The Elder Scrolls 6’da neler olsun istersiniz?
Bethesda’nın geliştirdiği en yeni The Elder Scrolls oyunu olan Skyrim, hem satışlarda, hem incelemelerde, hem de ödüllerde büyük başarılar elde ediyor. Şu an en çok oynanan oyunlardan bir tanesi. Eh bunları bilen yapımcılar, büyük ihtimalle devam oyununu da yapacaktır.
CVG sitesi, sıradaki The Elder Scrolls oyununda görmek isteyeceğimiz konuları maddeler halinde hazırlamış. Bakalım siz de aynı şeyleri düşünüyor musunuz?
* Daha fazla seslendirme sanatçısı
Tamam, The Elder Scrolls oyunlarında çok büyük haritalar ve çok fazla NPC var. Her bir karakter için farklı kişilerle seslendirme yapmak da çok zor. Ancak bu unsurlar, yine de daha fazla seslendirme sanatçısının ekipte yer almasına engel değil. Çok fazla Skyrim oynuyorsanız, bir süre sonra belki de aynı sesleri duymaktan sıkılmışsınızdır. Yeni oyunda biraz daha genişletilebilir kadro.
* Multiplayer
The Elder Scrolls serisinin hikayesi giderek genişliyor, giderek daha fazla detay ortaya çıkıyor. Son olarak da uzun yıllardır her oyunda kendilerinden bahsedilen ejderhaları görüyoruz Skyrim’de. Sıradaki oyunda yine iyi bir senaryo modu olacaktır büyük ihtimalle. Ancak bu kez Bethesda, çoklu oyuncu modlarını da düşünebilir. Örneğin Oblivion’da heyecanlı arena dövüşleri vardı. Skyrim’de ölümcül ejderha dövüşleri var. Bunlar online olarak da kullanıcılara sunulabilir. Hatta önemli bir görev için aynı anda Internet üzerinden farklı oyuncular birlikte hareket edebilir. Güzel olmaz mıydı?
* Yeni grafik motoru
Skyrim’in grafikleri güzel, ancak eminim birçok oyuncu daha iyisini bekliyordu. Oblivion’da da kullanılan grafik motorunun gelişmiş bir sürümünü kullanan Skyrim, görselliğindeki eksikleri oynanış detaylarıyla iyi kapatabiliyor. Oblivion’ı hatırlarsanız; gece-gündüz dönümleri, gerçek zamanlı ışık-gölge detayları, yaprakların-otların hareketleri, çevre tasarımları zamanına göre çok çok etkileyiciydi. Aynı büyük etkiyi Skyrim ile yaşadığımız söylenemez. Bir sonraki oyunda yeni bir motor kullanılırsa çok iyi olacaktır.
* Daha fazla hata testi
Yine hem geçmiş oyunlardan örnek verebiliriz, hem de Skyrim’den söz edebiliriz. Açık dünya tasarlanan oyunlarda aranan hatalar, lineer oyun testlerine göre daha zordur haliyle. Ancak yine de daha fazla dikkat edilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Skyrim’de öyle hatalar var ki bazıları gülümsetiyor, bazıları oyuncuları canlarından bezdiriyor. Yamalar yayımlanıyor gerçi, tamam, ama yamalara mecbur kalmak zorunda mıyız?