Dead Space’in de arkasındaki fikir babalarından olan The Callisto Protocol direktörü yeni oyunun yapısı hakkında ve özellikle yapılan kıyaslamalara ithafen yeni açıklamalar yaptı. Bildiğiniz gibi Dead Space de uzayda geçen bir bilim-kurgu korku oyunuydu ve kanlı sahneler konusunda hiç geri adım atmıyordu. Geliştirici Striking Distance yaptığı yeni açıklamalar ile, yeni oyunlarının da bu konuda hiç geri kalmadığını söylüyor.
The Callisto Protocol oyununda kan gövdeyi götürecek
The Callisto Protocol oyuncuları 2320’ye, Jüpiter’in uydusu Callisto’ya götürecek. Bu gezegen, Black Iron adında suçluların yaşadığı bir koloniye ev sahipliği yapıyor. Oyuncular ana karakter olan Jacob Lee rolünü üstlenecekler. Ortalık karışıp gizemli yaratıklar meydana çıktığında ve ölüler bir şekilde yeniden canlanarak sağda solda gezmeye başladığında her şey tepetaklak olacak.
Dead Space gibi vahşet dolu sahneleri ekranlarda göstermekten vaktiyle hiç çekinmemiş olan geliştirici Striking Distance, The Callisto Protocol için de aynısını söylüyor. Oyunda oldukça kanlı ve vahşi sahnelere yer verilecek. Oyunun yönetmeni ve stüdyonun kurucularından Glen Schofield, Eurogamer’a oyun hakkında şunları söyledi:
“Gerçekten oldukça korkunç sahneler var. Vahşet öğeleri için bir motorumuz var. Karakterleri kesip biçmek, kırmak, kemiklerinin dışarı çıkması gibi birçok farklı renderımız var. Ayrıca çalışanlarımız özel yetenekleriyle her şeyin ıslak görünmesini sağlıyor.”
Oyunda savaştığınız düşmanları kemikleri ortaya çıkacak şekilde kesebilecek ve hatta yüzlerinin ve kafalarının bile farklı bölümlerini parçalara ayırabileceksiniz. Dead Space’i vahşet dolu bir oyun olarak hatırlıyorsanız, Schofield The Callisto Protocol için “Dead Space’e kıyasla çok daha gelişmiş” diyor. Şimdi oyunun savaşlarda neden ağırlığı yakın dövüşe verdiğini anlıyoruz.