Game Informer’ın son sayısında gördüğümüz siyah Skyrim kapağı hoş, cezp ediciydi ancak dergide elbette bundan fazlası bulunuyor, mesela merakla beklenen Elder Scrolls V: Skyrim’in detayları.
Elder Scrolls IV: Oblivion’dan 200 sene sonrasında geçecek olan Skyrim’de Tamriel kıtası tam anlamıyla savaş alanına dönüşmüştür. İmparatorluk elflerin eline geçmiş, kralı korumakla görevli Blades adlı askeri birlik dağılmıştır. Nord ırkı birbirinden nefret etmektedir ve yakın zamanda bir iç savaşın çıkması beklenmektedir. Ve bir de Elder Scrolls’da kehanette bulunulan ejderhalar gerçek olmuştur.
Oyunda karakterimiz Dragonborn adlı yok olmuş ejderha avcılarının hayatta kalan son üyesidir. Tarılar tarafından dünyadaki ejderhaların oluşturduğu tehditleri bulup yok etmek için tarılar tarafından kutsanmıştır bu grup.
Bildiğiniz gibi Bethesda’nın son oyunu yeni bir grafik motoru ile geliyor. Bu yeni motor ile artık dünyadaki her nesnenin bir gölgesi oluşturuluyor ve draw-distance teknolojisi de geliştirilmiş durumda.
Dergiye göre texture detayları daha kesin, daha detaylı gözükecek ve ortam daha canlı olacak. Üstelik yeni oyunda daha az HUD’lı birinci şahıs bakış açısı ve geliştirilmiş üçüncü şahıs bakış açısı bulunacak.
Skyrim’de beş adet büyük şehir bulunacak. Bunların hepsinin coğrafi yapısı ve dolayısı ile kültürel yapısı farklı olacak. Donmuş tundradan kayalıklarla dolu bir dağın tepesi gibi farklı bölgelerde kurulmuş olacaklar. Vahşi doğa da yine kendini yenilemiş. Belgesellerde gördüğümüz tarih öncesinde yaşayan koca dişli kaplanlar ve tüylü mamutlar etrafta dolaşıyor olacak.
Oyunun savaş sistemi de hafif bir revizyona girmiş. Oyuncular artık silahları her iki elinde de tutabilecek. Hatta aynı anda iki silahı bile kullanabilecekler. Yeni tasarlanmış bir menü yardımı ile de savaş sırasında silah değişimi çok rahat yapılabilecek.
Dün Bethesda’nın Skyrim videosunu yayınladığımız haberde, firmanın level (seviye) sisteminde değişiklik yaptığını belirtmiştik. Bunun yanında karakter sınıfı kısmında da değişiklik yaptılar. Yetenekler yine kullanıldığı sıklıkta bir üst seviyeye geçecek ve bu sizin genel seviyenize etki edecek. Todd Howard bu konuda “Bir yeteneğinizi 34’ten 35’e yükseltmek size, 11’den 12’ye yükseltmekten daha hızlı seviye atlatacak” diyor. Oyunda 50. seviyeyi geçebileceğiz ancak bu noktadan sonra seviye atlama oldukça yavaşlayacak.
GI’a göre ekip aynı zamanda Fallout 3’ün perk sistemini Skyrim’e dahil edecek. Böylece her yeni seviye atladığınızda karakterinize özel yetenekler ekleyebileceksiniz. Mesela bir hançerle gizli saldırı yaparkenki hasar derecenizi yükseltebileceksiniz, veya gürzünüz artık düşmanın zırhını çok takmayacak.
Diyaloglarda daha gerçekçi olacak. Ses aktörlerinin sayısı arttırıldı, yani artık daha değişik sesler duyabileceğiz (Oblivion’da çoğu zaman aktörler seslerini değiştirmek zorunda kalıyorlardı). Yapay zekanın kullandığı karakterler sizle konuşması bittikten sonra siz ara girmeden önceki yaptığı şeye devam edecekler. Dolayısı ile çoğu karakter de etrafta boş boş duracağına veya dolanacağına, gerçekten bir şeylerle uğraşacaklar. Şehirlerde daha çok aktivite olacak. Bunlar için haberde verilen örnekler; çiftçilik, madencilik, odunculuk ve aşçılık.
Firma aynı zamanda oyunun menü sistemini de yeniden tasarladı. Howard’ın dediğine göre ekip Apple’ın iTunes yazılımından esinlenmiş. Oyuncuların karşısına artık pusula tarzında dört seçenekli bir menü çıkacak. BU seçenekler; yetenek, envanter, harita ve büyü. Silahlar ve büyüler, hızlı kullanım için etiketlenebilecek ve her nesnenin detaylı olarak incelenmesi için üç boyutlu bir modeli bulunacak.
Her ne kadar son yazdıklarımız genel olarak Oblivion ile benzerlikler gösterse de Skyrim’in yeni bir yüzle geleceği artık kesin. Sadece yeni grafik motoru bile çok şey vaat eden oyunun sabırsızlığı da gün geçtikçe artıyor.