Tam da Halo, World of Warcraft’a kafa tutacaktı
2004-2007 yılları arasında üzerinde çalışılan, kod adı Titan olan, Halo evreninde geçmesi planlanan ve ardından da iptal edilen bir MMO projesi duymuş muydunuz?
Çıktığı zaman WoW’a rakip olarak gördükleri oyunları hakkında şu yorumu yapmışlardı: “Ensemble, Blizzard ile rekabet edebilmeye çok müsait bir noktadan atılmıştı sektöre. Warcraft serilerindeki ve AOE serilerindeki çizimlerin ne kadar başarılı olduğunu hatırlayın. Kendi MMO oyunumuza da koyacağımız içeriğin yine WoW ile yarışacağından emin olabilirsiniz.”
Buna benzer konulara değinen Monk, Star Wars: The Old Republic’teki eskimeyen sanatsal tarzı, Warhammer Online’dan önce düşündüklerini iddia ettikleri quest sisteminden de bahsetti. Ensemble kapandıktan sonra çalışanların bir kısmı Blizzard’a kaydığına da değinen Monk, “Zaten yeterince iyiyiz, yetenekliyiz, doğru adamlarla çalışıyoruz. Bize tek gereken doğru adımı atmaktı ve Halo’nun gerisine bir yolculuğa çıkmaya karar verdik” dedi. Arkasında böyle sağlam bir abi varken yapımcıların işi bir nebze daha kolay.
Fakat bu kadar atılan adımdan sonra Halo MMO’ya ne oldu derseniz, bunu da şöyle açıklıyor Monk: “Nintendo Wii’nin atılımdan sonra Microsoft cephesinde gözler Xbox platformuna ve XBLA’ya döndü. 90 milyon $ gibi fahiş paraların dönecek olduğu uzun zaman ve sıkı çalışma isteyen Titan böylece kapanmış oldu.”
Yine de MMO projesine soğuk bakmayı reddeden Monk, WoW gibi bir oyunu tahtından indirecek bir oyunun zor ortaya çıkacağı düşüncesine katılmadığını ve Microsoft gibi bir devin arkasında durduğu bir MMO prjesinin, WoW’u tahtından indirmese bile onunla kafa kafaya gidebileceğini iddia ediyor.