The Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth II
Tolkien ve onun eserlerini yaşatmak için, oyun dünyası da iyiden iyiye
seferber olmuş durumda. Kitap üçlemesini film olarak tamamlamak ve gişe
rekorları kırmanın yanında, bu üçlemenin oyunları da bir yandan hazırlanıyordu.
Kitapların filmleri tamamlandıktan sonra, karşımıza Battle for Middle-Earth RTS
olarak çıktı. Birçok kişi, birşeyin üzerinde Lord of the Rings ismini gördüğü
zaman hiç tereddüt etmez ve o şey her neyse onun kaliteli ya da onu elde etmek
için verilen şeye değer olduğuna önceden karar verir. Bu konuda, Lord of the
Rings ürünleri de, hiçbir zaman insanların yüzünü kara çıkartmamış ve her
seferinde kalitesini ortaya koymuştur.
On numara bir konsept
Battle for Middle-Earth inanılmaz sevildi ve birçok oyuncu tarafından zevkle
oynandı. Yaklaşık bir sene önce piyasalara sürülen ve beğenilen Battle for
Middle-Earth için devam oyunu da duyuruldu ve herkesi çok memnun etti. The Lord
of the Rings: The Battle for Middle-Earth 2’nin yapımı başladı ve serinin
fanatikleri bu haberle yine çok mutlu oldular.
Devamının kalitesinden de hiç şüphemiz yok. Verilen bilgilere de bakacak
olursak, bunu çok daha iyi anlayabiliriz. Öncelikle, Orta Dünya’nın keşfedilecek
birçok yeri olduğunu, 2. oyun ile birlikte daha iyi anlayacağız. Bizi daha geniş
savaş alanları, ordular ve özel efektler bekliyor olacak. Savaşmanın yanında,
etrafı keşfetmek ve keşfettiğimiz yerleri savaşlarda kendi lehimize kullanmak
çok önemli bir unsur haline gelecek. Bu da, bir yandan strateji öğelerinin daha
da artacağının göstergesi.
Oynanabilir ırklar artıyor
Bahsedilmesi gereken en önemli konuların başında, oynanabilir ırkların
arttırılması geliyor. Battle for Middle-Earh 2’de, Orta Dünya’yı korumaya
çalışabileceğimiz gibi, karanlık taraf ile Orta Dünya’yı ortadan kaldırabilme
şansına da sahip olacağız. Rohan ve Gondor ordularının yanında,
yönetebileceğimiz orc’lar, goblin’ler ve hatta bu goblin’lere dahil olarak
emrimize amade Mirkwood Ormanı’nın örümcekleri de bulunacak. Yine iyi tarafta
yönetebileceğimiz diğer önemli ordular ise, elf’ler ve dwarf’lar. Hepsi kendine
has özelliklere, birimlere ve gelişmelere sahipler.
Takdir edersiniz ki, orduların kendilerine özel önde gelen kahramanları
bulunuyor ve savaşlar içerisinde onları yönetip özelliklerinden faydalanabilme
şansına sahibiz. Battle for Middle-Earth 2’de karşımıza çıkan yepyeni bir
özellik, tamamen orijinal ve kendi hayal ürünümüz olan kahramanı da oyunda
yaratabileceğiz. Yaratabileceğimiz karakterin silahları, görünüşü ve hatta sahip
olmasını istediğimiz özellikleri tamamen bizim isteğimiz doğrultusunda olacak.
Bu kahraman yaratma olayı kesinlikle eğlencelik değil. Onu savaşlarda
kullanabileceğimiz gibi, komuta ettikçe daha çok savaş deneyimi kazanacak ve bu
deneyim puanları ile level atlayacak, buna da paralel olarak kullanabileceği
yeni güçler ortaya çıkacak.
İlk oyunda, binaları dikebileceğimiz belirli yerler vardı ve buraları
kullanabiliyorduk. Battle for Middle-Earth 2’de bu durum da elden geçirilmiş ve
oyunda maksimum özgürlüğün sağlanması adına, artık istediğimiz binaları
stratejik olarak istediğimiz yerlere yapabileceğiz. İşte bu da dünyayı keşfetme
ve bu keşfettiğimiz yerlere stratejik binaları kurmak ile bağlantılı. Kurduğumuz
binaları, ırkın özelliğine göre çeşitli duvarlar ile koruma altına da
alabileceğiz. Binalar yapılmakla kalmayacak, onları ilerledikçe upgrade
edebileceğiz ve bunun sonucunda da savaşmaya hazır daha güçlü askerler, hatta
özel güçler elde edebileceğiz.
Bize vaadedilen önemli özellik ise özgürlük. Bu hem binaları yapma, hem
ordularımız için taktik geliştirme ve hem de oyun dünyasını keşfetme adına
geçerli bir kelime. Zaten saydığımız bu özellikler de, özgür olma ve
istediğimizi yapabilme adına da birbirleriyle bağlantı sağlayacaklar. Savaş
mekanları da daha geniş bir hal alınca, çok çetin savaşlar yaşanacağını tahmin
etmek hiç de zor değil. Taktiksel öğeleri çok iyi kullanmak gerekecek. Bu konuda
yapay zekanın da bize yardımları olacak. Şöyle ki, ordumuz ile savaşa giderken,
okçular arkadan ilerlerken, mızraklı ya da yakın dövüş silahına sahip diğer ordu
elemanları, onları korumak için önden yürüyecekler. Yapay zeka bunları, ordudaki
adamlarımızın çeşitlerine ve sayılarına göre akıl edecek. Yine de kendi
formasyonlarımızı oluşturabilmek ya da hazır formasyonlardan da yararlanabilmek
mümkün olacak.
Herşey strateji demek
Stratejik bir diğer öğe ise arkadan saldırılar. Fırsatı yaratıp düşmana arkadan
saldırmak, hem adam kaybı oranımızı iyiden iyiye düşürecek, hem de etkili
saldırılar yaparak düşmanı yolumuzdan rahatça çekmiş olacağız. Adamlarımız,
savaşlarda hayatta ne kadar fazla kalırlarsa, o kadar fazla deneyim kazanıp
level atlayacak, bunlar da daha sonra bize özel güçler ve etkili saldırılar
olarak da geri dönecekler.
Kaynak sağlamak ve bunları elimizde tutmak ve çok önemli. Keşfettiğimiz oyun
dünyasında, kendimize kaynak sağlayabileceğimiz çiftlik gibi çeşitli yapılar ile
karşılaşacağız. Bunlara bir kere rastlayıp, ele geçirip sonra boş bırakmak
kesinlikle akılcı bir çözüm olmayacaktır. Unutmamak lazım ki, düşman devamlı
tetikte ve ele geçirdiğimiz yerleri yakıp yıkmak için fırsat kollamakta. Bu
yüzden de, ele geçirdiğimiz ve bize iyi miktarda kaynak sağlayan yerleri
elimizde maksimum zaman uzunluğunda bulundurmamız gerekiyor. Bu da, orduları
stratejik kullanmamız gerekmesinin bir başka nedeni.
Deniz savaşlarına da hazırlıklı olun. Battle for Middle-Earth 2’nin getirdiği
yeniliklerden bir tanesi de deniz savaşları olacak. Her ırkın kendine göre
değişik gemileri olacak ve bu gemilerde okçular barındırabileceğiz. Bu gemiler
ve okçular da upgrade edilebilecek ve daha ölümcül hallere de
getirilebilecekler. Tüm bu savaşlar ve büyüler kullanılırken, karşımıza oldukça
iyi ışık ve gölgeleme efektleri çıkacak. Ateşli okların havada süzülüp hedefe
düşmesi ya da yapılan büyülerle ortaya çıkan özel efektler göze oldukça güzel
görünecek ve hatta bunlar parçacık efektleriyle de birleşerek daha da
gelişecekler.
Irkların bazı özelliklerinden de kısaca sözetmek gerekirse; Dwarf’lar genelde
madencilik ile kaynak sağlayıp, kendilerine özel tüneller açabilecekler. Bu
tüneller ile, düşmana sürpriz saldırılar yapabilmek ya da saldırılardan korunmak
adına yer altına saklanabilmek mümkün olacak. Baltacı ırkımız, deneyim
kazandıkça yeni ordu elemanlarına da sahip olacaklar. Özellikle, taşıdıkları
mancınıklar çok önemli bir yer tutacak, hatta upgrade olayının son noktası olan,
özel birim Mighty Catapult ile, en sağlam duvar ve binaların üstesinden de
gelebilecek durumda olacaklar. Bunların dışında, stratejik noktaları ve bina
tepelerinde konuşlandırılabilecek balta atan elemanlarımız da upgrade edilen
adamlarımıza önemli bir örnek teşkil edecekler.
Karanlık tarafa ait ırklardan birisi olan goblin’ler ise içlerinde birçok
tehlikeli yaratığı barındıracaklar. Her ırkın avantajları ve dezavantajları
bulunuyor. Goblin’ler binalarını, duvarlar ile koruma lüksüne sahip değiller
ancak komutalarında çok ölümcül birimler bulunuyor. Öncelikle, yerlere açtıkları
delikler sayesinde ani pusular düzenleyebilecek ya da buralardan devamlı birim
takviyesi yapabilecekler. Örümcek ve devler de bu gruba dahiller. Mirkwood’un
örümcekleri, geliştirilebilecek ve ortaya at sürer gibi örümcek süren birimler
çıkacaklar. Bunların dışında, tepeden saldırılar ile diğer orduların yanını
sıkacak, diplerinde bulunduğu zaman da onları kaçmaya kadar zorlayabilecek
devler bulunacak. Bir başka ölümcül birim ise, sürüngenler. Bu sürüngenler de
upgrade edildikçe, ateşli saldırılar yapabilir hallere gelecekler.
Heyecanlı savaşta 2. perde
İlk oyuna göre daha fazla sayıda özel yetenek ve büyük içerecek olan Battle for
Middle-Earth 2’de, multiplayer özelliği üzerine de çalışmalar yapılıyor. Özel
güçlerden birisi, istediğimiz zamanlarda The Watcher çağırabilecek olmamız.
Hatırladığınız üzere, The Watcher, sudan çıkıp saçaklarını sallayarak tehlike
yaratan bir birimdi. Zor durumlarda çağırabileceğiz ve su içerisinden çıkarak
etrafı dağıtacak.
Birçok yenilik şimdiden göze çarpmakta ve grafiklerine de baktığımız zaman bizi
yine sağlam bir Lord of the Rings yapımının beklediğini kestirebilmek hiç de zor
değil. Oyundaki campaign’ler de belirli bir hikayeyi ilerletecek ve bu şekilde
daha zevkli bir oynanış ortaya çıkacak. The Lord of the Rings: The Battle for
Middle-Earth 2 için şimdilik bir çıkış tarihi belirtilmedi.