Team Ninja’nın patronuna sorduk (Röportaj)
Adam kesip biçmek ciddi bir iştir, bunun hepimiz farkındayız. Ama kestiklerimizin bir kod öbeği olduğunu da biliyoruz, o yüzden düşünce gerektirmeden öldürüyoruz karşımızdakini. Ninja Gaiden 3 konusunda bunu biraz olsun değiştirmek istiyor Team Ninja. Öldürdüklerimizin birer NPC değil, gerçekten bir insanmış gibi hissetmemizi hedefliyor NG3 ve bunu da oldukça başarıyor.
Saf bir aksiyon oyununu nasıl daha ileriye götürebiliriz sorusundan yola çıkarak buna şöyle bir cevap uygun görmüş yapımcı ekip: “Japon Karanlık Kahraman” konsepti. Katanayı savururken, karşımızdakinin gerçekten bir birey olduğunu fark eden sadece biz değiliz, Ryu Hayabusa’nın da ta kendisi. Oyun boyunca Ryu’nun yaşadığı bu buhranı bizzat yaşayacağız, o yüzden “Karanlık Kahraman”. Bu acımasızlık fiziksel olarak da yansıyor Ryu’ya, sağ kolumuz lanetli üçüncü oyunda.
Dövüş sistemi de bize bu “öldürme” farkındalığını yaşatmak üzerine kurulu. Tıpkı gerçekte katanayla birini doğrarmış gibi, bir noktada kemiğe dayanıyor kılıç ve bizim o kemiği kesmek için son bir kez daha tuşa basmamız gerekiyor. Sonrasındaki kemiğin parçalanma, kasın kopma sesi bile yetiyor: “KRAAÇÇ”. Team Ninja’nın patronu Yosuke Hayashi ile yaptığımız söyleşide diğer sorularımızın da cevaplarını bulduk oyuna dair.
MK: Videolarda görüldüğü kadarıyla vücut uzuvları kesilmiyor. Hâlbuki ikinci oyunda bolca kol bacak kopuyordu. Üçüncü oyunda bu durum ortadan kalktı mı?
TN: İkinci oyun çıktığında oyunlarda bu durum modaydı, oyuncular istiyordu. Ama şimdi bir anlamı kalmadı, o eğilim gitti. Bu yüzden üçüncü oyunda bu kadar abartılı fiziksel şiddete girmedik. Yine de fark ettiğiniz üzere oynayanları tatmin edecek derecede görsel şiddet var.
MK: Lanetlenmiş sağ kolumuz bize tam olarak ne gibi avantaj sağlayacak? Yeni bir teknik ekleyecek mi yoksa Ultimate tekniğin daha gelişmiş bir hali mi?
TN: Arka arkaya ne kadar çok kombo yaparsanız, düşman öldürürseniz kol kızıl kızıl parlıyor. Bir nevi karma felsefesi diyebiliriz buna. Kol kızardıkça daha da güçleniyorsunuz ama bunun elbet bir geri dönüşü oluyor.
MK: Hikaye Ryu ile ilgili tam olarak neyi vurgulayacak? Ryu’nun yüzü açığa çıkacak mı?
TN: Hikaye daha çok Ryu’nun karanlık tarafına vurgu yapacak, düştüğü şüpheler, içindeki insani duyguları ön plana çıkaracak. Yeni “Japon Karanlık Kahraman” konseptiyle beraber hikayeye çok önem veriyoruz.
MK: İkinci oyunda kalabalık bir düşman grubunu öldürdükten sonra, Dragon statüsüne gidip oyunu save edebiliyorduk. Böylece öldüğümde tekrardan save’den başladığımızda aynı grupla karşılaşmıyorduk. Muramasa dükkanlarından sağlık paketleri, silahlar alabiliyorduk, silahları geliştirebiliyorduk. Ancak yeni oyunda Muramasa dükkanları ve Dragon statüleri ortadan kalkıyor. Dövüşlerden sonra bir doğan kolumuza konup, hem save yapacak hem de sağlığımızı yenileyecek. Bu durum zaten çok zor olan oyunu daha da çıkmaza sokmaz mı? Bu durum için yorumunuz nedir?
TN: Oyuncular artık bir hikayeyi oynarken yavaşlamak pek fazla istemiyor. O yüzden oyunun akıcılığını baltalayacak her şeyden kaçıyoruz açıkçası. Bu yeni save sistemi de bu konuda verdiğimiz kararlardan biri.
MK: Önceki soruya bağlamda; yeni sistemle birlikte oyunun zorluk seviyesinin de eskisi gibi olacağını söylüyorsunuz. Yeni sistem ve zorluk seviyesi işi daha da güçleştiriyor. Zaten arka arkaya boss’larla dövüşebiliyorduk (Ninja Gaiden 2’de üç tane arka arkaya bölüm sonu canavarı gibi). Yeni sistemle birlikte oyunun zorluk seviyesinin (Casual Gamer’lar için olmasa da) eskisine göre daha kolay olmasını bekleyebilir miyiz? Zaten Ninja Gaiden serisinin Gamepad kırdırtacak kadar deli ettiği yerleri olduğunu biliyoruz.
TN: Bu sefer iki farklı zorluk sistemimiz var. Birincisi, bildiğimiz Ninja Gaiden zorluğu, serinin has hayranları için bunu değiştirmiyoruz. Ama yeni oyuncular ve sadece hikayeye odaklanıp, dövüşlerde çok fazla zorlanmamak isteyenler için de bir zorluk seviyemiz var artık. İkisinin tadı ayrı, o yüzden oyunu zor sevenler yine daha da zorlanacakken, daha rahat oynamak isteyenler de Ninja Gaiden tadını alacak.
MK: Move desteği olacak yapımda. Peki Kinect desteği de verecek misiniz? Ve Ninja Gaiden’ı PC platformunda görmek isteyen çok PC kullanıcısı var. Ninja Gaiden 3’ü PC’ye çıkma ihtimali var mı?
TN: Şimdilik Kinect konusunda bir açıklama yapamıyoruz (benim tahminim NG3’te olmasa bile Kinect için ayrı NG oyunu yapılacağı yönünde – berkant). PC konusunda da şimdilik bir planımız yok.