Son 10 yılın en iyi oyunlarından birisi olarak gösterebileceğimiz Last of Us’ın ön plana çıkan yegane özelliklerinden birisi, içinde bulundurduğu karakterlerin fazlasıyla detaylı ve ‘inanılabilir’ bir şekilde yaratılmış olmasıydı. Her karakterin gerçekleştirdiği eylemin arkasında bir amaç ve derin bir sebep bulunuyordu. Her karakterin, var olan bu acımasız dünyaya karşı bakış açısı ve kişisel politikası değişkenlik gösteriyordu.
Twitter üzerinden bir oyuncu ile mesajlaşan Neil Druckmann, oyunu genel olarak seven ancak özellikle sonlara doğru fazla politik hissettirdiğini ve yapımcı takımın bu kez bu politikliği bir kenara bırakmasını söyleyen kullanıcıya verdiği cevapta böyle bir şeyin mümkün olmadığını, hikaye ve karakterleri yazan kişilerin kendi dünya görüşlerinden fazlasıyla etkilenmekte olduğunu ve hatta kendi dünya görüşünün oyuna büyük oranda etki ettiğini söyledi.
Doğrusu Druckmann ve takımının bu karardan vazgeçmeyip karakterlerin derinliğini koruyor olmaları şahsen hoşuma gitti. Dünya görüşünü ve gerçek insan doğasını yaratıyor olması Last of Us 2’nin yine en beğenilen özelliklerinden birisi olacaktır.