Oyun eski Mısırda geçiyor ve kahramınımız bir kadın büyücü olan Maya. İlk
olarak yapımı devam eden bir tapınakta başlıyoruz. İlk yapmanız gereken
gördüğünüz herkesle konuşmak, tabii konuşacağınız kişiler sadece orada çalışan
işçiler değil. Tapınağın bahçe kısmına çıkın ve her tarafı gezin. Buradaki
kişilerle de konuşun. Sonra oyunda kurtarmamız gereken adam olan mimar Paser’ın
evine gidip onunla da konuşun. Bilgi alışverişinden sonra tekrar tapınağın içine
dönün. Bahçede ve tapınakta gezerken birkaç malzeme bulacaksınız. Bunları
ileride kulanacağız. Ayrıca içeride yarısı olmayan bir tablet bulacaksınız. Bunu
içerde bulunan işçiye götürüp, bunun hakkında konuşun. Size tabletin diğer
yarısını da verecek. Sonra bu tabletlerle bahçede bir çamur çukurunun etrafında
bulunan adama gidin ve ondan bunları birleştirmesini isteyin. Dileğinizi yerine
getirecek. Tekrar tapınağın içine dönüp girdiğiniz kapıya sırtınızı verip,
dümdüz ilerleyin. Karşınıza taştan bir masa ve ahşap bir kapı çıkacak. Bu
kapının solundaki boşluğa elinizdeki tableti yerleştirin. Hemen solunuzda gizli
bir geçit açılacak, bu geçide girmeniz için önce bulduğunuz sopayı meşale
yardımı ile yakmanız gerekecek. Malum gizli geçitler karanlık olur. İçeri
girdikten sonra hemen karşında bir tablet ve sol tarafında zemindeki taşın
altında birkaç küçük taş bulacaksın. Bunların hepsini aldıktan sonra kapıya
gidin. Fakat kapı kapanacak ve senden kapının açılması için bir bulmacayı yapman
istenecek. Fazla zor bir bulmaca değil, köşelerdeki düğmelerle parçaları
çevirerek elindeki tabletteki resmi elde etmeye çalışacaksın. Buradan çıktıktan
sonra Mimar Paser’in yanına gidip, bulduğun taşlar ve tablet hakkında onunla
konuş. Konuşma bittikten sonra yeni bir büyüye sahip olacaksın. Bu büyü yardımı
ile gizli geçidi açmak için kullandığın tableti yerinden çıkarıp, yeni bulduğun
tableti oraya yerleştir. Tekrar dönüp Paser ile konuş sana ufak bir taş verecek.
Bu taşı Paser’in evinde arka odada bulunan küçük heykelde kullan. Heykel yana
kayacak ve arkasından bir kağıt çıkacak. Bunu aldıktan sonra tekrar tapınaktaki
diğer adamlarla bu kağıt hakkında konuş. Paser’in evinin bahçesinden çıktığında
sağ tarafta kapının orda bekleyen kayıkçıya git ve seni götürmesini iste.
Böylece tapınakta işimiz şimdilik bitmiş olacak.
Senin Nil nehrinde seyahatin ile ilgili animasyonu izledikten(Bu animasyon her
kayıkla seyahatinde karşına çıkacak.) sonra kendini bir köyde bulacaksın. Köyün
içine doğru ilerle. Top şeklindeki kayayı alıp hemen yanındaki taşta kullan.
Azıcık ilerde olan eşek pisliğini de aldıktan sonra evin önünde, eşeğin yanında
duran adamla konuş. Onunla Paser’in evinde bulduğun kağıtlar hakkında ve az önce
bulduğun yuvarlak kaya parçası hakkında konuş. Bu konuşmadan sonra senin evine
girmene izin verecek. Evdeki bütün eşyaları incele özellikle ikinci odada
masanın üzerinde bulunan panzehir tarifini iyi incele. En arkadaki odaya git
buradaki kadınla konuş. Tuya ile konuşma bittikten sonra yeni bir büyüye sahip
olacaksın. Bu büyüyü dışarıdaki eşeğin ve adamın üzerinde kullan adam hapşırığı
geçecek. Tekrar arka odadaki Tuya ile konuş ve bir büyüye daha sahip ol. Kadının
bulunduğu odadaki ocağın arkasındaki kapıdan gir yerdeki sepeti aç. Burada seni
bir yılan sokacak. Yılan soktuktan sonra sepette bulunan kağıtları al. Yardım
istemek için geri döndüğünde Tuya gitmiş olacak. Şimdi daha önce okuduğun
panzehir listesindeki malzemeleri toplayıp, biraz önce kadının durduğu yerde
bulunan tasa koyup, tokmak yardımı ile onları panzehir haline getirmen
gerekiyor.Yalnız bunu yaparken süre önemli. Ekranın sol tarafında seni gösteren
bir grafik yavaş yavaş aşağı düşmeye başlarken, seninde görüşün kısıtlanıyor.
Bir an önce malzemeleri bulup panzehiri hazırlaman gerekiyor. Malzemeler çok
kolay yerlerde; ilki seni yılanın soktuğu kapının solunda ocağın arkasında,
ikincisi aynı odadaki tezgahın üzerinde ayrıca burada bulduğun tokmağı ve bıçağı
da al. Üçüncüsü yine aynı odada kapının girişindeki küpün içinde. Küpü taş
yarımı ile kıracaksın. Dördüncüsü ilk girdiğin odada tezgahın üzerindeki elmanın
içinde onu bıçak yardımı ile kes ve içindeki tohumları al. Beşincisi, ikinci
odada girişin hemen sağında sarı bir toz. En son olarak sende bulunan eşek
pisliğini de tasa koy. Tokmak yardımı ile panzehiri hazırla. Böylece kurtulmuş
olacaksın. Evden çıkıp, kayıkçının yanına git ve seni istediğin yere götürsün.Yine bir bahçedesin. Sol tarafındaki nöbetçi ile konuş ama seni içeri
almayacak.Sağ tarafındaki kapıdan başka bir bahçeye ge. Hemen solunda bulunan
taşları al. Duvarın üzerinde bulunan kuşa bu taşları at. Kuş uçacak ve duvardan
bir kanca düşecek bu kancayı al. Aynı taraftan ilerlemeye devam et, kuyunun
yanındaki ipi al. Havuzun karşısında yerde oturan adamın yanına gidip, onunla
konuş. Sana yanındaki sepette bulunan tableti vermek istemeyecek. Sende kuşa
attığın taş gibi havuza da bir taş atacaksın. Fakat taşları kuşta kullandığın
için ya gidip aynı yerden taş alacaksın yada havuzun bu kıyısında bulunan başka
taşları kullanacaksın. O sana kalmış. Adam arkasını döndüğünde sepette bulunan
tableti al. Adamla tekrar konuş, ona taşı ver. O da sana kapıdaki nöbetçinin
adını söylesin. Bu sefer nöbetçinin yanına gidip, onu büyü ile (yılan şeklinde
olan) hipnotize et. İlk baştaki tapınakta bulduğun taşları nöbetçiye ver ve seni
içeri soksun. İçeri girdikten sonra sağ tarafta bulunan rahibin yanına gidip,
onunla konuş. Senden papirusu göstermeni isteyecek. Ona istediğini ver. Çıkan
bütün şıklarla rahiple konuş. Konuşma bittikten sonra yanındaki dolabı aç ve
içinde büyülerinden birini kullan. Kısa bir animasyondan sonra içerisinde bir
çatlak göreceksin. Bu çatlağı bıçak yardımı ile aç. İçinden bir akrep çıkacak,
onu al. Rahiple tekrar konuş ve yeni bir büyüye daha sahip ol. Ortadaki taş
masanın üzerindeki çivi şeklindeki anahtarı al ve sağında bulunan küçük kasada
kullan. Bir bulmaca göreceksin. Burada amaç kilitlerin hepsini yeşil yapmak.
Bence en uzaktaki kilitten başlamakta fayda var. Kilitleri doğru yaptıkça
anahtarı geri doğu çekip, diğer kilidi doğrula. Bunu bitirdikten sonra kasadan
bir parfüm şişesi alacaksın. Onun yardımı ile rahiple tekrar konuş ve bütün
şıkları kullan. Buradaki konuşma bittikten sonra havuzun başındaki adamın yanına
git ve onunla da konuş. Sana bazı bilgiler verecek. Hemen adamın arkasında
havuzun içindeki bir yaprağı kancayı kullanarak çek ve üzerinde bulunan keskiyi
alıp, adama ver. O da sana 2 bitki versin. Aldığın bitkilerden birini rahibe
götür. Tekrar bir animasyondan sonra kendini lav dolu bir madende bulacaksın.
Hemen solunda bir maşa var. Arkandaki tünele gir. Bir mağaraya gireceksin,
karşında tanrı heykeli var. Onun hemen altında da ufak bir domuz heykeli
duruyor. Domuz heykelinin başını maşa yardımı ile çevir. Bu işlemden sonra
oradaki herhangi bir tünele gir. Zaten hepsi seni aynı yere çıkaracak. Bu sefer
lavlarla dolu madenin başka bir bölgesindesin. Yanında bir cüce olacak onunla
konuş. Mağaraya geri dön. Domuz heykelini tekrar döndür. Bu sefer maşaya gerek
kalmayacak. Tünele gir ve yine madenin başka bir bölümündesin. Burada yerde bir
müzik aletinin parçasını bulacaksın. Ayrıca hemen üzerinde de bir ip göreceksin.
İpi bıçak yardımı ile kes. Mağaraya geri dön. Aynı işlemi tekrarla. Bu seferki
yerde bir demir ve bir tokmak bulacaksın. Mağaraya geri dön. Mekanizmayı ilk
haline getir. Madene geri dön. Bulduğun demir parçasını lavların içerisinde
kullan. Büyük taşın üzerine koy ve tokmak yardımı ile şekil ver. Bulduğun müzik
aletinin parçasını bununla birleştir. Cücenin yanına git bulduğun ipi asılı
duran ipe bağla ve cüce ile tekrar konuş. Sana müzik aletinin eksik kalan
parçasını verecek onu da alıp, madene ilk girdiğin yere git. Bir tanrı heykeli
çıkacak onunla konuştuktan sonra tekrar cücenin yanına dön. Cüce ile konuşmandan
sonra cüce sana bir kalıp verecek. Bu kalıbı lavlarda kullan ve bir anahtar elde
et. Bu anahtarı mekanizmanın olduğu mağaradaki büyük heykelin sol elinde kullan.
Duvardaki oyuklardan birinde bir kol çıkacak. O kolu kullan. Herhangi bir tünele
gir. Başka bir mağarada olacaksın. Burada da deminki odada ki gibi bir heykel
var. Heykelin önündeki kayaya sendeki yuvarlak taşı koyacaksın. Heykelin önünde
gizli bir bölme açılacak ve içinden üzerlerinde resimler bulunan dört taş bilye
çıkacak bu bilyeleri duvardaki oyuklara koyacaksın. Doğru bilye doğru oyuğa.
Uğraşmak istemeyenler için doğru cevap, tabii benim benzetmelerim ile şöyle;
akrep akrebe, oturan aslan oturan insana, yatan aslan ayaktaki insana ve çiçek
yılana. Bu işlemi bitirdikten sonra tüneli kullanarak başka bir mağaraya
geçeceksin. Buradaki heykelde sana bazı sorular soracak.Sorular o kadarda zor değil ama yinede isteyenler için cevap 3’üncü cevabın 3 üncüsü.
Soruları cevapladıktan sonra bu seferde heykel sana su damlayan kovuklara doğru
materyalleri koyup, doğru müziği elde etmeni söyleyecek. Öncelikle elindeki
bitkiyi kovuklardan birinde kullanıp, bir yaprak elde et. Büyü ile heykelin
önündeki tasa lav doldur. Şimdi elinde üç materyal oldu; müzik aleti, yaprak ve
lav dolu tas. Doğru sıralama şöyle; heykele yüzünü döndüğünde sağ taraftaki
kovuğa lav dolu kase,heykelin arkasındaki kovuğa müzik aleti ve soldaki kovuğa
yaprak. Bunları yaptıktan sonra tüneli kullanara öbür mağaraya geçebilirsin. Bu
mağara girince karşına platform üzerinde duran küre, prizma ve küp şeklindeki
kayalar çıkacak. Bunları büyü yardımı ile mağaranın dört tarafında bulunan
sütunlara yerleştir. Zaten sütunlar üzerindeki şekiller sana yardımcı olacak.
Hepsini yerleştirdikten sonra küre şeklindeki taşı kullan. Bir animasyondan
sonra madende ilk bulunduğun yerde olacaksın. Orada bulunan heykelden tanrı ile
tekrar konuş. Bu konuşmanın ardından yeni bir büyü daha alacaksın. En son
mağaradan aldığın küreyi lavlarda kullan ve rahibin yanına dön.Rahiple konuş.
Sonrasında kayıkçının yanına git.
Bu bölümde tekrar sizi yılanın soktuğu köye döneceksiniz. Köye gidince
hapşırığını geçirdiğin adamla konuş. Adamın evine gidip, Tuya ile konuş. Tuya’ya
akrebi ver senden bir formül kağıdını kopyalamanı isteyecek. Hemen arkandaki
masanın üzerindeki kağıtları al ve yine masanın üzerindeki formül kağıdının
altında kullan. Kalemi mürekkepte kullanıp, kağıda formülü geçir. Yeni yazdığın
kağıdı Tuya’ya ver. O da sana bir figür verecek. Tuya’nın yanındaki çakmak
taşını da al. Hemen kadının solundaki odaya gir ve oradaki kilimi al. Ocağın
bulunduğu odaya git. Ağacın altında bulunan otları alıp, ocağın altında kullan.
Çakmak taşını da burada kullanıp, ocağı yak. Tuya’dan aldığın figürü ocağın
üzerine koy. Figürü geri al. Evden çıkmadan önce kadınla tekrar konuş. Evden
çıktıktan sonra adamla konuş. Kapının çıkış doğrultusuna doğru ilerleyip çöle
git. Animasyonu izledikten sonra dümdüz ilerle sol taraftaki hendeğin yanındaki
sopayı al. Arkanda yanan ateşin yanına gidip, ateşin üzerine evden aldığın
kilimi at. Ateş söndükten sonra kilimi çek ve sopanın yardımı ile içindeki
bıçağı çıkar. Bıçağı aldıktan sonra hemen arkandaki kamp yerinde bulunan su dolu
küpü al. Senin ile beraber gelen adamın yanına gidip, onunla konuştuktan sonra
köye geri dön. Kayıkçının yanına git.
Tekrar rahibin bulunduğu havuzlu bölümdesin. Havuzun bulunduğu yerdeki kuyunun
yanına git. Kuyunun kenarındaki resmi kağıt ve sopayı kullanarak kopyala.
Kuyunun arkasındaki girişte duran kızla konuş. Havuzun yanındaki adamın oradaki
tepsiyi al. Adamla konuş adama kopyaladığın resmi ver. Adamda senden resmi
tamamlamak için yumurta isteyecek. Havuzun kenarından girdiğin kapıya doğru
ilerleyip yerde bir sopa ve ardından duvarın üzerindeki kuş yuvasını bul.
Yuvanın altına tepsiyi koyup sopa ile yuvayı dürt. Tepsinin içine bir yumurta
düşecek. Tepsiyi ve köydeki evden aldığın kalemi adama ver. Resmi tamamlayıp
sana geri verecek. Kuyunun yanına tekrar gidip şeklin üzerine resmi koy.
Parlayan noktaya tıkla. Çıkan bardağı al. Bardağı küçük kıza ver. Yine bir
animasyon seyredeceksin ve kendini bu sefer bir bataklıkta bulacaksın. Burada
kayıktaki tanrıça ile konuş yeni bir büyün daha olacak. Bataklığın kenarına
doğru gelip, daha öncede kullandığın bitkiyi suya at. Dev bir yaprak oluşacak.
Bu yaprağın üzerinden karşıya geç. Masanın üzerinde 3 taş tablet bulacaksın.
Birazcık ötede de başka bir masa var. Bu tabletleri ilerideki masaya
taşıyacaksın ama burada bildiğimiz kurt-kuzu-ot olayı gibi bir durum var. Ben
kendi yaptığımı anlatayım. En üstteki tableti diğer tabletler ile hiç yalnız
bırakmayacaksın. Yani en üstteki tablet kuzu oluyor. On düşünerek getirip
götürüp hepsini öteki masaya nakledin. Başka bir bölüme geçmen için bir köprü
oluşacak. Köprüden geçmeden önce hemen masanın sol tarafında birkaç taş parçası
var. Onları da alman gerekiyor. Karşıya geçtikten sonra bir kaplumbağa
göreceksin onu da büyü yardımı ile bir köprü gibi kullanıp, diğer yakaya geç. Az
önce bulduğun taşları hemen solundaki su çekmek için kullanılan aletin kara
tarafındaki sepetine koyup, onun yardımı ile su çek. Tekrar bir animasyon
seyredeceksin.Animasyondan sonra havada asılı duran bir mekanda olduğunu fark edeceksin. Önce
ilerdeki koruyucu yaratıkla konuş. Geri dönüp hemen önünde duran taşın
ortasındaki şekli büyü kullanarak (arı şeklini) aktif hale getir. Burada amaç
önündeki tuşlarla demin konuştuğun yaratığın şeklini oluşturup adını öğrenmek.
Tuş sıralaması; soldan 1-5-4
Bunu hallettikten sonra başka bir bulmacaya sıra geliyor. Kare şeklindeki
taşları kullanarak aşağıya düşmeden karşıya geçmek. Burada önemli olan solundaki
aynadan kendini kontrol etmek. İki tarafta da boşluğa düşmemeye bakacaksın.
Ayrıca bir veya iki tarafı kapalı taşlarda da aynaya bakarak ilerleyebilirsin.
Bunu da geçtikten sonra önüne birkaç heykel çıkacak. Bunların içinden sana
söylenen tanımlamalara uygun olan heykeli bulacaksın. En son bulmacada ise
önündeki kulenin üzerindeki yıldızları büyü kullanarak görünür hale getir ve
onlar sana yol göstersin. Karşıya geçtikten sonra bir tanrıyla konuşacaksın.
Tanrı sana mühür gibi bir nesne verecek. Hemen solunda bulunan boşluğa sende
bulunan yılanı koyacaksın ve merdivenleri kullanarak havuzlu bahçeye döneceksin.
Bu sefer havuzun başında iki adam var. İki adamla da konuş sağdaki adam kekeme.
İki adamada büyü yaparak kekeme olanın konuşmasını düzelt. Adamdan tuz al.
Aldığın tuzu rahibe götür. Tekrar havuzun yanına dönüp küçük kızla konuş. Kız
sana bir kase verecek. Kaseyi rahibe götür. Rahip bir ayin yapacak. Tekrar bir
animasyondan sonra kayıkçının yanına git.
Oyunun sonuna neredeyse geldik. Şimdi ilk başladığımız yer olan tapınak
inşaatındayız. Paser’in bahçe kapısındaki adamla konuşup, Paser’in yanına git.
Onun üzerinde köydeki evden aldığın figürü kullan. Animasyondan sonra yanına
Tuya ile bir asker gelecek ve seni dışarı çıkarmayacaklar. Onlardan kurtulmak
için Paser’in arkasındaki meşalede mührü kullan. Acele etmen lazım çünkü
meşalenin olduğu yere geçtiğin zaman soldaki hayat barın azalıyor. Bu işlemi
yaptıktan sonra hemen dışarı çık. Çünkü içerdekileri bayıltan gaz sanada etki
ediyor. Bahçe kapısındaki adamla tekrar konuş. Yan taraftaki bahçeye gidip,
rahiple bütün şıkları kullanarak konuş. Yeni bir büyü alacaksın. Büyüyü aldıktan
sonra rahiple tekrar konuştuğunda sana bir test uygulayacak. Bu testlerde sana
yapılan büyüyü bozmak için hangi büyüleri kullanmak gerektiğin gösterilecek.
Testler bittikten sonra buradan çıkıp karşıdaki adamla konuş. O da senden
gördüğü rüyaları doğru yorumlamanı isteyecek. Doğru sıralama;1-2-1-1-1 olacak.
Doğru cevapları verdikten sonra geçmen için izin verecek. Ardından adamla bir
konuşma daha yapacaksın sana bir kutu verecek. İçeri girdikten sonra çalışanlara
görünmeden karşıya geçmen gerekiyor. Ağdaki adam sağa doğru ilerlemeye
başladığında, ilerlemeye başla ama bir kez ilerledikten sonra durmaman lazım.
Hemen sağında bir adam daha oluyor. Bir tıklamayla daha onu da geçiyorsun. Biraz
daha ilerledikten sonra sola dönüp, ilk bölümde gizli geçide girdiğin yerin
girişinde bulunan Tuya ile büyü savaşı yapıyorsun. Bunun kazandıktan sonra kadın
yılan olup, içeri doğru kaçacak. Sende arkasından gittiğinde bir oyuna daha
başlayacaksın. Satranç tahtası gibi bir zeminde büyünü kullanarak yılanı
kısaltmaya yılanda seni zehri ile öldürmeye çalışıyor. Farenin sol tuşu ile her
yöne hareket edebiliyorsun. Sağ tuş ile de büyü yapabiliyorsun. Burada bir
taktik yok, herkes kafasına göre oynayabilir. Fakat kırmızı karelerden
kaçınacaksınız. Ayrıca yılan başının bulunduğu taraftaki üç kareye de zehir
atabiliyor. Yılanın sadece kafası kaldığında oyun bitecek. Bittikten sonra
Paser’in evine gidip bıçağı kullanarak yanındaki figürü ikiye böl ve Paser
uyansın. Mutlu Son.