The Elder Scrolls V: Skyrim – Bölüm 4
Ve Skyrim yazımızın son bölümüne geldik. Bu bölüm eski üç bölme nazaran biraz daha kısa ancak değerli bilgilerle dolu bir bölüm olacak. Son bölümde Bethesda’nın yeni motoru Creation Engine’in Skyrim’e neler verdiğini kısaca anlatıp ardından oyundaki geri kalan özellikleri size liste vari bir şekilde kısaca özetleyeceğiz.
Tasarım üstadları (Oyun motoru, grafikler ve fizikler)
Bildiğiniz gibi Bethesda bu zaman kadar Oblivion, Fallout 3 ve New Vegas oyunlarında hep Gamebryo dan faydalanmıştı. Belki ilk çıktığı zamanlarda ciddi anlamda yenilikler getirmiş bir motor olsa da zamanla ne kadar geliştirilirse geliştirilsin yetersiz kalmaya başlamıştı. Bunun en başında karakter modellemeleri geliyordu. Oblivion ve Fallout oyunlarındaki o uzaylı tipindeki yaratıklar hala aklımızda.
Yeni motor Creation Engine ise bize kendisinin ne kadar sağlam bir değişim ile geldiğini daha ilk karakter modellemesinde göstermişti. Tavernadaki o tatlı kızı hepiniz hatırlıyorsunuz. Öte yandan gerek videolarda gerek diğer görsellerde karakter tasarımları, modellemeler, animasyonlar, çevre tasarımları ve fizikler eski TES oyunlarının kat kat üstünde bir Elder Scrolls oyunu göreceğimizi kanıtlıyor.
Yeni motor sayesinde dinamik gölgelendirmeler, dinamik kar yağışları, su fiziği ve geliştirilmiş yüz modellemeleri görebileceğiz.
Draw Distance özelliği büyük ölçüde arttırılmış olacak. Bu şekilde uzak mesafelerde açılmayan alanlar çok ufak olacak hatta belki hiç olmayacak. Artık hızlıca yartılan otomatik ağaçlar yerine sanatçılar kendi istedikleri tasarımlarda ağaçlar oluşturabilecekler. Bu şekilde dallarının ağırlığından, rüzgardaki hareketlerine kadar herşeyi belirleyebilecekler.
Oyunda rüzgarın varlığını bile hissedeceksiniz. Bu hınzır element yerdeki cesetlerden suyun yüzeyine kadar her yerde etkisini gösterecek.
Bundan sonrasını katırla gideceğiz
Şimdiye kadar yeni TES oyunu ile iligli ortaya çıkan herşeyi toplu bir halde vermeye çalıştık ve dilimizin döndüğü kadarı ile de bunların etkileriniz sizlere açıkladık. Daha oyunda irili ufaklı pek çok detay bulunuyor ancak bunları da aynı şekilde yazmaya devam edersek 20 sayfalık bri yazı okuyacaksınız dolayısı ile geri kalan özellikleri kısa kısa liste tadında yazarak konuyu kapatalım. İşte oyundaki diğer özellikler:
– NPC’ler arasında çocuklar da olacak ancak bunlar hiçbir şekilde öldürülemeyecek.
– Her ırkın kendine has eşsiz bir zırh seti olacak
– Yeni oyunda da multiplayer yok
– Yere döktüğünüz bir yağı ateşe verebileceksiniz. Gaz lambalarını düşürerek bu etkiyi yaratabilecek ve düşmanlarınıza bu şekilde zarar verbileceksiniz
– Yanınıza parayla eleman tutabileceksiniz.
– Nirnroot’lar geri geliyor
– Oblivion’dan çok daha fazla zırh ve silah çeşidi olacak
– Eski TES oyunlarında olduğu gibi Skyrim’de de Soul Gem’ler ruhları hapsetmek için kullanılacak
– Kilit açma eskisi gibi mini oyun olarak karşımıza çıkacak
– Oyunda bulunacak ana gruplar: Thieves Guild, College of Winterhold (Mage) and Companions (Warrior). Üstelik bu grupların hikayeleri dünyada olup bitenlerle etkileşim halinde olacak.
– Diğer gruplar: Şimdilik Dark Brotherhood
– Oyunda hastalık kapabileceksiniz. Öte yandan vampirler de yeni oyunda bulunacak
– Karakterinizi çıkarttığı tek ses yine savaş nağrası ve bağırmalar olacak
– Bölgede 100’ün üzerinde ilginç nokta bulunacak (Dev kampları, farklı tanrılara adanmış Necromencer inleri ve sunakları gibi)
– Gizli mağralar, saklı gemiler ve suyun altında faklı gizemler bulunacak
– Ne kadar yükseğe tırmanırsanız hava o kadar incelecek ve zarar vermeye başlayacak
– Bir NPC’yi öldürdükten sonra onun yatağında uyuyabileceksiniz
– Skyrim için daha az ancak daha büyük DLC’ler yayımlanacak
– Oyunda level cap 50 olacak fakat bu seviyeden sonra level atlamaya devam edebileceksiniz ancak yeni perk kazanamayacaksınız. Toplamda 75. seviyeye kadar çıkabileceksiniz
– Oyunda birçok görevin işareti haritada aynı anda gözükebilecek ancak isterseniz bunlardan bazılarını kapatabileceksiniz.
– Seviye atlamanız için artık uyumanız gerekmeyecek.
– Oyun herşeyi ile alt yazılı olacak
– Yeni oyunda da eşyaları yerinden oynatabileceksiniz.
– Savaş sırasında aynı anda hem silahla saldırıp hem de büyü atabileceksiniz (duel wield) ancak hamlelerinizde ya saldırı ya da savunma yapabileceksiniz. Saldırı yaparken aynı anda savunma yapamayacaksınız.
-Duel wield özelliğini NPC’ler de kullanabilecek.
-Oyunda uyumak zorunlu değil ancak yeteri kadar uyuduğunuzda bonus elde edeceksiniz
Evet sevgili okurlar. Dört bölümlük Skyrim yazımızın sonuna geldik. Umarız kafanızdaki soru işaretlerini bir şekilde gidermiş ve yeni gelecek bu oyun için sizlere verebileceğimiz tüm bilgileri vermişizdir. Bundan sonrasında iş Bethesda’ya kalıyor. İlerleyen günlerde Skyrim ile ilgili yeni haber ve videolarla karşınızda olacağız.
Hepinize iyi oyunlar.