Tam Çözüm

The Da Vinci Code

I. THE LOUVRE (3 Sır)

Bussines Card’ı inceleyin. Arka tarafında üç haneli bir numara olacak. Telefonla 454’ü çevirin. Ardından kendinizi Sophie ile tuvalette bulacaksınız. Lavabonun üzerindeki sabunu alın ve izleme cihazıyla birleştirin. Ardından camı açarak onu dışarı atın(Filmi izleyenler zorlanmaz herhalde). Şimdi yeni ifadenizi gevşetmek zorundasınız. Mektubu kullanarak Oh Lame Saint kelimesini The Mona Lisa şeklinde değiştirin. Tabii ki bu bir ipucu.

Şimdi Sophie ile birliktesiniz ve giriş yoluna doğru sürünmek zorundasınız. UV ışığını suç araştırma kutusundan alacağız. Şimdi çömelin, sessizce ilk güvenlik görevlisiniz geçin ve odaya girin. En uzak noktada dolabın önünde duran 3. güvenliği yere serin. Dolabı araştırın ve nihayet UV ışığını bulacaksınız. Ne oldu demeyin. Şuan Mona Lisa tablosunun önünde Langdon ile tekrar birliktesiniz.

Mona Lisa’yı UV ışığı ile gözden geçirin ve bir şifre göreceksiniz. UV ışığını kullanarak, bütün sembollerin üstünden geçin. Bu işlemi bitirdikten sonra karşınıza bir Puzzle gelecek.

DA VINCI
PAINTED THOSE
THAT KNEW
BETWEEN BACCHUS
AND URIEL LIES
THE CLUE

Şeklinde ayarlayın böylece ilk şifreyi çözmüş olduk. Daha çok var rahat olun. Odanın ortasındaki heykelden Saturn Sphere’yi alın. Ancak önce heykelin üstündeki yanan sembol notu alın. Bu daha uzaktaki gizli maddelerin nerelerde olduğunu gösterir. Şimdi karşınızdaki kapıdan ana salona çıkın. Çıktığınız anda tablolar karşınıza gelecek. Tabloyu inceleyin, alttaki tablo üsttekini gösterecektir. Onun üstünde de beyaz bir şey göreceksiniz. Onu alın(Priory Ring). Şimdi Sauniere’nin ofisine gideceğiz. Karşıdaki bölmeden içeri girin. Odanın içinde 2 tane güvenlik olduğunu göreceksiniz. Kendinizi onlara gösterin ve hemen ana salona geri çıkın. Sağdan biraz ilerleyince içeriye doğru bir oyuk olacak. Oraya saklanın. Güvenlik görevlileri sizi aramak için çıkacaklar. Sizden biraz uzaklaştıklarında hemen odaya koşun, içeriye girdiğiniz anda sorun kalmayacaktır.

Masanın üzerindeki bütün objeleri inceleyin (Sağdaki çekmecenin içindeki canı alın işinize yarayacaktır). Bu işi de bitirdiğinizde, karşıdaki duvarın önüne gelin ve haritayı UV ışığı ile inceleyin. Bu da bir ipucu (Çember göreceksiniz ona tıklayın). Havalandırma boşluğuna gidin, solunuzdaki duvarın üstünde, Sophie’nin tırmanmasına yardımcı olun. O Resterasyon Odası’nı açacak ve içeri girin. Burada bulunan masayı da inceleyin ve ilaçları karıştırma hakkında bilgi edinin. Direkt olarak gerideki kutulara bakın. Da Vinci’s Arial Screw’i bulacaksınız. Şimdi, tabloyu ilaçlara boğacağız. Ancak öncelikle ilaçları doğru karıştırmamız lazım. Tablonun solunda bulunan deney masasına gidin. Bardağa 1. 2. ve 4. ilaçlardan bir karışım yapın. Şimdi sarı bir alet çantası arayın ve orada bir havlu bulacaksınız. Onu alın ve Havlu ile ilacı birleştirin. Bu ilaçlı havluyu alın ve kirli tablonun üzerinde kullanın. İş tamamlandığında, odanın köşesindeki uzun tabloların yanında bulunan ilkyardım çantasını alın ve odadan dışarı çıkın. Güvenlik görevlileri ile karşılaşabilirsiniz, onları dövün yada koşarak uzaklaşın. Tekrar Mona Lisa’nın bulunduğu odaya gidin. İçeri girdiğinizde, bütün devriyelere haber verilmiş olunacak. Sol tarafa doğru hızla gidin, çünkü sağ taraftan güvenlik görevlisi gelecek. Mona Lisa’nın arkasındaki kapı arasından geçin. 2 güvenlik görevlisi daha var, ama onlar diğer odada ve sizi görmüyorlar.

Bu odada rahat bir şekilde dolaşabilirsiniz, ama önemli bir şey yok. 2 güvenlik görevlisinin bulunduğu tarafta 2 giriş göreceksiniz, soldan geçmeyin sizi görürler. Sağ taraftan koşarak geçin sizi fark etmiyorlar. Nike Room’a girin.

2 merdivenden de gidebilirsiniz önemli değil. Ama sağdan gitmenizi öneririm. Çünkü ilerdeki heykelin yanında bir güvenlik görevlisi daha var. Sağdan gidip heykelin arkasına saklanın ve aniden bu görevliye saldırın. Onu dövmekten başka çareniz yok. Görevliyi yere serin ve heykeli inceleyin. Ardından soldaki cam fanus şeklindeki yapıtın oraya gidin. Onu da inceleyin. Yuvarlak bir boşluk göreceksiniz. Priory Ring’i kullanarak açın ve size Fleur De Lis Disc’i verecek. Hadi hayırlı ve uğurlu olsun…

Buradaki bütün işinizi hallettiniz. Şimdi Louvre’den kaçma zamanı. Yüzüğü kullandığınız anda alttaki kapı açılacak ve 2 güvenlik görevlisi içeri girerek sizi arayacak. Merdivenlerin oraya saklanın. Onlar yerde yatan güvenlik görevlisini kaldırmaya giderken arkalarından hemen geçin, hemen arkasından alttaki kapıdan içeri girin. Orada da 2 tane görevli olacak biri arkası dönük ve karşınızda, diğeri ise solda bir heykelin arkasında duruyor. Siz yavaşça sağdaki heykellerden ilerleyin ve birden koşmaya başlayarak kapıya ulaşın ve kapıdan çıkın. Eğer görürlerse dövmekten başka çareniz yok. Burası sizin becerinize kalmış. Kolay gelsin bu bölüm bu kadar.

II. SAINT SULPICE (2 Sır)

Bölümün ilk başında bir yatak odasının içindesinizdir. Yatağın arasındaki sehpada bir sağlık var onu alın, onun dışında bu odada yararlı bir şey yok. Dümdüz ilerleyin ve diğer odaya geçin. Yerde yatan kadını inceleyin. (eliyle işaret ediyor) Çalışma masasını inceleyin, “7:14” önemli. Şu an için burada yapacaklarınız yeterli. Bu yüzden odadan dışarı çıkın ve sağdaki kapıdan balkona girin. Balkonda bir şey yok, ilerideki kapıdan girin. Küçük odaydı araştırın ve sürgü kesici ile yağ bulacaksınız. Balkona geri dönün. Binaya girin. Sağınızda kapı olacak. Çalarsanız,kadının teki size ipucu verecek, ama pek de gerek yok. Diğer kapıya gidin. Öncelikle korkutucu bir rahip var. Sizden yavaş yavaş uzaklaşıyor. Ona fark ettirmeden yaklaşın ve gizli bir atak yapın(zor ölürler) ve etrafı araştırın(merdivenlerden inmeyin henüz) ve duvarın üstünde bir diyagram bulacaksınız, size sembole benzer bir mektuptan bahsedecek. Bunu not edin, çünkü bu bölümde 2 kere işinize yarayacak. Yerde yatan kadının olduğu odaya geri dönün.

Eğer onu incelerseniz, elleriyle yatağı işaret ettiğini fark edeceksiniz. Yatağın yanında kalın ve kendinize doğru çekin. Yerde bir Puzzle ortaya çıkar. Bulmacanın merkezinde kayan fayansların altında semboller var. Buraya 4 harfi yerleştireceksiniz ki diyagramda yazıyordu. Puzzle’ın merkezine(orta) Sion kelimesini sırayla yazacaksınız(Tarikatın ismi). Yaklaşık 5 düzenleme ile bu kelimeyi elde edebiliriz. Tamamlayın harfleri ve ardından Bronze Slide elinizde olacak. Diyagramı bulduğumuz bölgeye geri dönebiliriz.

Şimdi merdivenlerden inin ve kapıdan girin. Ardından diğer kapıdan büyük odaya girin. Burada 2 adet korkutucu rahiplerden var, biri sağınızdaki arkası dönük. Fark ettirmeden yaklaşın ve saldırın. Oralarda rahibe vurabileceğiniz bir şeyler olabilir. Diğer rahip ise ileride ve diğer çıkış kapısının önünde. Ona da aynı işlemi uygulayıp haddini bildirin. Şimdi rahat rahat bu odayı keşfedebiliriz. 14 Post’ta(kutu gibi yer olan, günah çıkarılan yer galiba) yerde bulunan hikâyeleri dinleyebilirsiniz. Teneke kutuyu(parayı her neyse) alın, 9 ve 10. Post’ların arasındadır. Odanın en sonuna gidin ve 7 ile 8. Post’ların arasında 2 adet çeşme göreceksiniz ki, deniz kabuğuna benziyorlar. 8. kısma yakın çeşmede Ornate Key bulacaksınız. Bunu alın ve kadının öldüğü odaya geri dönün. Dolaba ulaşın. Ornate Key’i kullanın ve açın. İçindeki küçük heykeli alın (Jesus un heykeli anladığım kadarıyla).

Ardından büyük odaya geri dönün. Şimdi bu odadaki işimizi bitirmeye hazırız. 3 ve 4. bölümün arasına gidin. Hemen solda olması lazım. Kitabı okuyun ve yerdeki demir tabletin önüne gelip inceleyin. Kitapta ne öğrendiyseniz kullanın. Sol bölüm Aprilis, sağ bölüm XI olacak şekilde ayarlayın. Ortaya çıkan 2. Jesus heykelini alın.

7. bölümün yanındaki kilitli büyük kapıya gelin. Sürgü kesiciyi kullanarak kilidi kırın. Yukarı çıkın ve diğer odaya girin. Şuanda kilisenin orgunun önündesiniz. Orgun yanındaki kolu çevirin ve saati 7.14’e ayarlayın. Orgun zemininde açılan oyuktan Copper Slide’i alın. Arkasından büyük odaya geri dönün. Şimdi 7. direğe gidin ve onu inceleyin. 2. Jesus heykelini üzerine koyun(Tam hatırlamıyorum bu olmasa diğerini deneyin). Buradan 14. direğe gidin ve Remaining heykelini buraya koyun. 10 ve 11’in arasında tuzak tarzı yerde bir kapı var. Kilitli değil,orayı açın ve içeri girin. Kendinizi bir mağarada bulacaksınız. Hemen sağınızda bir yığın kutu var. Arkaya doğru Da Vinci’s Ornithopter’i bulacaksınız. Sol taraftaki taş masaya doğru kafanızı çevirin, üstünde 3 tane fener var. Masanın önünde durun ve inceleyin. Yağ ve lambayı kullanın. Fenerleri açın ve kibritle yakın. Şimdi Jerusalem kelimesini duvarın üstünde görebilirsiniz. Bu bir ipucu. Şimdi Kripte gidin, fenerlerin solunda(duvarda baktığınız yerin solunda) ve kenara itin. Arkasında, düğme serilerini bulacaksınız. Bu level’de Üstündeki sembollerle ki, bir diyagram bulmuştunuz. Sembollerin hepsi Jerusalem kelimesine uyuyor. Puzzle çözülünce, zeminden bir kapı açılacak ve bir liste bulacaksınız. Bu listede, bütün Sion Manastırı’nın ustaları var. Bunu bir daha kullanmayacaksınız veya karşılaşmayacaksınız. Bu yüzden bende neden bu kadar zahmete girdiğimizi anlamadım. En kısa zamanda bu sorunu halledin ki, korkutucu rahiplerden 2 kişi size doğru içeri girdiğiniz yerden geliyor ve çıkışı engelliyorlar. Bu iki şahsiyetle yüz yüze gelene kadar, Kript’i arkaya puzzle’ın oralara saklayın (Yerde bir adet golf kulübüyle ilgili bir şey var. Onun size olan uygunluğuna bakın. Bende Kript ile ne alakası varsa anlamadım). Bunların ikisini gözleyin, her ikiside ayrı talimat aldığında, en iyi sürünüşünüzü birinin arkasından gerçekleştirin ve onu gizli bir atakla çıkarın (Genellikle en iyi yol fenerlerinin başıyla vurmak).
Eğer bu 2 rahiple baş etmeden geçmek isterseniz, sadece bir seçenek var. O da kaçmak. Kaçıp ve gidebildiğiniz kadar uzağa gitmek de mümkün. Uzun süre olmadan onlar sizi kaçırdıklarını anlar ve devriyeye haber verirler.
Girdiğiniz yerden dışarı çıkın. Rahipler sadece sizi düşünür. Rahat olun.

Şimdi uzaktasınız ve 14. geniş sütuna geri dönün. 3 rahip bu odanın içinde yerleştirilmiş durumdadır. Her birini dövün aynı sürede veya yavaşça sürünerek geçin. Diğer yol, kapıya geri dönün ve üst kata gidin. Ardından ilerideki kapıyı çalın ve Cutscene’yi alın. Böylece bölüm bitecektir.

III. NORMANDY MANSION (2 Sır)

Konakla yüz yüze gelerek başlıyoruz. Köpeklerden korkmayın henüz arkandan gelmeyecekler. İlerleyin ve arka pencereye tırmanın. Bir an önce hareketlenin. Rahiplerin lideri gelecek ve sonra onu döverek bayıltacaksınız. Bir kez dışarı çıkıp, kilitli kutuyu incelemeniz gerekiyor. Rafın üstünde karatahtanın yanında numaralar var. Numaralar Fibonacci Sırasını belirtecek (1+1=2, 2+1=3, 3+2=5, 5+3=8; böylece 1,1,2,3,5,8). Bu bir ipucu gibi, bunun anlamı ise numaraların kutunun kilidinin açılmasını sağlamasıdır. Sadece diğer numaralara ihtiyaç var. Böyle çözümleyeceksiniz
(5+8=13, 8+13=21, 13+21=34 veya 13, 21, 34). Kutunun 132134 kombinasyonu ile kilidi açılmış oldu. İçindeki anahtarı alın ve buradan ayrılın.

Köpekleri halletmenin zamanı geldi. Çanın yanındaki kapıya gidin. Kırıp içeri girin. Orayı araştırın. Bifteği alın ve çıkın. Telli bölgeye gelin ve kabın içine bifteği koyun. Çana gidin ve çalın. Köpekler eti yemek için kafese girecekler.

Siz de bu arada sağdaki köpeğin bulunduğu bölgeye gidip, köprüyü aşağı indirin. Köprü inecek ve köpekler geçince kordan. Korkma artık köpekler dostunuz oldu. Sizde köprüden geçin ve binanın içine anahtarı kullanarak girin. Şimdi içerdesiniz, solunuzdaki kameriyeye gidin. Kabinin içine bakın Aeneas Statue bulacaksın. Kabinin karşısındaki odaya girin(aslanlı). Disk’e dikkat edin. Şimdi biliyorsunuz. Diskle ne yapacaksın ki Louvre’de de bulmuştunuz. Ama kız hatırlamıyor bu yüzden anlamak zorundayız. Odanın arkasına doğru ilerleyin ve soldaki küçük masaya bakın. Sağda Cupid Statue var. Onu alın. Odanın arkasında kalmaya devam edin ve merdivenleri çıkın. Burada lekeli cam pencereyi inceleyebilirsiniz, ama aynı zamanda bu anlamsız, bu yüzden merdivenlerden üste çıkın. Priory Ring’i kullanın ve içeri girin. Kendinizi yatak odasında bulacaksınız. Öncelikle, yatağı inceleyin ve Da Vinci’s Tank’ı bulun ve alın. Şimdi dolaba gidin ve inceleyin. Çekmecenin ortasında okumanız gereken bir şiir var, size bir ipucu verecek (Diskle ilgili). Orta çekmecenin sağında büyük sağlık (Large Dandage) var. Sol alttaki çekmece kilitli, ama bir daha deneyin. Piory Ring onu açacaktır. Vulcan Statue’yi içinde bulacaksınız. İçeri gidin ve yere lekeli cam pencereyi gözlemeye gidin.

Her pencerede bir Tanrı figürü Göreceksiniz ve Sophie her birinin hikayesini size anlatacak. Her Tanrı süsen çiçeği sembolüne sahip levhasının üstünde bilinen yönde döndür. Dolaptaki şiirin her çizgisi bu tanrılardan birine başvuru, ve süsen çiçekleri yüz yüze geliyor. İlk başta çok karışıyor, ama bu yürüyüş boyunca olan amaç için, aşağı inin ve aslanların üzerindeki süsen çiçeklerine gidin. Diskleri tekrar inceleyin. Aşağı, Sağa, Yukarı, Sola şeklinde döndürün. Aslanların ağzı açılacak ve Venus Statue’yi alacaksınız. Şimdi yatak odasına geri gidin. Yatak odası boyunca bütün yolları geçin. Diğer taraftaki kütüphaneye ulaşın.
Şuan için üst düzeyde durun ve soldaki görünen tabloya gidin. Kutunun içine bakın ve Jupiter Statue’yi alın. Sonra masanın üzerindeki notu okuyun. Nottaki metini okuduktan sonra, oyuncak 2. Kriptogram’ı elde edeceksiniz.
Ver onu ilk atışta.(İpucu: Semboller her zaman aynı mektubu temsil eder her Kriptogram’ın içinde, bütün oyunda yapacaksınız), ama istemesen bunu buyur:

JUPITER IS
ABOVE VULCAN
AENEAS IS BELOW
MARS MARS IS TO
VULCANS RIGHT

Şimdi merdivenlerden bu kütüphanenin alt kısmına inelim. Merdivenlerin altına ulaşarak, başka bir Cutscene’yi ele alacaksınız ve karşınızda gene rahipler var. Onları artık size bırakıyorum nasıl davranırsanız size kalmış. İskeletin olduğu tabloyu inceleyin. Soldaki büyük cismi incelerken aşağı heykel düşecek. Aşağı eğilin ve Mars Statue’yi alın. Girişin oraya gidin ve kapının önündeki merdivenden yukarı çıkın. Etrafa baktığınızda 2 adet resim göreceksiniz. Soldaki resmi inceleyin ve bulduğunuz Jupiter Sphere’ı alın. Şimdi en üst kata çıkın. Bu odada, yuvarlak masanın etrafına geçin ve 6 heykeli oraya bırakın. Şimdi hepsi soldaki bölmede sıralandı. Şimdi onları sıraya koyma zamanı. Şu şekilde yerleştirin:

Aeneas: Alt sağ
Mars: Üst sağ
Cupid: Alt sol
Jupiter: Üst
Venus: Orta
Vulcan: Üst sol

Yaptığınız zaman, emin olun ki bütün heykeller Venus’e bakacak. Venus ise Aeneas’a bakacak. Cutscene elde edeceksiniz ve bu işi hallettiğiniz an bahçenin altında olacaksınız. Burası sevimli ve basit. Bahçe yuvarlak masanın büyük bir kopyası. Şimdi basitçe etrafa gidin ve bütün heykelleri Venus’e bakacak şekilde döndürün. Doğru şekilde döndürdüğünüz zaman, büyük bir kutu ekranda patlayacak ve size doğruları anlatacak. Burada 3 polis var. Bunlara haklayarak daha da rahat edebilirsiniz. Yere serdiklerinizi heykellerin oraya taşıyın ki, diğerleri devriyeye haber vermesin, çünkü heykellerin oraya uğramıyorlar. Heykellerin hepsini doğru yöne çevirdiğinizde, Venus heykeli yerden kalkar ve gizli bir kapı açığa çıkar. Tabii ki buradan içeri gireceksiniz. Şu an siz Mağaradasınız (Underground Grotto).Uzağa gitmeden önce, puzzle var. Öncelikle, odanın herhangi bir yerinde heykel var. King Kut gibi olana gidin ve Torch’u alın.(diğer heykelleri de inceleyebilirsiniz, ancak Puzzle bitene kadar bir önemi yok, bu yüzden unutun şimdilik)Alevlenen kuşların bir tanesinde bulunan meşaleyi yakın. Şimdi, 45 dakika için etrafta koşun şansınızın dönene kadar yani Puzzle kendini çözünce veya şunları yapın. 2 tane herhangi bir yanan meşale alın ki, direk karşısındaki olsun ve ateşle bağlantılı tek bir çizgi alın. 3 veya 4 değil, 2 tane meşale olacak. Diyagramın üstünde, üstteki meşaleyi yakacaksınız ve Puzzle çözülecek. Böylece Cutscene takip eder, Laser Etched Key geri alınır ve bu bölümde burada biter.

IV. BANK OF ZURICH (3 Sır)

Bu bölüm bankada geçiyor ve doğal olarak polis çok olacak. İlk olarak, ortadaki masada görevli olan korumayla konuşun ve size sağda bulunan kapıyı işaret edecektir. İç içe 2 kapı var, buradan geçin. Kendinizi Atrium’da bulacaksınız. Burada bulacak bir şey yok. Sol taraftan dümdüz ilerleyin ve ortadaki kapıdan içeri girin. Korumayla konuşmak yararsız kalıyor. Bu yüzden uğraşmayın ve kapıya gidin. Burada Laser Etched Key’i kullanın ve içeri girin. Kapı açılacak ve önünüzde açık bir oda var. Buradan içeri girin. Koridoru keşfetmek için uğraşmayın, bir şey yok. Bu yeni odanın içinde, tekrar Laser Etched Key’i kullanın ve kutuyu alın. Ancak bir sürpriz var ve sizden bir şifre daha istiyor. Cutscene kutunun üstünde bir sembolden bahsediyor. Bu tabii ki yine Fibonacci sırasıyla ilgili, 21 ve 500 ve 521 vs vs… Bir matematik işlemi, 4 haneli şifre şu şekilde:

21+500=521 500+521=1021

Evet 1021 şifremiz ve onu girin. Kutu artık sizin. İçinden bir kripteks çıkacak ve onu açmamız için henüz ipucu yok. Kutuyu tekrar inceleyin ve burada ufacık delik olacak (Kripteks’i kapsar). Ancak deliği dürtmek için bir şeye ihtiyacınız olacak. Ardından odanın sol kısmında bulunan masayı inceleyin. Çekmeceyi açın ve kağıt pensi alın. Tabii ki Sophie size ne olduğunu anlatacak. Ardından gidin ve Kripteks’in üzerindeki delikte kullanın. Küçük bir şiir elinizde olacak ki, Da Vinci Şifresi hakkında hiçbir şey bilmiyorsunuz, lafı bir kelimeye getirin Grail(İsa’nın Kasesi). Envantere bakın ve Kripteks’i seçin ve onu kullanın. Grail kelimesini girin ve kendi yolunuzdasınız. Banka yöneticisi içeri girecek ve sizi çok yardımsever şekilde bu cehennemden nasıl çıkılacağını anlatacak. Kısaca size yardım edecek. Gene Cutscene’den sonra, girdiğiniz yerden yola tekrar çıkacaksınız. Atrium’a geri döndüğünüzde, sola dönün ve asansör etrafınızda. Güvenlik Kartınızı kullanın ki, yönetici size verecek. Cutscene sizin bu bölümdeki son güvenlik arkadaşınızı gösterecek. Asansörün içindesiniz. Yukarıda bulunan kapağı açarak Sophie’nin buradan çıkmasına yardım edin ve sizde üste çıkın. Sol tarafta bulunan kırmızı yuvarlak cismi çevirerek kapıyı açın. Asansörden çıkın. Bu katta 2 adet koruma var. İlk kapıdan içeri girin. Etrafı inceleyin Mars Sphere’yi bulacaksınız. Onu alın. Bir adet de büyük sağlıktan var, onu da alıp koridora tekrar çıkın. Kattaki 2 güvenliğe görünmeden, diğer oda olan Admin ofisine geçin. Görünürseniz onları haklayın. Burada da 2 adet güvenlik görevlisi var. Rahat dolaşabilmek için onları halletmeniz lazım. Sizi bulduklarında işinizi halledersiniz. Burada Sophie sizle gelmiyor.

Öncelikle bu bölümde 2 tane sağlam sırrı çözeceğiz. Eğer kapıya doğru gidin, odanın içine girin ve odayı gezin. Çıktığınızda sağ taraftaki küçük bölmede Examine çıkacak (Sadece 1 bölmede var). Bu masayı inceleyin ve üst tarafa doğru Da Vinci’s Ballista’yı göreceksiniz, onu alın. Şimdi Administrator ofisine gitmemiz gerek. Bu oda da sol tarafa doğru (6 küçük bölme geçeksiniz) Admin ofisinde masanın oraya gidin ve güvenlik kartını kullanın. Sonra banka size bir kod verecek. 867530 kodunu girin ve bu yanlış olacak. Bu yüzden yönetici size Manager ofisini kontrol etmenizi isteyecek. Manager ofisi için ana küçük bölmenin ortasından gitmeniz gerekecek. Ofise girin. Öncelikle masayı araştırın. Soldaki çekmecede büyük sağlık var. Ortadakinde ise şifre var. Ardından UV ışığı ile tabloyu inceleyin. Bulduğunuz parmak izlerini inceleyin. Şimdi tabloyu kaldırabilirsiniz ve emniyet açığa çıkar. Bulduğunuz şifreyi kullanın ve 728559 açın. File Cabinet Key’i alın ve odadan ayrılın.

Sağa dönün ve sondaki odaya gidin. Sondaki kabini inceleyin. Çekmeceyi anahtar ile açın ve şifreyi alın. Admin ofisine geri dönün. Güvenlik kartını tekrar bilgisayarda kullanın ve 260924 nolu kodu girin. Buradan geri çıkın ve küçük bölmelere girdiğiniz yerden tekrar çıkın. Güvenlik kartı okuyucusunu en köşede bulacaksınız. Güvenlik kartını kullanın ve ilerleyin. Burada güvenlikler var, ama çömelirseniz soldan gidebilirsiniz. En sonda kapının yanında olacaksınız ki, Deposits and Servers yazacak. Kapıdan içeri girin ve ilerleyin. Soldaki son kapıya kadar gidin ve içeri girin (Diğerlerini açamazsınız zaten). Güvenlik masası var ve başka bir kapı. Sonda küçük kırık bir odaya ulaşacaksınız. İlerleyin ve büyük gizli bir bölme olan odadasınız. Yol boyunca yürüyün ve solunuzu gözetleyin. Bu odada 2 koruma göreceksiniz. Onları halledin. Odanın diğer köşesine gidin (Güvenlik kart okuyucu ve bir başka kapı var). Girebileceğiniz gizli bir oda var. Kart okuyucuya en yakın 2 gizli odayı inceleyin. Duvarda yanan bir sembol göreceksiniz, içeri girdiğinizde Iron Coin’i alın. Aynı duvarda havalandırma var. Buraya girin. Şuan küçük bir sunucu odasındasınız ve bir güvenlik 2 sunucunun arasında size arkası dönük duruyor. Onu halledin. Buradan sola gidin ve kapılar ile kapısı olmayan ofis bulacaksınız. Sürünerek odaya girin, çünkü arkası dönük bir güvenlik daha var. Onu da dövün. Şimdi güvenlik kartınızın kalitesini bilgisayarda yükseltebiliriz. Burada şifre Puzzle yok, rahat olun.

Ofisten dışarı çıkın ve kapılar boyunca ilerleyin. Kısa koridordan kalite yükseltme ofisinden dışarı çıkın ve güvenlik kartınızla kapıyı açın. Langdon burada sizinle buluşacak ve kendinizi gizli bölme odasında bulacaksınız. Girdiğiniz yoldan dışarı çıkın ve Atrium’a geri dönün. İki adet güvenlik göreceksiniz. Sürünün ve sağa doğru ilerleyin. Loading Dock Door’a ulaşın. Rahat olun zamanınız var. Korumaların buluşmasında geçen konuşmaları kıkırdamak için dinleyin (Tabii isterseniz, istemezseni ilerleyin ve Loading Dock Area’ya girin). Şuan güvenlik kartı okuyucu ile baş başayız. Geliştirdiğimiz kartı kart okuyucuda kullanın ve kafes yükselecek. Hızlı bir şekilde sürünerek ilerleyin ve bir başka güvenlik daha karşımızda. Onu da dövün. Sizin durduğunuz gibi duran bir güvenlik daha var. Solunuza bakıyor. Onu da halledin. Küçük oda da küçük sağlık var. Bu saatten sonra işinize yarar mı bilemem. Karşınıza birkaç tane daha güvenlik çıkacak, onları da halledin. Yerde ok olması lazım, alabilirseniz alın. Salonun sonuna gidin. Vehicle Key’i kullanın ve bölümü bitirin.

V. CHATEAU VILLETTE (3 Sır)

Bu bölüm tamamen düşmanlarla ilgili, ancak sonuna kadar onları göremiyorsunuz. Bu yüzden Teabing’e dayanmak zorundayız. İlk olarak bodrum katına adımlar atmamız lazım. Kapıya ulaşın ve bodrum katı solunuzda. Bodrumun arka sol köşesine kadar ilerleyin (Yanan sembol arıyoruz). Burada sandalyeler var ve onları inceleyin. Cupper Coin’i bulacaksınız. Merdivenleri kullanın. Teabing’in anlaşılmaz sözlerini dinleyin. Duvardaki 2 tabloyu gözleyin. Odanın sonunda kalkanlara ulaşacaksınız ve Teabing’in hikayesini dinleyin (Gallahad’ın kalkanı kırmızı geçiş, Percival’ın ki ise Kalp).

Gallahad’ın kalkanını yağmalayın ve meleklere bakan şövalyeli tabloya en yakın şövalyeye koyun. Percival’ın kalkanını çalın ve onu da kaleye bakan şövalye tablosuna yakın şövalyenin üzerine koyun. Ardından gökyüzünde İsa’nın Kasesi yüzecek. Kapılar açılacak. (Gallahad kalkanına yakın olan Gallahad odası, Percival kalkanına yakın olan da Percival odası)
Gallahad odasına girin ve sağınızdaki köşede bulunan kitaplıktaki notu okuyun. Percival Odasına gidin ve kitaplıktaki İncil’i okuyun. Gallahad Odasına geri dönün ve güvenlik kapısına Hear şifresini girin. Bu yeni odada bir piyano ve 2 kapı daha var. Bir kapı sizi evin ana salonuna geri götürecek, diğeri ise küçük odaya açılacak. Bu oda da inceleyeceğin bir tablo olacak. Tablonun altında Venus Sphere’i bulacaksınız. Odaya geri dönün ve ardından Gallahad’ın odasına geri dönün. Odadaki kadehi inceleyin ve Red Dragon Chalie’yi bulun. Onu alın ve Percival’ın odasına götürün. Görünürdeki kadeh direk olarak solunuzda durmaktadır ve Arthur der. Kapı açılacak ve bir Puzzle çıkacak. Çok kolay ve 5 harekette tamamlayabilirsin. Fayansları; alt sol, üst sol, üst orta, alt orta, alt sağ şeklinde işaretleyin. Puzzle sona erdi ve kütüphaneye giden kapı açıldı. Bu yeni odaya girin. Sağa dönün ve köşeye kadar ilerleyin. Boş alanın üstünde Da Vinci’s Darcart’ı bulacaksınız. Bu yolda yürüyün. Durun ve müziği yağmalayın. Gallahad odasında bulunan piyanoda kullanın. Müzik kağıdını piyanonun üstünde kullanın ve görüntüdeki nottan sonra düğmelere basın. Çok yavaş ve kolay bir Puzzle. Cutscene’ler ile karşılaşacaksınız. Aslında The Last Supper’ı (Son Akşam Yemeği) arıyoruz. Ardından şu işlemler :

The “V Shape”
The “Grail”
“John is Mary”
The “M Shape”
“Peter mad at Mary”
The “Grail” (tekrar)
“Jesus and Mary”

Görünüşe göre 2. Kripteks’i çözmemiz lazım. Bu yüzden malzeme dolabınıza gidin, Kripteks 2’yi kullanın ve Magdalane’nin içine koyun. Rahiplerin lideri ile geniş bir Cutscene’miz var. Şimdi silahı tamamlamak için bordum katına parçaları yollamanız gerekiyor. Piyanolu odaya doğru üst kata koşun ve köşedeki Globe’yi (Dünya) alın. Şimdi rahiple dövüşmeniz lazım. Onu atlatın ve bodrum katına yollayın. Percival Odasına gidin ve girişten hemen sağa dönün. Aradığınız şey orada, ama bitirmek için tekrar rahiple dövüşmek lazım. Rahibi hallettiğiniz anda, meşhur Cutscene araya giriyor ve parçaları aşağıya yolluyor. Şimdi, etrafta koşmanız lazım. Ana salondan diğer kapı yoluyla odaya girin (Rahipi yolladığımız). En uzak köşeye gidin ve ona atak yapın. Langdon onu kitaplığın altında ezecek. Final parçası bodrum katına gelecek. Bölüm burada biter.

VI. BIGGIN HILL AIRFIELD (3 Sır)

Yağmurlu ve soğuk bir havada başlıyorsunuz. Polisler sizi kapının önünde bekliyorlar. Dumpster’ın oraya gidin ve kapının önüne doğru itin. Dumpster’in arkasında güç anahtarı var. Onu aktif hale getirin ve arkasından takip edin. Freni boşaltın ve arkasından dikkatlice yürüyün. Polisler size ateş edecek, ancak önünüzdeki vagondan size ulaşmayacak. Bu yüzden arkasında kalın ve rahat olun. Araba durduğunda siz sonda olacaksınız ve kapıdan içeri girebilirsiniz. Hangarda sağınızı inceleyin ve Da Vinci’s Bridge’yi alın (Sandığın üstünde). Şu an haritaya çok yakınsınız (Bumper Map). Yanınızdaki kapının bulunduğu duvarda bulunmaktadır. Sağınızda araç kutusu var ki, içinde sürgü kesiciyi(Bolt Cutters) bulacaksınız. Karşınızda olan uçağın soluna doğru gidin ve asma kilitli kapıyı bulun. Kilidi kesin, merdivenleri tırmanın. Masanın üzerindeki geniş sağlığı alın. Ardından kontrolleri aktif hale getirin. Ana hangara geri dönün ve 2 güvenlik görevlisi içeri girecek. Kafesin içine girin. Raftaki ışığı (Flares) alın, kepengi açın ve içeri girin.

Cutscene kadar karanlık yolda yürüyün. Sonra, çok karanlık bir oda var. İçeri girin ve yerdeki ızgarayı açın, sürünün. Küçük merdivenlerle devam edin ve asma kilidi açın. Yeni yoldan devam edin. Diğer kapıya kadar ilerleyin ve önünüzdeki sigorta kutusuna bakın. Üçünü de alın. Sola dönün ve diğer odaya girin, sağa dönün. Burada bir kaveriye var ve arka tarafında, başka bir sigorta var. Buradan 300’lüklerin ikisini de alın. Karşıdaki odanın sonuna kadar ilerleyin (Ortadan dümdüz, merdivenleri kullanmayın henüz) ve merdivenden kontrol odasına tırmanın. Burada raftaki ilkyardım çantasını alın. Yukarı doğru hareket edin. Bir kaç Cutscene daha var ve bir başka sigorta kutusu. Bütün 300’lükleri alın. Kontrol odasına geri dönün. Koruma ile karşılaşacaksınız. Halledin onu. Geri dönün ve 2 tane daha koruma olacak bu bölgede. Onları da halledin. Merdivenden inin ve boş alana gidin. En sona gidin, sigorta kutusu var, anahtar ve şematik. Şematiğin üzerinde UV ışığını kullanın. Sigorta panelini kullanın ve doğru sigortaya koyun. Soldaki jeneratörü, sağdakini ve yüzey kapısını aktif hale getirmek için. (Jeneratörler için bütün 300’lükleri, kapı için 50’likleri kullanın) Anahtarı çekin. Geldiğiniz yola geri dönün, ama önce merdivenleri tırmanın ve soldaki kameriyenin altındaki (300’lük bulmuştunuz) yanan sembolü duvarda arayın. Mercury Coin bulacaksınız. Sonra soldan veya sağdan güvenlik gelecek. Onu da halledin. Görevlinin nereden geldiğine bakın ve oraya gidin, sağda kameriye göreceksiniz. Tekrar parlayan sembol arayın ve Mercury Sphere’yi alın. Kapıya doğru gidin açamayacaksınız, çünkü yeterli güç yok ve bir koruma daha. Onu da halledin, anahtarı çekin ve kapıyı açın. Merdiven bulana kadar yolu takip edin. Diğer kata çıkma için merdiveni kullanın ve bir merdiven daha bulacaksınız. Bir kat daha çıkın ve kendinizi yağmurda yani dışarıda bulacaksınız. Burada 2 koruma daha var. Onları halledin yada halletmeyin size kalmış. Arkadaki kafese gidin. Gaz tankının kilidini kesin. Vanayı açın, gaz serbest kalacak. Binaya ulaşan merdivene gidin ve çatıya tırmanın. Sessizce sokulun ve görevlileri halledin. Ardından meşaleyi kullanarak binanın kenarına gidin ve bölümü bitirin.

VII. TEMPLE CHURCH (3 Sır)

Langdon ve Teabing ile kilisenin avlusunda başlıyorsunuz. İlk şey olarak kendi envanterinize gitmeniz lazım ve burada bulduğunuz kod mesajını kullanın. Bu bir Kriptogram, bu yüzden şifreyi girin:

OUTDOORS THE
GRACEFUL WATER
YOU WILL SEE
THROUGH
DEDICATION YOU
MUST FIND THE
KEY

Erkekler kilisenin içine gidiyor ve yalnız başına kalıyorsunuz. Suluk bir alan arayın. Sola yada sağa gidin fark etmez, küçük bir yol bulacaksınız. Altında çöp kutusu olan bir pencere bulacaksınız. İnceleyin ve Silver Coin’i alın. Avluya geri dönün. Kilise giriş kapısının yanında bulunan gündeme gidin. İnceleyin ve bir şey bulacaksınız. Açın ve anahtarı alın.
Kilisenin sol kısmına gidin ve anahtarı kullanarak kapıyı açın. Kilisenin avlusuna gidin. İçeride sizden uzaklaşan bir koruma göreceksiniz. Bu yüzden solundaki küreği alın ve korumayı halledin. Kemer altı yolu ile uzun bir duvar göreceksiniz. Önünde altıncı başa gidin ve içeri girin. Yanan sembol arayın ve sağdaki kutuda bulunan Moon Sphere’yi alın. Kavis’e kadar yolun kalan bölümünden devam edin, sağda yukarıya doğru bir basamak yol bulacaksınız. Eğilerek ilerleyin, çünkü 2 tane güvenlik var. Görüşmenin bitmesi için bekleyin ve uzaklaşacaklar. Onları halledin.

Şuan boşsunuz. İlerleyin ve el arabası bulacaksınız. El arabasından makası alın ve korumaları dövdüğünüz yere girin, oradan çeşmeye doğru ilerleyin. Kiliseye yakın olan, tohum serpme makinesinde makası kullanın ve gülleri kesin. Priory Ring’i plakta kullan. Böylece Metal Shard’ı elde edeceksiniz.

Karakter değişimi ve Langdom ile devam

Camdan bakan güvenlik seni uyandıracak. Sonra o gidecek ve televizyon izleyecek. Dönün ve kapıya doğru gidin. Sağdaki masada karton bulacaksınız. Onun sağdaki masada Metal Rod bulacaksınız. 90 derece dönün ve sandalyede küçük bir yuvarlak tarzı bir şey bulacaksınız. Hepsini alın.

Kapıya yönelin ve inceleyin. Kapının altına gidin ve kartonu oraya koyun. Yukarı çıkın ve anahtar deliğinde Metal Rod’u kullanarak anahtarı kartonun üzerine düşmesini sağlayın. Anahtar artık sizde ve onu kullanarak kapıyı açın. Koruma TV seyrediyor. Onu halledin. Biraz nefes al, odanın ortasından gidin. İçeri girdiğinizde kapının oradaki dosyanın üzerinde en köşede Vinci’s Paddleboat’ı bulacaksınız. Korumayı hallettiğiniz yere gidin ve kapıdan içeri girin. Geniş bir mabettesiniz. Crypt’ta 2 adet görevli var ve konuşuyorlar. Bitmesini bekleyin ve onları halledin. Ana mabet bölgesinde bir koruma daha kaldı. Onu da halledin. Ana mabede, karşılıklı köşelerde 2 kabin var. Birinde kapı var diğerinde yok. Kapılı olanda sadece Small Gear var ve onu alın. Diğer köşeye gidin ve kapısı olmayan kabinde bir Small Gear daha ve geniş sağlıktan var. Crypt sahasının olduğu yere tekrar gidin ve sola dönün. Üzerinde Large Gear olan bir sıra var. Onu alın. Ardından geri dönün ve TV olan odaya girin. Sağa dönün ve vites kutusunu bulun. Envanterde 1 geniş vites ve 3 tane küçük vites var bunları kullanın.

kkG
(Çı)Gk k(An)

k=küçük
G=büyük
(Çı) = Çıkış
(An) = Anahtar

 

Eğer anlamadıysanız yukarıdaki gibi yapın. Doğru yaptığınız zaman anahtarı çekin.

Sophie oluyoruz

Burada yapacağımız her şeyi sessizce halledeceğiz ve 2 koruma var. Ya saklanarak gidin yada ikisini de halledin. Daha sonra Langdon’un açtığı bodrum kapısına gidin ve içeri girin. Langdon da size katılacak. Şimdi tünele giden kapıya gidin. Üstünde katakomp var, ikiniz birlikte oradan kaldıracaksınız. İçeri girin. Solunuzda küçük bandaj var. İlk korumayı halledin. Tünelde devam edin ve 2. karşınıza çıkınca onu da halledin. Tünel boyunca dikkatlice devam edin. 2 koruma daha gelene kadar ve onlar da konuşma yapıyor. Bitirmelerini bekleyin. İlk görevli size doğru geliyor ve onu halledin. Crypt’in içine bakın (duvarın oyuğu) ve ilk Yemplar Seal’i bulacaksınız. İlerlemeye devam edin. Az uzağa gittikten sonra sağınızdaki Crypt’e bakın. Kutunun yanında 2. Templar Seal var, onu alın. Elektrik anahtarını kontrol eden güvenliğe gelene kadar devam edin. Onu halledin. Elektrik anahtarını kontrol edin. 4 yeşil buton var. Doğru şekilde işaretlememiz gerek.

2 – 4

3 – 1

Doğru yaptığımız zaman güç gelecek ve kolu indirerek kapı açılacak. Küçük bandajı ve 3. Templar Seal’i alın. Envanterinize bakın ve üç tane Templar Seal olduğundan emin olun. Tünele geri dönün. Tekrar geldiğimiz tüneldeyiz. Ama dikkati olun, çünkü 2 görevli daha karşınıza çıkacak. Onları da halledin ve anahtara geri dönün. Anahtarı çekin ve sizin için açılan küçük odaya girin. Önünüzde Disk Puzzle var. Üç adet Templar Seals’i Puzzle’a koyun. 10, 4, 12, 2 olacak. Araya Cutscene girecek. Geldiğiniz tünele geri dönün. Korumalar karşınıza çıkabilir. Tünelden çıkın. Orda da bir koruma çıkacak. Onu da halledin ve ardından TV’nin yanındaki kapıdan mabede girin.

Buraya girdiğinizde; Langdon ve Sophie çabalarını birleştirecek. Sağınızdaki kapıyı açacaklar. Oradan bölüme başladığınız alana geri döneceksiniz. Anıtın oraya gidin. Butonlarına bakın. Metal Shard’ı alın. Ardından 2 koruma gelecek. Onları halledin ve kiliseye geri dönün. Sol bölüme gidin. Sağ tarafında bir kalkan olacak. Rough Metal Shard’ı ve Sharp Metal Shard’ı koyun. Kalkan bütün olacak ve çiftleşmiş sembol kodları açığa çıkacak. Yazmanıza gerek yok, ihtiyacınız olduğunda kendini gösterecek. Yerde duran Crypt’lere bakın ve Dark Effigy olanı bulun. İnceleyin ve “Here lies W. Marshall” diyecek. Ardından taslağı çıkaracaksınız ve şifreyi kalkanla çözeceksiniz. Kalkandaki çiftleşmiş sembolleri kullanın ve taslaktaki doğru mektubu bulun. Boşlukları doldurun. Bitirdiğinizde kelimeler Richard’ı heceleyecek. Şimdi envanterinize girin ve 3. Kripteks’i çözün. Şifre tabii ki Richard olacak. Tekrar Cutscene sahnenin ardından, rahiplerin lideri sizi silahıyla kovalamaya başlayacak (Sophie nereye uçtu ben de bilmiyorum). Yapacağınız tek çare koşmak. Kırma ihtiyacı duyacağınız kapıya kadar koşun. Çabuk yapın bu işi ve koşmaya devam edin. Ardından bir kapı daha ve elektrik kutusu ile anahtar. Elektrik kutusunu çözün. Anahtarı indirin ve biraz daha koşacaksınız. Bir kapı daha ve yine kıracaksınız. Tekrar koşmaya devam. Bir elektrik kutusu ve anahtar kapı daha, bu yüzden aynısını yapın, ancak bu sefer kapı sadece ortada. Aynısını halledin ve koşmaya devam edin. Bir kapı bir kapı arka arkaya gelecek. Aynı gereksiz işlemler ve yine koşmaya devam. Son kapı elektrik kutusu ve anahtar tarzı. Düzen metoduyla açın ve içeri girin. Toplamda 7 kapı var. Yeteri vaktiniz var, rahat olun.

1. Kapı boyunca kırık
2. Elektrik Kutusu/Anahtar Kapı
3. Kapı boyunca kırık
4. Elektrik Kutusu/Anahtar kırık kapı, ardından kaldırma
5. Yarı Açık Kapı
6. Yarı Açık Kapı
7. Elektrik Kutusu/Anahtar Kapı

Cutscence ve bölüm biter.

VIII. Westminster Abbey (3 Sır)

Bu bölüm biraz zor olsa da çok da kötü değil. İlk olarak,dönün ve rehbere bakın. Rehberin arkasına gidin ve Westminster Abbey’in önüne doğru bakın, yanan bir sembol arayın. Mekanı inceleyin ve Gold Coin’i alın. Rehberi inceleyin ve Newton’s Tomb’un yolunu bulun. Bu odaya girin. Işığı suya doğru itin, ancak korumanın orada olduğuna iyi bakın. Düz ilerleyin odada, karşı kenara doğru vee duvara yanan bir sembol için bakın. Alanı inceleyin ve Sun Sphere’i alın. Şimdi Newton’s Tomb’un önüne gelin ve tamamıyla inceleyin. İnceleme bittiğinde, Priotry Ring’i güneşin yanında bulunan küçük delikte kullanın. Ardından ana binaya gidin. Eğer ihtiyacınız varsa rehberi kullanın, ama Chaucer’s Tomb’a gideceksiniz. Bu mezarı inceleyin ve Canterberry Tales’dan karakterler hakkında not alın. Puzzle’ı çözmek için bunlardan birini bilmeniz lazım. Mezarın ortasının yanından alt tarafı inceleyin ve kaydırıcı bulmacayı bulacaksınız. Kalkandaki Sun Orb’u kazıyarak Puzzle’ı aktif hale getirin. Kolay bir çözümü var. Pardoner’i heceleyecek. Sadece D’yi merkeze taşıyın ve ardından D’yi sağa taşıyın ve çözülecek. Larger Ring ardından.

Şimdi bunu tamamladık,

Yandaki dolapta fırça var Onu alın, ilerde lazım olabilir. Şuan Shakespeare’s Memorial’ın yanındasınız, ama bir yazı var ki yenilendiğini söylüyor. Şimdi The Cloister’e gidiyoruz. Newton’s Tomb’un yanı.

Manastıra girdiğinizde, sürünerek ilerleyin. Çünkü önünüzde koruma var. Hemen sola bakın ve Langdon görevliyi halledecek. Geniş bandajı alın. Aşağı devam edin. Salondan ve Restoration Hall solunda sonda ve giriş yapın. Bu yolda 3 güvenlik var. Onları halledin. Ardından köşedeki küçük odaya girin ve geniş bandajı ve ışık anahtarını bulun. Soldaki anahtarları açın ve görevliler salonun sonuna kadar yürüyecek. Onları halledin. Ardından sondaki Restoration Room’a girin. Hemen sağda bir palet var. Onu inceleyin. Bolt Cutters’ı bulun ve alın. Ardından diğer kutuları da araştırın ve Da vinci’s Codex Arundel’i alın. Şuan için bu odada yapacak başka bir iş yok, ancak Shakespeare’s Statue’ye gidin ve onu inceleyin. Ardından buradan çıkın, manastıra dönün. Giriş yaptığınız kapıya doğru yönelin, sola dönün ve keşfetmediğimiz yola girin. Burada bir güvenlik var. Onu halledin salonun sonunda kilitli kapıyı bulun. Bolt Cutters’ı kullanın ve içeri girin. Küçük oda karanlık, hemen girişteki paleti inceleyin ve ışıkları açın. Marble Cleaner’ı bulana kadar çalışma tezgahının altını araştırın. Shakespeare’s Statue’ye kadar geri dönün. Buraya gittiğinizde odada bir güvenlik daha bulacaksınız. Onu da halledin. Ardından Heykeli inceleyin. Envanterinize gidin. Marble Cleaner ile Brush’ı birleştiriniz. Heykelin üstünde kullanın ve alıntıyı açığa çıkarın. Temples’i not edin. Şimdi Shakespeare’nin parmağında Large Ring’i kullanın. Çekmece çıkacak ve Hand Crank elinizde olacak. Westminster Abbey’in olduğu bölgeye geri dönebiliriz.bir görevli var, onu halledin. King Henry III’s Tomb’un olduğu bölgeye gidin. Yolu bilmiyorsanız rehbere bakın. King Henry’s Tomb’u inceleyin. Delik bulacaksınız, Hand Crank’i içine sokun. Temples yazın ve King Symbol elinizde. Dönün ve arkanızdaki yapı iskelesini inceleyin. 2 tekerleği inceleyin ve kilidi açın. Şimdi onları itebilirsiniz. Kapının kilidini Bolt Cutters ile kırın ve Saint Johns Chapel’a girin. Burada yerdeki kutuları arayın ve onları boşaltın. İlk yardım çantası bulacaksınız. Baron Hunsden’s Tomb u inceleyin. King Symbol’u boş alana koyun. Butonlara basın:

QUEEN
BARON
KNIGHT
SOLDIER

Unusual Cylinder elinizde. Görevli odaya girecek ve onu halledin. Newtons Tomb’a gidin. Türbeyi tekrar inceleyin. Envanterinizdeki Unusual Cylinder ile Sun Orb’u birleştirin. İçeride görevliler var. Elektrik bu yerde işe yaramayacak. Bu yüzden dövmeniz lazım. Mezarın üstünde kullanın. Çıkan şeyi alın. Şimdi tabloyu çözmeniz lazım. Üst ve alt sıra değiştiğinde genelde çözülüyor.

Evet şimdi 4. ve son Kripteks’i çözücez, şifre Payens. Uzun bir Cutscene ardından Teabing sizle. Vereceğiniz ilk cevap bu “I thought you told us only the worthy can find the grail” olacak. Çabucak döndürün ve Payens’i yazın. Arkasından “You are the one responsible for my grandfather’s murder”
cevabını kullanın. Cevap “You are no better than the church” olacak. Şimdi son bölüme geçebiliriz.

IX. ROSSLYN CHAPEL (1 Sır)

Bu son bölüm, oyunun en kolay kısmını oluşturuyor. Ne koruma, ne rahip, ne arkadaşlar hiçbir şey yok. Sadece Da Vinci Şifresi’ne odaklanacağız.
Öncelikle, kilisenin tiyatroda ara salon gibi olan bölümüne gidin (Kapıların ön mekanı). Bapmistal’ı araştırın ve Stone Lid’i alın. Arkanızı dönün.

Tahta sandığı inceleyin. Önünüzde olan, yerde bulunan sürüklenen işaretleri incelediğinize emin olun. Şimdi sandığı duvardan çekin ve altında gevşek bir taş var. Onu alın, böylece Daisy Disc’i bulacaksınız. Küçük kiliseye geri dönün, sağınızda bulunan kırmızı perdeyi çekin. Stone Lid’i boş alanda kullanın ve Lily Disc’i bulacaksınız.

Şimdi kilisenin arka tarafına doğru ilerleyin ve 4 Meleği arkadaki duvarlarda inceleyin. Faith meleğinin altındaki kutuyu alın. Şimdi diğer tarafta bulunan kırmızı perdeye gidin ve orayı açın. Kibriti mumda kullanın ve ardından ipucu için yazıtı inceleyin. Arka duvara geri dönün ve Truth meleğini inceleyin. Rose Disc’i elde edin. Şimdi küçük kilisenin ön tarafına gidin. Duvarın önünde bulunan 3 sunağı inceleyin. Sol ve ortadakinde bir şey yok, sağdakinde Ceilin Journal’ı bulacaksınız. Buradan notlar alacağız:

Daisies = Innocence(papatya=masumiyet)
Lilies = Purity(zambak=saflık)
Sunflowers = Adoration(ay çiçeği=tapınma)
Roses = Love(gül=aşk)

Gökyüzünde yıldızlar,hilal ay,bir küçük yıldız,bir güvercin,bir güneş ve açık el.

Star of David kapısını inceleyin. Üstünde çürük karakteristikler göreceksiniz. Altlarında da küçük boşluklar olacak.

“Innocence” boşluğuna Daisy Disc’i koyun
“Purity” boşluğuna Lily Disc’i koyun
“Love” boşluğuna Rose Disc’i koyun

Cutscene sonrasında kapı açılacak ve kilise eşyaları koruma bölgesine gireceğiz. Girişte sağınızdaki anıtı okuyun. Odanın önüne doğru gidin ve sağınızdaki dünyayı gözleyin. Dünyayı döndürün ve eksik parça göreceksiniz. Şimdi odanın en sonuna gidin ve sağınızda göreceğiniz kısa yoldan devam edin. Duvardaki Bleeding Angel’ı inceleyin ve Oddly Shaped Stone’u elde edin. Tabii ki bu dünyada gördüğümüz eksik parça. Hemen geri dönün ve onu dünyaya koyun. Dünya açılacak ve Star Disc elinizde olacak. Kısa yola geri dönün ve diğer odaya girin. Burada taş tabaka ve sepet kutu bulacaksınız. Kutuyu itin ve altında bir kapı görünecek. Ama henüz açamayacağız. Tabakayı inceleyin ve Star Disc’i kullanın. Ardından bulmaca gelecek, ama gerçekten çok kolay, çünkü şekli resmin kenarları açığa çıkarıyor. Ardından merkezi düzenleyin. Bir araya toplayınca bölümdeki Ceilin Jorunal açığa çıkacak. Puzzle bitince, kapı kilidini çözecek. Açın ve girin. Ve oyunun son mekanı.
Bir şey yapmadan önce,sandalyelerin bulunduğu köşenin oraya girin ve Da Vinci’s Codec Atlanticus’u bulun. Şimdi solda duvardaki 2 Fresk’i inceleyin ve fotoğraf albümüne bakın. Bunu yaptıktan sonra klavyeyi bırakın ve son sinematiği izleyelim.

Tebrikler,Da Vinci Şifresini çözdük.Üzülelim mi? Sevinelim mi?

X. THE LOUVRE REVISITED

Oyunu bitirdikten sonra ekstra bir bölüm geliyor. Kavga veya gizli şeyler yok. Burada Louvre’ye geri dönüyoruz ve bütün resimleri inceliyoruz. Çözülmesi gereken 9 Kriptogram resim var. Buradaki her biri oyundaki 9 bölümü temsil ediyor. Burada bulacağınız Kriptogram’lar biraz zor. Not olarak, aynı semboller aynı mektupları temsil eder.

The Louvre Museum Painting:

YOU SHOULD NOT
HAVE RUN
MONSIEUR
SAUNIERE NOW
TELL ME WHERE
IT IS

St.Sulpice Painting:

THE SISTER MUST
HAVE BEEN
CALLING PRIORY
MEMBERS WHEN
SHE WAS
ATTACKED

Normandy Mansion Painting:

ITS THE
PRINCESS SOPHIE
KEY MY
GRANDFATHER
PROMISED ME

Bank of Zurich Painting:

IT IS THE
CRYPTEX THIS IS
BASED OFF OF A
DESIGN BY DA
VINCI

Chateau Villett Painting:

THE LEGEND OF
THE HOLY GRAIL
IS A LEGEND
ABOUT ROYAL
BLOOD

Biggin Hill Airfield Painting:

SAUNIERE
BROUGHT US
TOGETHER TO
FOLLOW THESE
CLUES FOR A
REASON

Temple Church Painting:

SILAS TAKE THE
KEYSTONE FROM
MR LANGDON
TEABING IS OUR
HOSTAGE NOW

Westminster Abbey Painting:

TEABING FELT
THE TRUTH
CRASHING DOWN
ON HIM THE
GRAIL WAS LOST
TO HIM

Rosslyn Chapel Painting:

THE QUEST FOR
THE GRAIL IS
THE QUEST FOR
THE DIVINE IN
EACH OF US

XI. ROSSLYN CHAPEL REVISITED

Bu bölüm oyunu tamamlamak için kilitli yerleri açmayı amaçlar, ama The Louvre Revisited, burada tamamlayacak bir şey yok. Dönen güneş sistem modeli var ki, oyunda müzik falan da çalmıştık o bölümlerde ve güneşi araştırın. Oda da yerde bir kapı ve masa var ki, Da Vinci’nin bütün keşif modelleri burada var. Ardından aşağı inin modellere bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu