibi bir oyun yapma özgürlüğüne sahiptirler..

•Savaşmanın Binbir Yolu: Oyunumuzda savaşlar sadece düşmanın gezegenine bin adet uzay gemisi gönderip, kazanmayı ummaktan ibaret değildir. Swon6’da savaşmanın binbir şekli vardır. Roketler, Tuzaklar, Havada çarpışmalar, Gerilla Savaşları ve bunun gibi yüzlerce savaş şekli sadece sizin hayal gücünüz ile sınırlıdır….

•Gemi Dizaynları: Swon6’da aynı serverda oynayan 12.000 oyuncunun tamamının filolarının güçleri diğerlerinden farklıdır. Bir oyuncunun sahip olduğu aynı isimli uzay gemisi ile diğer oyuncunun sahip olduğu aynı isimli uzay gemisi arasında gemilerini dizayn ettikleri kadar fark vardır.

•Bilimlerde Fark Yaratmak: Swon6’nın en önemli özelliklerinden bir tanesi de, bu tarz oyunlarda genelde 5 veya 6 ay sonra oyun ile ilgili herşeyin keşfedildiği ve o andan itibaren herşeyin kademe yüksekliğine veya matematiksel üstünlüğe bağlı olmasıdır. Örneğin herkesin bilimleri/büyü/sanat vs. keşfettiği ama artık farklılığın sadece bunların seviyelerinin farklılığından ibaret olduğu ve herkesin aynı askeri birimlere sahip olduğu ve üstünlüğün sadece adetten ibaret olduğu bir sistem bir süre sonra sıkıcı olmaya başlıyor. Swon6 ekibi olarak bunu gördük ve önlemini aldık. Swon6’da oyuncular aradan iki sene geçmiş bile olsa, hala farklı farklı şeyleri keşfederek oyuna enteresan malzemeleri dahil etmeye devam edecekler ve iki sene geçse bile hergün oyun ile ilgili yepyeni şeyler öğrenecekler. Tahminimizce oyuna ekelencek olan eklenti paketlerini de düşünecek olursak hiçbir oyuncu swon6 ‘da herşeye sahip olamayacak ve yeni şeylere olan açlığı hiçbir zaman bitmeyecek

•Wonderlar: Swon6’nın diğer benzer oyunlardan en büyük farklılıklarından biri de bu Wonderlardır. Daha önce açıkladığımız gibi bir oyuncu en fazla 6 adet gezegene sahip olabiliyor ve her gezegenine en fazla 1 adet wonder inşa edebiliyor. Peki nedir bu wonderlar diye soracak olursanız adı üzerinde harika binalar bunlar. Oyuncunun savaş ve oyun stratejisini belirleyen, inşa etmesi çok zor olan ama oyuncunun sahip olduğu tüm gezegenlerde etkisi olan binalardır. Toplam 30 tanedir ve sadece 6 tanesi inşa edilebilir. Birkaç örnek vermek gerekirse mesela tüm gezegenlerdeki Enerji imalatını %40 arttıran bir wonder, sizi düşman casuslarına olduğunuzdan daha zayıf gösteren bir başka wonder, Tüm bilimlerin keşif bedellerini %35 düşüren bir wonder, tüm savaş gemilerin hızını temel hızları kadar arttıran bir başka wonder. Bütün hepsini burada anlatmak elbette mümkün değil ama wonderların, tüm oyunun kaderini etkileyecek binalar olacağı kesin.

•Bonuslar: Oyuncu oyunun başında ve ileride sömürgelerinde, yeni bir gezegene yerleştiği zaman o gezegene ait özelliklere de sahip olur. Yani her gezegenin kendine özgü en az 1 en çok 3 tane extra özelliği olur. Bunlar toplam 9 adettir. Bunlar “Savaşçı, Doğasever, Savunmacı, Ekonomist, Tasarruflu, Gizemli, Kültürlü, Doğurgan, Çlışkan ve Mütahit” özelliklerdir. Bunlar gelişi güzel oyuncunun karşısına gelişi güzel çıkar ve etkileri de %5 ila %15 arasında değişir.

•Onur Puanı: Swon6 da savaşlarda hammadde kazancı olmamaktadır. Savaşlarda kaybeden taraf hammaddelerinin %10 unu kaybeder. Ancak savaşlardan oyunumuza ait en önemli özelliklerden biri olan Onur Puanı kazanılır veya kaybedilir. Bu kazanılan onur puanlarını kredi gibi düşünürseniz bu puanlarla hammaddeden tutun savaş gemisine kadar her şeyi alabileceksiniz. Şu unutulmamalıdır ki Onur Puanları bir kere harcandıktan sonra bir daha ancak 8 saat sonra harcanabilir.)

MK: Swon6 ya ileride değişik eklemeler yapmayı düşünüyor musunuz?

FB: Şu an itibariyle oyuna eklenecek 2 ayrı Devasa eklenti paketi sunuma hazır bir şekilde beklemektedir. Bunlardan kısaca şöyle bahsedebiliriz.

Yüksek Konsey: Dört ayrı puanlama kategorisinde sıralamaya giren ilk 100 oyuncu (toplam 400 kişi) “Yüksek Konsey Üyesi” arması elde ederler. Bilgisayarın gelişigüzel yaratacağı ve oylamaya sunacağı 5 adet kanun belirlenir. Ancak her kanun aslında 4 temel değişimden oluşur bunların ikisi artış sağlarken diğer ikisi de azalma sağlar. Ama bu artışlar kimi oyuncu için avantajken kimisi için dezavantaj olabilmektedir. Bu kanunlar nasıl diye sorarsanız mesela Bu önümüzdeki hafta evrende barış ilan edilecek, savaş olmayacak, titanyum üretimleri +%75 artacak, bilimler %50 daha uzun sürede bulunacak ve uzay gemilerinin hızları %50 düşecek. Bu artışlar kiminin hoşuna gitse de azalmalar da birçok oyuncuyu rahatsız edecektir. Bunun gibi çok değişik kanunlar Yüksek Konsey Üyeleri arasında oylamaya sunulur ve en çok oyu olan kanun o hafta içerisinde tüm evreni etkiler. Diğer oyuncular içinde eğer Yüksek Konsey Üyesi olan oyuncuya saldırıp onu yenerlerse çok yüksek Onur Puanları ve çok yüksek repütasyon puanları kazanacaklardır. Burada en önemli şey ise sistemin trilyonlarca çeşit kanun yaratabilme özelliğine sahip olmasıdır.

Karanlık Teknolojiler: Gezegen, Savaş ve Ekonomi Bilimlerinin hangilerinde ilerleyecekleri tercihlerini yaptıktan sonra oyuncularımızı yepyeni bir seçim daha bekliyor, “Karanlık Teknolojiler”. Tüm oyuncular artık kendi branşlarını seçmek zorunda kalacaklar. Kimi oyuncu çok büyük ateş gücüne sahip Tetikçi, kimisi havadaki filoların kâbusu sinsi saldırılar yapan Korsan, kimisi de tüm oyuncuları tuzağa düşürmesi ile tanınan zayıf ama kalabalık bir orduya sahip ekonomisi ve medeniyeti kimsenin sahip olamayacağı kadar güçlü Gerilla yolunda ilerleyecek. Karanlık Teknolojiler elbette bununla da sınırlı deği; Titan, Phoenix, Kuşatma Gemisi, Gerilla Gemisi, Uçak Gemisi vs. gibi yepyeni savaş gemisi çeşitleri, Kene adında hiç görülmemiş bir casusluk gemisi, DEMP adında süper güçlü bir roket sizleri bekliyor. Bu gemilere Yanıltıcı, Kritik Vuruş, Alan Bombası, Duvar Yıkıcı, Tank Omurga, Tank Aura adlarında altı adet yepyeni savaş silahı ile savunma silahları eklenebilecek. Bunun dışında gerilla usulü savaşlar, gezegen kuşatmaları, havada nakliye gemilerine korsan saldırı düzenleyip hammadde çalma gibi çılgın özellikler de bu teknolojilerin içinde olacak. Karanlık Teknolojiler oyunculara yeni Wonder seçenekleri de sunacak. Zaten seçmesi çok zor olan wonderlara yenilerinin eklenmesi oyuncuların stratejilerini çok iyi belirlemelerini gerektirecek.

MK: Oyunun testleri tamamlanmak üzere, testlerde karşılaştığınız en önemli sorun ne idi?

FB: Kesinlikle karşılaştığımız en büyük sorun planladığımız işlerin hep sarkmasıydı. Programlama ve bilgisayar ile ilgili işlerin tamamında her zaman beklenmedik sapmaların olacağını biliyorduk ama ne kadar marj koyarsak koyalım sarkmaların önüne geçemedik. Daha sonra en tecrübeli oyun firmalarının bile hala %100 tutan zamanlama planları yapamadıklarını öğrenmek içimizi rahatlattı.

MK: Oyun herkese açık olacak. Nasıl bir gelir sistemi oluşturmayı planlıyorsunuz?

FB: Oyunumuzda tabii ki, premium diye adlandırılan bir gelir sistemimimiz olacak. Ama öncelikle şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki, oyuncular Swon6’yı diledikleri kadar oynayıp, isterlerse hiç para harcamak zorunda bırakılmayacaklardır. Ve premium sistemimizin ana kuralı şudur: Ne satarsak satalım kesinlikle oyunun adaletini bozmamalıyız. Yani parayı veren tonlarca hammadde sahibi olamamalı veya üstün gülere sahip olup düşmanlarını alt edememeli. Hayır Swon’da böyle şeyler yok.

MK: Peki güç kazandırmayacaksa oyuncu neden premium ulsın?

FB: Swon6’de satın alabileceğiniz 20 adet malzeme vardır. Bu malzemelerin hiç biri adaleti bozmadığı gibi fiyatları da oldukça düşük tutulmuştur. Emin olun tamamı o kadar eğlenceli ve bir o kadar da işe yararlar ki (zaten amacımız farklılık yaratmak değil mi?), mesela size birkaç örnek verelim:

AH: Acil Kaçış: Ekranın üstünde belirecek ve oyuncu tarafından setup edilebilecek bu kırmızı düğme ile oyuncu saldırıya uğradığını anladığını çok geç farkettiği zamanlarda yada gemileri mi kurtarmak veya nüfusunu mu kurtarmak arasında çelişkiye düştüğünde, gemiler yönünde karar kıldığında artık çok geçse, bu düğme hayatınızı kurtarır. Bastığınız an önceden belirlenen gemiler havalanır.

FB: Aksiyon Planı: Bu tür oyunlarda gece saat 4:00’de kalkıp savaş yapmaya bayılıyor oyuncular. Artık gece kalkmanıza gerek yok, yada toplantıdan çıkıp koşarak gemilerinize emirler vermenize gerek yok, Aksiyon Planı ile gemilerinize şu saatte havalan, şu adamı vur veya şu malları al da şu saatte diğer gezegenime naklet emri verebilirsiniz.

MK: Son olarak okuyucularımıza iletmek istedikleriniz var mı?

AH: Swon6 sadece hazırlanıp, oyunculara sunulup, yıllarca oynamaları izlenecek bir oyun değildir. Oyunumuz sürekli güncellenecek ve devamlı oyuna yenilikler ilave edilecektir. Örnek vermek gerekirse şu an itibariyle oyuna eklenecek 2 ayrı DEVASA eklenti paketi sunuma hazır bir şekilde beklemektedir.

FB: System Wonder yayımcı ve yapımcı ekibi, siz oyuncularımızın fikirlerine tahmin edebileceğinizden çok daha fazla önem vermektedir. Öyle ki, oyunumuzun 2. eklenti paketi olan Karanlık Teknolojiler’in büyük bir kısmı siz oyuncuların ve testerların öneri ve tavsiyeleri ile ortaya çıkmıştır. Hatta fikir sahiplerinden, buldukları ve kabul edilen fikirlere ait mazlemelerin isimlerinin, kendileri tarafından belirlenmesi bile istenmiştir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu