Advertorial

The Cave

Monkey Island’ın, Maniac Mansion’ın, Total Annihilation’ın arkasındaki dehanın son oyunu The Cave ile yıllardır özlediğimiz Ron Gilbert oyununa kavuştuk. Tim Schafer’ın da kreatif tarafında çalıştığı oyun aslında bundan 25 yıl önce çıkan Maniac Mansion’ın ana öğelerinin yeni bir konseptle buluşmuş hali.

Üç karakteri kontrol ettiğimiz ve bulmacaları çözmek için en az ikisini kullanıyoruz ve belli bulmacalar sadece belli karakterlerle çözülebildiği için oyunun tekrar oynanabilirliği de seçilebilir yedi karakterin varyasyonlarını düşündüğünüzde oldukça yüksek.

Canlı olan tek şeyse karakterler ya da mağarada karşılaştığımız sevimli mi sevimli dinozorlar değil, mağaranın kendisi canlı ve oyun boyunca bizimle konuşuyor. Bir masaüstü FRP oyunu DM’i gibi mağara, mütemadiyen kendini yönetiyor ve sizi yölendiriyor.

Bir macera oynundansa beklediklerimiz mağaaranın konuşması gibi ufak ama güzel detaylar değil, bulmacaların ne kadar zorlayıcı olduğu. Ve oyundan oyuna değişse de bu bulmacaların oyuncuya nasıl sunulduğu. Geçtiğimiz sene çıkan ve bir macera oyununda olan anlatım tekniğini kusursuzlaştıran Telltale Games’in aksine The Cave özüne dönüyor.

Bulmacaları sırf amatör eğlendirmek için kolaylaştırılmamış olan The Cave, özellikle mekan tasarımları konusunda rakiplerinin fersah fersah önünde.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu